خودروهای کاملاً خودران سالها و یا حتی دههها با تبدیل شدن به واقعیت فاصله دارند. خودروسازان برای اینکه چنین خودروهایی را بهصورت واقعی تولید کنند میبایست دستگاههای مختلفی را در خودرو نصب نمایند تا از توجه راننده به جاده و به دست گرفتن کنترل آن در هر لحظه اطمینان حاصل نمایند. سیستمهای پایش راننده قبلاً در نسخههای مختلفی تولید شدهاند اما کانسپت جدید میتسوبیشی الکتریک با نام امیرای xS درایو پیشنمایشی از پتانسیلهای جدید این تکنولوژی در آینده است.
این کانسپت کاکپیت که نباید از آن به عنوان پیشنمایش کابین محصولات آتی میتسوبیشی نام برد ترکیبی از چندین تکنولوژی میباشد. کابین یاد شده از دوربین مادون قرمزی سود میبرد که اطلاعات بیومتریک و چهره راننده را میگیرد. این سیستم علاوه بر ثبت مداوم تغییرات رنگ پوست راننده میتواند این تغییرات را با لرزشهای کابین و تغییرات نورپردازی داخل خودرو نیز ثبت نماید.
دوربین یاد شده همچنین به حالات راننده، حرکات او و دمای بدن توجه میکند تا هرگونه خوابآلودگی را تشخیص دهد. سپس از تمامی این اطلاعات برای قضاوت درباره هوشیاری یا عدم هوشیاری راننده استفاده میشود. اگر راننده خسته و بیحال به نظر برسد خودرو هشداری صادر کرده و به راننده توصیه خواهد کرد که استراحت کند و خودرو را متوقف نماید. این کانسپت همچنین شامل حسگرهای موج رادیویی است که برای تشخیص حضور سرنشینان در خودرو و تخمین ابعاد بدن آنها بکار میرود.
میتسوبیشی الکتریک با ترکیب این تکنولوژیها و مکانیاب با وضوحبالا یک قدم جلوتر رفته است. این تکنولوژی محلی که راننده نگاه میکند را بررسی کرده و نور خودرو را به همان جهت میتاباند و درعینحال نوع مسیر و پیچهای پیش رو را نیز بررسی میکند.
این تکنولوژی همچنین خطرات یا موانع احتمالی را در جایی پیش چشمان راننده منعکس میکند. کانسپت یاد شده میتواند این موانع را نیز به رنگ روشن دربیاورد تا راننده آنها را بهتر تشخیص دهد. این سیستم به رانندگان اطلاعات موردنیاز را نیز میدهد.
جدیدترین تکنولوژی مفهومی میتسوبیشی الکتریک بهصورت رسمی در نمایشگاه CES لاسوگاس که تا چند هفته دیگر برگزار خواهد شد معرفی میشود. اگرچه نصب این تکنولوژیها در خودروها زمان خواهد برد اما خودروسازان به دنبال راههایی برای پاس کردن استانداردهای ایمنی سختگیرانه هستند.
TOM KRISTENSEN
۱ دی ۱۴۰۰فکر کردن به چنین کابینی حال آدمو بهم میزند
مشتاقی
۱ دی ۱۴۰۰میتسوبیشی داره همه چیز رو به گند میکشه
ممد ژانگولر
۱ دی ۱۴۰۰بیشتر شبیه یک پشه بند پیشرفتس
عرفان
۱ دی ۱۴۰۰ببینید خب این مینیماله
ولی مینیمال به چه قیمتی ؟؟؟به قیمت سرد و بی روح کردن کابین ؟؟
چرا هر چی اسم اینده میاد یه سفید یخ خالی میکشن روش ؟؟
چرا از عناصر طبیعی مثل چوب (حالا نمیگم خودش که با قطع کردنش که برای طبیعت ضرر داشته باشه ولی حداقل طرح ولی با کیفیتش)استفاده نمیشه
وجود عناصر طبیعی مثل چوب و… به ادم احساس ارامش میده(چون اساس طبیعت ارامش هست )
میثم
۱ دی ۱۴۰۰کانسپته
کانسپته
کانسپت
محصول نهایی نیست
فقط برای ارائه تکنولوژی است (موضوع اصلی مقاله)
اونوقت شما در مورد طراحیش نظر میدید؟؟؟ 😂😂😂
این اصلا طرحی داره که در موردش نظر میدید؟؟؟
یک کاربر
۱ دی ۱۴۰۰یعنی این مفهومی شدن خودروها هم گاهی برای ادم بغرنج کننده میشود.
یک شرکت تخته چوب میگذارد بعد با عنوان ” ،مفهومی” بودن جلوی انتقاد ها میگیرد ، الان تخته اسکیت هم بگذارند میگویند خودروی مفهومی آینده
ARMAN
۱ دی ۱۴۰۰اصلا از خودرانا خوشم نمیاد
چون دیگه ماشین بازی بی معنی میشه
Swedish arrogant tiger
۱ دی ۱۴۰۰از میتسوبیشی خواهش میکنم دیگه به کابین خودرو های آینده نگاه نکنه.
M.Kazem.K
۱ دی ۱۴۰۰میتسوبیشی خدا رحمت کنه واقعا خودرو ساز خاطره انگیزی بودی