میتسوبیشی

وانت مفهومی میتسوبیشی تریتون XRT با الهام از مسابقات رالی معرفی شد

میتسوبیشی اخیراً از وانت مفهومی تریتون XRT رونمایی کرده است. این خودرو از برخی ویژگی‌های الهام گرفته از خودروهای رالی سود می‌برد و آن را می‌توان پیش‌نمایشی از نسل بعدی تریتون دانست.

وانت پیکاپ تریتون شاید جالب‌ترین خودروی تولیدی میتسوبیشی باشد. وانت میان سایز ژاپنی‌ها در حدود ۱۵۰ کشور عرضه می‌شود هرچند آمریکا جزو این کشورها نیست. از رقبای صاحب‌نام و قدرتمند تریتون می‌توان به تویوتا هایلوکس و فورد رنجر اشاره کرد بنابراین نسل بعدی این وانت اهمیت بسیار زیادی برای میتسوبیشی دارد. به همین خاطر ژاپنی‌ها می‌خواهند جذابیت‌های معرفی نسل بعدی تریتون را بالا ببرند و به همین خاطر از تریتون XRT کانسپت رونمایی کرده‌اند. وانت مفهومی میتسوبیشی از جلوپنجره سرراست‌تری نسبت به مدل استاندارد سود می‌برد و چنین رویه‌ای را قبلاً در وانت‌های فول سایز دیده‌ایم. قوس چرخ های متمایز، اسنورکل و لاستیک‌های کاراتر نیز جزو دیگر تغییرات تریتون XRT هستند هرچند انتظار نمی‌رود نسل جدید وانت موردبحث دارای چنین تجهیزاتی باشد.

البته احتمال دارد میتسوبیشی قطعات الهام گرفته از رالی را در نسخه‌های آفرود وانت خود ارائه کند، کاری که مدل‌های TRD Pro تویوتا انجام می‌دهند. شایان ذکر است کانسپت میتسوبیشی تریتون XRT از لوگوی رالی آرت به عنوان بخش موتور اسپرت این کمپانی استفاده می‌کند. رالی آرت قبلاً پیروزی‌های زیادی را در مسابقات رالی جهانی و داکار به دست آورده و اخیراً نیز دوباره احیا شده است. اگرچه به نظر می‌رسید رالی آرت در ابتدا فقط با تغییرات ظاهری محصولات میتسوبیشی کار خود را آغاز کند اما تریتون XRT می‌تواند نویدبخش تغییرات بیشتری باشد. رالی آرت سال پیش وارد مسابقات رالی آسیا کراس کانتری شد و به پیروزی دست یافت و به دنبال تکرار این موفقیت در سال ۲۰۲۳ است. مدیر این پروژه هیروشی ماسوکاست که دو بار قهرمان رالی داکار شده و راننده رسمی خود میتسوبیشی محسوب می‌شود.

اگرچه خبری از تولید نسل جدید خودروی جذابی همچون لنسر اوولوشن نخواهد بود اما شاید تولید یک وانت اسپرت و آفرود بتواند خونی تازه در رگ‌های این برند جاری کند. بی‌شک خودروهای دو دیفرانسیل و ماجراجویی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و میتسوبیشی نیز می‌تواند با ارائه محصولاتی جدید و کارا به بهبود فروشش کمک کند؛ اما متأسفانه تریتون با سختی‌های زیادی در ورود به بازار آمریکا مواجه است. وانت‌های وارداتی هنوز هم با تعرفه ۲۵ درصدی مواجه هستند درحالی‌که تویوتا و نیسان وانت‌های خود را برای معافیت از این تعرفه در آمریکا تولید می‌کنند. این در حالی است که میتسوبیشی فاقد امکانات لازم برای تولید تریتون در آمریکاست هرچند مدیران شرکت به دنبال یافتن راه‌حلی برای رفع چنین موضوعی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    مدل قسمت بار که متصل میشه به کابین
    با نسل فعلی فرق داره شاید پلتفرمش هم نیسان باشه
    ولی به نظر من بهتره یکی نباشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. علی

      ۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (839 ديدگاه)

      دمت گرم میتسوبیشی ! جات خالیه تو ایران ، کم ادعا و کارآمد با طول عمر بالا

      موافقم 20
      مخالفم 2
  2. Hamilton1970

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    ببینیم پدال این ماشین‌ها رو زیر پای مردم کشور…
    #برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی

    موافقم 18
    مخالفم 3
  3. R/T

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. امیر _ اهوازی

    ۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سلام

    لطفا یه مقاله در مورد پیکاپ های تک کابین یا extra بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا