میتسوبیشی

معرفی نسل جدید میتسوبیشی ASX، رنو کپچر با نشان ژاپنی!

میتسوبیشی نسل جدید کراس‌اوور کوچک ASX را معرفی کرده است. سازندهٔ ژاپنی اما در این خودرو معنای جدیدی به ری‌بج یا همان مهندسی نشان داده است زیرا ASX جدید عملاً همان رنو کپچر است و تنها تفاوت آن با کراس‌اوور فرانسوی در جلوپنجره دیده می‌شود. حتی رینگ‌های این خودرو هم با کپچر یکسان هستند. همین موضوع زیر کاپوت هم جریان دارد و میتسوبیشی برای نسل جدید ASX از همان پیشرانه‌های کراس‌اوور رنو استفاده کرده است.

این یعنی لیست پیشرانه‌ها با یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر آغاز می‌شود که ۹۱ اسب بخار قدرت دارد. یک گام بالاتر شاهد یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری بنزینی توربو با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۱۲ ولتی خواهیم بود که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ پایهٔ این موتور ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر با ۱۵۵ اسب بخار قدرت در کنار یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه قرار می‌گیرد.

ASX همچنین در یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی، دو موتور الکتریکی و گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد و ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد؛ و درنهایت، یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری پلاگین‌هیبریدی در صدر لیست موتورهای ASX جدید قرار می‌گیرد. این پیشرانه با دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۰.۵ کیلووات ساعتی همراه است که برد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۱۶۰ اسب بخار قدرت است.

میتسوبیشی در داخل ASX جدید متناسب با هر بودجه‌ای انتخاب‌های متنوعی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. برای کسانی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند، در اینجا یک صفحه آمپر آنالوگ با نمایشگر ۴.۲ اینچی بین آمپرها ارائه می‌شود اما با کمی افزایش بودجه می‌توان از صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی بهره‌مند شد درحالی‌که برای بالاترین نسخه یک صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی کاملاً قابل تنظیم با ناوبری سه‌بعدی در نظر گرفته شده است.

برای نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم خریداران می‌توانند از بین نمونه‌های ۷ اینچی افقی یا ۹.۳ اینچی عمودی یکی را انتخاب کنند که هردو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار هستند. حالات مختلف رانندگی و نورپردازی داخلی با امکان انتخاب از بین هشت رنگ گوناگون هم از دیگر ویژگی‌های کراس‌اوور جدید میتسوبیشی هستند. هرچند ASX جدید با ۴,۲۲۸ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۷ میلی‌متر عرض و ۱,۵۷۳ میلی‌متر ارتفاع همچنان کراس‌اوور جمع‌وجوری است اما حالا به صندلی عقب کشویی مجهز شده که می‌تواند فضای پا یا فضای صندوق بار را افزایش دهد. به لطف این ویژگی، حجم صندوق بار بین ۳۳۲ تا ۴۰۱ لیتر متغیر خواهد بود.

ASX جدید همچنین از مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته هم بهره می‌برد که شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سواران، هشدار برخورد عقب، سیستم فعال حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نقاط کور، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار سرعت، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای خودکار می‌شود. در بالاترین تیپ‌ها نیز سیستم MI-PILOT ارائه می‌شود که با استفاده از کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها قابلیت نیمه خودران را فراهم می‌کند. فروش نسل جدید میتسوبیشی ASX از مارس ۲۰۲۳ در اروپا آغاز خواهد شد.

تماشا در آپارات:

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Si

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    خدایی خیلی قشنگه

    موافقم 19
    مخالفم 57
    1. اوسا

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      غیر از قشنگی و زشتی ماشین چیز دیگه ای هم متوجه میشی؟؟؟

      موافقم 19
      مخالفم 15
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      کجاش قشنگه نسل قبل رو ببین این رو ببین

      موافقم 23
      مخالفم 5
  2. Phonix

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    چه حرکت زشتی
    در حد میتسوبیشی نبود
    مدیران این شرکت اصلا علاقه ای به خودرو سازی دارن؟

    موافقم 117
    مخالفم 4
    1. ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      گویا که هولدینگ میتسوبیشی مارکت های پول ساز تری پیدا کرده و دیگه خودروسازی اهمیتی نداره براش
      مارو دور ننداز…

      موافقم 91
      مخالفم 5
  3. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    نکردن جلو پنجره رو عوض کنن. asx خیلی خودروی خوبی بود افرودش هم عالی بود ولی دیگه از تپه هم اینطوری بالا نمیره

    موافقم 61
    مخالفم 1
  4. VIPER

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    چقد بد

    موافقم 55
    مخالفم 4
  5. اوسا

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این که دیگه 4WD نیست
    همه خوبی ASX همون بود

    موافقم 45
    مخالفم 2
  6. MohammaD

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    آخه میتسوبیشی من به تو چی بگم !!

    آقا اگه هزینه و فرصت توسعه پلتفرم و موتور و گیربکس اختصاصی برای اینجور ماشینا ندارید قبول

    اما دیگه طراحی اختصاصی که میتونید داشته باشید

    رسما انگار کپچر ها رو میفرستن کارخونه میتسوبیشی برای تعویض لوگو 😑

    موافقم 61
    مخالفم 1
    1. مرتضی

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (196 ديدگاه)

      حتی در صندوق هم تغییر نکرده… فقط یه تیکه پلاستیکی برا دوربن به جا لوگوی رنو انداختن… فقط زحمت کشیدن جلوپنجره رو عوض کردن … از شانس خوبشون تیکه بالایی لوگوی رنو مثلثی بوده 😂

      موافقم 37
  7. matin

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    باورم نمیشه این کار شرکتیه که چندین نسل لنسر اوو ساخته

    موافقم 52
  8. aMiRsHaYaN

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    Wtf

    موافقم 29
    مخالفم 1
  9. HAMID

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (309 ديدگاه)

    حداقل مدل چراغ و سپر رو تغییر میدادین واقعا زشته برای میتسوبیشی

    موافقم 33
    مخالفم 1
  10. یوسف

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (745 ديدگاه)

    دستکم زحمت طراحی سپر، رینگ و چراغ رو به خودتون میدادین. شاید این خودرو در بازارهایی مانند خاور دور که رنو حضور چشمگیری نداره خوب بفروشه اما تو اروپا که رنو محبوب و پرفروشه، چرا طرف باید بیاد یه کپچر که لوگو میتسوبیشی رو به زور بهش چسبوندن بخره؟

    موافقم 37
    مخالفم 1
  11. ARMAN سابق

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    میتسوبیشی افسانه ای به کجا رسیدی که محصولاتتو کلا بر اساس یه چیزه دیگه که اصلا در شان نامت نیست درست می کنی؟

    موافقم 34
    مخالفم 3
  12. AMANTE

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    میتسوبیشی گالانت، اکلیپس، لنسر، استاریون و…… یاد اون دوران میتسوبیشی بخیر.
    میتسوبیشی جان میخوای صنعت خودروسازی رو درست پیش ببر یا کلا بیخیال اش شو.

    موافقم 38
  13. Hadi

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    میتسوبیشی دهه ۹۰ کجا بود الان کجا…

    موافقم 27
  14. Hamilton1970

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    آقایون لطفاً آرامش خودتونو حفظ کنید
    این ASX دکوری صرفا برای اروپاست
    اونایی که میان ایران (اگه بیان ایران) نسخه سفارش حاشیه خلیج‌فارس هستن و زمین تا آسمون با این فرق دارن (اتاق همون ASX فیس لیفت شده با زبون طراحی کنونی میتسوبیشی)
    پس جای نگرانی نیست
    خدا به اروپایی ها هم صبر بده

    موافقم 18
    مخالفم 4
  15. Twin H Power

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    این دیگه چیه !
    ایرانخودرو خیلی بهتر از این میتسوبیشی ریبج میکنه
    (206 و 301 که شدن رانا و تارا)

    موافقم 23
    مخالفم 3
  16. بنیامین

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (224 ديدگاه)

    انقدر از این حرکت در دنیای خودرو بدم میاد که نگو خب لااقل یکم تغییرات بدین

    موافقم 11
    مخالفم 1
  17. محمد

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (98 ديدگاه)

    مگه میتسوبیشی خودش موتور نمی‌ساخت ؟ پس این چینای چی می‌نویسند موتور میتسوبیشی ؟ چرا روی این ماشین حداقل موتور خودش را نگذاشته ؟!

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (403 ديدگاه)

      بله موتور میساخت و در چین کارخانه موتور داره اما تکنولوژی موتورهاش به روز نشده چون توان مالی توسعه موتورهای جدید رو نداره.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  18. علی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    باباجون این را میتسوبیشی برا بازار اروپا ساخته ، اصلا ربطی به ASX نداره ،

    موافقم 5
    مخالفم 3
  19. پدرام

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    این دیگه چه سمی بود همون asx قبلی رو تا ابد تولید می کردی بهتر از این خفت و خواری بود!! حداقل فیس جلو و عقب رو تغییر می دادید چه داره بر سر برند میتسوبیشی میاد!!!
    می خواهی ماشین نسازی نساز این گدا بازیا چیه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  20. پدرام

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    تو اروپا که برند رنو کاملا جا افتاده کی این رو می خره فقط لوگو رو عوض کردن!!!

    موافقم 8
    مخالفم 2
  21. Enayat

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خدایا!!!!! مارو خفه کن که این روز هایی که میتسوبیشی داره با ما چیکار می کنه، رو نبینیم🤕

    موافقم 7
    مخالفم 4
  22. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    این مدل برای بازار اروپا هست ارامش را حفظ کنید و توی کشور های دیگه این نیست

    موافقم 3
    مخالفم 4
  23. SLR _ 722

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    آدم یاد وانت آریسان میوفته که چون جای مارک پارس توی کاپوت خالی بود یک تیکه پلاستیک به جلو پنجره اضافه کردند ، اینا هم همون حرکت رو با جای خالی مارک رنو زدن .
    اولین ماشینی که داشتیم گالانت سیگما بود واسه همین خیلی میتسو رو دوست دارم و از این کارهاش دلم میسوزه

    ( جدی چرا تو آریسان از کاپوت ۴۰۵ جای پارس استفاده نکردن که مشکلشون حل بشه ؟ )

  24. Royal Driver UK 70

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    تیترو نخوندم فکر کردم رنو هست دقت کردم دیدم لوگو میتسوبیشی روشه 😂 چه کاریه اخه

  25. Erfan

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    چرا کپچر هارو ریختن تو ASX

  26. Mehdi

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    بچه ها یه سوال تخصصی داشتم
    این بهتر یا رنو کپچر ؟؟؟

  27. بی نام

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    میتسوبیشی آخه چرا !!
    اون از پاجرو که هویتت بود و نابودش کردی ، اینم از کراس اوورت که خواستی با برندهای موفق بازار رقابت کنی و بعد از فقط یک نسل داری از بین میبریش ، آخه کی میره یه رنو کپچر فیک بخره وقتی اورجینال تو همون بازار با قیمتی احتمالا بهتر وجود داره .

  28. دانیال

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    🤦

  29. رامتین

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3262 ديدگاه)

    بدجور کپی هست. ترجیح من کپچر ورژن rs هست که البته تولید نشد!!

  30. آرش

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عالیه دم پدال گرم که دست به تغییر و نوآوری زده شروع کرده به تولید محتواهای ویدیویی جذاب امیدوارم بیشتر از این مدل نقدو بررسی ها ببینیم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا