درحالیکه پاجرو سالها است از روی خط تولید کنار رفته ولی میتسوبیشی در کشورهایی مثل برزیل هنوز هم شاسیبلندی را با نام پاجرو اسپرت عرضه میکند.
با وجود محبوبیت رو به رشد شاسیبلندهای آفرودی و فروش بالای خودروهایی مثل مرسدس بنز G کلاس، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر، میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ به تولید شاسیبلند نمادین خود یعنی پاجرو پایان داد و هرچند اخیراً گزارشاتی در مورد احتمال بازگشت آن منتشر شده است ولی به این زودیها خبری از پاجروی جدید نخواهد بود. بااینحال، این به معنای حذف کامل نام پاجرو از سبد محصولات میتسوبیشی نیست زیرا این شرکت ژاپنی هنوز مدلی بنام پاجرو اسپرت را در برخی بازارهای جهان عرضه میکند.
این خودرو که بر اساس پیکاپ ترایتون ساخته شده و از شاسی نردبانی استفاده میکند، از اوایل سال ۲۰۱۸ در بازار بریتانیا هم عرضه میشد و به رقابت با تویوتا لندکروزر پرادو میپرداخت ولی پسازاینکه میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ از بازار این کشور خارج شد، عرضهٔ پاجرو اسپرت هم در بریتانیا خاتمه یافت. بااینوجود، این شاسیبلند ژاپنی هنوز هم در برخی کشورها به فروش میرسد و در اواسط سال ۲۰۱۹ فیسلیفتی را تجربه کرد. پاجرو اسپرت قیمت مناسبی هم دارد زیرا ارزانتر از قیمت حال حاضر تویوتا پرادو در بازار اروپا است.
یکی از کشورهایی که پاجرو اسپرت در آن عرضه میشود برزیل است. این خودرو در برزیل در تیپهای مختلفی بنامهای HPE، HPE-S، لجند و لجند بلک عرضه میشود که آخری یک نسخهٔ ویژه با برخی عناصر ظاهری منحصربهفرد است. پاجرو اسپرت در برزیل با چهار رنگ بیرونی مختلف شامل سفید الماسی، خاکستری متالیک گرافیت، مشکی میکا و نقرهای بلید عرضه میشود و رینگهایی از ۱۸ تا ۲۰ اینچی برای آن قابل انتخاب است. در داخل خودرو نیز یک غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید با هفت صندلی و تودوزی چرمی در دو رنگ مشکی یا بژ دیده میشود. در بخش امکانات، دو ردیف اول صندلیها به گرمکن و تنظیم برقی مجهز هستند درحالیکه در تیپ لجند صفحه آمپر دیجیتالی هم ارائه میشود.
پاجرو اسپرت از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربودیزل استفاده میکند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه بهصورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکس کمکی و قفل دیفرانسیل عقب همراه است که تواناییهای آفرود بالایی را برای خودرو فراهم میکند. قیمت پایهٔ میتسوبیشی پاجرو اسپرت در برزیل از ۳۵۰ هزار رئال معادل ۵۹,۸۵۰ دلار آغاز میشود. این رقم هرچند هماندازهٔ قیمت ۵۸ هزار دلاری تویوتا پرادو در بازار آمریکا است ولی از قیمت پایهٔ ۷۵ هزار پوندی این خودرو در بریتانیا بسیار ارزانتر است.
گاس فرینگ
۲۵ آبان ۱۴۰۳این بیشتر میخوره رقیب فورچونر باشه هر دو تا شون بر اساس یک پیکاپ ساخته شدن ولی احتمالا قیمتش به پرادو نزدیک تره
JaMsHiD-B
۲۵ آبان ۱۴۰۳خواهان بازگشت پاجرو و لنسر و گالانت
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳پاجرو یکی از Suv های مورد علاقمه و همین پاجرو اسپرت برای من همین سادگی که تو طراحی بیرون و داخل میشه دید جذابه
لنسر و گلانت هم که اسطوره سدان های ژاپنی هستن
و من هم میگم #خواهان بازگشت پاجرو و لنسر و گلانت
انگار همین الان این کامنت میرسه به دست میتسوبیشی موتورز 😁
King Tiger
۲۵ آبان ۱۴۰۳جالب اینه که یه زمانی بهمن خودرو پاژرو مونتاژ می کرد
بهش میگفتن پاژرو بهمنی
الان بهمن چی مونتاز میکنه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳نیسان تیانا پارس خوردو یادش بخیر
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳الان بهمن فیدلیتی و دیگینیتی مونتاژ میکنه 😐
مزدا ۳۲۳ چند وقت پیش داشتم وسایل رو جمع و جور می کردم تا اینکه بهمن موتور اطلاعیه فروش مزدا ۳۲۳.برای سال ۸۳ اگه اشتباه نکنم قمتش ۲۲ میلیون بود !
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳الان بهمن فیدلیتی و دیگینیتی مونتاژ میکنه 😐
مزدا ۳۲۳ چند وقت پیش داشتم وسایل رو جمع و جور می کردم تا اینکه بهمن موتور اطلاعیه فروش مزدا ۳۲۳ برای سال ۸۳ اگه اشتباه نکنم قیمتش هم ۲۲ میلیون بود !