میتسوبیشی

میتسوبیشی تریتون رالی آرت جدید ویژه مسابقات رالی معرفی شد

میتسوبیشی رالی آرت به‌صورت رسمی با تریتون جدید بازگشته است. ما درباره وانت پیکاپ های ساده‌ای که اوایل سال جاری در تایلند معرفی شدند و تنها از بدنه‌ای با برچسب‌های متنوع استفاده می‌کردند صحبت نمی‌کنیم بلکه منظورمان خودروی جدید تریتون رالی آرت است که در مسابقات رالی کراس کانتری آسیا ۲۰۲۲ مسابقه می‌دهد. نگارنده این خبر هم‌اکنون در بوریرام تایلند حضور دارد و شانس ملاقات نزدیک با این خودرو را داشته است و ما نیز می‌توانیم تصاویر آن را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. میتسوبیشی تریتون رالی آرت تنها نسخه استاندارد این خودرو با برچسب‌های اسپانسرها نیست بلکه از بهبودهای فنی نیز برای حضوری همه‌جانبه در مسابقات سو می‌برد.

این خودرو که به عنوان خودروی رالی گروه T1 فیا کلاس‌بندی شده دارای ویژگی‌هایی همچون چراغ‌های اضافی روی کاپوت، درب‌های ساخته شده از فیبر کربن، رول کیج، گاردهای زیرین بدنه و پیشرانه ۲.۴ لیتری 4N15 توربودیزل است. این پیشرانه هنوز هم قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر نسخه استاندارد را تولید می‌کند اما بهبودهای رخ داده در آن روی کاهش استهلاک و اصطکاک و بهبود پاسخگویی در دورهای میانی تمرکز داشته‌اند.

دیگر تغییرات میتسوبیشی تریتون رالی آرت نسبت به نسخه استاندارد عبارت‌اند از دیفرانسیل لغزش محدود کاسکو در جلو و عقب، دامپرهای جلو و عقب قابل تنظیم کاسکو، ترمزهای دیسکی تهویه دار در جلو و عقب با کالیپرهای چهار پیستونه و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی و لاستیک‌های یوکوهاما. این وانت پیکاپ ژاپنی همان‌طور که گفته شد در بیست و هفتمین دوره مسابقات رالی کراس کانتری آسیا حضور دارد.

این مسابقه که توسط فیا تائید شده هر ساله در مسیری ۱۷۰۰ کیلومتری که شامل هر نوع مسیر خشنی است برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از مسیرهای کوهستانی، جنگلی، کنار دریا، رودخانه، صحرا، آسفالت و حتی پیستی با شرایط آب و هوایی غیرقابل‌پیش‌بینی گذر می‌کنند تا از تایلند به کامبوج برسند. تیم میتسوبیشی رالی آرت یک تیم شخصی است که مالکیتش را شرکت تانت اسپرت تایلند در اختیار دارد. این تیم از پشتیبانی فنی میتسوبیشی موتورز برخوردار بوده و سکان‌دار آن نیز هیروشی ماسوکا قهرمان مسابقات رالی داکار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Just toyota

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بعد اینجا برای ما kmc t8 رونمایی میکنن 🤮🤮🤮🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 40
    مخالفم 1
  2. Ferrari

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    یکی دو هفته پیش خبر مصرف سوخت فورد f150 raptorR من یه کامنت گذاشتم و پرسیدم هدف از تولید این ماشین با قیمت بیش از ۱۰۰ هزاردلار و مصرف ۲۳ لیتری چیه. یکی دو نفر گفتن این ماشین ها baja offraod هستن و از این داستانها.
    باید خدمت این دوستان عرض کنم داداش ماشین مناسب برای baja offroad همین میتسوبیشی هست که دارید میبینید. قیمت معقول، امکانات مناسب و کافی برای مسابقه، مصرف سوخت منطقی، قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت با دوام و…
    منطقی برای تولید ماشینهایی مثل رم تیرکس و رپتور R وجود نداره. حتی برای استفاده روزانه هم مناسب نیستن با اون مصرف سوختی که دارن اصلا کسی جرات میکنه به این ماشینها تریلر ۳ تنی وصل کنه؟

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. phonix

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      امریکایی هستن
      امریکایی ها در مفهوم خودرو سازیشون اصلا چیزی به نام راندمان وجود نداشته در بعضی محصولات اینو رو عملی میکنن مثل فورد فوکس و…
      ولی عمدتا خیلی راندمان بالایی ندارن
      امریکن کارز هستن دیگه کاریش نمیشه کرد

      موافقم 21
      مخالفم 2
    2. mahdi-es17

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      خب پیکاپ وانت میخرن برای کار نه ناز کشیدن
      مثل اینه مه توی ماشین اسپرت بگی چرا فقط 2تا صندلی هست نه 7تا

      موافقم 4
      مخالفم 8
  3. Amir mahdi @-1387

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    چقدر زبیا خشن

    موافقم 16
  4. حسین دهمرد

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    موتورش چهار سیلندره یکم ضعیف نیست واسه رالی؟

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. رضا

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      موتور دیزلی هست به گشتاورش ۴۳۰که به اندازه موتور شیش سیلندر توربو۳لیتری گشتاور میده اونم تو دور پایین که تو آفرود و رالی غولش می‌کنه تازه موتورش کوچیکه که سبک ترش کرده

  5. Kato

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (469 ديدگاه)

    محسور کننده…

  6. JaMsHiD

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    میتسوبیشی لنسر جدید بده بیرون دنیا ماشین بازی مثل بمب میترکه
    حتی اگه از همون انجین بسیار معروف ۴g63t استفاده کنه استقبال خیلی بیشتر میشه

  7. JaMsHiD

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    میتسوبیشی اگه لنسر رو احیا کنه مخصوصا نسخه افسانه ای اوولوشن ، من که به میتسو هیت میدادم به خاطر این کراس اوور هاش و نابود کردن افسانه هاش طرفدارش میشم .
    الآنم که ببین چه نازگلی ساختن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا