میتسوبیشی

نگاهی به 40 سال حضور میتسوبیشی در مسابقات رالی و آفرود

میتسوبیشی به تازگی ویدئویی جذاب از ۴۰ سال حضور پرافتخار در مسابقات رالی و آفرود را منتشر کرده است، ویدئویی که دیدن آن قطعاً خالی از لطف نخواهد بود.

ژاپنی‌ها میراثی طولانی‌مدت و پرفرازونشیب در موتور اسپرت داشته‌اند و خودروهایی همچون گالانت، لنسر، پاجرو و مونترو جزو مشهورترین محصولات میتسوبیشی در رقابت‌های موردبحث هستند. خودروساز موردبحث ما با زیر برند خود به نام رالی آرت رقابت‌های فشرده‌ای را در مسابقات قهرمانی رالی جهان و داکار تجربه کرده است. به همین خاطر است که با انتشار ویدئویی جذاب از حضور میتسوبیشی در رالی و آفرود هیجان‌زده می‌شویم.

صحنه‌های ویدئو با نسل اول کلت در سال ۱۹۶۷ شروع می‌شود و می‌توانید شاهد چندین بار پیروزی میتسوبیشی در موتور اسپرت باشید. ۲۸ ویدئو از خودروهای میتسوبیشی با زمان ۲۰ تا ۳۰ ثانیه منتشر شده و هر ویدئو بخش خاصی از یک رویداد ورزشی را پوشش می‌دهد. جدای از پر کردن مناسب اوقات فراغت، ویدئوهای خاطره‌انگیز میتسوبیشی برای طرفداران غم‌انگیز هم خواهند بود چراکه زیر برند رالی آرت پس از فصل ۲۰۰۹ مسابقات و حضور لنسر و پاجرو بازنشسته شد. ترکیب رکورد جهانی و نبود سرمایه مناسب باعث شد برنامه مسابقات میتسوبیشی نیز به محاق برود. البته دو سال قبل بود که میتسوبیشی اعلام کرد دوباره برنامه مسابقات خود را احیا کرده و نام رالی آرت را باز خواهد گرداند.

میتسوبیشی پاجیرو

پاییز سال پیش میتسوبیشی با خودروی تریتون رالی آرت به مسابقات بازگشت. خودروی یاد شده در مسابقات رالی کراس کانتری آسیا ۲۰۲۲ شرکت کرد. مسابقه یاد شده در تایلند و کامبوج برگزار می‌شود و تیم رالی آرت نیز مقام‌های اول و پنجم کلی را کسب کرد تا شروعی لذت‌بخش داشته باشد. میتسوبیشی همچنین نام رالی آرت را در آمریکا به منظور تولید نسخه‌های سفارشی از اوت لندر استاندارد و پلاگین هیبریدی، اکلیپس کراس، اوت لندر اسپرت و میراژ احیا کرده است. هر خودرو با رنگ بدنه سفید الماسی، سقف مشکی، پکیج‌های گرافیکی سفارشی و دیگر ویژگی‌های الهام گرفته از رالی عرضه خواهد شد. ژاپنی‌ها امیدوار هستند خودروهای سفارشی جدید و احیای نام رالی آرت به افزایش فروش در بازار آمریکا کمک کند. شرکت موردبحث در سال ۲۰۲۱ فروش ۱۰۲,۰۳۷ دستگاهی در آمریکا داشت و یک‌سوم فروش این شرکت را خودروی اوت لندر تشکیل داده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Taha Malek

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    عشق
    سری های ایوو فوق العاده بودن چون بهترین خودرو های رالی زمان خودشون رو اورده بود تو خیابونا به امید برگشتن میتسوبیشی به روزای اوجش

    موافقم 58
    مخالفم 2
  2. علیرضا

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    رالی دیگه جذاب نیست سوبارو نیست رنو نیست ائودی نیست لانچیا نیست پژو نیست … وقتی این برند ها بیان رالی جذاب میشه

    موافقم 52
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقا علیرضا
      به شدت با شما موافقم 👏👏👏

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. علیرضا

        ۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (116 ديدگاه)

        ممنون

    2. سياوش

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (802 ديدگاه)

      آخ گفتی مخصوصا لانچیا…

      1. علیرضا

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (116 ديدگاه)

        مثل سابق جذاب نیست

  3. Lamborghini

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    وقتی پاجرو رالی رو تو کلیپ دیدم یاد دوران کودکی ام افتادم یادش بخیر اون زمان عاشق این پاجرو و لنسر رالی بودم

    موافقم 28
    مخالفم 1
  4. SLR _ 722

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    اولین خودرو که توسط خانواده خریداری شد یک گالانت قهوه ای مدل ۷۷ بود . ( گالانت سیگما )
    خوب یادمه وقتی پدرم از تلفن عمومی زنگ زده بود که خبر خوش بده آنقدر خوشحال شده بودم که تا دو روز بعد که از تهران رسید از هیجان خواب و خوراک نداشتم و هر وقت خونه بود تایر زاپاسش‌ اسباب بازی من بود 😄 ( خود ماشین اون موقع حدود ۱۵ تا ۲۰ سال کار بود ) .
    بهترین جایزه برای من بوق زدن و خلاص گاز دادن ماشین بود ( هر وقت توی جاده برای استراحت نگه میداشتن نه وسط شهر !! )

    خلاصه نام میتسو برای من با خاطرات خوب کودکی گره خورده . امیدوارم شاهد دوباره روز های اوجش باشم

    موافقم 55
    مخالفم 1
  5. RENAULT5

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    میتسوبیشی‌ طراحیاش زیاد پیچیده نیست وسادست تقریبا
    اما همیشه محصولاتش لذت بخش بوده

    موافقم 30
  6. محسن

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    گالانت عینکی چراغ عقب یه تیکه داشت موقعی که اینجور چراغ عقب مد نبود، رخ جلوی میتسو لنسر اولوشن و اوو واقعا جذابه حتی همین الان و در مقایسه با خیلی از اسپرت پفکی های جدید، حیف نیست میتسو به این روز افتاده؟

    موافقم 25
    مخالفم 1
  7. Royal Driver

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    چقدر اون ایوو ۶ خوشگله دوران طلایی میتسوبیشی بود اون زمان

    موافقم 22
    مخالفم 1
  8. Afg

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا تو کارای مدیران میتسوبیشی موندم که چطور تو بخش طراحی و تولید خودرو اینقدر بی پروا عمل کرده
    درسته رفتن با دولت قرارداد ساخت جنگنده بستن و چندین شرکت داروسازی بیمه و …داره اما خودروسازی براش پثل یک لقمه اماده یی بود سالها روش زحمت کشیده بود…

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. دکتر

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    عاشق گالانت عینکی بودم و هستم،امیدوارم ی روزی ب دوران شوکوهش برگرده،واقعا پاژرو گالانت و لنسر های ده ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ تکرار نشدنی هستن،زمانی ک بچه بودم عموم یه پاژروی ۱۹۹۳ داشت رنگ مشکی و نقره ای،هنوز صدای نعره موتور ۶ سیلندرش تو گوشامه،فوق العاده بود

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    میتسوبیشی خودروسازی رو کنار گذاشته. لنسر توقف داد پاجرو دیگه پاجرو قدیمی نیست … برگرد میتسوبیشی

  11. Reza-a

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    یکی از آرزوهای ماشینیم اینه که با یه لنسر اوو رالی رانندگی کنم

  12. JaMsHiD

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2773 ديدگاه)

    رالی فقط با حضور سوبارو ایمپرزا و لنسر اوو و سیتروئن و پژو و لانچیا و آئودی جذاب بود که….

  13. گات

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    میتسوبیشی افسانه ای
    واقعا این برند ژاپنی لیاقتش خیلی بالاتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا