میتسوبیشی موتورز ژاپن اعلام کرد پس از عملکرد ضعیف محصولاتش در بازار رقابتی چین فعالیتهای خود در این کشور را به حال تعلیق درمیآورد.
این خودروساز مشهور اعلام کرد تغییر ذائقه مشتریان چینی و رویگردانی از خودروهای بنزینی و انتخاب محصولات برقی باعث شده میزان فروش محصولات میتسوبیشی کمتر از حد انتظار باشد. ژاپنیها با انتشار بیانیهای خاطرنشان ساختهاند:
در طی ماههای گذشته مدیریت و سهامداران شرکت تلاش کردهاند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند اما به دلیل شرایط بازار و با تأسف فراوان میبایست از فرصت استفاده کنیم و به سمت خودروهایی با قوای محرکه جدید برویم. شرکت ما پس از پشت سر گذاشتن این مشکلات دوباره احیا خواهد شد.
یکی از نمایندههای میتسوبیشی صدور این بیانیه را تائید کرده است. میتسوبیشی و گک چین به عنوان همکار این برند ژاپنی گفتهاند تمامی سهامداران حداکثر تلاش خود برای بهینهسازی ساختار نیروی انسانی را انجام میدهند تا حقوق آنها تضمین شود. ناکامی میتسوبیشی در چین نشان دهنده فشار شدیدی است که روی برندهای ژاپنی وجود دارد. این خودروسازان در توسعه محصولات برقی عقب ماندهاند و سهم خود از بازار را به برندهای تازهنفسی همچون تسلا و بی وای دی بخشیدهاند.
فروش هوندا و نیسان در چین نیز طی دو سال گذشته افت داشته است و برای اولین بار در ده سال اخیر تویوتا خبر از کاهش فروش خود در این کشور پرجمعیت داد. تصمیم میتسوبیشی برای تعلیق فعالیتهای خود در چین پس از آن اعلام میشود که تولید خودرو در کارخانه چانگشا نیز طی ماههای قبل متوقف شده بود. یکی از مدیران ارشد این برند اعلام کرده بود میتسوبیشی در حال تلاش برای غلبه بر مشکلات خود در چین است اما هماکنون خبر رسمی خروج شرکت از بازار مهم چین منتشر میشود.
بیشترین میزان فروش سالانه میتسوبیشی در کشور یاد شده به سال ۲۰۱۹ مربوط میشود که طی آن توانست حدود ۱۳۵ هزار دستگاه خودرو را بفروشد. میزان تولید میتسوبیشی در چین طی سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۵ هزار دستگاه رسید و این روند در ماه ژانویه امسال به ۱۵۳۰ دستگاه و در ماه آوریل به صفر دستگاه منتهی شد. خودروساز یاد شده یک شاسیبلند برقی با نام ایرترک را در این کشور پهناور عرضه میکند که سال پیش فقط ۵۱۵ دستگاه فروش داشت. ژاپنیها چندی قبل برنامههای خود برای برقی سازی تمامی خودروهای تولیدی تا سال ۲۰۳۵ را اعلام کردند و گفتند تا سال ۲۰۳۰ سرمایهگذاری ۱۳ میلیارد دلاری را در این زمینه انجام خواهند داد. این تلاشها نشان دهنده تصمیم جدی برندهای مطرح جهانی برای استفاده از قوای محرکه جدید در خودروهاست.
کیان
۳۰ تیر ۱۴۰۲شرکتی ک بنیانگذارش به معنای واقعی کلمه سامورایی بوده و برای خدمت به کشورش این شرکت و بنا کرده و …
بزرگترین شرکت هلدینگ ژاپن هست اگر اشتباه نکنم و خودروسازی کوچکترین بخشش
و در نهایت یه سامورایی برای کشورش چگونه خدمت کرده و در کشور ما هم یک ابمیوه ای چگونه خدمت کرده!!!
R@min
۳۰ تیر ۱۴۰۲وقتی یه سیستم برای حفظ ماهیتش مجبور به استفاده عناصر وفادار بی وجدانی میشه که تحت هر شرایطی حاضرن برای حفظ سیستم و منافع، بچه های خودشونم بکشن معلومه قشر فرهیخته و با دانش جایگاهی ندارن. فکر کنم خبر لو تقلب چند صد تا دانشجوی رشته های پزشکی رو دیدین دیگه که کسی هم کاریشون نداره اینا توله های کی هستن بنظرتون ؟؟؟
البته مقصر این قضایا خودمونیم که مثل کبک سر تو برفه اوج کارمون یه سر تکون دادنه.
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۲کشور چین با سیاست و پشتکار به این جایگاه رسیده و تازه مونده ببینید چطور هولدینگهای بزرگ را با کالاهای فراوان و ارزان و بینامونشان نابود میکنه و جهان را فقیر و خودش را ثروتمندتر میکنه !
امروزه به تصاویرِ خودروهایی که در کشور چین در حال حرکت هستند دقت کنید تا ببینید به چه جایگاهی از ثروت رسیده !
پیام
۳۱ تیر ۱۴۰۲ای ژاپنیا! گذشته کجا و الان کجا! سوسیو
Saeed
۳۰ تیر ۱۴۰۲دوستان من قصد خرید یه لنسر مدل ۲۰۱۱ رو دارم قیمت لوازمش چطوره لوازمش هست یا نه اگه در موردش اطلاعی دارید خوشحال میشم راهنمایی کنید
حمید
۳۱ تیر ۱۴۰۲خریدی فقط نباید بکوبی جایی چون اگه یه تصادف کوچیک اتفاق بیفته باید چند برابر پول بدی تا قطعه اصل ژاپنی گیربیاری چراغ عقب هرکدوم 8 میلیون درهمین حد…
قطعاتشون هم یا نیست یا اگر بخوای میتونی چینی بندازی خدمات پس از فروش لنسر تو ایران چنگی به دل نمیزنه اینم در نظر بگیر روغن و بنزینی درست درمون برای موتورش اینجا پیدا نمیکنی بنظرم ارزش خرید داره ولی نه برای استفاده روزانه با این پول اگه نمیخوای سمت چینی بری میتونی یه کره ای دو سه ساله بگیری خیالت راحت تره
مهدی نامدار
۳۱ تیر ۱۴۰۲سلام
قیمت قطعات میتسوبیشی کمی بیشتر از ماشین های چینی است اما در مجموع ارزش خرید داره چون موتور میتسوبیشی خیلی دیر خراب میشه و استهلاک خیلی کمی داره
علی
۳۰ تیر ۱۴۰۲این مشکل برای دیگر شرکت خا هم پیش اومده مثل سامسونگ و …
مجتبی .
۳۰ تیر ۱۴۰۲چین کلک خوبی زد. برای شرکتهای بزرگ وصاحب تکنولوژی شرایط آسون فعالیت فراهم کرد وبه مرور نیروی کار ماهر وعلم بدست آورد وحالا نه تنها بازار خود چین روازشون گرفته بلکه به بازار اروپا وخاور میانه وآفریقا هم نفوذ کرده ومحدودشون کرده.
phonix
۳۰ تیر ۱۴۰۲دادش یه موتور معمولی که دیگه تکنولوزی فضایی نیست که الان ایران موتور دایملر تولید میکرده در حد خود دایملر هست ؟
اصل نو اوری و پشتکار رو چینی ها داشتن تلاش کردن خودشون رو از منجلاب بیرون کشیدن برقی پیچیدگیش کمتر بود رفتن دنبال برقی ( جدا از محدودیت های سخت پیشران بازار چین ) این تصمیم هم بخاطر موتور نبوده ظاهر و خدمات برای 1 میلیارد نفر خیلی مهم تر از موتور پیشرانه . متاسفانه روح خودرو سازی میتسوبیشی داره سال به سال تحلیل میره اخرش مثل ساب درشو تخته میکنن میرن دنبال کارای دیگه ( البته هنوز مثل ساب خدابیامرز زیادن ده نشده و سود دهعی داره )
genius
۳۰ تیر ۱۴۰۲اشتباه استراتژیک الماس سه پر ژاپنی انتقال تکنولوژی ساخت پیشرانه بواسطه میتسوبیشی – شنیانگ به تموم چینی ها بود.این داستان باعث شده تقاضا برای محصولات با برند خود میتسوبیشی کم بشه اما از طرفی عملا نصف محصولات چینی که فروش برن درصدیش سهم کنسرسیوم میتسوبیشی میشه یعنی هم سوده هم ضرر
Car love
۳۰ تیر ۱۴۰۲خدا قوت!!!!
یوسف
۳۰ تیر ۱۴۰۲پولی که میتسوبیشی در این سال ها از فروش موتورهای 1.5 لیتری به چینی ها به دست آورد برابر با فروش میلیون ها خودرو بود. ولی در کل احیای میتسوبیشی خیلی کند پیش رفته، البته کرونا، مشکلات زنجیره تامین و مشکلات داخلی رنو – نیسان همگی موثر بودن ولی نیسان تو این دو سال گذشته نسل تازه بسیاری از محصولاتش رو معرفی کرد، میتسوبیشی راحت میتونست با استفاده از این پلتفرم ها سریع خودش رو احیا بکنه.
بهزاد
۳۰ تیر ۱۴۰۲بازار چین با چند ترفند ساده اما زیرکانه در کمتر از ۳ سال به کلی دگرگون شد.
در واقع مداخلات سیاسی دولتی و هماهنگ با تولیدکنندگان توانستن برندهای خودشون را یک شبه بالا بکشند.
فقط دولت چین با تفسیر حمایت از خودروهای سبز برای سالهای ۲۴ و ۲۰۲۵ حدود ۷۲ میلیارد دلار یارانه در نظر گرفته و عدم دریافت مالیات.
شرکت byd با حدود ۶۲ میلیارد دلار درآمد سال گذشته فقط ۴۵ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده و مقایسه کنید با میلیاردها دلار مالیاتی که شرکت های غربی و کره و ژاپنی پرداخت میکنند.
اگر شرکت های خارجی حاضر در چین در جوینت ونچر با تولیدکنندگان محلی تغییراتی ایجاد نکنند کارشون به چند سال دیگه نمیرسه چون فعالیت شرکت های چینی دو سر سود هست و خودروهای مونتاژی خارجی را با سود میفروشن و محصولات خودشون را با یارانه های دولتی و عدم پرداخت مالیات به دست مشتری میرسونند.
سید علیرضا
۳۰ تیر ۱۴۰۲این بازار خودروی چین هیچ وقت نمی خواد سیر بشه ؟؟
ایرج میرزا علیه السلام
۳۰ تیر ۱۴۰۲سامورای ها باید بیان ایران و زیر بیرق ج.ا یه محصولی مثل پراید تولید کنند و با سه برابر قیمت برا پنج سال آینده پیش فروش کنند.ملتی که روزگاری جدیدترین و بروز ترین خودروها رو سوار میشد امروز به کاری و فرقون هم رضایت میده چه برسه به پراید و ال ممد!!! یک امپراطوری سالها طول میکشدکه با خون دل و ریختن خون جوانان بوجود بیاد ولی بخاطر خیانت و وطن فروشی و طمع یکشبه از بین میرود.
phonix
۳۰ تیر ۱۴۰۲طرف بجای تکون دادن به سبد محصولاتش و تبلیغ و… نتیجه گرفته جمع کنه بره از اونجا که یکی از بزرگترین بازار های خودرو جهانه :/
اقا بسه میتسوبیشی بسه دیگه ناموسا خودرو سازی هم سود داره بخدا یکم بهش توجه کن
بیقراق
۳۰ تیر ۱۴۰۲رنو و نیسان عامل بدبختی میتسوبیشی هستند
حسین دهمرد
۳۱ تیر ۱۴۰۲هر گوشی که اپل میفروشه برای سامسونگ سوده. الانم هرچی چینیا میفروشن برای میتسوبیشی سوده. منتها باید یه تکونی به خودش بده