میتسوبیشی از کانسپت جدیدی با نام XFC رونمایی کرد. این خودروساز ژاپنی ماه پیش و طی حرکتی جنجالی اقدام به معرفی نسخه ری برند شده از رنو کپچر با نام ASX جدید کرده بود اما حالا با XFC میخواهد حرکت متفاوتی را انجام داده باشد. شایان ذکر است در آینده نزدیک نسخه تولیدی XFC برای بازارهای کشورهای آسه آن تولید خواهد شد. این خودروی مفهومی که در پرجمعیتترین شهر ویتنام رونمایی شده از طراحی نرم و روان سود میبرد و طبق گفته ژاپنیها بهترین همراه برای زندگی هیجانانگیز خواهد بود.
جدای از تکنیکهای بازاریابی ذکر شده، میتسوبیشی XFC کانسپت حاصل تلاشهای خود کمپانی بوده و درست در نقطه مقابل ASX قرار دارد. این خودرو از چراغهای جلوی L شکل با دیلایت های متمایز سود میبرد. همین طراحی در بخش عقبی نیز تکرار شده است. اشکال چندضلعی نورانی هم در دو سمت جلو و عقب دیده میشوند درحالیکه پروفایل جانبی این خودرو نیز بجای آینههای سنتی پذیرای دوربینها شده است.
کابین میتسوبیشی XFC کانسپت همان چیزی را نشان میدهد که در خودروهای مدرن امروزی میبینیم. در این بخش دو نمایشگر در کنار هم قرار دارند اما خوشبختانه هنوز هم کنترلهای جداگانه برای سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. این تنظیمات در پانلی لمسی روی کنسول مرکزی دیده میشوند جایی که میتوان متوجه انتخابگر دنده شناور و دکمه استارت/استاپ شد. فرمان موسوم به دی کات نیز از دکمههای لمسی چندضلعی مشابه ماژول سیستم تهویه مطبوع استفاده میکند.
در بخشهایی از صندلیهای جلو و عقب دوخت های زرد رنگی را میبینیم که در جاهای دیگر کابین نیز بکار رفتهاند. به نظر میرسد میتسوبیشی XFC کانسپت کفی کاملاً تخت دارد و فضای کافی در بخش عقب برای نشستن سه سرنشین تعبیه شده است. این افراد میتوانند به کنترلهای سیستم تهویه مطبوع موجود در پانلی لمسی دسترسی داشته باشند. این برند ژاپنی میگوید کراس اوور کوچکش از بیشترین فضای کابین را در کلاس خود دارد و فضای بار قابلتوجهی را نیز ارائه میکند. مشخصات فنی کانسپت XFC هنوز ارائه نشده اما میدانیم که خودروی موردبحث اولین محصول میتسوبیشی با حالت سواری خیس خواهد بود تا به این ترتیب بتوان سواری ایمنتری حتی در زمینهای خیس و لغزنده داشت. میتسوبیشی XFC کانسپت از دیگر حالتهای سواری شامل نرمال، شن و گلولای نیز سود میبرد.
نسخه تولیدی این خودرو برخی تعدیلها را تجربه خواهد کرد بنابراین انتظاری نداریم چراغهای زرقوبرق دار و دوربینهای جانبی را در مدل تولیدی ببینیم. میتوان گفت همین موضوع درباره دو نمایشگر روی داشبورد نیز صدق خواهد کرد چراکه تصاویر دوربینها را به نمایش میگذارند. در نسخه تولیدی میتسوبیشی احتمالاً ورودیهای هوا را بجای نمایشگرها نصب خواهد کرد. ظاهراً رینگهای ۲۰ اینچی این خودروی مفهومی هم برای کراس اووری کوچک بیش از اندازه بزرگ بوده و کنترلهای لمسی داخل کابین نیز جای خود را به دکمههای عادی خواهند داد. میتسوبیشی نسخه تولیدی XFC را برای بازارهای آسه آن تدارک میبیند و انتظار میرود در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آن را در بازار ببینیم. اگر این خودرو به موفقیت برسد شاهد عرضه آن در سایر بازارهای بینالمللی نیز خواهیم بود.
rezars pc
۲۹ مهر ۱۴۰۱خیلی زیباست کاش دقیقا همینو تولید کنند و یا خیلی نزدیکش باشه
miladzm
۲۹ مهر ۱۴۰۱میتسوبیشی دقیقا حکم اون کسانی که هر از گاهی یه نخ سیگار میکشن رو واسه من داره : اونا تفریحی سیگار میکشن و این هم تفریحی خودرو تولید میکنع . به هر حال وضع و حالش با یه برند ورشکسته و تعطیل شده هیچ تفاوتی نداره . در آما فروش هم که فک کنم تا تا موتورز هند هم دستش رو از پشت بسته ..
RezaRs
۲۹ مهر ۱۴۰۱خوبه گرنجوری که دیروز واسش خیس کرده بودی چشات سفید شده بود مال همین میتسوبیشیه تا نسل دو بعدشم همون پلتفرمو خرید هیوندای
Radmehr
۲۹ مهر ۱۴۰۱تو کلا حرف دیگه ای جز پکوندن شرکتا نداری؟
کلی وقتو سرمایه و انرژی سر چیزی به این زیبایی میذارن تو میایی ذارت تجربه و تلاش کلی آدمی که ۱۰۰ برابر تو سواد دارنو منفجر میکنی
میشه بپرسم اصن ماشین دوس داری؟ چون تاحالا ندیدم تعداد لایکایی که میگیری بیشتر از دیسلایکات باشه
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۱آقای فن کره ای ، صنعت خودرو کره بخصوص هیوندای ، مدیون میتسوبیشی هست ، از نظر فنی که دوستان جوابت را میدن ولی من بهت میگم نمک خوردی حداقل نمکدان نشکن!!!
عاشق پدال
۲۹ مهر ۱۴۰۱فکر میکنی طرف فن کره اییه؟
نهایتا یه موتور سی جی ۱۲۵ داره. اینجا داره از عقده هاش میگه.
Porsche 911
۲۹ مهر ۱۴۰۱وقتی فقط و فقط قصدت از کامنت دادن بی احترامی به علایق و سلایق دیگران باشه نمیدونم چه اتفاقی می افته که مسئولین پدال شمارو مسدود نمیکنن و روز به روز بر شدت بی احترامی ها هم افزوده میشه
در عوض هر کسی که به این آقا پاسخی بده میره تو لیست انتظار و…
محمد احسان رضایی
۲۹ مهر ۱۴۰۱زیاد جالب نیست فرمونش شبیه محصولات مرسدس هست و چراغ هاش هم شبیه محصولات ولووِ در کل بیشتر شبیه چینی هاست .
محسن
۲۹ مهر ۱۴۰۱شما مشخصه راجع به برندها اطلاعات درستی نداری توی جدید ترین تستی که گرفتن l200 که مدل خیلی معمولیه توی تمام تست ها از هایلوکس بالاتر بوده میتونی توی یوتیوب هم ببینی.
میتسوبیشی کارخانه فوق پیشرفته اس و یکی از تولیداتش اتومبیله
فورد
۲۹ مهر ۱۴۰۱چه عجب یه حرکت از میتسوبیشی دیدیم
Si
۲۹ مهر ۱۴۰۱اگه همینو تولید بکنه میتونه یه کامبک خیلی خوب بزنه
mercedesbenz
۲۹ مهر ۱۴۰۱میتسوبیشی خودروسازی نیست که از بازار پسش زده باشه و اشتباهاتش به فرش رسونده باشدش ، میتسوبیشی نمیخواد برگرده ، هیچ تلاشی هم برای برگشتن نمیکنه ، میتسوبیشی بخشایی رو داره که خیلی بیشتر از خودروسازیش بهش سود میرسونن و احتمالا براش به صرفه نیست که برگرده
PRPR
۲۹ مهر ۱۴۰۱شبیه ماشینای چینی شده
Alan.r
۲۹ مهر ۱۴۰۱کالای مرغوب یعنی ماشینی که آتیش بگیره گیربکسش مشکل داشته باشه ایموبیلایزر نداشته باشه و……
کالای نامرغوب هم یعنی ماشینی که بعد از ۲۰ سال استفاده هنوز مثل روز اولش کار کنه
(بخشی از نظریه های مهندس شهاب)
Alan.r
۲۹ مهر ۱۴۰۱طراحی به شدت زیبایی داره کابینشم بینقص و مدرنه به احتمال زیاد مثل همه ژاپنی های دیگه مشخصات فنی عالی هم خواهد داشت
هدف جهانی
۲۹ مهر ۱۴۰۱میتسوبیشی در حال ایجاد نوعی تحول و دگرگونی در طراحی خودروهای خود هست امیدوارم بهتر عمل کند هر چند همیشه به دوام و کارایی مشهور بوده و همیشه طراحی مخصوص به خود و ساده داشته در برخی مدل ها اغراق آمیز بوده
SLR _ 722
۲۹ مهر ۱۴۰۱اولین ماشینی که خانواده خریدن یک میتسو گالانت سیگما مدل ۱۹۷۷ بود . از اون روز میتسو توی قلب من جایگاه خودشو داره
این کانسپت هم بغیر از اگزوز های جلو ( !!!! ) اگر تولید بشه توی بازار کراس اور پسند این روز ها جلب توجه میکنه
توی ۱۰ ماشین برتر ذهن من یکیش lancer Evo x Fq 350 هستش .
کاش میتسو هم دوباره سرپا بشه
Afg
۲۹ مهر ۱۴۰۱چه کانسپ تهاجمی ساخته این میتسو همینو تولید کنن فروش خوبی خواهد داشت
Hadi
۲۹ مهر ۱۴۰۱فقط امیدوارم اسم هایی مثل لنسر و اکلیپس زنده بشن…