نیسان ژاپن تائید کرد در حال گفتوگو با میتسوبیشی به منظور استفاده از پلتفرم پاترول ۲۰۲۵ برای تولید نسل جدید پاجرو است.
ژاپنیها برای احیای آفرود نمادین پاجرو از شریک هموطن خود یعنی نیسان کمک میگیرند. مدیر برنامهریزی ارشد نیسان در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوسیه در رویداد معرفی پاترول جدید به رسانهها گفته که گفتوگوهایی بین دو طرف صورت گفته اما نیسان درباره به اشتراک گذاشتن تکنولوژیهای خود تأمل میکند. او میگوید:
شما درباره توافق با یک شرکت دیگر برای استفاده از پلتفرم GT-R یا پاترول چهکاری انجام میدهید؟
فرانسیس بیلی ادامه میدهد:
پاترول متعلق به نیسان است و جزو محصولات کلیدی آن به شمار میرود. پاترول DNA اصلی کمپانی را به همراه دارد. با اینکه گفتوگوهایی وجود دارد اما فعلاً چیزی قطعی نشده است. البته ما میتوانیم پلتفرم پاترول را بفروشیم اما همهچیز به قیمت و چگونگی فروش آن بستگی دارد.
پاترول ۲۰۲۵ اولین شاسیبلند بزرگ نیسان با طراحی نردبانی در ۱۴ سال اخیر است. همانطور که میدانید تولید میتسوبیشی پاجرو که ابعاد کوچکتری دارد در سال ۲۰۲۱ و پس از ۱۵ سال حضور در خط تولید پایان یافت. از همان زمان توقف تولید پاجرو شایعاتی درباره همکاری میتسوبیشی با نیسان برای استفاده از پلتفرمهای مشترک به منظور کاهش هزینهها و تولید نسل جدید چاچرو به عنوان یک شاسیبلند آفرودر به گوش رسید اما چیزی بهصورت رسمی تائید نشد.
میتسوبیشی و نیسان قبلاً از پلتفرمها و پیشرانههای مشترک در شاسیبلندهای میان سایز اوت لندر و ایکس تریل استفاده کردهاند و همچنین نسل جدید ناوارا نیز با زیرساخت تریتون تولید خواهد شد. انتظار میرود روابط دو طرف عمیقتر نیز شود چراکه نیسان و میتسوبیشی در حال برنامهریزی برای تأسیس یک کارخانه در آمریکا برای تولید مشترک خودروهای پلاگین هیبریدی هستند. با این کار میتسوبیشی خواهد توانست بدون صرف هزینههای سنگین توسعه، خودروهای برقی خود را بسازد. البته مدیر نیسان تأکید دارد پاترول محصولی نمادین برای این شرکت است و شاید به اشتراک گذاشتن پلتفرم آن ایده خوبی نباشد:
پلتفرم پاترول به خودروی کلاس B یا C تعلق ندارد بلکه مخصوص خودرویی پرچمدار است. ما گفتوگوهایی درباره استفاده پاجرو از پلتفرم پاترول داشتهایم اما چیزی تائید نشده است. این یک بحث پیچیده خواهد بود.
رسانهها در ادامه از آقای بیلی درباره نتایج این مذاکرات پرسیدهاند اما او ترجیح داده پاسخ دقیقی ندهد:
من به این سؤال پاسخ نمیدهم و نمیگویم که مذاکرات ادامه دارد یا خیر اما پیام من این است که پاترول عصاره وجودی کمپانی ماست و بحثی درباره آن وجود ندارد. به اشتراک گذاشتن پلتفرم این خودرو واقعاً سخت خواهد بود.
ایوال اسپینوزا نایبرئیس استراتژی تولید نیسان نیز اظهار میدارد پاترول سطح بالا هماهنگی خوبی با فلسفه تولید میتسوبیشی ندارد. او خاطرنشان میسازد:
هر چیزی که شریک ما بخواهد در دسترس داشته باشد برایش فراهم است؛ اما مواردی همچون کلاس خودرو، جایگاه و قیمت آن احتمالاً با میتسوبیشی همخوانی ندارد.
برای یادآوری باید گفت قیمت پاترول فعلی از حدود ۶۰ هزار دلار شروع میشود و بنابراین جزو شاسیبلندهای بزرگ نسبتاً گرانقیمت است. انتظار میرود نسل جدید پاترول به خاطر تحول اساسی در همه زمینهها با قیمت بیشتری عرضه شود. پاجرو هم زمانی که با بازار خداحافظی کرد قیمت حدود ۴۳ هزار دلاری برای مدل سفارشی فاینال ادیشن ۲۰۲۱ داشت. این خودرو ابعاد کوچکتری نسبت به پاترول داشته و رقیب تویوتا پرادو محسوب میشود.
amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۳جالب میشد اگه جای رنو رو توی رنو نیسان میتسوبیشی هوندا میگرفت هوندا به نیسان و میتسوبیشی کمک میکرد و باهم جلو میرفتن البته یه خبرایی بود چند مدت پیش
amirkhanzadeh
۲۲ شهریور ۱۴۰۳خوبه که با نیسان همکاری می کنه
نیسان دو سه ساله که مسیرو درست داره طی می کنه
و این عالیه به امید برگشت میتسوبیشی به دوران شکوه دهه 90
پیام
۲۲ شهریور ۱۴۰۳امیر خیلی جالبه که میگی اون برند به اون یکی برند کمک می کرد اما کره ای که تو برقی ها صاحب تکنولوژی شده (اونم با توان خودش) بهش میگی آرمیچر!!! اما اینکه یه برند ژاپنی آویزون برند دیگه ای باشه ایراد نداره! این دیدها غیرواقعی هستن و باید سعی کنید تو خودتون برطرفش کنید تا راحت زندگی کنید.
amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۳من حرفی از آویزون شدن زدم؟ الان کیا و هیوندای یه گروهن از یه پلت فرم استفاده میکنن پس کیا آویزون هیوندای شده خاک بر سرش کنن!!!!!! اره با جی وی شصت و آیونیک شش با اون همه جایزه دیدیم چه گلی به سرش زده تازه خبر اومده به علت کاهش سی درصدی فروش الکتریکی هاش رو اورده به هیبرید
هیبرید هزینه زیادی میطلبه هیوندای که بیخود احساس خطر نکرده وگرنه کلا دیکه الکتریکی میشد اره هنر کرده مثل زمان درون سوزا از این و اون( موتور بنزینی و پلت فرم از میتسو و مزدا) گ*د*ا*ی*ی نکرده و خودش دوتا آرمیچر توسعه داده!
همین کیا اگه هیوندای نمیخریدش به سرنوشت دوو و سانگ یانگ دچار میشد
ویهان
۲۳ شهریور ۱۴۰۳هیوندا کیا رو نخرید ، از اول هم دو تا برند با یه مرجع بودن ، این یه سبک توی بازاره ، برای فروش بیشتر و وسوسه مشتری ، که یه شرکت میاد چند اا برند مختلف تولید میکنه تا مشتریش بیشتر بشه، در نهایت تعداد بالایی از خودرو سازا به فولکسواگن و جنرال موتور وصل هستن ، موفق باشید
𝐀𝐥𝐢
۲۲ شهریور ۱۴۰۳دلم میخواد زودتر ببینمش
Galant.VR4(JDM)
۲۲ شهریور ۱۴۰۳جالبه ژاپنی ها دست به دست هم میدن تا همدیگرو احیا کنن و با هم پیشرفت کنن
هوندا قشنگ میتونه هم نیسان و هم پادشاه رالی (میتسوبیشی) برگردونه توی اوج و شکوه سابق
HONDA LEGEND
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۳بعید میدونم نیسان این پلتفرم رو به اشتراک بزاره
یی
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ژاپن صنعت خودرو سازی داره شماهم ایرانخودرو سلیپا داریدتا کی باید لگد مال بشیم جوونیمون رفت نابودمون کردید خدا بروز تک تکتون بیاره که تمام رویاهامون نابودشد
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۳میتسو میتونه همون پلتفرم قبلی رو ارتقا بده میتسو واقعا قابلیت بالای داره و میتونه با کمک گرفتن از دانش کمپانی مادر صنایع سنگین میتسو ، پاجرو رو در سطح رقبای قدیم پاترول و لندکروز نگه داره و تو رالی مثله گذشته بدرخشه
Galant.VR4(JDM)
۲۳ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه سرمایه گذاری و توسعه بخش خودروسازی خیلیوقته در اولویت هولدینگ میتسوبیشی نیست و نمیخواد بودجهای بهش اختصاص بده حالا اینجاس که هوندا و نیسان باید بیان وسط
امیر علی
۲۲ شهریور ۱۴۰۳برای پاجیرو جدید فروش خیلی بالایی که تصور نمیشه، از همون پلتفرم قبلی استفاده کنه اما قیمت، امکانات و ظاهر خوبی داشته باشه بنظرم بهتره براش
samurai
۲۲ شهریور ۱۴۰۳میتسوبیشی مشکل سرمایه نداره شرکتی که جنگنده کشتی زیردریایی فضاپیما ….. میسازه راحت میتونه هر کاری بخواد بکنه مشکل اینجاست ماشین سازیو ول کرده به حال خودش واقعا حیفه ابهت میتسوبیشی دهه 90 به این شکل ماشین بسازه :((
سعیدرحیمی
۲۲ شهریور ۱۴۰۳میتسوبیشی توانایی بزرگ کردن پاجرو در سگمنت پاترول و لندکروز را دارد اما میخواهد هزینه ای پرداخت نکند! اما با همان پلتفرم خودش نسل بعدی پاجرو را عرضه کند قطعن میتواند دوباره بدرخشد. بهرحال امیدوارم پاجرو زنده بماند
حسن
۲۲ شهریور ۱۴۰۳پاجرو یکی از افرودرهای عالیه دنیای خودرو است این مدلهایی که تو ایرانن محشرن نه تو کارشون نیست اگه افرود میرید حتما بخرید حرف نداره
واقعا حیفه پاجرو تولید نشه ولی به نظر من اتاق نیسان برا پاجرو مناسب نیست هم اتاقش بزرگه که در اولین قدم با پاترول و لندکروز مقایسه میشه و هم قیمتش میره بالا و توان رقابت با بقیه را از دست میده
ناجی
۲۴ شهریور ۱۴۰۳افسوس که از آن دوران خودروهای باشکوه و متمایز میتسوبیشی دیگه چیزی جز خاطره های دور نمونده، گالانت لنسر پاجرو و خودروهای خاصش مثل اکلیپس و میتسوبیشی سه هزار که روزگاری نگاه ها را در خیابانها خیره میکردند و خودروهای اسپرتش مثل گالانت وی آر فور و لنسر اوولوشن که پیست ها را به آتش میکشیدند یکی یکی از خط تولید کنار رفتند و میتسوبیشی هر روز کوچکتر شد تا الانی که دیگه هیچ اسمی ازش بین بزرگان نیست و قافیه را به حریفان تازه نفس کره ای و چینی واگذار کرد، خیلی دوست دارم دوباره این برند دوست داشتنی احیا بشه ولی مطمئنم با رشد سریع خودروسازی چین این اتقاق نخواهد افتاد و بزودی بسیاری دیگر از بازیگران کهنه کار صنعت خودرو تسلیم چینی ها خواهند شد، چین هر چی خاطره خوب داشتیم رو از بین برد