وقتی نام دلیکا میآید، احتمالاً به یاد ونهای چینی میافتید که بهوفور در کشورمان دیده میشوند اما این درواقع نامی قدیمی است که میتسوبیشی سالها است از آن برای ونهای مختلفی استفاده میکند. حال در پنجاه و پنجمین سالگرد نام دلیکا در سال ۲۰۲۳، میتسوبیشی تصمیم گرفته با افزودن مدلی جدیدی بنام دلیکا مینی، خانوادهٔ این خودرو را گسترش دهد. این مدل جدید یک کی کار کوچک با ظاهری آفرودی برای بازار ژاپن است.
دلیکا مینی در ظاهر شبیه دلیکای اصلی نیست ولی نوشتههای بزرگ DELICA در جلو و عقب باعث میشود آن را بهعنوان عضوی از این خانواده بشناسید. در جلوی خودرو شاهد تفسیر جدیدی از طراحی موسوم به سپر پویای میتسوبیشی هستیم. در اینجا همچنین چراغهایی با گرافیک داخلی LED نیمدایره دیده میشود که تا حدودی یادآور لندروور دیفندر است. در این خودرو، قسمت پایین سپرها، رکابهای جانبی و دهانهٔ گلگیرها مشکیرنگ هستند تا همراه با ستونها و سقف مشکی، طرح دورنگ را ایجاد کنند. صفحات محافظ آلومینیومی مانند و ریلهای روی سقف هم حال و هوای آفرودی این ون کوچک را تکمیل میکنند. درب صندوق کاملاً عمودی با چراغهای عمودی باریک در طرفین و یک اسپویلر کوچک هم از ویژگیهای بخش عقبی دلیکا مینی هستند.
میتسوبیشی هنوز مشخصات فنی این ون جدید را اعلام نکرده اما خبر از ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن داده است. به نظر میرسد دلیکا مینی اشتراکات زیادی با یکی دیگر از ونهای کوچک میتسوبیشی بنام eK X Space داشته باشد. این ون کی کار که ۳,۳۹۵ میلیمتر طول دارد، با یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سیسی هیبریدی در کنار گیربکس CVT در نسخههای محرک جلو و چهارچرخ محرک عرضه میشود.
دلیکا مینی اواسط سال ۲۰۲۳ روی خط تولید خواهد رفت و صرفاً در ژاپن عرضه خواهد شد. نزدیکترین رقیب این خودرو دایهاتسو Tanto FunCross است که بهتازگی معرفی شده و شخصیت مشابهی با ون جدید میتسوبیشی دارد. محبوبیت کی کارهایی با ظاهر آفرودی و کراساوور مانند در ژاپن رو به افزایش است و بنابراین احتمالاً در آینده مدلهای بیشتری ازایندست خواهیم دید.
Amard
۱۵ آبان ۱۴۰۱ماشین های بازار ژاپن و بازار هند واقعا مسخره هستند این قوطی کبریت هیچ ایمنی نداره حتی با مهندسی ژاپنی هر چند خودم خیلی ماشین سایز بزرگ دوست ندارم ولی دیگه کی کار خیلی ستم اونم تو ژاپن باشی بجای لندکروز هایلوکس از کی کار برای افرود استفاده کنی
D:
۱۵ آبان ۱۴۰۱بزرگوار این ماشین ها اگر اشتباه نکنم همه ستاره ۴یا ۵ ستاره یورو انکپ دارند مگه جاده مخصوصه ماشین بعد از اولین تولید بره توی قرعه کشی
Amard
۱۵ آبان ۱۴۰۱شما یه نگاه به فاصله کاپوت تا سر نشین بکنی متوجه میشی داستان از چه قرار اصلا جایی واس جذب انرژی نیست ماشین های عادی حداقل یه متر از جلو عقب فاصله دارن تا سر نشین ضمنا این ماشینا چون تراکم جمعیت تو ژاپن بالاست ساخته میشه ۱۲۶ میلیون نفر تو یه کشور کوچیک هستن انوقت امریکا با اون وسعت ۲۵۰ میلیون از لحاظ منطقی کارشون درست ولی از لحاظ دلی واقعا ستم تو ژاپن باشی قوطی کبریت سوار شی
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۴۰۱آفرود گفتن و بستن به این مدل خودروها فقط مثل نگاه انسان به زندگی و زندگی کردن در محیطهای مختلف داره !
از نگاهی یکی ، آفرود یعنی رفتن به کنار ساحل و گیر نکردن در ماسه !
از نگاه دیگری آفرود یعنی رفتن به دل کویرها و رملها ، جنگل و کوه !
از نگاه حرفهایها ، آفرود یعنی مجهزکردن یه SUV توانمند برای رفتن به قطب جنوب یا شمال برای مدتهای طولانی !
نگاه به زندگی هم چنین هست که یکی تو کپر نون خشکه با زن و بچش میخوره و شکر خدا را به جا میاره و یکی دیگه هم تو بنز S میشینه ولی ناراحته چرا پورشه پانامرا نداره !
والا من یکی که دیگه از هیچی تو این دنیا تعجب نمیکنم که اگر فرغون هم با نام کراس پلاس آفرود بدن بیاد تو بازار و مردم براش صف نبندند به امید گرانی در بازار آزاد 😂🤦♂️!
قاطر فروش
۱۵ آبان ۱۴۰۱عاشق مینی ون هستم
ردیف وسطتشو بکنی توش رخت خواب پهن کنی
مهدی
۱۵ آبان ۱۴۰۱من که خیلی این سبک ماشینا رو دوست دارم و خیلی بامزن
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۱کلا این سبک ماشین ها کپی فیات پاندا هستن . ولی میتسوبیشی را دوست دارم .
Just toyota
۱۵ آبان ۱۴۰۱قابل توجه اونهایی که میگن این سبک خودرو ها ایمنی کافی ندارن ، باید گفت یه سر به سایت یوروانکپ بزنید و اسم مدل هاشون تو قسمت جستجو وارد کنید ، کلیپ هاش میاد که همشون بدون استثنا ۵ ستاره ایمنی رو بدست آوردن و از لحاظ سیستم های پیشگیری از تصادف هم خیلی پیشرفته هستن ، کاش میشد تو ایران هم به این سبک دسترسی داشتیم
meysam
۱۵ آبان ۱۴۰۱واسه تردد شهری خیلی خوبه