کراساوور کامپکت جدید میتسوبیشی Xforce در درجهٔ اول برای منطقهٔ آسهآن در نظر گرفته شده اما در آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا هم عرضه خواهد شد.
میتسوبیشی کراساوور کاملاً جدیدی بنام Xforce را معرفی کرده است. این خودرو کراساووری کامپکت است که در اندونزی تولید میشود. Xforce در طراحی بیرونی و داخلی از کانسپت XFC سال ۲۰۲۲ الهام گرفته است. این کراساوور جدید علاوه بر منطقهٔ آسهآن که بازار اصلی آن خواهد بود، در جنوب آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا هم عرضه خواهد شد.
Xforce به لطف بدنهای خوشتراش، شکل جلوپنجره و چراغهای LED تهاجمی در عقب و جلو، مدرن و عضلانی به نظر میرسد. کراساوور جدید میتسوبیشی ۴,۳۹۰ میلیمتر طول، ۱,۸۱۰ میلیمتر ارتفاع و ۱,۶۶۰ میلیمتر عرض داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۵۰ میلیمتر است. این یعنی Xforce تقریباً هماندازهٔ ASX است.
در داخل خودرو شاهد نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی هستیم که در پانل مشترکی قرار گرفتهاند. سیستم صوتی پریمیوم یاماها با ۸ بلندگو هم یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه داخل Xforce است. به گفتهٔ میتسوبیشی، داخل این کراساوور جدید که از کول باکس، صندلیهای تاشوی عقب و صندوق بار قابل تنظیم بهره میبرد، از جادارترین و کاربردیترین کابینهای این کلاس خواهد بود. پد شارژر بیسیم و پورتهای USB هم ازجمله تجهیزات داخلی این ماشین هستند.
Xforce به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی مجهز است که ۱۰۵ اسب بخار ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT صرفاً به چرخهای جلو منتقل میشود. هرچند این کراساوور جدید ژاپنی صرفاً محرک جلو خواهد بود اما میتسوبیشی چهار حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، خیس، شن و گلولای را برای آن در نظر گرفته است که به همراه سیستم فعال کنترل انحراف و فاصلهٔ ۲۲۲ میلیمتری از زمین، امکان رانندگی در مسیرهای ناهموار و لغزنده را فراهم میکند. همچنین سیستم تعلیق خودرو هم برای ارائهٔ سواری راحت روی آسفالتهای نهچندان خوب منطقهٔ آسهآن تنظیم شده است.
این شاسیبلند کامپکت جدید در اندونزی تولید میشود و به آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و… صادر خواهد شد. بااینحال، نباید انتظار دیدن Xforce را در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی داشته باشیم.
Hamid
۲۰ مرداد ۱۴۰۲سلام. طراحی درخشانی دارد. میتسوبیشی برند قابل احترام با پیشینه بزرگی است. امیدوارم به روزهای اوجش برگردد. گزینه مناسبی برای ورود به بازار ایران است.
پیام
۲۰ مرداد ۱۴۰۲بر خلاف طراحیهای مزخرف اکثر ماشینای ژاپنی این طراحی خیلی خوبی داره. واقعا رو طراحیش فکر شده
mahan
۲۱ مرداد ۱۴۰۲طراحی بغلش قشنگ یه لحظه منو یاد تیوولی انداخت مخصوصا در عقبش. داخل که خیلی خوشگله مخصوصا فرمونش
یوسف
۲۰ مرداد ۱۴۰۲طراحی بدنه معمولیه ولی کابین جذابی داره، جا داشت از پیشرانه بهتری براش استفاده بشه ولی در کل مشخصاتش با بازارهای هدف همخوانی داره.
قاسم
۲۰ مرداد ۱۴۰۲این قدرتش کمه ژاپنم با این درست کردنش !
قاسم
۲۰ مرداد ۱۴۰۲قدرتش کمه و گیربکس cvt هم به درد نمی خوره چی درست کرده!
datsun
۲۰ مرداد ۱۴۰۲داداش هر موقع از کلاس رقابتی و بازار خودرو سر در آوردی بعد شروع به دُر افشانی کن، تمامی رقبا در همین حدن یا ۵ اسب کمتر یا ۵ اسب بیشتر
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲بازار هدف تعیین میکنه چه بسازه. هدف اول خودروساز بازار است. نه ساخت ماشین تمام و کمال.
JDM
۲۰ مرداد ۱۴۰۲(آگه بیآزار بودن ماشین بود)ماشین اقتصادی که میگن اینه طراحی عالی اپشن های مناسب و موتور کم حجم و کم اصطحلاک دیگه چی میخوای؟ برای من که خودم هم میتسوبیشی دارم حاضرم فابریکش کنم یه 4g15 یا 4g92 بندازم که خرجش کمتر باشه واقعا ماشینای اقتصادی خوبن و جای خودشون رو دارن تو دنیای ماشین بازی هم باز نمونه های اقتصادی بیشتر تو چشمن مثل لنسر,سیویک,اوپل,فولکس,و….
phonix
۲۰ مرداد ۱۴۰۲انقدر با فرانسویا گشت تا اخر به مرض فرانسویا گرفتار شد
امیر علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲خود تحقیری تا چه حدی؟اکثر کسانی که کامنت گذاشتن در مورد قدرت نوشتن ۱۰۵ اسب بخار وگشتاور ۱۴۱وگیربگس cvtعدد مناسبیه واسه یک خودرو اقتصادی.ولی در مورد شاهین باقدرت ۱۱۰اسب بخار وگشتاور۱۷۸ وهمین گیربکس میگن افتضاحه.تازه قیمت شاهین حدود نصف قیمت این ماشینه
datsun
۲۰ مرداد ۱۴۰۲این مهمه که چطور از قدرت و گشتاور استفاده کنی و اونو سر چرخ برسونی یهو میبنی یه کراس اوور ۱۰۰ اسبی فلان کشور از ماشین ۱۵۰ اسبی سواری وطنی شتاب مصرف و پاسخگویی خیلی بهتری داره
RIO
۲۰ مرداد ۱۴۰۲شاهین رو با میتسوبیشی مقایسه میکنی واقعا که
JDM
۲۲ مرداد ۱۴۰۲مصرف شاهینو تو با اقتصادی هایی مثل اینا مقایسه میکنی خدایی چ شاهین با اون قدرت و مثلا توربو چقدر هماهنگه شتابش چیه سربالایی یا سر پیچا چیکار میکنه مقایسه اینا مثل بوکسور و یه آدم معمولیه مثلا یه مبارز(میتسوبیشی)بلده چطور از بدنش و تکنیکاش استفاده کنه ولی آدم معمولی(شاهین) تو مبارزه دستپاچهس. یه سری هم به موتور 4g63 بزن اونم دولیتریه مثل زانتیا تا فرق ماشین خوبو بفهمین
خدایا منو ببخش که اسطوره رو با لگنی مثل شاهین مقایسه میکنم
A P
۲۱ مهر ۱۴۰۲واقعا یک برند نزدیک ۱۵۰ ساله رو که بسیاری موفقیت داشته رو با شاهین مقایسه میکنی؟
این ماشین حتی ۱۰۵ اسب قدرت داشته باشه باز شتاب و سرعتش واقعیه. کلا ماشین های میتسو ۲۰۰ هزار تا کارکرد هم داشته باشند آخ نمیگن
ماشین ایرانی هم که ۱۰ هزار تا باهاش راه بری کلی خرابی داره بعدش هم هرچی درباره ی قدرت و شتابش هم نوشته فیکه و توی تست معلوم شده که چقد ضعیفه .
این ماشین هم یه ماشین اقتصادی کم خرج به حساب میاد و منطقی نیست موتوری با قدرت بالا روش نصب بشه.کلا میتسو میگه که ماشین نمیسازم که تو قدرت اول بشم ماشین میسازم مصرف کننده ۱۰ سال دیگه هم اومد بگه که مثل روز اوله. من خودم asx دارم بعد ۱۰ سال تازه لنت عوض کردم با ۱۵۰ هزار کارکرد
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اگه کسی فهمید بیزحمت به ما هم بگه پلتفرمش چیه
datsun
۲۰ مرداد ۱۴۰۲با نیسان مگنیت مشترکه
Dariush saadat
۲۰ مرداد ۱۴۰۲طراحی بیرونی کپی کامل از پولستار نیست آیا؟
همایون
۲۰ مرداد ۱۴۰۲کاش موتورهای بیشتری براش معرفی کنه مثل پلاگین یا توربو که قدرت بیشتر یا مصرف سوخت کمتر داشته باشن طراحی خارجی و داخلی خوبه فقط قوای محرکه نیاز به تنوع و ارتقا داره
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲عالی عالی …
خداپدرمادرشون بیامرزه بااین ماشین ساختنشون یک عمر باخیالت راحت میشه سوارشدفقط روغن بنزین
میتسوبیشی قدیمیا 15سال بدون تعمیرگاه کارمیکرد
مهدی گودرزی
۲۱ مرداد ۱۴۰۲پولداراکیف کنندکه دراین دنیاهمه چی به کامشه ماهمه چی بازنده ایم ماهم خداروداریم تاپول وخودروی لوکس
Roham
۲۱ مرداد ۱۴۰۲قدرت رو چرخ چقدره؟
وزنش چقدره؟
فکر نکنم این موتور و سیستم انتقال قدرت جواب باشه!
نمیتونه تجربه رانندگی هیجانانگیزی رو ارائه بده
باز اگه این قدرت واسه این ابعاد بتونه جوابگو باشه ولی واقعا موندم این تویوتا راش چطور با اون موتور کم توانش میخواد از پس اون هیکل و ظرفیتش بر بیاد؟!