میتسوبیشی

مقایسه و تفاوت های انواع تیپ های میتسوبیشی اوتلندر وارداتی (H,M,L line)

با نسخه های متفاوت میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران آشنا شوید.

میتسوبیشی اوتلندر به‌عنوان پرچمدار شاسی‌بلندهای این برند ژاپنی به بازار عرضه شده است. فیس‌لیفت دوم این شاسی‌بلند زیبا در بازار داخلی که از سال ۲۰۱۶ مهمان جاده‌های کشور ما شد، هم در بازار داخلی و هم در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. شرکت سازنده این خودرو با تکیه‌بر امکانات مناسب، طراحی زیبا و پیشرانه کارامد موفق شده تا فرمولی را تهیه کند که می‌تواند هر خانواده‌ای را راضی نگه دارد.

اما اگر قصد خرید این خودرو را در بازار داخلی داشته باشید متوجه خواهید شد که میتسوبیشی اوتلندر در نسخه‌های مختلفی به فروش می‌رسد. نسخه‌های قدیمی این خودرو که شامل مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ می‌شود خود با تریم‌هایی گوناگون به فروش می‌رسند و مدل‌های به‌روز ۲۰۲۴ هم در آینده به دست مشتریان خواهند رسید. در این مطلب به تفاوت مدل‌های مختلف میتسوبیشی اوتلندر خواهیم پرداخت و می‌بینیم که کدام‌یک برای شما مناسب خواهد بود؟ پیش از آن بهتر است به این شاسی‌بلند خانوادگی نگاهی اجمالی داشته باشیم.

کم مصرف ترین خودروی ایرانی و وارداتی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

بررسی میتسوبیشی اوتلندر

شاسی‌بلند جذاب میتسوبیشی اوتلندر از طراحی پخته و زبان طراحی نسل گذشته محصولات این برند ژاپنی سود می‌برد. این خودرو که در گذشته در سه تیپ گوناگون به دست مشتریان می‌رسیده است، از یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر سود می‌برد که توان تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور را داشت. قدرت پیشرانه که از طریق یک جعبه‌دنده CVT بهبودیافته به هر چهار چرخ منتقل می‌شد می‌توانست بدنه ۱,۴۹۵ کیلوگرمی این خودرو را درعرض ۹.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

تمام نسخه‌های جدید این خودرو (۲۰۲۳ و ۲۰۲۴) با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۶۰ اسب بخاری و ۲۸۰ نیوتن متری به فروش می‌رسند که قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده CVT خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و درعرض ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

هرچند تقریبا تمامی مدل‌های این خودرو به امکانات پایه موردانتظار از یک شاسی‌بلند شهری مانند کروزکنترل، سنسور عقب، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، ۶ بلندگو، سیستم تهویه خودکار، ۶ کیسه هوا و… مجهز شده‌اند اما مدل‌های بالارده‌تر پکیجی جامع‌تر را با بهای بیشتر در اختیار خریداران قرار می‌دهند. کابین، پیشرانه و بدنه میتسوبیشی اوتلندر از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و می‌تواند با تکیه‌بر سیستم فنربندی مناسب، دوام فنی بالا و فضای درخور، انتخابی مناسب برای خریداران و علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای خانوادگی و شهری باشد.

تیپ های مختلف میتسوبیشی اوتلندر

نخستین نسل میتسوبیشی اوتلندر در ایران با پسوند «تیپ ۴» شناخته می‌شود که در میان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. سپس نوبت به مدل‌های جدیدتر ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ می‌رسد که در دو تیپ متفاوت «۳» و «۵» دردسترس خریداران هستند. جدیدترین نسخه اوتلندر هم که با تازگی در حال ورود به بازار ایران است، در سه نسخه «Line L»، «Line M» و «Line H» موجود خواهد شد.

مقایسه تیپ های میتسوبیشی اوتلندر

در میان نسخه‌های جدیدتر میتسوبیشی اوتلندر، نسخه Line H بالارده‌ترین و Line L پایین‌رده‌ترین به شمار می‌روند. درحالی‌که همه مدل‌های جدید این خودرو نیروی تولیدشده توسط پیشرانه ۱.۵ لیتری خود را ازطریق یک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند، ظرفیت ۵ سرنشین را دارند و ۴ حالت رانندگی (نرمال، اقتصادی، برف و سرفیس) را در اختیار راننده قرار می‌دهند، اما تفاوت‌هایی را هم با یکدیگر دارند. پیش بررسی تفاوت‌ها، بهتر است نقاط مشترک این مدل‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

ازجمله امکاناتی که در تمام مدل‌های جدید میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ یافت می‌شود می‌توان به بهره‌مندی از ۶ کیسه هوا، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سنسور نور، سیستم ترمز دیسکی و کمک‌ترمزهای ضدقفل، توزیع نیروی ترمز، کمک هیدرولیکی ترمز و کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی اشاره کرد.

تمامی نسخه‌های اوتلندر ۲۰۲۴ درکنار بهره‌مندی از امکانات مناسب داخلی مانند دوخت چرم ناپا صندلی‌ها، نمایشگر مرکزی شناور، طراحی زیبا و چشم‌نواز بدنه بیرونی و کابین باکیفیت، به امکانات رفاهی زیر مجهز شده‌اند:

  • فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی
  • دوربین دید عقب و جانبی
  • صندوق برقی
  • استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • سیستم نور روز به همراه چراغ‌های LED
  • سیستم صوتی با ۶ بلندگو
  • نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی
  • آینه‌های تاشو
  • صندلی عقب تاشو دو بخشی

اما تفاوت این مدل‌ها در چیست؟

میتسوبیشی اوتلندر L-Line

نسخه L-Line اوتلندر که نمونه پایه این کراس‌اوور سایز متوسط به شمار می‌رود از امکانات متمایزی مانند رینگ‌ها کوچک‌تر ۱۸ اینچی، فرمان لاستیکی با دکمه‌های کنترل رسانه، صفحه کیلومترشمار ترکیبی (دیجیتال-آنالوگ) و تنظیم دستی صندلی سرنشینان جلو استفاده می‌کند.

میتسوبیشی اوتلندر M-Line

نسخه M-Line که نمونه متوسط و میان‌رده اوتلندر به شمار می‌رود، گستره بهتری از امکانات را در اختیار مشتریان این برند ژاپنی قرار می‌دهد. خریداران این نسخه می‌توانند انتظار بهره‌مندی از روکش چرمی فرمان و صندلی‌ها، دوربین جانبی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و… اشاره کرد.

میتسوبیشی اوتلندر H-Line

میتسوبیشی اوتلندر H-Line که با نام نسخه فول هم شناخته می‌شود، بیشترین و کامل‌ترین سطح امکانات را در میان سه نسخه موجود در بازار ایران دارد. خریداران این نسخه از امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه‌ای، ریبنگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی، فرمان چرمی، صندلی‌های تمام چرمی، تنظیم برقی  صندلی‌های ردیف جلو، رادار نقطه کور و حسگر پارک عقب و جلو بهره‌مند می‌شوند.

میتسوبیشی اوتلندر 2024 وارداتی

قیمت میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر وارداتی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هم مانند سایر خودروهای بازار تحت تاثیر مواردی چون نرخ ارز، نوسانات بازار بدون کنترل داخلی و… در نمایندگی و بازار قیمت متفاوتی دارد. در زمان نگارش این مطلب، نسخه H-Line در نمایندگی رسمی با قیمت ۳.۷ میلیارد تومان به دست مشتریان می‌رسد که متاسفانه با بازار تفاوت بسیار زیادی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت روز میتسوبیشی اوتلندر به صفحات «قیمت روز میتسوبیشی اوتلندر (H Line، M Line، L Line) در نمایندگی و بازار» و «قیمت روز خودرو در کارخانه و بازار» مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. jaghori

    ۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    چرم صندلی خودروها آیا طبیعی است یا مصنوعی؟ اگر چرم طبیعی باشد که از نظر تمامی فقهای شیعه تماس لباس یا اشیای خیس به آن نجس شده و نماز با آن مشکل دارد. البته فقهای اهل سنت و حنفی ها تا جایی که من میدانم، چرم را نجس نمی پندارند.

    موافقم 11
    مخالفم 46
    1. AHMADREZA

      ۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (872 ديدگاه)

      ساقی خوبی داری داداش
      حلال خوره

      موافقم 46
      مخالفم 3
      1. jaghori

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (136 ديدگاه)

        ولی جواب منو ندادی. ساقی سرجاش.

        موافقم 2
        مخالفم 10
    2. وحید۱۳۶۷

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کلا چرم طبیعی کار نمیشه خیلیی گرونه. چرم مصنوعی هستند

    3. Abbas

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (289 ديدگاه)

      از کدوم فقیه داری بیخود حرف میزنی نشونم بده
      هیچ کجای فقه ننوشته چرم طبیعی حرومه یکم فکر کن
      قدیم که چرم مصنوعی نبود مردم پا برهنه نبودن
      تو قطعا با دین مشکل داری
      وگرنه اتفاقا ائمه اطهار علیهم السلام همیشه با سوار شدن بهترین مرکب امر کردن ( اگر وسعتون میرسه) بیخود از دهن اسلام شما حرف نزن

  2. رحیمی

    ۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فوق‌العاده خودروی خوب وپرسیژوتشکربابت ورود به ناوگان خودرویی

    موافقم 13
    مخالفم 4
  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من اوتلندرmلاین داشتم ،فروختم .😓😓😓
    4700

    موافقم 8
    مخالفم 4
  4. کوروش

    ۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خودرو ارزنده‌ای هست ولی دو عامل مهم ارزش خریدش رو زیر سوال میبره. ۱. اینکه مدل ۲۰۲۳ و تولید چین هست، میتسوبیشی تا سال ۲۰۲۳ در چین فعالیت داشت و در این سال تصمیم گرفت خط تولیدش رو از این کشور جمع کنه و به خاطر همین، اوتلندرهای وارداتی با مدل ۲۰۲۳ هستند و مدل‌های جدید که تولید خود ژاپن هستند رو حداقل فعلا در کشور نخواهیم داشت. قطعا و بدون شک کیفیت نمونه تولید چین کمتر از نمونه تولید ژاپن هست. ۲. شرکت میتسوبیشی اصلا وضعیت خوبی در بازار جهانی نداره و در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی زیادی هست که حتی شرکت رو در مسیر ورشکستگی قرار داده؛ خرید خودرو از یه برند در حال افول به نظر من زیاد نمی‌تونه جالب باشه.

    موافقم 7
    مخالفم 7
  5. شایکل موماخر

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    میتسوی چینی با موتور۱۵۰۰ توربو با این بنزین افتضاح و گیربکس سی وی تی مزخرف… فاز خریداران توهمی چیه که ۶ میلیارد آگهیش میکنن؟!! هونگچی هم اولش ۱۲ میلیارد قیمت زدن الان برای ۳ تومن التماس میکنن. کلا ملت قشنگی هستیم !!!!!! والا یه گرندویتارای سالم ۹۱ صد شرف داره به این

    موافقم 5
    مخالفم 12
  6. M

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۱۵۰۰ سی سی راه نمیره حداقل ۳۰۰۰ سی سی phev

    موافقم 3
    مخالفم 7
  7. nima.jdm

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    طراحی این ماشین خسته کننده نمیشه واقعا جذابه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. حمید

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چهار چرخ میشه یا نه؟ ….اگر چهار چرخ نشه مفت گرونه ..اگر یه ذره برف بیاد یا یخ زده باشه مایه آبرو ریزیه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا