میتسوبیشی

وضعیت نمایندگی‌های میتسوبیشی؛ تعطیلی نمایشگاه ها و زیان سنگین

شرکت میتسوبیشی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و خبر می‌رسد برخی نمایندگی‌های آن در حال جدایی از برند و تمرکز بر بازار خودروهای دست‌دوم هستند.


اوضاع نامناسب میتسوبیشی روی نمایندگی‌های این برند ژاپنی نیز تأثیر گذاشته و شرایط برخی از آن‌ها به حدی نامساعد است که آماده انصراف از نمایندگی محصولات میتسوبیشی هستند. به تازگی سندی از نمایندگی‌های میتسوبیشی منتشر شده که در آن از مدیرعامل میتسوبیشی آمریکای شمالی خواسته شده تا کسب‌وکار خود را به منظور فروش خودروهای صفرکیلومتر تغییر دهند. در این سند آمده که نمایندگی‌ها بجای تلاش برای فروش خودروهای صفرکیلومتر در حال تمرکز روی فروش خودروهای دست‌دوم هستند.

مارک شافین مدیرعامل میتسوبیشی آمریکای شمالی در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که شرکت موردبحث خواهان اتخاذ هر تصمیمی جهت حمایت از نمایندگی‌هاست و بهبود سوددهی شبکه نمایندگی میتسوبیشی اولویت او بوده است. در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ میتسوبیشی تلاش داشت با ارائه تخفیف‌های گوناگون، کاهش تارگت های فروش و افزایش پاداش‌های پرداختی به نمایندگی‌ها عملکرد آن‌ها را بهبود دهد. شافین می‌گوید این اقدامات باعث شد نمایندگی‌ها در سال قبل خودروهای بیشتری را بفروشند؛ اما ظاهراً این اقدامات کافی نبوده و ژاپنی‌ها باید اقدامات بیشتری را انجام دهند. رسانه‌ها با یکی از مدیران نمایندگی‌های میتسوبیشی گفت‌وگو کرده و او به وضعیت بغرنج کمپانی و نمایندگی‌ها اشاره کرده است. یکی از نمایندگی‌ها گفته در حال تجربه ضرر ۸۰ هزار دلاری در یکی از شوروم های خود است و در ۱۸ ماه گذشته هیچ سودی به دست نیاورده است. یک نمایندگی دیگر که سال قبل شوروم های خود را فروخته با فروش هر خودروی جدید ضرر ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری را گزارش می‌کرده است. در حدود یک سال گذشته از ۱۵ نمایندگی موجود در یک منطقه ۴ نمایندگی کسب‌وکار خود را تعطیل کرده‌اند.

یکی دیگر از نمایندگی‌های میتسوبیشی اظهار داشته شوروم ها در سال قبل ۱ میلیون دلار ضرر کرده‌اند. او مقصر این وضعیت را افزایش قیمت‌ها و سبد محصولات قدیمی دانسته است. این اتفاقی در حال رخ داده که فروش میتسوبیشی در آن کشور ۳۸ درصد رشد داشته است. میتسوبیشی حدود ۱۱۰ هزار دستگاه در خودروها به فروش رسانده که بخش اعظم آن‌ها را اوت لندر و اوت لندر پلاگین هیبریدی با فروش حدود ۴۹ هزار دستگاهی تشکیل داده‌اند. اوت لندر اسپرت دومین خودروی پرفروش میتسوبیشی با سهم حدود ۱۵ هزار دستگاهی بوده است. باید دانست اوت لندر پلاگین هیبرید جدیدترین محصول میتسوبیشی در آمریکاست اما حتی این خودرو نیز در مقایسه با رقبا قدیمی به نظر می‌رسد. چند سال از عرضه این خودرو در بازارهای مختلف می‌گذرد و نمایندگی‌ها نیازمند محصولات جدیدی برای جلب‌توجه مشتریان هستند.

درخواست نمایندگی‌ها برای مداخله مدیران کمپانی چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که میتسوبیشی پیش‌بینی سود خالص خود را ۷۶ درصد کاهش داد. علت این تغییر عجیب برنامه‌های میتسوبیشی افزایش هزینه‌ها از جمله هزینه‌های بازاریابی و افت فروش بوده است. ژاپنی‌ها همچنین هدف‌گذاری فروش جهانی خود را به ۸۴۸ هزار دستگاه کاهش داده‌اند که البته هنوز هم بیشتر از آمار فروش سال قبل است؛ اما فروش بالا نیز مشکلات مالی کنونی میتسوبیشی، نیسان و سایر خودروسازان را حل نمی‌کند. زمان مشخص خواهد کرد که این اقدامات چه تأثیری روی سرنوشت میتسوبیشی و کمپانی‌های مشابه آن خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Kato

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (462 ديدگاه)

    ن تو هم فرقی نداری این تفاوت نگاته …

    میتسوبیشی نرو حیفی تو…😔😔😔

    سازنده ی لنسر افسانه ای…

    موافقم 7
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا