میتسوبیشی

وضعیت نمایندگی‌های میتسوبیشی؛ تعطیلی نمایشگاه ها و زیان سنگین

شرکت میتسوبیشی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و خبر می‌رسد برخی نمایندگی‌های آن در حال جدایی از برند و تمرکز بر بازار خودروهای دست‌دوم هستند.


اوضاع نامناسب میتسوبیشی روی نمایندگی‌های این برند ژاپنی نیز تأثیر گذاشته و شرایط برخی از آن‌ها به حدی نامساعد است که آماده انصراف از نمایندگی محصولات میتسوبیشی هستند. به تازگی سندی از نمایندگی‌های میتسوبیشی منتشر شده که در آن از مدیرعامل میتسوبیشی آمریکای شمالی خواسته شده تا کسب‌وکار خود را به منظور فروش خودروهای صفرکیلومتر تغییر دهند. در این سند آمده که نمایندگی‌ها بجای تلاش برای فروش خودروهای صفرکیلومتر در حال تمرکز روی فروش خودروهای دست‌دوم هستند.

مارک شافین مدیرعامل میتسوبیشی آمریکای شمالی در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که شرکت موردبحث خواهان اتخاذ هر تصمیمی جهت حمایت از نمایندگی‌هاست و بهبود سوددهی شبکه نمایندگی میتسوبیشی اولویت او بوده است. در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ میتسوبیشی تلاش داشت با ارائه تخفیف‌های گوناگون، کاهش تارگت های فروش و افزایش پاداش‌های پرداختی به نمایندگی‌ها عملکرد آن‌ها را بهبود دهد. شافین می‌گوید این اقدامات باعث شد نمایندگی‌ها در سال قبل خودروهای بیشتری را بفروشند؛ اما ظاهراً این اقدامات کافی نبوده و ژاپنی‌ها باید اقدامات بیشتری را انجام دهند. رسانه‌ها با یکی از مدیران نمایندگی‌های میتسوبیشی گفت‌وگو کرده و او به وضعیت بغرنج کمپانی و نمایندگی‌ها اشاره کرده است. یکی از نمایندگی‌ها گفته در حال تجربه ضرر ۸۰ هزار دلاری در یکی از شوروم های خود است و در ۱۸ ماه گذشته هیچ سودی به دست نیاورده است. یک نمایندگی دیگر که سال قبل شوروم های خود را فروخته با فروش هر خودروی جدید ضرر ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری را گزارش می‌کرده است. در حدود یک سال گذشته از ۱۵ نمایندگی موجود در یک منطقه ۴ نمایندگی کسب‌وکار خود را تعطیل کرده‌اند.

یکی دیگر از نمایندگی‌های میتسوبیشی اظهار داشته شوروم ها در سال قبل ۱ میلیون دلار ضرر کرده‌اند. او مقصر این وضعیت را افزایش قیمت‌ها و سبد محصولات قدیمی دانسته است. این اتفاقی در حال رخ داده که فروش میتسوبیشی در آن کشور ۳۸ درصد رشد داشته است. میتسوبیشی حدود ۱۱۰ هزار دستگاه در خودروها به فروش رسانده که بخش اعظم آن‌ها را اوت لندر و اوت لندر پلاگین هیبریدی با فروش حدود ۴۹ هزار دستگاهی تشکیل داده‌اند. اوت لندر اسپرت دومین خودروی پرفروش میتسوبیشی با سهم حدود ۱۵ هزار دستگاهی بوده است. باید دانست اوت لندر پلاگین هیبرید جدیدترین محصول میتسوبیشی در آمریکاست اما حتی این خودرو نیز در مقایسه با رقبا قدیمی به نظر می‌رسد. چند سال از عرضه این خودرو در بازارهای مختلف می‌گذرد و نمایندگی‌ها نیازمند محصولات جدیدی برای جلب‌توجه مشتریان هستند.

درخواست نمایندگی‌ها برای مداخله مدیران کمپانی چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که میتسوبیشی پیش‌بینی سود خالص خود را ۷۶ درصد کاهش داد. علت این تغییر عجیب برنامه‌های میتسوبیشی افزایش هزینه‌ها از جمله هزینه‌های بازاریابی و افت فروش بوده است. ژاپنی‌ها همچنین هدف‌گذاری فروش جهانی خود را به ۸۴۸ هزار دستگاه کاهش داده‌اند که البته هنوز هم بیشتر از آمار فروش سال قبل است؛ اما فروش بالا نیز مشکلات مالی کنونی میتسوبیشی، نیسان و سایر خودروسازان را حل نمی‌کند. زمان مشخص خواهد کرد که این اقدامات چه تأثیری روی سرنوشت میتسوبیشی و کمپانی‌های مشابه آن خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ن تو هم فرقی نداری این تفاوت نگاته …

    میتسوبیشی نرو حیفی تو…😔😔😔

    سازنده ی لنسر افسانه ای…

    موافقم 38
    مخالفم 5
  2. کوروش

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    متاسفم ولی میتسوبیشی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و اگر این روند ادامه‌دار بشه و فکری برای حل مشکلات‌شون نکنن، به‌زودی باید شاهد ورشکستگی و تعطیلی کامل یکی از جذاب‌ترین و با اصالت‌ترین خودروسازهای ژاپن و جهان باشیم. نیسان هم اگر به خودش نیاد به همین حال و روز خواهد افتاد.

    موافقم 23
    مخالفم 4
  3. پیام

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2265 ديدگاه)

    اگه همین وضعیت برای کره پیش اومده بود الان خیلیا خوشحال بودن اما من ازین وضعیت خوشحال نیستم چون جای چین بیشتر باز میشه.

    موافقم 14
    مخالفم 20
  4. محمد رضائی صالح

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    با شرکتهائی مثل میتسوبیشی خوب میشه قراداد بست و معامله کرد.

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. hamid

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    سلام. دنیای کسب و کار، دنیای بی رحمی است. اگر نوآوری و ایده های خلاق برای هر دوره نباشد، حتی میسوبیشی افسانه ای دهه 70 و 80 میلادی هم باشد، از دور مسابقات بهترین ها کنار خواهد رفت. البته دنیای واقعی، کم شباهت به قانون بیشه ندارد. ضعیف ها از دور رقابت کنار می روند تا نسل های آتی با بهترین ها ژن ها ادامه یابند. نوآوری های میتسو از اواسط دهه 90 کاملا آب رفت. مشابه این برند، هم وطنش نیسان است که از ابتدای 2000 میلادی، تقریباً حرکت های رو به جلو نداشته و چنانچه داشته باشد هم، آنقدر کوچک است که به چشم نمی آید.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. همایون

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (976 ديدگاه)

    هیچوقت فکر نمیکردم سازنده پاجرو تو عصر شاسی بلندها به همچین وضعیتی دچار شه قبل از اینکه خیلی از این برندهابه وجود بیان میتسوبیشی پاجرو میساخت ولی الان به این وضعیت افتاده جالب اینه بقیه شاخه های برند میتسوبیشی وضعیت مطلوبی دارند از جمله صنایع نظامیش ولی خودروسازیش نتونست مستقل دوام بیاره عجیبه وقتی یادم میاد که بنز پیشنهاد داده بود که اولین شاسی بلندشو بعد از جی کلاس روی پلتفرم پاجرو بسازه یا خیلی از خودروسازان چینی با قوای محرکه تحت لیسانس میتسوبیشی خودروساز شدن ولی امروزه حتی میتسوبیشی جایی تو بازار چین هم نداره

    موافقم 15
    مخالفم 3
  7. Doctor Who

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    انا لله و انا الیه راجعون
    بوی الرحمان میتسوبیشی هم بلند شد!

    موافقم 9
    مخالفم 13
  8. بهنام

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (948 ديدگاه)

    کسی سر از گار میتسوبیشی در میاره بیاد بگه این شرکت چرا به این روز افتاده ؟ یعنی مدیران یک شرکت چقدر میتونن داغون باشن که یه شرکت به این بزرگی رو به این روز بندازن . از صدقه سری این شرکت و موتورهاش و پلتفرمهاش چندین شرکت برای خودشون کسی شدن آخر خودش داره نابود میشه. آخه پول نداشتی ، دانش نداشتی ، عقبه و تاریخ نداشتی ، اعتبار نداشتی ؟ خو چه مرگته ؟ حتی یک کاربر عادی علاقه کند هم میدونست این شرکت فقط در حال مصرف اعتبار و حیثیت خودشه و سرانجامش به اینجا میکشه ولی آخر دریغ از یک حرکت نجات دهنده. تا تونستن سبد محصولات رو خالی تر کردن . همه ی اسطوره هاشو حذف کرد و به جاش مدلهای بدردنخور جایگزین کرد . چی بگیم ما حیفمون میاد نمیدونم خودشون از این حال و روزشون شرم نمیکنن ؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. Titanium

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    وای پسر ای کاش یه شرکت بزرگی میومد نیسان و میتسوبیشی و….
    رو می‌خرید یه خونه تکونی حسابی میکرد

    موافقم 14
    مخالفم 2
  10. BMW is GOD

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (315 ديدگاه)

    ای خدا چرا هر روز یه خبر بد از نیسان یا میتسوبیشی میاد 😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔
    قبلاً با خودم می‌گفتم که حداقل تا ۳ یا ۴ سال دیگه دوباره به دوران اوجشون برمی‌گردن ولی اینجوری که داره پیش میره فقط دارم دعا می‌کنم که ورشکسته نشن چون واقعاً عاشق خودروهای نیسان میتسوبیشی هستم و این رو قبلاً هم گفتم

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. m

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دلیلش فقط یک چیز هست
      گیربکس سی وی تی
      میتونست حتی دوکلاجه بزاره
      توربو
      هیبریدی به همراه توربو و دوکلاجه
      و خیلی چیز های دیگه
      کره ای ها جاش را گرفتن و تمام

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. کوروش

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        اگه به گیربکس cvt بود، هوندا و تویوتا یکی دو دهه پیش تموم میشدن، ولی الان اونا کجان و نیسان و میتسوبیشی کجا. لازمه که بگم کره‌ای ها هم توی خودروهای اقتصادی دارن از ivt (cvt مخصوص هیوندای و کیا) استفاده می‌کنن.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  11. samurai

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (640 ديدگاه)

    ماشین سازیشو تعطیل نمیکنه ولی محدود میکنه چون بازار با ورود چینیای ارزون ساز دیگه کشش نداره ولی فروش موتور رو ادامه میده به همین چینیا و هندیا و…..
    هلدینگ میتسوبیشی انقدر بزرگه که سرش شلوغه دیگه ماشین سازی اولویتش نیست

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. صامورایی

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      میگه هولدینگ انقد سرش شلوغه اولویتش نیست 😂
      کمر علم مدیریت و اقتصاد شکست 😂
      انگار مثلا یه دکان دار نشسته پشت دخل یادش رفته یکی از مشتریاش نسیه برده نیاورده 😂
      هولدینگ میدونی چیه و چطور مدیریت میشه؟

      موافقم 5
      مخالفم 8
  12. MITSUBISHI(JDM)

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1456 ديدگاه)

    ورشکستگی از رگ گردن به میتسوبیشی موتورز نزدیکتره اما میتسوبیشی درخواب زمستانی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. Toyota

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    حیف الان بد ترین وضعیت را میتسوبیشی و نیسان دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا