میتسوبیشی در سال ۲۰۱۶ به تولید لنسر اوو خاتمه داد و آخرین نمونههای این خودرو حالت کلکسیونی پیدا کردند. سال پیش بود که یک دستگاه اوولوشن X فاینال ادیشن تقریباً صفرکیلومتر با قیمت ۱۱۸۲۲۷ دلار عرضه شد و حالا یک نسخه کم کارکرد دیگر از این خودرو که البته تیون هم شده است با قیمت ۸۹۲۱۱ دلار (۶۸ هزار پوند) آماده فروش شده است.
این خودروساز ژاپنی در کل ۳۱۰۰ دستگاه از مدل سفارشی فاینال ادیشن را بر اساس تریم اوو GSR تولید کرد. ۱۶۰۰ دستگاه از این خودروها برای بازار آمریکا و ۱۰۰۰ دستگاه نیز برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده بودند. فروشنده میگوید این خودرو تنها نمونه بازار ژاپن است که در بریتانیا حضور دارد و در سال ۲۰۱۸ با کارکرد ۲۹۲۵ کیلومتر به بریتانیا صادر شده است. خودروی موردبحث هماکنون کارکرد ۴۵۲۵ کیلومتری دارد که برای خودرویی که در سال ۲۰۱۵ نمایندگی را ترک کرده است کارکرد بسیار کمی محسوب میشود.
علیرغم وضعیت عالی خودرو برخی تغییرات در آن اعمال شده است. خوشبختانه مالک قطعات اصلی را نیز نگه داشته است و بنابراین خریدار میتواند در صورت تمایل خودرو را حالت استاندارد خود بازگرداند.
از نظر بصری این خودرو تغییر چندانی نداشته است اما از جمله تغییرات آن میتوان به اسپلیتر فیبر کربنی، رینگهای ۱۸ اینچی BBS و نشانهای خاص بدنه اشاره کرد. در داخل کابین صندلیهای ریکارو استاندارد با چرم مشکی و دوخت های قرمز و سیستم صوتی پاییونر دیده میشوند. به این موارد باید پشت آمپرهای اضافی در داشبورد را اضافه کرد.
اما برجستهترین تغییرات این اوولوشن X فاینال ادیشن در بخش فنی رخ دادهاند که شامل برنامهریزی ECU توسط سیمون نورتون است. حاصل این کار تولید قدرت ۳۹۵ اسب بخاری توسط پیشرانه ۲ لیتری توربو است. شایان ذکر است نسخه استاندارد این پیشرانه قدرت ۳۰۳ اسب بخاری دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها فرستاده میشود.
از دیگر ویژگیهای این میتسوبیشی خاص میتوان به اگزوز سفارشی با خروجیهای متفاوت، منیفولد لولهای JM با پوشش سرامیکی، پمپ سوخت ارتقا یافته و قطعات جدید در سیستم تعلیق اشاره کرد.
اگرچه کلکسیونرها معمولاً به دنبال خودروهای استاندارد میگردند اما وضعیت بسیار خوب این خودرو و در دسترس بودن تمامی قطعات اصلی باعث میشود گزینهای مطلوب برای خریداری باشد.
BENZ
۲۰ اسفند ۱۴۰۰متاسفانه میتسوبیشی در این چند سال اخیر تنوع محصولاتش خیلی کم شده
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۴۰۰هرچند که نمیشه این ماشینو تو رده بهترین ماشینای موجود قرار بدیم چون خیلی از مدلای کمپانیای دیگه از نظر کیفیتو سرعتو بقیه مشخصات خیلی جلوتر از این مدل از میتسوبیشی هستن ولی به هر حال این ماشین در حد خودش با کیفیت هستش و ابداً ماشین ضعیفی به حساب نمیاد
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۴۰۰جاش خیلی خالیه لنسر که نباشه JDM یه چیزی کم داره.
1123
۲۰ اسفند ۱۴۰۰شمارو نمیدونم ولی من ترجیح میدم با 68 هزار پوند یه لوتوس امیرا یا کیمن اس جدید بگیرم تا اینکه یه سدان دستکاری شده 2015 رو سوار شم، بنظر من که حتی 400z یا سوپرا هم ارزش خرید بیشتری دارن
اگه هم سدان بخواید میتونید به سری 3 بی ام و و آئودی ها و برقی ها فکر کنید.
همه ی اینا در صورتی هست که در بازار اروپا( پادشاهی متحد) باشید اگه برید آمریکا میتونید کوروت یا کادیلاک CT4 هم بخرید.
datsun
۲۱ اسفند ۱۴۰۰اوو رو فقط با اوو میشه مقایسه کرد این که دیگه مدل فاینال ادیشنه
Jdm باز
۲۰ اسفند ۱۴۰۰حیف که دیگه تولید نمیشه
ولقعا جاش تو محصولات میتسوبیشی خالیه
میتسوبیشی بدون لنسر مثل دوج بدون چلنجر میمونه
غیر قابل هضمه
احمدرضا
۲۱ اسفند ۱۴۰۰عجب رخی داره
تیپ های معمولیش که توی ایران هست هنوز خوشگلن این که جای خود داره
محمدتوربو
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ارزش داره هرقیمتی باشه بخری چون یک افسانس وقتی سلطان ۴سیلندرباشه تا۱۰۰هزاردلارهم قیمتش باشه ارزش داره این معرکس
مهدی
۲۱ اسفند ۱۴۰۰توقف تولیدش واقعا ناراحت کننده بود
واقعا دوست داشتنیه
mm-yarlou
۲۱ اسفند ۱۴۰۰حیف نیست این خودرو ونسل های آینده ی اون تولید نشن
ARMAN
۲۱ اسفند ۱۴۰۰به قول یکی از نویسنده های مجله ماشین میتسوبیشی تو دهه 90 میلادی پیشتاز تکنولوژی های نوین در زمینه پرفورمنس بود و الان….
پدرام
۲۱ اسفند ۱۴۰۰حیف که دیگه لنسر تولید نمیشه
omid
۱۸ فروردین ۱۴۰۱یه میتسوبیشی داشتیم و یه لنسر اوو بعید میدونم که دوباره تکرار بشه. ولی فک کنم یه ادیشن دیگه داره از نسل x که ۴۷۰ اسب داره
گات
۲۳ اسفند ۱۴۰۲من اگه پول داشتم حتما میخریدمش این لعنتی خدای رالیه ارزششو داره!!