شرکت میتسوبیشی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و خبر میرسد برخی نمایندگیهای آن در حال جدایی از برند و تمرکز بر بازار خودروهای دستدوم هستند.
اوضاع نامناسب میتسوبیشی روی نمایندگیهای این برند ژاپنی نیز تأثیر گذاشته و شرایط برخی از آنها به حدی نامساعد است که آماده انصراف از نمایندگی محصولات میتسوبیشی هستند. به تازگی سندی از نمایندگیهای میتسوبیشی منتشر شده که در آن از مدیرعامل میتسوبیشی آمریکای شمالی خواسته شده تا کسبوکار خود را به منظور فروش خودروهای صفرکیلومتر تغییر دهند. در این سند آمده که نمایندگیها بجای تلاش برای فروش خودروهای صفرکیلومتر در حال تمرکز روی فروش خودروهای دستدوم هستند.
مارک شافین مدیرعامل میتسوبیشی آمریکای شمالی در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که شرکت موردبحث خواهان اتخاذ هر تصمیمی جهت حمایت از نمایندگیهاست و بهبود سوددهی شبکه نمایندگی میتسوبیشی اولویت او بوده است. در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۴ میتسوبیشی تلاش داشت با ارائه تخفیفهای گوناگون، کاهش تارگت های فروش و افزایش پاداشهای پرداختی به نمایندگیها عملکرد آنها را بهبود دهد. شافین میگوید این اقدامات باعث شد نمایندگیها در سال قبل خودروهای بیشتری را بفروشند؛ اما ظاهراً این اقدامات کافی نبوده و ژاپنیها باید اقدامات بیشتری را انجام دهند. رسانهها با یکی از مدیران نمایندگیهای میتسوبیشی گفتوگو کرده و او به وضعیت بغرنج کمپانی و نمایندگیها اشاره کرده است. یکی از نمایندگیها گفته در حال تجربه ضرر ۸۰ هزار دلاری در یکی از شوروم های خود است و در ۱۸ ماه گذشته هیچ سودی به دست نیاورده است. یک نمایندگی دیگر که سال قبل شوروم های خود را فروخته با فروش هر خودروی جدید ضرر ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری را گزارش میکرده است. در حدود یک سال گذشته از ۱۵ نمایندگی موجود در یک منطقه ۴ نمایندگی کسبوکار خود را تعطیل کردهاند.
یکی دیگر از نمایندگیهای میتسوبیشی اظهار داشته شوروم ها در سال قبل ۱ میلیون دلار ضرر کردهاند. او مقصر این وضعیت را افزایش قیمتها و سبد محصولات قدیمی دانسته است. این اتفاقی در حال رخ داده که فروش میتسوبیشی در آن کشور ۳۸ درصد رشد داشته است. میتسوبیشی حدود ۱۱۰ هزار دستگاه در خودروها به فروش رسانده که بخش اعظم آنها را اوت لندر و اوت لندر پلاگین هیبریدی با فروش حدود ۴۹ هزار دستگاهی تشکیل دادهاند. اوت لندر اسپرت دومین خودروی پرفروش میتسوبیشی با سهم حدود ۱۵ هزار دستگاهی بوده است. باید دانست اوت لندر پلاگین هیبرید جدیدترین محصول میتسوبیشی در آمریکاست اما حتی این خودرو نیز در مقایسه با رقبا قدیمی به نظر میرسد. چند سال از عرضه این خودرو در بازارهای مختلف میگذرد و نمایندگیها نیازمند محصولات جدیدی برای جلبتوجه مشتریان هستند.
درخواست نمایندگیها برای مداخله مدیران کمپانی چند هفته پس از آن صورت میگیرد که میتسوبیشی پیشبینی سود خالص خود را ۷۶ درصد کاهش داد. علت این تغییر عجیب برنامههای میتسوبیشی افزایش هزینهها از جمله هزینههای بازاریابی و افت فروش بوده است. ژاپنیها همچنین هدفگذاری فروش جهانی خود را به ۸۴۸ هزار دستگاه کاهش دادهاند که البته هنوز هم بیشتر از آمار فروش سال قبل است؛ اما فروش بالا نیز مشکلات مالی کنونی میتسوبیشی، نیسان و سایر خودروسازان را حل نمیکند. زمان مشخص خواهد کرد که این اقدامات چه تأثیری روی سرنوشت میتسوبیشی و کمپانیهای مشابه آن خواهد داشت.
Kato
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ن تو هم فرقی نداری این تفاوت نگاته …
میتسوبیشی نرو حیفی تو…😔😔😔
سازنده ی لنسر افسانه ای…
کوروش
۱۱ اسفند ۱۴۰۳متاسفم ولی میتسوبیشی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و اگر این روند ادامهدار بشه و فکری برای حل مشکلاتشون نکنن، بهزودی باید شاهد ورشکستگی و تعطیلی کامل یکی از جذابترین و با اصالتترین خودروسازهای ژاپن و جهان باشیم. نیسان هم اگر به خودش نیاد به همین حال و روز خواهد افتاد.
پیام
۱۱ اسفند ۱۴۰۳اگه همین وضعیت برای کره پیش اومده بود الان خیلیا خوشحال بودن اما من ازین وضعیت خوشحال نیستم چون جای چین بیشتر باز میشه.
محمد رضائی صالح
۱۱ اسفند ۱۴۰۳با شرکتهائی مثل میتسوبیشی خوب میشه قراداد بست و معامله کرد.
hamid
۱۱ اسفند ۱۴۰۳سلام. دنیای کسب و کار، دنیای بی رحمی است. اگر نوآوری و ایده های خلاق برای هر دوره نباشد، حتی میسوبیشی افسانه ای دهه 70 و 80 میلادی هم باشد، از دور مسابقات بهترین ها کنار خواهد رفت. البته دنیای واقعی، کم شباهت به قانون بیشه ندارد. ضعیف ها از دور رقابت کنار می روند تا نسل های آتی با بهترین ها ژن ها ادامه یابند. نوآوری های میتسو از اواسط دهه 90 کاملا آب رفت. مشابه این برند، هم وطنش نیسان است که از ابتدای 2000 میلادی، تقریباً حرکت های رو به جلو نداشته و چنانچه داشته باشد هم، آنقدر کوچک است که به چشم نمی آید.
همایون
۱۱ اسفند ۱۴۰۳هیچوقت فکر نمیکردم سازنده پاجرو تو عصر شاسی بلندها به همچین وضعیتی دچار شه قبل از اینکه خیلی از این برندهابه وجود بیان میتسوبیشی پاجرو میساخت ولی الان به این وضعیت افتاده جالب اینه بقیه شاخه های برند میتسوبیشی وضعیت مطلوبی دارند از جمله صنایع نظامیش ولی خودروسازیش نتونست مستقل دوام بیاره عجیبه وقتی یادم میاد که بنز پیشنهاد داده بود که اولین شاسی بلندشو بعد از جی کلاس روی پلتفرم پاجرو بسازه یا خیلی از خودروسازان چینی با قوای محرکه تحت لیسانس میتسوبیشی خودروساز شدن ولی امروزه حتی میتسوبیشی جایی تو بازار چین هم نداره
Doctor Who
۱۱ اسفند ۱۴۰۳انا لله و انا الیه راجعون
بوی الرحمان میتسوبیشی هم بلند شد!
بهنام
۱۱ اسفند ۱۴۰۳کسی سر از گار میتسوبیشی در میاره بیاد بگه این شرکت چرا به این روز افتاده ؟ یعنی مدیران یک شرکت چقدر میتونن داغون باشن که یه شرکت به این بزرگی رو به این روز بندازن . از صدقه سری این شرکت و موتورهاش و پلتفرمهاش چندین شرکت برای خودشون کسی شدن آخر خودش داره نابود میشه. آخه پول نداشتی ، دانش نداشتی ، عقبه و تاریخ نداشتی ، اعتبار نداشتی ؟ خو چه مرگته ؟ حتی یک کاربر عادی علاقه کند هم میدونست این شرکت فقط در حال مصرف اعتبار و حیثیت خودشه و سرانجامش به اینجا میکشه ولی آخر دریغ از یک حرکت نجات دهنده. تا تونستن سبد محصولات رو خالی تر کردن . همه ی اسطوره هاشو حذف کرد و به جاش مدلهای بدردنخور جایگزین کرد . چی بگیم ما حیفمون میاد نمیدونم خودشون از این حال و روزشون شرم نمیکنن ؟
Titanium
۱۱ اسفند ۱۴۰۳وای پسر ای کاش یه شرکت بزرگی میومد نیسان و میتسوبیشی و….
رو میخرید یه خونه تکونی حسابی میکرد
BMW is GOD
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ای خدا چرا هر روز یه خبر بد از نیسان یا میتسوبیشی میاد 😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔
قبلاً با خودم میگفتم که حداقل تا ۳ یا ۴ سال دیگه دوباره به دوران اوجشون برمیگردن ولی اینجوری که داره پیش میره فقط دارم دعا میکنم که ورشکسته نشن چون واقعاً عاشق خودروهای نیسان میتسوبیشی هستم و این رو قبلاً هم گفتم
m
۱۱ اسفند ۱۴۰۳دلیلش فقط یک چیز هست
گیربکس سی وی تی
میتونست حتی دوکلاجه بزاره
توربو
هیبریدی به همراه توربو و دوکلاجه
و خیلی چیز های دیگه
کره ای ها جاش را گرفتن و تمام
کوروش
۱۱ اسفند ۱۴۰۳اگه به گیربکس cvt بود، هوندا و تویوتا یکی دو دهه پیش تموم میشدن، ولی الان اونا کجان و نیسان و میتسوبیشی کجا. لازمه که بگم کرهای ها هم توی خودروهای اقتصادی دارن از ivt (cvt مخصوص هیوندای و کیا) استفاده میکنن.
samurai
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ماشین سازیشو تعطیل نمیکنه ولی محدود میکنه چون بازار با ورود چینیای ارزون ساز دیگه کشش نداره ولی فروش موتور رو ادامه میده به همین چینیا و هندیا و…..
هلدینگ میتسوبیشی انقدر بزرگه که سرش شلوغه دیگه ماشین سازی اولویتش نیست
صامورایی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳میگه هولدینگ انقد سرش شلوغه اولویتش نیست 😂
کمر علم مدیریت و اقتصاد شکست 😂
انگار مثلا یه دکان دار نشسته پشت دخل یادش رفته یکی از مشتریاش نسیه برده نیاورده 😂
هولدینگ میدونی چیه و چطور مدیریت میشه؟
MITSUBISHI(JDM)
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ورشکستگی از رگ گردن به میتسوبیشی موتورز نزدیکتره اما میتسوبیشی درخواب زمستانی
Toyota
۱۲ اسفند ۱۴۰۳حیف الان بد ترین وضعیت را میتسوبیشی و نیسان دارند