میتسوبیشی

میتسوبیشی سهام خود را از نیسان پس می‌گیرد

شرکت میتسوبیشی ژاپن اعلام کرد ۱۰ درصد سهام کنونی خود را از نیسان بازخرید خواهد کرد هرچند همکاری هر دو طرف در آینده ادامه خواهد داشت.


این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشته درخواست خود برای خرید بیش از ۱۴۹ میلیون سهم خود را به بورس توکیو ارائه کرده است. در حال حاضر قیمت هر سهم میتسوبیشی حدود ۳ دلار است. درصورتی‌که معامله موردبحث نهایی شود سهام نیسان در میتسوبیشی از ۳۴.۰۷ درصد فعلی به ۲۴.۰۵ درصد کاهش خواهد یافت هرچند میتسوبیشی اعلام کرده باوجود پس‌گیری بخش قابل‌توجهی از سهام خود به همکاری با نیسان در پروژه‌های آتی ادامه خواهد داد.

این دو برند اشاره دقیقی به همکاری‌های آینده خود نکرده‌اند اما بخشی از اتحاد خبرساز با رنو فرانسه هستند و روی چندین خودرو در بازارهای مختلف کار می‌کنند. میتسوبیشی و نیسان در بازار آمریکا روی توسعه خودروهایی همچون نیسان روگ یا ایکس تریل و همچنین میتسوبیشی اوت لندر کار کرده‌اند و در آینده نیز قرار است چندین خودرو با مهندسی مشترک تولید شوند که یکی از آن‌ها وانت پیکاپی میان سایز برای بازار آمریکا خواهد بود.

خبر بازخرید سهام میتسوبیشی از نیسان در روزی اعلام می‌شود که نیسان در حال تعدیل ۹ هزار نیروی خود بوده و همچنین ظرفیت تولیدش را نیز تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. این برند همچنین چشم‌انداز سود سالیانه خود را تغییر داده و پیش‌بینی سود عملیاتی خود را با کاهش ۷۰ درصدی به ۹۷۵ میلیون دلار رسانده است. نیسان اظهار داشته اقدامات متنوعی را برای کاهش هزینه‌ها اتخاذ خواهد کرد. با اینکه میتسوبیشی و نیسان به‌صورت رسمی به جزئیات این اقدامات اشاره‌ای نکرده‌اند اما بازخرید سهام میتسوبیشی می‌تواند نتیجه فروش ناامید کننده محصولات نیسان باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. KAIZEN

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    سهام میتسوبیشی ۳ دلاره
    ده درصد سهامش ۱۴۹ میلیون سهم میشه ۵۰۰ میلیون دلار
    تو حمله اول به اسرائیل ۴۰۰ میلیون دلار خرج شد

    موافقم 42
    مخالفم 13
    1. EX

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      دوستان کامنت شما هم دچار مشکل شده ؟
      نصف کامنتایی که میذارم یهو غیب میشن حتی برای تایید نمیرن . هیچ کلمه یا مفهوم بدی توش نیست کاملا عادیه

      موافقم 18
      1. boost10

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (224 ديدگاه)

        منم همینطوره

      2. MehdiTurbo

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2399 ديدگاه)

        داداش این مشکل من پارسال به پدال گزارش دادم 😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. EX

          ۱۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (37 ديدگاه)

          آره میدونم . قبلا هم تجربه کردم
          اما برای من جدیدا خیلی بیشتر شده . مثلا از ۱۰ تا شاید ۵ – ۶ تاش غیب میشه

      3. ۲۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (5001 ديدگاه)

        سلام من تابستون اینطوری شدم و نمی‌تونستم کامنت بزارم و دلیل کم اومدنم همین بود اما جدیدا درست شده خدا کنه خراب نشه

  2. 🇰🇷

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (277 ديدگاه)

    نیسان ۹ هزار نفر معادل حدود ۷ درصد کل کارکنانش رو تعدیل میکنه و ۲۰ درصد هم تولید سالانه خودش رو پایین میاره
    همچنین یه نکته جالب هم مدیرعامل و سایر مدیران ارشد با کاهش چشمگیر حقوق مواجه میشن که در همچین شرایطی در ژاپن طبیعیه . برای مثال ۵۰ درصد حقوق مدیرعامل کسر میشه
    نیسان قرار بود در نقشه راه جدید یا همون roadmap خودش ، ۳۰ مدل جدید یا به روز شده رو تولید کنه که حاا شاید اینم تعویق بخوره
    همچنین خود مدیرعامل اذعان کرد که در تولید هیبریدی ها از رقبا عقب افتاده مخصوصا در بازار پرتقاضایی مثل امریکا
    باید دید در آینده چطور عمل میکنند . تا اینجا که بدجور در سراشیبی سقوط قرار گرفتند و ضررهای بزرگی رو تحمل کردند

    موافقم 21
    مخالفم 7
  3. datsun

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    اینطور قطعا به نفع میتسوبیشیه و خود نیسان هم در انتقال سهامش و بالانس کردن سهمش در اتحاده

    موافقم 17
    مخالفم 12
    1. 🇰🇷

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (277 ديدگاه)

      « نه تو هر چی میگی برعکسه » 😊

      موافقم 4
      مخالفم 7
  4. hosen

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    امیدوارم میتسوبیشی به روز های خوبش برگرده

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-B

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2985 ديدگاه)

      تا ماشینی مثل پاجرو نسازند وضعیت همین خواهد بود

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Nismo

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1568 ديدگاه)

        باید گالانت و لنسر و پاچرو رو برگردونه

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. Galant.VR4(JDM)

        ۲۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1288 ديدگاه)

        نیسمو درست میگه
        زمانی میتسو برمیگرده که لنسر و گالانت رو برگردونه که دوباره بیوفته سر زبونا
        حتی اگه مثل نسل های قبل شاهکار نباشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. JaMsHiD-B

          ۲۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          چه بخواید چه نخواید ، مردم آنچنان دیگه خواهان سدان نیستن مثل ده بیست سال گذشته
          وگرنه منم دوست دارم لنسر و گالانت افسانه ای برگرده ولی میتسوبیشی از نام های افسانه ایش تهش بتونه پاجرو رو زنده کنه که بتونه خوب بفروشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۲۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1288 ديدگاه)

          جمشید مردم خواهان سیویک تایپ‌آر هم نیستن ولی چون تاثیر گذارترین ماشین هوندا هست توی سبد محصولاتش هم حضور داره
          چطور تویوتا ماشین اسپرت و کوپه داره و سرمایه گذاری زیادی میکنه
          دلیل موفقیت تویوتا قسمت مهمیش همینه
          میتسوبیشی هم بخاطر لنسر و گالانت سر زبونا افتاد
          من به عنوان خریدار وقتی ببینم تو اخبار و اینترنت تیتر زده میشه قهرمانی میتسوبیشی در رالی از این جور مسائل بیشتر نظرمو جلب میکنه لاقل بدونیم برند کسل کننده‌ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا