میتسوبیشی

ارزش سهام میتسوبیشی بیشترین افزایش را بین تمامی خودروسازان آسیایی ثبت کرد

ارزش سهام میتسوبیشی موتورز ژاپن در سال جاری میلادی بیش از هر خودروساز آسیایی دیگر رشد کرد. افزایش ۸۴ درصدی ارزش سهام این خودروساز به خاطر افرایش تقاضای خودروهای کوچک و وانت‌ها در جنوب شرقی آسیا بوده است. اگرچه صادرکنندگان خودروی ژاپنی از کاهش ارزش ین ژاپن که به پایین‌ترین سطح در ۲۴ سال اخیر رسیده حداکثر سود را برده‌اند اما میتسوبیشی به لطف سبد محصولات متنوعی که برای بازارهای نوظهور در آسیا تدارک دیده شده رشد سهام قابل‌توجهی داشته است. پس از آنکه محدودیت‌های ناشی از کرونا در کشورهای جنوب شرق آسیا کم‌رنگ‌تر شد، تقاضا برای خودروهای کوچک در این منطقه رشد محسوسی پیدا کرد.

هرچند به لطف کاهش ارزش ین نیمی از ۱۰ خودروساز برتر آسیا (از نظر رشد ارزش سهام) امسال ژاپنی هستند اما ارزش سهام میتسوبیشی بیش از دو برابر سایر رقبا افزایش پیدا کرده است. سهام مزدا و سوبارو بیش از ۲۰ درصد رشد داشته اما ارزش سهام تویوتا افت کرده است. به گزارش پدال و به نقل از اتونیوز، بازارهای اصلی میتسوبیشی شامل تایلند، اندونزی، ویتنام و فیلیپین هستند و به همین خاطر رکورد اقتصاد آمریکا روی این شرکت تأثیر کمتری نسبت به شرکت‌هایی همچون تویوتا، هوندا، نیسان، سوبارو و مزدا خواهد گذاشت. این را یکی از تحلیلگران ارشد بلومبرگ می‌گوید. میتسوبیشی که یکی از اضلاع اتحاد با نیسان و رنوست حدود یک‌چهارم درآمد خود را از منطقه جنوب شرق آسیا به دست می‌آورد.

بسیاری از کارشناسان کشورهای جنوب شرق آسیا را به عنوان نقطه روشنی در اقتصاد جهانی ذکر می‌کنند و مواردی همچون تولید کالا، گردشگری و… می‌توانند نقاط قوت این کشورها باشند. اتحاد میتسوبیشی با رنو وارد فاز جدیدی می‌شود و قرار است تولید خودروهای ریبج شده رنو یعنی کلیو و کپچر به زودی آغاز شود. محصول ریبج شده میتسوبیشی از کلیو با نام کلت شناخته می‌شود و کپچر رنو نیز با نام میتسوبیشی ASX عرضه خواهد شد. این دو خودرو در کارخانه‌های رنو تولید خواهند شد.

رندر میتسوبیشی کلت ۲۰۲۳

خریداران خودرو در جنوب شرق آسیا فریب قیمت‌هایی را می‌خورند که نشان دهنده سقوط ین به پایین‌ترین در بیش از دو دهه اخیر است. این افت ارزش ین به خاطر اقدامات بانک ژاپن است که سیاست‌هایی متفاوت نسبت به همتایان خود در آمریکا و دیگر کشورها را اتخاذ می‌کند. سهام میتسوبیشی با رشد ۲.۹ درصدی در روز چهارشنبه به بالاترین سطح از می ۲۰۱۹ تاکنون رسید. ارزش سهام این خودروساز هشتمین روز متوالی رشد کرد که طولانی‌ترین بازه زمانی از سال ۲۰۱۴ تاکنون محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. قاطر فروش

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    سواری این اوت لندرایی ک وارد کردن چطوره

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. Mohammad.2005

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      با توجه به بررسی های موجود تقریباً به غیر از فقدان چابکی مشکل آنچنانی نداره . البته نرمی و راحتی سواری هم از نقاط قوتش هست به علاوه اینکه داشتن سیستم صوتی عالی و شیفتر دنده پشت فرمان هم از بقیه رقبا متمایزش میکنه

      موافقم 30
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        ببینید اوضاع چقدر خیطه که فن‌های کره‌ای سالار ریویو هم کلافه کردن تا حدی که استوری در مورد همین موضوع و خودروهای اوراقی کره‌ای گذاشت !!!

        موافقم 22
        مخالفم 10
        1. ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1035 ديدگاه)

          نوید اصلا از هر جهتی نگاه میکنم نمیتوتم درک کنم چرا یکنفر باید فن کره باشه
          حتی یک موتور با قابلیت تیونینگ سنگین هم نداره عجیبه…

          موافقم 26
          مخالفم 9
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (10478 ديدگاه)

          کره‌ای‌ها فقط میتوانند با چینی‌ها رقابت کنند که البته مثل اینکه چینی‌ها هم آن‌ها را دارند پشت سر میگذارند !

          موافقم 19
          مخالفم 11
        3. Rastin

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (5 ديدگاه)

          ببین کره ای ها هم بدک نیستن
          ولی ژاپنی عشقه
          تو کامنتا سالار همش چینی میگن بررسی کن که

      2. MOHAMMAD.n.r

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        اوتلندر نسبت به سایر رقبای خودش خیلی چالاکه.
        فقط چون cvt هست به آدم حس شتاب گیری انچنانی دست نمیده.
        چابکی این ماشین وقتی مشخص میشه که کنار بقیه بگازه، از ایکستریل و سانتافه و سورنتو و کولئوس و اسپورتیج بهتره، ولی با رافور بگازه نمیدونم چی بشه.
        رافور واقعا خوب راه میره.

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. Mohammad.2005

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          موافقم . فکر می کنم منظور رو درست نرسوندم اوتلندر به نسبت سگمنت خودش در بحث شتاب و دقت رانندگی خوب عمل می کنه . شاید نسبت به راوفور و رقبای سدان هم قیمت کمی ضعف داشته باشه که بازم به طور کلی ضعیف نیستش

    2. Si

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ما خودمون نزدیک 7 ماه هست که اوتلندر داریم مدل 2017 وقتی خریدیم 43 تا کار بود و الان 56

      باید بگم در رده ماشین های زیر 3 میلیارد بی رقیب از نظر سواری هست من هم کولئوس سوار شدم و هم ایکس تریل ولی اوتلندر بسیار نرم هست و آپشن های قابل قبولی داره
      تا الان هیچ مشکلی هم نداشته
      بخاطر تبلیغات بسیار زیاد وارد کنندگان سانتافه ایکس تریل و اوتلندر دیده نشدن وگرنه کره ای ها 100 سال دیگه هم به این دوتا نمیرسن

      موافقم 40
      مخالفم 10
      1. 4wheeled

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        یه دوست دیگه ای هم هست اونم همه ماشینا رو داره و سوار شده و طبق تمام تجربیاتش ژاپنی ها بهترینن همیشه،که البته به طور کاملا تصادفی،کاملااااا تصادفی تو هم مثل همون صحبت میکنه همیشه،خدایی ناکرده منظورم این نیست که یکی هستین
        حالًا جدای از این صحبتا هر وقت فکر کردی اوتلندر از سانتافه بهتره و دلیل اینکه فروش و محبوبیت سانتافه تو ایران از کل ومحصولات ژاپنی بیشتره تبلیغات وارد کنندگان ایرانی هست یادت بیوفته که فروش ۵ سال گذشته اوتلندر تو امریکا : ۱۵۹ هزار تا
        فروش سانتافه تو ۵ سال گذشته در امریکا : ۵۳۳ هزار تا!

        همین واست کافیه حالا جوایز و نمرات بالاتر تو تمام مقایسه هارو لحاظ نمیکنم

        موافقم 11
        مخالفم 45
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (10478 ديدگاه)

          اتفاقاً تجربه‌ی سواری با اوتلندر ۲۰۱۷ رو دارم و از هر نظر در رده‌ی خودش بهترین هست به جز گیربکس مضخرف CVT اون !

          دوستانی هم که با نیش و کنایه میخواهند کسی را تخریب کنند بدانند که اول مهر نزدیک هست و لوازم مدرسه‌هاشون رو آماده کنند جهت کسب علم و دانش !

          در ضمن ، وقتی آمار فروشی میدی ، مستند آمار بده نه مثل یه بچه مهدکودکی !

          موافقم 32
          مخالفم 10
        2. ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1035 ديدگاه)

          نوید حس میکنم کمر شکن ترین جمله ای که میتونستی به کره فن ها بگی رو گفتی

          اول مهر نزدیک است😂😂😂😂😂

          موافقم 24
          مخالفم 8
        3. Si

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          عزیزم اوتلندر هیبرید پرفروش‌ترین ماشین در سگمنت خودش در اروپا بود

          بعدشم نمرات؟؟؟ جوایز؟؟؟؟ واقعا برو تو کار کمدین خیلی آدم شوخی هستی چون میتسوبیشی فقط یه چرج ماشینش به کل کره می ارزه و جرمی کلارکسون گفت که لنسر بالاتر از لامبورگینی هست
          بعدشم مگه فروشه؟؟؟ خودرو های ژاپنی دونه دونه توی کل دنیا معروف هستن و همیشه بودن و خواهند بود

          موافقم 21
          مخالفم 8
      2. ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1035 ديدگاه)

        @si
        با این اوصاف سواریش از رافور هم بهتره چون رافور داشتیم عقبش خشکه ولی رافور بازارش بهتره از سانتافه که صدرصد بهتره من دوستم چندین ساله سانتافه داره الان که کارکردش ۱۰۰ رو ردکرده میگه هزینه هاش بشدت رفته بالا خوابونده خونه تا ردش کنه بره ولی میتسوبیشی به قول قدیمیا عمریه😂

        موافقم 20
        مخالفم 6
        1. Phonix

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          بله رافور عقبش خیلی صفته
          با خودمون بهش میگیم شتر:)
          انگار داری شتر سواری میکنی

          موافقم 15
          مخالفم 1
        2. ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1035 ديدگاه)

          سید سوار نیسان پیکاپ و رونیز نشدی اون دیسک هارو جابجا میکنه😂😂😂

          موافقم 13
        3. Si

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          من راوفور سوار نشدم ولی پرادو چرا

          نمیدونم سواری راوفور چجوریه ولی اوتلندر بسیار نرم هست

          موافقم 14
          مخالفم 1
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (10478 ديدگاه)

          هر کدام از این کراس‌اوور‌ها ، مشخصات شاخص خودشان را دارند که در گذشته یک کامنت کامل در موردشان گذاشتم !

          اما در کل ، راوفور از همه چابکتر و خوش‌دست‌تر هست و اوتلندر از همه سواری نرمتری داره !

          اما بارها گفتم که انتخابم در این کلاس خودرویی راوفور هست بنا به تجربه‌ای که در گذشته از این خودرو داشتم و مقایسه‌اش کردم با دیگران در غیر این صورت اگر ایکس‌تریل گیربکس تیپ‌ترونیک داشت ، بدونِ شک انتخابم ایکس‌تریل بود !

          اما جالبه که بدونید خدمات سرویس روغن اوتلندر از همه رقبا ارزان‌تر هست و این در حالی هست که اگر نیاز به قطعه داشته باشد از همه گران‌تر هست !

          موافقم 12
          مخالفم 6
  2. Amir evolution

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ب امید برگشت لنسر اوو افسانه ای

    موافقم 42
    مخالفم 1
    1. aliasn

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      الهی آمین

      موافقم 14
    2. Si

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      افسانه براش کمه در کنار اسکای لاین کلمات کم میارن

      موافقم 22
      مخالفم 1
  3. سامان اذری

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    ژاپن تنها کشوری هست که به دوران قبل کرونا بازگشته
    و کاهش ارزش ین هم باعث شده صادرات ژاپن بیشتر بشه و از اون طرف هم دولت کاملا تونسته تورم رو مهار کنه
    دمشون گرم
    امیدوارم میتسوبیشی هم بتونه به روزهای اوج خودش برگرده

    دیروز یه خبری شنیدم دیگه کاملا نابود شدم
    ژاپن هر سال بیش از ۱.۵ میلیون دلار برای احیای دریاچه ارومیه کمک مالی میکرد
    بعد مسولین ما با اون پول میرفتن ماشین وارد ایران میکردن و با نرخ روز میفروختن 😭🤔

    موافقم 51
    مخالفم 2
    1. ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      توی همین چندروز سفارت ژاپن به سیستان و بلوچستان ۲.۸میلیون دلار کمک کرده

      موافقم 36
      مخالفم 1
      1. Phonix

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        ژاپن برای بازسازی ارگ بم هم کمک کرده بود
        برای لای روبی کارون هم اقدام کرد گفت کامل انجام میده و به جاش گل و لای ته رودخونه رو میبره اقایون بهشون بر خورد مانع شدن
        کلا بیشتر از بقیه برای ما سود داشتن با اینکه در طی جنگ جهانی هم با ما مشکل خاصی نداشتن

        موافقم 35
        مخالفم 3
        1. Opinion

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (50 ديدگاه)

          چقدر اذیت شدی با جملم🔥
          من فقط حقیقتی که تو متن نوشته شده رو گفتم،تقصیر من نیست که،اگه ژاپن تورو با هزارتا موشکم بفرسته مریخ بازم تغییر نمیکنه متن

          موافقم 4
          مخالفم 19
      2. نوید AJ

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (3792 ديدگاه)

        وقتی به خاطر فروش یه تویوتا به سفارت ایران میرن عذرخواهی میکنن، دلیلی دارن به ایران کمک مالی کنن؟ بشنو و باور نکن.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. Phonix

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          اون یه شرکته خصوص هست به نام تویوتا
          این دولت کشور ژاپن هست
          در طی زلزله بم هواپیما های هرکولس امریکا برای کمک به عملیات امداد و نجات به فرودگاه های ایران اومدن و وسایل مورد نیاز رو از طرف دولت آمریکا به ایران دادن

          موافقم 7
          مخالفم 2
    2. قاطر فروش

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      چقدر شریف کاش کشورو بدیم دست اونا

      موافقم 9
      مخالفم 2
  4. بهراد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (242 ديدگاه)

    من همیشه احساس میکردم به میتسوبیشی اونطور که باید توجه نمیشد. خوبه که بالاخره این اسطوره هم داره به جایگاه واقعیش میرسه.

    موافقم 28
  5. Opinion

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    “ارزش ین ژاپن که به پایین‌ترین سطح در ۲۴ سال اخیر رسیده“
    ای بابا 🤦🏻‍♂️

    موافقم 4
    مخالفم 28
    1. Phonix

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      هیتر ژاپنی ؟
      سومین اقتصاد دنیاس
      و جز پیشگامان صنعت فضایی و دارویی و پزشکی هست
      حالا بدو تا کره بهش برسه
      (کره همین چند وقت پیش موفق به پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره‌بر شد)
      کمی قبل از اونم ژاپن برای امارات یه کاوشگران ساخت و اونو به مریخ فرستاد

      موافقم 30
      مخالفم 3
      1. Opinion

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        چقدر اذیت شدی با جملم🔥🤦🏻‍♂️
        من فقط حقیقتی که تو متن نوشته شده رو گفتم،تقصیر من نیست که،اگه ژاپن تورو با هزارتا موشکم بفرسته مریخ بازم تغییر نمیکنه متن

        موافقم 2
        مخالفم 18
        1. Phonix

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          نمیدونی ژاپنی که الان بهش گفتی کمترین میزان ارزش پول رو در چندین سال اخیر نسبت به خودش داشته ارزش پول بیشتری از کره داره
          ضمنا کاهش ارزش پول در بعضی کشور ها مثل چین به صورت مهندسی شده صورت میگیره که باعث رشد صادرات و افزایشی گردشگر و به موازات اون باعث رشد اقتصادی میشه

          از دوستان هم بابت این بحث بچه‌گانه معذرت میخوام دوست ندارم جز دعوای ژاپن و کره باشم صرفا نتونستم کم ارزش نشون دادن تلاش های ژاپنی هارو تحمل کنم
          هرکس آنقدر که تلاش می‌کنه لایق احترامه

          موافقم 11
          مخالفم 2
        2. ilia2008

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (163 ديدگاه)

          اتفاقا اونی که اذیت شده تویی

          موافقم 12
        3. downfall

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (126 ديدگاه)

          میدونی اگه ژاپن کره جنوبی رو تحریم کنه اقتصاد کره در کمتر از دو ماه نابود میشه؟ برو راجع به تحریم تجاری سال 2018 ژاپن بر علیه کره تحقیق کن تا ببینی سامسونگ و ال‌جی از ترس ورشکستگی چطور به دست و پای ژاپنی ها افتادن🤣 از تجهیزات خط تولیدشون تا مواد خام و مواد اولیه و اساسا بخش قابل توجه تجهیزات و لوازم و مواد های تک صنایع اصلی کره از ژاپن تامین میشه

          موافقم 22
          مخالفم 3
        4. downfall

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (126 ديدگاه)

          اقتصاد کشورت (کره مربا) در مقابل اقتصاد ژاپن مثل اقتصاد یک کوره دهات در مقابل اقتصاد کلان شهر تهرانه

          موافقم 20
          مخالفم 3
  6. Hadi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    واقعا هیچ موقع حس روشنی به میتسوبیشی
    نداشتم چون هیچ مدل از ماشیناش زیاد تو ایران تولید یا وارد نشدن، تنها مدلایی که تو ایران نسبتا هست یکی اوتلندر، میراژ و لنسره، کلا از لحاظ تکنولوژی و مصرف سوخت از رقباش مثل تویوتا، هوندا و مزدا چند سال عقب تره ولی در کل اگه روی شاسی و پلت‌فرم لنسر بشه تی یو فایو یا ای اف سون رو نصب کرد عالی میشه چون هندلینگش بالایه

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. Phonix

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      هوندا هم خیلی کم وارد ایران شد
      مزدا هم از یه جا به بعد مرد
      بهمن رفت سراغ چینای اشغال

      موافقم 16
    2. نوید AJ

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      اوتلندر خوبه. ولی ASX و لنسر واقعا حرفی برای گفتن در برابر رقباشون ندارن. فروش پایین میتسوبیشی در امریکای شمالی بی دلیل نیست.

      موافقم 3
      مخالفم 5
  7. یوسف

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (745 ديدگاه)

    احیا و بازگشت میتسوبیشی خیلی عالیه ولی ایکاش فقط به ریبج کردن محصولات نیسان و رنو مشغول نشه، اشتراک پلتفرم طبیعیه ولی میتونه روی زبان طراحی خودش کار بکنه

    موافقم 12
    1. Phonix

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      زبان طراحیش خیلی رادیکالی شده
      ولی من دوست دارم بعضی مدل هاشو

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. meysam

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    جالبه که دیروز خبری منتشر شد از افت قابل توجه صادرات کشور چین نسبت به ماه قبل که حتی فراتر از پیش بینی کارشناسان بوده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. کوروش

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    سلام علیکم ؛
    بنیان گذار و پایه گذار شرکت هیوندایی موتورز کره جنوبی ؛ شرکت میتسوبیشی موتورز ژاپن می باشد .
    تا سال ۱۹۹۲ فقط از موتورها و پلت فرم های اختصاصی میتسوبیشی استفاده می کرد و همین موتور 2400cc تتا 2
    هیوندایی ؛ محصول مشترک میتسوبیشی ، کرایسلر و هیوندایی در آلیانس جهانی انجین ، می باشد.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  10. حسین

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام اینجور که دوست عزیز میگه که ببین سانتافه چند هزار بیشتر فروش رفته این دلیل خوب بودن نمیشه تو ایران پراید بیشتر از همه ماشینا فروش میره پس پراید بهترینه نه عزیز ماشینای ژاپنی تو دنیا حرف اول را میزنه مخصوصا میتسوبیشی پاجرو و لندکروز

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Iman99

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      حرف اول رو تو دنیا در همه چیز آلمان ( اروپا ) و امریکا میزنن که از همه نظر در همه چیز با فاصله یاد بهترین هستن و کلا اروپا و امریکا خدایی همه چیز هم از خودشونه از اختراع هرچیزی بگیرید تا پیشرفته ترین هرچیزی و در همه چیز اول و سطح بالا و پبشرفته و پیشرو و یکه تاز و سردمدار و پرچمدار هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بعد از اونهایی که گفتم هم در سطح متوسط کره و ژاپن و چین هستن که به گرد پای اونهایی که گفتم نمیرسن ولی خود همینها رو هم طوری نیستن که با هم مقایسه بشن و آره مثلا کره رو با ژاپن رو با چین و در کل هرکدوم از همین ها رو هم با همدیگه نباید مقایس کنید

  11. علی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    بیشتر فن کره ای ها نوجوان و جوان هستن و از تاریخ آگاهی ندارن ، اینکه بازار خودروهای خارجی تو ایران دست کره افتاده برمیگرده به مافیای داخلی و سیاست های پشت پرده جهانی ، ضمنا هیوندای با تکنولوژی میتسوبیشی کارش را شروع کرد وهمین الان هم بهش وابسته است . فامیلی داشتیم چند سال کره و ژاپن بود می‌گفت کره ای ها غد و تازه به دوران رسیده هستن درحالیکه ژاپنی ها بسیار بافرهنگ و اکثرا آدمهای افتاده ای هستن که سرشون به کار خودشونه و ادعایی هم ندارن . اگه آمریکا پشت کره جنوبی را خالی کنه این کشور به خاک سیاه میشینه . عموجون کره را با ژاپن مقایسه نکن

    موافقم 9
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا