میتسوبیشی میراژ G4 با مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر و قیمت پایهٔ ۱۸ هزار دلار، کممصرفترین و ارزانترین خودروی کلاس خود محسوب میشود.
در حال حاضر، با محبوبیت کراساوورها از یک سو و فراگیر شدن خودروهای الکتریکی و هیبریدی از سوی دیگر، سدانهای تمام بنزینی در حال انقراض هستند بااینحال، در همین شرایط هم سدانی در بازار حضور دارد که از بسیاری از خودروهای هیبریدی کممصرفتر است و قیمتی بسیار رقابتی هم دارد. این خودرو میتسوبیشی میراژ G4 نام دارد که در پنج تیپ مختلف عرضه میشود.
تیپ پایه با نام ES و قیمت پایهٔ ۱۷,۹۵۰ دلار، ارزانترین قیمت را در کلاس خود دارد. قیمت تیپ بالا ردهٔ SE هم به ۱۹,۸۵۰ دلار میرسد که هنوز در مقایسه با رقبایی مثل کیا و هیوندای رقمی رقابتی محسوب میشود. البته با چنین قیمتی نباید انتظار قدرت و شتاب بالایی را داشته باشید زیرا میراژ از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر استفاده میکند که تنها ۷۸ اسب بخار قدرت دارد و در کنار گیربکس CVT نخواهد توانست رانندگی هیجانانگیزی را فراهم کند. بااینحال، این بهایی است که باید برای دستیابی به کمترین مصرف سوخت ممکن پرداخت کرد.
البته میتسوبیشی برای تیپهای بالاتر شامل SE و بلک ادیشن گیربکس پنج سرعتهٔ دستی را هم بهصورت سفارشی ارائه میکند اما CVT گیربکس استاندارد است. با این ترکیب، میراژ G4 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد و از لحاظ شتاب ضعیفترین خودروی کلاس خود لقب میگیرد زیرا کیا ریو و هیوندای اکسنت هردو سریعتر از این به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند.
هرچند اعداد و ارقام پرفورمنس میراژ G4 ضعیف به نظر میرسند اما این ماشین با قیمت پایین، هزینههای نگهداری پایین و مصرف سوخت پایین، این کاستی را جبران میکند. سدان کوچک میتسوبیشی با مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در شهر، ۵.۷ لیتر در بزرگراه و ۶.۰۳ لیتر بهصورت ترکیبی، کاملاً پرفورمنس ضعیف خود را توجیه میکند. این مصرف وقتی در کنار قیمت بسیار مقرونبهصرفه و تجهیزات مناسب قرار میگیرد، میراژ G4 را به بهترین گزینه در کلاس خود تبدیل میکند.
نسل کنونی میراژ آخرین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ فیسلیفت شده و ازآنجاییکه این نسل در سال ۲۰۱۳ معرفی شده، ظاهر چندان مدرنی ندارد؛ بنابراین، با طراحی ساده و مینیمالی طرف هستیم که البته با ماهیت اقتصادی آن همخوانی دارد. بااینحال، کسانی که خواهان نمای کمی هیجانانگیزتری هستند میتواند نسخهٔ بلک ادیشن را انتخاب کنند که به رینگهای ۱۵ اینچی مشکیرنگ، اسپویلر عقب مشکی، سقف مشکی و آینههای جانبی مشکی مجهز است. بلک ادیشن در داخل نیز از تریم قرمز و دوخت قرمزرنگ بهره میبرد.
کابین تیپ پایهٔ SE میراژ G4 اما بهاندازهٔ بیرون آن ساده بوده و طراحی ابتدایی با پلاستیک خشک و صندلیهای معمولی دارد. مهمترین امکانات این تیپ نمایشگر لمسی ۷ اینچی با بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی و همینطور سیستم صوتی با چهار بلندگو هستند و کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند باید سراغ تیپ SE با گرمکن صندلیهای جلو و سیستمهای کمکرانندهٔ بیشتر بروند. البته میراژ G4 فاقد لیست بلند بالایی از سیستمهای ایمنی است که خریداران خودروهای مدرن انتظار دارند و صرفاً با مواردی مثل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کنترل پایداری فعال و دستیار کمک به آغاز حرکت در سربالایی ارائه میشود. در تیپهای SE و بلک ادیشن نیز دستیار خروج از خط و چراغهای جلوی خودکار به این لیست افزوده خواهد شد.
یکی دیگر از نقاط قوت میراژ G4 فضای بار و سرنشین مناسب و خصوصاً فضای پای قابلاحترامی است که حتی قابل قیاس با خودروهای بزرگتری مثل هوندا سیویک و تویوتا کمری خواهد بود. هرچند فضای صندلیهای عقب چندان زیاد نیست اما چیدمان صندلیهای جلو فضای پای قابلقبولی را فراهم میکند. حجم صندوق بار هم ۳۵۰ لیتر است. میتسوبیشی همچنین یکی از بهترین گارانتیها را در صنعت خودرو ارائه میکند که شامل گارانتی کلی پنجساله یا ۹۶ هزار کیلومتر و گارانتی قوای محرکهٔ ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر میشود.
مشخصات فنی
پیشرانه | ۱.۲ لیتری I3 |
قدرت | ۷۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۱۱.۰ ثانیه |
طول | ۴,۳۰۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۶۶۹ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۰۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۵۰ میلیمتر |
وزن | ۹۹۵ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۶.۰۳ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۱۷,۹۵۰ دلار |
حمید
۱۶ مهر ۱۴۰۲سه سال یه میراژ ۲۰۱۹ دارم تو المان بی نهایت ماشین بی دردسر و کم مصرفیه ، قیمت صفرش( لو آپشن دستی) ۱۲ هزارتاست ، ۸ سال گارانتی داره ، سرویس روغن هر ۲۰ هزارتاست که خیلی خوبه ،مصرفشم تو اتوبان اگه ۱۲۰ تا کروز کنی میشه ۴ تو شهر ولی ۵ ، ۵.۵ میشه . کیفیت متریال داخلش قابل قبوله ، و تنها مشکلش خشکی سواری و ناراحت بودن صندلی هاست.
داود
۱۶ مهر ۱۴۰۲البته نویسنده مطلب اشتباه زده مصرف ترکیبی 4.8 لیتره وقیمت فولش در امارات بین ۳۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ درهم هست میشه 11000 دلار . مصرف ۶.۷ لیتر برای یک خودروی ۱۲۰۰ سی سی غیر منطقیه. یعنی بیشتر از بی ام و سری ۳ و ۵ مصرف میکنه؟
jaghori
۱۷ مهر ۱۴۰۲منم از مصرف سوختش تعجب کردم. به ویژه اینکه پدال آن را کم مصرف ترین هم نامیده.
Amard
۱۷ مهر ۱۴۰۲تو این رنج قیمت ترجیح میدم رنو سیمبل یا خودرو چینی مثل چانگان السوین حداقل میشه تیون کرد قدرتش بالا برد با هزینه کم تو کفی شاید مشکلی نداشته باش اما سربالایی کشش نداره
m.h
۲۰ مهر ۱۴۰۲تو اتوبان با ۱۲۰ تا کروز کنی میشه صدی ۴ لیتر
حالا حساب کن تو ایران که تو اتوبان و جاده در کل بالای ۹۰ تا ۱۰۰ تا بری داری یه ریسک زیاد میکنی
این جوری چه قدر بسوزونه
ولی خب بنزین بی کیفیت هم دخیله
Max
۱۶ مهر ۱۴۰۲مدل فول هنوزم زیر ۲۰ هزارتاست و برای واردات گزینه خیلی خوبیه . کم خرج و با دوام . قدرتشم کافیه .
TRD
۱۶ مهر ۱۴۰۲5 سال گارانتی کلی
10 سال گارانتی موتور
محمدهادی
۱۶ مهر ۱۴۰۲همینو بخخدا میاوردن تو سایپا ۴۰ سال مونتاژ میکردن
بخدا قسم اگه کسی ااتراض میکرد بهشون
ماشین قرص و محکم و شش دنگ پدر مادر دار بیار،ببین مردم چطوری ۴۰ سال تحسینت کنن
به این میگن ماشین شهری و ارزان
رحمت به پدر و مادرت میتسوبیشی
با پیش پا افتاده ترین ماشینش میشه همین الان ماشینو استارت زد ۱۳۰۰ کیلومتر دورتر تو بندرعباس ماشینو خاموش کرد
بدون کوچکترین نگرانی
مرگ بر کت شلواری های خائن به ملت
JDM
۱۷ مهر ۱۴۰۲اگرم اومدی بندر تو خونه ما پارک کن در خدمتیم
امیر
۱۷ مهر ۱۴۰۲مهمون نوازی جنوبی ها از این فاصله هم مشخصه 👏👌
محمدهادی
۱۷ مهر ۱۴۰۲عششقی شما
یه بعدازظهری دوتایی سوار میشیم میریم لب کارون یه جفت فلافل مشتی و داغ میزنیم میشینیم تو ماشین موزیک گوش میدیمو غروب آفتابو نگا میکنیم
همین
18:45
۱۶ مهر ۱۴۰۲ضعیف اما حریف!
این همون شعاری هست که خودم برای میراژ کوچولو ابداع کرده بودم.
ناگفته نمونه، حتی سیستم لرزش گیر پیشرانه 3 سیلندر این ژاپنی بی رقیب هم یکی دیگه از نبوغ بنده حقیر بوده که بکار بسته بودن😉👍
H2
۱۶ مهر ۱۴۰۲نیسان ورسا کمی گرونتره اما خیلی بهتره
Ahmad
۱۶ مهر ۱۴۰۲وزنش خیلی پایینه تاحالا خودروی خارجی با این وزن ندیده بودم
محمدهادی
۱۶ مهر ۱۴۰۲این ماشین همونیه که وقتی میتسوبیشی قراره برات معنی تویوتا رو تعریف کنه!!
یه ژاپنی کار درست درستکار دیگه از سرزمین سخت جان های ژاپن…
مهدی
۱۶ مهر ۱۴۰۲اینا وارد بشن آیا کسی دیگه سواره دنا و رانا و چیزهای دیگه میشه؟
الان بهانه مسوولان چیه برای واردات این
بله بهانه هست
همایت از تولید ملی
ای من این تولید ملی رو………..
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۲۲۰۷ صندوقدار با سقف شیشه ای را بش ترجیح میدم ، بشرطی که بجای قطعات چینی ، فرانسوی استفاده کنم و ایرانی.
abbas
۱۶ مهر ۱۴۰۲نزدیک 18 هزار دلاره همچین کمم نیست
گزینه تو این رنج خیلی زیاده
تو ایران کسی بیشتر از 700 … 800 میلیون میده دیگ کم مصرف بودن و پول بنزین براش مهم نیست
این برا اون کسی که مدام بخواد اقتصادی فک کنه
با اون چرخاش
JDM
۱۶ مهر ۱۴۰۲این از اون دسته ماشیناس که تمام بازار های دنیا بهش نیاز دارن (سدان کوچیک کم مصرف )
mercedes
۱۶ مهر ۱۴۰۲18هزار دلار در صورتی می ارزه که پنج هزار دلار داخل داشپورت باشه.
محمد
۱۶ مهر ۱۴۰۲سایز رینگ هاشو دیدم قلبم گرفت ، خب چه کاریه ادم میره نیسان ورسا میخره هم قوی تره هم راحت تر ، مصرفشم تقریبا مثل میراژه
amir
۱۷ مهر ۱۴۰۲همونو بگو بدنه حجیم و پف کرده و رینگ های کوچیک انگار تابوت با در نوشابه حرکت میکنه این چیه آخه
البته این بیشتر مناسب بازاری شبیه هند و ایناس
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۲من یک سوال دارم ،
این خودرو مصرف سوختش ۷/۱ است ، مصرف سوخت ۲۰۶ صندوقدار با موتور tu5 و tu3 از این کمتره ، خب پس چرا میگن خودرو های داخلی پرمصرف هستند و خارجی ها 4 لیتر بصورت میانگین مصرف دارند؟
Reza
۱۶ مهر ۱۴۰۲206 تولیدی ویران خودرو صدی ۶ میسوزونه؟
چطور مال من صدی ۱۰ تو شهر و ۷ و خورده ای تو جاده بنزین میخوره؟
mercedes
۱۷ مهر ۱۴۰۲پس هنوز با موتورm15 آشنا نشدین
صدی ده یا دوازده مصرفشه.
حسین
۲۱ مهر ۱۴۰۲اتفاقا با موتور m15 آشنایی کامل دارم ، شما سر گاز رانندگی کن با دنده سبک ، 7 میسوزنه.
دنده یک تا دور موتور 1500 شد برو دنده دو .
دنده دو تا دور موتور 2200
دنده سه تا دور موتور 2500
دنده چهار تا دور موتور 2200
و از سرعت 60 تا برو دنده پنج
البته برای سطح صاف با یک سرنشین .
از سیصد متر قبل سرعتگیر یا هر مانعی گاز نده و دنده را خلاص نکن ، چون در دنده باشه مصرف کمتره از خلاص .
برای شتاب گیری عجله نکن و به آرامی سرعت را بالا ببر .
در همین ترافیک تهران میشه خیلی وقتا با سرعت ثابت 70 تا و بدور از استرس تصادف رانندگی کرد.
در مسیر های بین شهری با سرعت ثابت 80 الی 90 و دنده پنج رانندگی کن .
تنظیم موتور و باد لاستیک و تعویض بموقع شمع و فیلتر ها و گاهی استفاده از موتور شور فومن شیمی و … هم که همه میدونیم لازمه .
Enzo Ferrari 2008
۱۶ مهر ۱۴۰۲لاستیک هاش چقدر کوچیکه
pezhman
۱۷ مهر ۱۴۰۲چقدر میتسوبیشی فکر کرده تا تونسته در این حد زشت طراحیش کنه
اشکان
۱۷ مهر ۱۴۰۲به نظر منم این ماشین یه شاهکاره !!!! ولی بدون گمرک در میاد حدود ۹۰۰ تومن حالا به نظر شما تارا اتوماتیک بهتره یا این؟!!! به امید روزی که ژاپنیا برامون لند کروز زیر ۵ هزار دلاری درست کنن.
misha
۱۸ مهر ۱۴۰۲با مشخصات فنی و دوام ماشین کاری ندارم
ولی واقعا طراحی بعضی از خودروها چشموآزار میده
فیات سیِناییه برا خودش
JaMsHiD
۱۸ مهر ۱۴۰۲امید به برگشت میتسو هست
برای اوولوشن