میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ قرار است توسط آرین پارس موتور وارد بازار کشورمان شود.
محصولات برندهای ژاپنی که در چین تولید شده باشند، از طریق واسطهها به طرف ایرانی فروخته میشوند. این ترفند، راهی برای دور زدن تحریمها است. از سوی دیگر، بازار ایران که بیش از ۶ سال است مدلهای ژاپنی صفر کیلومتر را در دسترس نداشته، عطش بالا برای خرید دارد.
بیشتر بخوانید:
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵ هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
حدود یک قرن پیش، شرکت میتسوبیشی موتورز، بینان نهاده شد. این گروه صنعتی، تا قبل از روی آوردن به صنعت خودرو، بهعنوان غول کشتیسازی ژاپن شناخته میشد، اما با معرفی اولین وسیله نقلیهی بنزینی با خط تولید تجاری در سال ۱۹۱۷، نخستین خودروساز صنعتی ژاپن، لقب گرفت. میتسوبیشی تا دههی ۷۰ میلادی به رشد خود ادامه داد و در جمع سودآورترین برندهای خودرویی دنیا قرار داشت، اما با رسیدن به اواخر قرن بیستم، با کاهش فروش و کمبود سرمایه مواجه شد. قدیمیترین خودروساز ژاپن، طی دو دههی اخیر در سراشیبی سقوط قرار گرفت و مجبور به فروش خطوط تولید خود، در خارج از ژاپن شد. هماکنون، ۳۴درصد از سهام میتسوبیشی به نیسان تعلق دارد.
خودروهای مدرن میتسوبیشی، از جمله کراساورهای اوتلندر و ASX در ایران سابقه فروش دارند. اوتلندر، همراه سیستم دو دیفرانسیل، یک شاسیبلند جادار محسوب میشود و حالا با نسخهی ۲۰۲۴ برای ورود به کشورمان آماده میشود. نسل چهارم، سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و هماکنون با پلتفرم مشترک با نیسان ایکس تریل، خط تولید فعال در چین و ژاپن دارد.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی میتسوبیشی اوتلندر جدید
انتقال روشنایی اصلی به طرفین سپر، تغییر مهم برای نسل چهارم است و ظاهر این خودرو را متفاوت از اوتلندر قدیمی موجود در ایران نشان میدهد. این کراساور جدید، توسط استودیو طراحی میتسوبیشی در ژاپن، شکل گرفته است و المانهای خاص در سبک ژاپنی را به وضوح نشان میدهد.
چراغهای بالا، بسیار باریک هستند و همراه جلوپنجرهی بزرگ با سپر عضلانی، حس اسپرت اوتلندر ۲۰۲۴ را تقویت میکنند. نمای اصلی این خودرو، وابستگی چندانی به ادوات پلاستیکی ندارد و ارزانقیمت به نظر نمیرسد. این شرایط، برتری ظاهری اوتلندر نسبت به کراساورهای کرهای را نشان میدهد.
در نمای جانبی، حجمدهی عمیق دیده میشود و تمام بدنه تا پایین رکاب، همرنگ دیگر اجزا است. حالت L شکل در ستون عقب، جالب به نظر میرسد. خطوط کشیده شده روی درها و گلگیرها نیز، اوتلندر ۲۰۲۴ را بزرگتر از آنچه هست نشان میدهند. این خودرو با رینگهای ۱۷ و ۱۸ و ۲۰ اینچ آلومینوم همراه ریل باربند ارایه میشود.
طراحی پشت، نکتهی مثبت اوتلندر جدید است و فارغ از ادوات سیاهرنگ، نقش مهمی در زیبایی خودرو را دارد. چراغهای عقب، هماهنگی بسیار خوبی با حجمدهی بدنه دارند و نمای مدرن اوتلندر را مدرن، نشان میدهد. بالچهی نزدیک سقف، تورفتگی محل نصب پلاک و شیب شیشهی عقب، حسابشده طراحی شدهاند.
اوتلندر جدید با طول ۴,۷۰۹ و عرض ۱,۸۶۲ و ارتفاع ۱,۷۴۰ و فاصله محوری ۲,۷۰۵ میلیمتر تولید میشود. با این شرایط، مشابه هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ موجود در ایران و البته کمی بزرگتر خواهد بود.
طراحی داخلی و نمای کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید
باوجود طراحی خلاقانه و چشمگیر در بدنه، حالت ساده و کمهیجان برای داشبورد انتخاب شده است. کلیدهای پرتعداد، پلاستیک سخت و نمایشگر ایستاده، حس یک خودروی قدیمی و کاملا معمولی را به سرنشینان اوتلندر ۲۰۲۴ منتقل میکنند.
نسخهی پایه از مانیتور لمسی ۹ اینچ استفاده میکند و پنل دیجیتال پشت فرمان، مخصوص مدلهای آپشنال است. فرمان ساده، خروجی هوای باریک سراسری و دستهدندهی پلاستیکی کوتاه، دیگر ادوات کمهیجان در کابین اوتلندر جدید هستند. صرفا برای کلیدهای گردان از قاب فلزی استفاده شده است و ادوات پلاستیکی، تقریبا در همهجا دیده میشوند.
فرم صندلیها و کیفیت پوشش چرم، بسیار خوب است. کراساور میتسوبیشی برای ۴ سرنشین بلند قد، فضای قابل قبول دارد و با مدل سه ردیف صندلی نیز تولیدمیشود. در حالت استاندارد بدون استفاده از ردیف سوم صندلیها، حجم صندوق ۴۸۵ لیتر است و در حالت ۷ نفره، تنها ۱۲۸ لیتر فضای حمل بار وجود خواهد داشت. با خواباندن تمام صندلیها عقب، ۱۵۰۰ لیتر از کف تا سقف، فراهم خواهد شد.
پیشرانه و تجهیزات فنی میتسوبیشی اوتلندر جدید
شایعاتی مبنی بر واردات شاسیبلند میتسوبیشی با پیشرانهی توربوشارژ ۱/۵ لیتر، فناوری هیبرید و گیربکس CVT منتشر شده است. این نمونه، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ارزانترین اوتلندر بازار جهانی، ۱۰ تا ۱۱ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند. این محصول در دو نسخه با محرک جلو با دو دیفرانسیل، عرضه میشود.
پرفروشترین مدل اوتلندر در سراسر دنیا، مشابه سالهای قبل مجهز به موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی است. این نسخه ۱۸۰ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۱۰ ثانیه، نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر، مشخصات فنی اوتلندر با موتور ۲/۵ لیتر هستند.
اگر تخفیف عوارض و مالیات مخصوص خودروهای پلاگین هیبرید اعمال شود، اوتلندر PHEV گزینهای بسیار جذاب برای بازار ایران خواهد بود. این مدل از ترکیب ۲ موتور برقی و ۲/۴ لیتر بنزینی، ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. میانگین مصرف سوخت ۲ لیتر در صد کیلومتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت، آمار فنی اوتلندر پلاگین هیبرید هستند.
قیمت میتسوبیشی اوتلندر بازار جهانی و پیشبینی برای ایران
آستانه قیمت اوتلندر ساخت چین در بازار جهانی، ۲۲ تا ۲۴ هزار دلار است. با این شرایط، ضمن توجه به دلار ۶۰ هزار تومانی و اضافهپرداختهای اجباری برای واردات خودرو، هزینهی پرداختی برای مشتری دست اول، حدود ۲/۷ تا ۳ میلیارد تومان، پیشبینی میشود.
اگر اوتلندر به قیمت واقعی و تعداد بالا به بازار ایران برسد، رقیب فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو خواهد بود؛ اما از رویدادهای سال قبل میتوان نتیجه گرفت، قیمت نهایی اوتلندر در نمایشگاهها خودرو، نجومی باشد. هماکنون برای نمونههای دست دوم کمکار ساخت ۲۰۱۸، حدود ۵ میلیارد تومان پرداخت میشود.
Amir
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ترکیب لندروور در جلو و عقبش هم یکم شبیه BMW X6
کیان
۱۰ خرداد ۱۴۰۳طراحیش واقعا جذابه، خیلی استایل قشنگ و موزونی داره
حیف ک با موتور درست درمونش نمیاد
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۳آرین موتور گفته که اوتلندر رو در چهار تیپ وارد بازار ایران میکنه
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۳هرچی نگاه میکنم طراحی این هیچ شباهت و ربطی به لندکروز نداره
Parham
۱۱ خرداد ۱۴۰۳بچه ها بحث واردات شد
تهران زیر پل پارک وی یه نمایندگی بود برای خودرو های فردا موتور
فهمیدم شده شوروم ام جی
این به کنار،سایبرستر رو دیدم و نکته که بود اینکه خدایی زیباتر از عکسش به نظر میرسه
البته یه سری ماشین دیگه هم بود ولی این ام جی قرمز خوشرنگ تو چشم بود خیلی
امیدوارم یه فرصتی پیدا کنم بتونم کابین رو هم ببینم
علی جردن
۱۰ خرداد ۱۴۰۳لقب زشت ترین خودروی وارداتیمون نشه ؟
نشناسی بهتره
۱۰ خرداد ۱۴۰۳نسخه های قبلی خیلی بهتر از این نسخه بودن
𝐀𝐥𝐢
۱۰ خرداد ۱۴۰۳به نظرم زشت ترینش هونگچی EQM5
علی جردن
۱۰ خرداد ۱۴۰۳شاید از لحاظ طراحی چینیا زیبا نباشن و بعضیا بگن کپی ظاهر سلیقه اییه مهم موتورهای خودروهای چینیه که کم استهلاک و پر توان و قدرتی تر هستند همه جاذته ماشینه
اکسل
۱۰ خرداد ۱۴۰۳فکر نمیکنی برعکس گفتی
همه میگن ظاهر ماشین چینی قشنگه باطن اش خوب نیست موتور پر استهلاک و کم توان داره
Mohammad
۱۰ خرداد ۱۴۰۳علی جردن
موتور پرتوان و کم استهلاک چینی نداریم اگه هم داشته باشیم وارد ایران نشده
وقتی از یه موتور یک و نیم لیتری ۱۹۰ اسب قدرت میگیری یعنی ماشین به شدت به بنزین ایران حساسه یعنی باید هر سری که بنزین میزنی باید چند برابر هم پول اکتان بوستر بدی (قیمت یدونه قوطی اکتان بوستر متوسط نزدیک ۵۰۰الی ۶۰۰هزار تومن)
دوما همین موتور هایی که شما میگی پرقدرت که من اسم ماشین نمیبرم برو تو سایت باما بخون و ببین که ملتی که خریدن میگن وقتی تو سربالای بهش فشار میاد یا دمای موتور میره بالا کولر ماشین از مدار خارج میشه ، فکر نمیکنم موتور پرتوان از این کارا بکنه
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۳علی جردن کاملاً برعکس گفتی چون همه میدونن که موتور و گیربکس ماشینای چینی کم توان و پُر استهلاک هستن
میتر
۱۱ خرداد ۱۴۰۳چی میگی علی جردن ؟؟!! حتی فکرش هم نمیکردم یه روز طرفدار خودرو چینی ببینم !!
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کاربر نیاز
تو جهان سوم هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست طرفداران ماشین چینی یه لول بالاتر از طرفدارای ماشین ایرانی که به اصطلاح عاشقان فرانسه و آلمان هستن هستند
منم میبینید عاشق هایما هستم منظورم مزدا هست چون زیر هایما برند مزدا هست و حتی مونتاژ های ایرانش هم دقیقا از همون کیفیت ژاپنی بهره میبرن البته کیفیت مونتاژ ایرانش ممکنه یکم کمتر از نمونه چینی باشه
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کاربر میتر
تو جهان سوم هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست طرفداران ماشین چینی یه لول بالاتر از طرفدارای ماشین ایرانی که به اصطلاح عاشقان فرانسه و آلمان هستن هستند
منم میبینید عاشق هایما هستم منظورم مزدا هست چون زیر هایما برند مزدا هست و حتی مونتاژ های ایرانش هم دقیقا از همون کیفیت ژاپنی بهره میبرن البته کیفیت مونتاژ ایرانش ممکنه یکم کمتر از نمونه چینی باشه
Aradkhodaverdi
۲۴ خرداد ۱۴۰۳بازم چینی فن بازی. بسه دیگه اقا تا چند وقت دیگه میای زیر s500 میزنی تا هونگچی هست چرا s500 لطفا ترول بازی در نیارید
اشکان
۱۰ خرداد ۱۴۰۳واقعاً افتضاح و زشته عمو هوشنگ EQM5
اون چراغ های جلوش مخصوصا
Saeed Farshchian
۱۰ خرداد ۱۴۰۳چینی خوبه لابد!
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳میتسوبیشی تو ژاپنیا عشقه . مثل بعضیهاشون تکراری و بی روح نمیزنه . این بیاد ایران جزو بهتریناست فعلا
میتسوبیشی جزو شرکتهای مولتی تولیده از کولر گرفته تا کشتی و ماشین غیره
یادش بخیر پاچروهاش لنسراش گالانتاش
Aradkhodaverdi
۲۴ خرداد ۱۴۰۳واقعا گالانتش رو میبینم به همه کره ای و چینیا ترجیح میدم مثل کشتیه لامصب
۱۰ خرداد ۱۴۰۳نسل قبلیش که تو ایران هم هست خوشگل تره
۱۰ خرداد ۱۴۰۳کاش مدیریت این کمپانی بزرگ ، فکری به حال شاخه ی خودروسازیش هم میکرد . حیفه این الماس سه پره که الان ناخوش باشه
۱۱ خرداد ۱۴۰۳میشه اسم مرا نزاری؟ ☹️
جرمی کلارکسون
۱۰ خرداد ۱۴۰۳این شد یه ماشین خوب که وارد میکنن💯👍 نه اون هوندا وزل که شبیه وزغ بود
۱۰ خرداد ۱۴۰۳عقبش خیلی 🤮🤢 بود
۱۱ خرداد ۱۴۰۳هوندا رو میگم
کرگدن باواریا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳زشت ترین و یک بار مصرف ترین ژاپنی کل تاریخ خودرو سازی
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳یکبار مصرف برا یه کشور دیگه بود.
Hossein
۱۰ خرداد ۱۴۰۳کشتی جاده ها باز می گردد…
کرگدن باواریا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳کشتی با cvt 💨💩
Mohammad
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سلام آقا محمد رضا اشتری جسارتا یه سوال
به جز اینکه دبیر سایت پدال هستید دیگه چه شغلی دارید؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سلام دوست عزیز
من کارشناسی برق قدرت خوندم و کارمند وزارت نیرو در مدیریت شبکه هستم
تقریبا روزی ۵ ساعت فعالیت ثابت مخصوص پدال دارم
عکاسی و فیلمسازی صنعتی هم انجام میدم که الان به دلیل مشغلههای پدال و کار کارمندی، خیلی کمتر از گذشته است
نا اشنا
۲۲ خرداد ۱۴۰۳جناب اشتری کارشناسی برق قدرت خوندید .در زمینه ترانس و برق کوره های قوس سررشته دارید .
اگر مثبت هست ممنون میشوم.
یک پروژه داریم جهت مشاوره
ممدقلی
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ماشالله آقای اشتری همه فن حریف
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۴۰۳خب اون بنده خدایی که واسطه هست چرا چین یکی از این کشور های عربی مانند دوبی نمایندگی میتسوبیشی ژاپن بخره وارد کنه نمایندگی که نمیاد دونه دونه شناسایی کنه کی ایرانی هست یا نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کارخانه میتسوبیشی در چین هست و واردات مستقیم از این کشور، خیلی ارزونتر و سادهتر از دوبی هست
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳خوشگله.
عقبش ولی از تویوتا الهام گرفته، فک کنم راو فور بود یا هایلندر.
misha
۱۱ خرداد ۱۴۰۳میانگین مصرف سوخت ۲ لیتر در صدکیلومتر؟ اینجا منظور صد کیلومتر اول هست که بخش عمدهی اون با نیروی برق حرکت میکنه، پس بکار بردن اصطلاح میانگین اینجا درست نیست
امیر کریمی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳پیشرانه هاش ضعیفه این هیکل و طراحی و این برند حداقل ی متور قوی هم لازم دلشت. ۳ ملیارد بدی متور ۱۵۰۰ سی سی یا ۲۰۰۰سی سی طبیعی سوار شی. با این قیمت میتونی دوتا ماشین چینی که جدیدا کیفیت خدبی دارن بخری
خورشیدخان
۱۶ خرداد ۱۴۰۳بنظرم نباید خودرو ژاپنی رو رقیب چینی دونست…چون کیفیت ژاپنیها بالاتره …ازلحاظ قیمتی هم اگه روی ۳ میلیارد باشه خوبه …ولی خوب باید دید توی بازار آزاد چی میشه
سعید
۲۹ خرداد ۱۴۰۳واقعا با این هیکل و وزن حدود ۱/۷ تن با یه موتور ۱۵۰۰ cc جوابه ؟
این مدل از میتسوبیشی فکر کنم فقط برای ایران ساختن با موتور ۱۵۰۰cc
فکر کنم کسایی که این رو می خرن به خاطر موتور ضعیف و حساسش به شدت پشیمون بشن