با برگشت نامهای قدیمی ژاپنی به عصر خودروهای برقی، شاید زمان بازگشت لنسر هم فرا رسیده است.
با ورود محصولات برقی به بازار، عصری تازه شروع شده است که هیچ خودروسازی جلودار آن نیست و به همیندلیل همه در تلاشاند تا با آن همراه شده و خود را وفق دهند. برندهای ژاپنی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ هوندا پس از سالها از نسل جدید پرلود رونمایی کرده است. نیسان برنامه دارد تا سیلویا را پس از چند سال غیبت به بازار بازگرداند. اما در این میان، جای خالی یک برند بسیار احساس میشود: میتسوبیشی.
از آنجایی که تقریبا هیچ خبر هیجانانگیزی از سوی برند میتسوبیشی منتشر نمیشود، یکی از طراحان دیجیتالی تصمیم گرفته تا یک رندر غیررسمی اما زیبا را براساس نسل آخر سدان لنسر طراحی کند و به نمایش بگذارد؛ او طرح خود را نسل بعدی لنسر اوولوشن مدل XI میداند.
طراح این مدل دیجیتالی کار خود را با نمای جلو شروع کرده؛ جایی که شاهد استفاده از همان ذوزنقه سیاه بهعنوان جلوپنجره و ورودی هوای جلو هستیم و بالای آن هم، کاپوت مجهز به دو خروجی هوا قرار دارد. درحالیکه بخشهای یادشده در لنسر X هم حضور دارند، فرمپردازی سپر تغییر کرده و اینبار برای هماهنگی بیشتر با طاق چرخهای برجسته و حجیم، طراحی مدرن و اسپرتتری به خود گرفته است. در میان جلوپنجره و سپر، مهشکنهای جلو قرار گرفتهاند.
نمای جانبی میزبان گلگیر اسپرت همسطح بال اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب است. رینگهای اسپرت این لنسر بهاصطلاح XI بیشتر به رینگهای غیراستاندارد و تامینشده توسط تیونرها شباهت دارد. البته از آنجا که میتسوبیشی برنامهای برای تولید این طرح ندارد، چرا طراح به سراغ رینگهای دلخواهش نرود!
پروفایل جانبی بههمراه طاق برجسته و زیبای عقب به بخش عقب خودرو، چراغهای بهروزرسانیشده، صندوق بازطراحی شده و سپر کاملا جدید میرسد. طراح در این بخش و برای اسپرتتر کردن خودروی دلخواهش، از یک بال آیرودینامیکی بزرگ استفاده کرده که مانند سقف، دیفیوزر و اسپلیتر جلو از جنس فیبرکربن ساخته شده است و بههمراه اگزوزهای گرد و بزرگ زیر سپر، این لنسر XI دیجیتالی را خاص جلوه میدهند.
هرچند که این طرح زیبا ممکن است از دید بسیاری از ما چشمگیر، زیبا و دلپسند به شمار برود اما یک حقیقت درباره آن وجود دارد: میتسوبیشی هیچگاه چنین محصولی را نخواهد ساخت! البته شاید یک روز شاهد عرضه نسل یازدهم لنسر باشیم اما هرطور که باشد، اینگونه نخواهد بود. میپرسید چرا؟ به این دلیل که زبان طراحی میتوسوبیشی سالها است که تغییر کرده و خودروهای کنونی این شرکت برخلاف طرح دیجیتالی شرحداده شده در این مطلب، از المانهای بصری متفاوتی برای ابراز هویت استفاده میکنند؛ هر چند که برخی بخشها از مدلهایی قدیمی بهعاریه گرفته میشود. نظر شما درباره این لنسر دیجیتالی چیست؟ آیا میتسوبیشی که به اتحادیه هواند-نیسان پیوسته، میتواند با کمک دو خودروساز بزرگتر به تولید خودروهای اسپرت بیشتری بپردازد یا توسط آن دو سرکوب خواهد شد؟
مردیم از خوشی
۷ دی ۱۴۰۳بهتر که هیچ وقت دیگه برنگردند چون دیگه نمی توانند موفقیت های قبل را تکرار کنند به نظرم در مقابل امثال شیائومی و تسلا کم میارند
MehdiTurbo
۷ دی ۱۴۰۳فک کن این طراحی با موتور برقی برونی
دیگه دنیای ژاپنی و امریکایی المانی با موتور برقی بی معنیه حالا طرفدار هر کودوم میخوای باش
فرشاد
۷ دی ۱۴۰۳اوستا بازم از این فکت های سس ماستیت برامون بگو پس خیالمون راحت باشه شیائومی و تسلا بهتر هستن دیگه نظرتو به مدیران میتسوبیشی حتما منتقل میکنم اول از کنار یه میتسوبیشی رد شو بعد برامون فکت بده کیومرث دوران پادشاهی میتسوبیشی در رالی به تنهایی گواه اینه اگه موقعیت خوبه باشه دوباره لنسر رو برمیگردونه پیشنهاد میکنم یه بار یه لنسر سوار شو یا گالانت یا اکلیپس بعد بگو شیائومی خوبه
Taha Ayoobi
۷ دی ۱۴۰۳خوشگله
جرمی کلارکسون
۷ دی ۱۴۰۳جزو معدود طراحی های نسل بعدی که دوستش دارم❤️
hosen
۷ دی ۱۴۰۳کاش میتسوبیشی دوباره لنسر رو برگردونه
شاید با این کار خودشم به دوران اوج برگرده
Nr
۷ دی ۱۴۰۳رندر های غیر رسمی خیلی جذابند ولی متاسفانه سیاست های خودروساز ها به شدت روی طراحی خودرو هاشون اثر گذاشته… نمونش نسل جدید جی تی ار… بنظرم طراحیش کاملا قراره متفاوت باشه
Galant.VR4(JDM)
۷ دی ۱۴۰۳میتسوبیشی عشقه امیدوارم یه فکری برای احیا این مدل افسانهای بکنه هویتش هم از همین لنسر شکل گرفت
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳فکر نکنم به این زودیا احیا بشه …
امیدوارم اگر احیا هم بشه یه فیس زیبا و قدرت درخور داشته باشه
نه مثل اوتلندر جدید …
خیلی زشته
۷ دی ۱۴۰۳اوتلندر جدید بنظر من قشنگه ولی اوتلندر ۲۰۱۷ نسل قبلی قشنگتر…
Y_Rons
۷ دی ۱۴۰۳یکی از زیبا ترین طراحی هایی که دیدم❤️
داوودع
۷ دی ۱۴۰۳خوش رنگ زیباست اماباله عقب ماشین تو ذوق میزنه
amirmohammadja79
۷ دی ۱۴۰۳نمای روبهرو و جانبی خیلی زیباست ولی نمای پشت خصوصا چراغ ها و در صندوق شما رو یاد بی ام و نمیندازه؟
۷ دی ۱۴۰۳اره طراحی ال ای دی چراغ عقبش یکم شبیه بی ام و هست
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳بقرآن اگه برگرده میرم ژاپن میل سوپاپ ویتک کیلر خیرات میکنم
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳https://www.carsguide.com.au/car-news/2023-mitsubishi-lancer-evo-xi-shapes-up-new-subaru-wrx-sti-rival-imagined-but-is-a
اینم قشنگه ها
۷ دی ۱۴۰۳داداش سایتی که لینکش دادی فیلتره برای من
OM.01
۷ دی ۱۴۰۳ویژگی جذاب لنسر ارائه مشخصات سوپر اسپرت در خودروی سدان خانوادگی با قیمت یه شاسی متوسط بود…و قابلیت تیون خوب البته فقط نسخه EVO منظورمه نه نسخه های پایه
اگه قرار باشه بنزینی برگرده همون موتور 2 لیتری معروف با یه سیستم هایبرید متوسط و قدرت دوربر 500 اسب با قیمت 50هزار دلار
اگه قراره برقی باشه بهتره EREV کنن برای پیمایش زیاد و اینکه 2 موتور برقی داشته باشه و بشه کارخونه ای تیونش کرد 4 موتور برقی یا 7 موتور برقی! (نگید نمیشه… داریم!)
اگه قراره لنسر برگرده باید مرزهارو جابجا کنه صرفا یه خودروی برقی ساده نباشه… البته برنگرده بهتره. برخی ماشینا همون تو گذشته بمونن بهتره…
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳هفت تا موتور برقی نحوه کارکردشون چه شکلیه؟
OM.01
۷ دی ۱۴۰۳(هفت تا موتور برقی نحوه کارکردشون چه شکلیه؟)
اولین بار موستانگ مک ای 1400 تک ساخت فورد این سیستم رو داشت. 3 موتور برقی جلو 4 موتور برقی عقب
بر اساس نیازی که داری میشه دریفت دیوانه وار انجام داد یا تو پیست درگ 10 ثانیه تایم زد یا تو کوه نوردی پایس پیک رکورد بزنی!
حالا شاید سوال بشی ماشین مگه 4 تا چرخ نداره؟ چرا داره اما موضوع راندمان هست و میشه 7 تا موتور الکتریکی گذاشت مشکلی نیست. برای بحث راندمان باید بگم مثلا 4 موتور الکتریکی مثلا 350 اسب قدرت تولید میکنه هرکدوم در هر چرخ با N وات مصرف و مثلا 7 موتور 200 اسب اما N تقسیم بر 2 وات مصرف. اما شما همیشه که قرار نیست دریفت بزنی یا 270 کیلومتر سرعت بری پس موتورهای اضافی از مدار خارج میشن و مجموعا 2 موتور ضعیف و با مصرف کم تو مدار میمونن به صورت RWD و مصرف کمتری هم نسبت دارن نسبت به اون 2 موتور الکتریکی قدرتمندی که توی یه ماشین برقی 4 موتوره هست
بعد تحت فشار اگه موتور برقی از مدار خارج بشه یا ارور بخوره بقیه تو مدار هستن. البته به این راحتی ها نیست صرفا برای مثال گفتم.
همچنین بحث کنترل و هندلینگ خودرو تحت تاثیر قرار میده کنترل بیشتری روی ماشین داری هر چرخ مقداری خاصی از گشتاور رو میگیره و اگه کم باشه زیاد میشه و زیاد باشه کم میشه.
تکنولوژی Ford Mustang mach e 1400 تو اینترنت یوتویب هست میتونید ببینید
میشه خودروی الکتریکی جذاب ساخت ولی برای چیزهای جذاب باید آستین بالا زد و ده هزار ساعت وقت توسعه گذاشت!
Galant.VR4(JDM)
۷ دی ۱۴۰۳به نظر شما میتسوبیشی یه ماشین اسپرت تو سبد محصولاتش باشه یا نه ؟ نظر شما خیلی مهمه
برند میتسوبیشی خیلی خالیه انگار یه ماشینی که حداقل 2 سالی سر زبونا باشه که به مارکت برند کمک کنه باید هم اسپرت باشه حالا یا کوپه اسپرت یا سدان اسپرت
و با شما موافق و همنظر هستم لنسر اگه میخواد بیاد باید یه هیبرید و با پتانسیل بالاس
nima.jdm
۷ دی ۱۴۰۳لنسر اوولوشن افسانه تکرار نشدنی رالی بود
shetab-car
۷ دی ۱۴۰۳قشنگه طراحی اش ولی خواهشا اینو دیگه برقی نکنید
زیزیگولو
۷ دی ۱۴۰۳میتسوبیشی داره به روزای اوجش برمیگرده👍👍
Siyavash
۷ دی ۱۴۰۳بینهایت چشم نواز..انگار میبردت به دهه۹۰ میلادی …
GENERAL CORVETTE
۷ دی ۱۴۰۳میتونه در قالب کراس اوور کوپه هم احیا بشه
با مدل پرفورمنس EVO XI و AWD و
سیستم هایبرید خفیف
Yasin.sn
۷ دی ۱۴۰۳امیدوارم واقعا همین طراحی باشه . واقعا زیباست.