میتسوبیشی

میتسوبیشی اوولوشن X فاینال ادیشن تیون شده، الماسی گران‌بها!

میتسوبیشی در سال ۲۰۱۶ به تولید لنسر اوو خاتمه داد و آخرین نمونه‌های این خودرو حالت کلکسیونی پیدا کردند. سال پیش بود که یک دستگاه اوولوشن X فاینال ادیشن تقریباً صفرکیلومتر با قیمت ۱۱۸۲۲۷ دلار عرضه شد و حالا یک نسخه کم کارکرد دیگر از این خودرو که البته تیون هم شده است با قیمت ۸۹۲۱۱ دلار (۶۸ هزار پوند) آماده فروش شده است.

این خودروساز ژاپنی در کل ۳۱۰۰ دستگاه از مدل سفارشی فاینال ادیشن را بر اساس تریم اوو GSR تولید کرد. ۱۶۰۰ دستگاه از این خودروها برای بازار آمریکا و ۱۰۰۰ دستگاه نیز برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده بودند. فروشنده می‌گوید این خودرو تنها نمونه بازار ژاپن است که در بریتانیا حضور دارد و در سال ۲۰۱۸ با کارکرد ۲۹۲۵ کیلومتر به بریتانیا صادر شده است. خودروی موردبحث هم‌اکنون کارکرد ۴۵۲۵ کیلومتری دارد که برای خودرویی که در سال ۲۰۱۵ نمایندگی را ترک کرده است کارکرد بسیار کمی محسوب می‌شود.

علیرغم وضعیت عالی خودرو برخی تغییرات در آن اعمال شده است. خوشبختانه مالک قطعات اصلی را نیز نگه داشته است و بنابراین خریدار می‌تواند در صورت تمایل خودرو را حالت استاندارد خود بازگرداند.

از نظر بصری این خودرو تغییر چندانی نداشته است اما از جمله تغییرات آن می‌توان به اسپلیتر فیبر کربنی، رینگ‌های ۱۸ اینچی BBS و نشان‌های خاص بدنه اشاره کرد. در داخل کابین صندلی‌های ریکارو استاندارد با چرم مشکی و دوخت های قرمز و سیستم صوتی پاییونر دیده می‌شوند. به این موارد باید پشت آمپرهای اضافی در داشبورد را اضافه کرد.

اما برجسته‌ترین تغییرات این اوولوشن X فاینال ادیشن در بخش فنی رخ داده‌اند که شامل برنامه‌ریزی ECU توسط سیمون نورتون است. حاصل این کار تولید قدرت ۳۹۵ اسب بخاری توسط پیشرانه ۲ لیتری توربو است. شایان ذکر است نسخه استاندارد این پیشرانه قدرت ۳۰۳ اسب بخاری دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این میتسوبیشی خاص می‌توان به اگزوز سفارشی با خروجی‌های متفاوت، منیفولد لوله‌ای JM با پوشش سرامیکی، پمپ سوخت ارتقا یافته و قطعات جدید در سیستم تعلیق اشاره کرد.

اگرچه کلکسیونرها معمولاً به دنبال خودروهای استاندارد می‌گردند اما وضعیت بسیار خوب این خودرو و در دسترس بودن تمامی قطعات اصلی باعث می‌شود گزینه‌ای مطلوب برای خریداری باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. BENZ

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    متاسفانه میتسوبیشی در این چند سال اخیر تنوع محصولاتش خیلی کم شده

    موافقم 40
    مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    هرچند که نمیشه این ماشینو تو رده بهترین ماشینای موجود قرار بدیم چون خیلی از مدلای کمپانیای دیگه از نظر کیفیتو سرعتو بقیه مشخصات خیلی جلوتر از این مدل از میتسوبیشی هستن ولی به‌ هر حال این ماشین در حد خودش با کیفیت هستش و ابداً ماشین ضعیفی به حساب نمیاد

    موافقم 27
    مخالفم 0
  3. R@m!n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    جاش خیلی خالیه لنسر که نباشه JDM یه چیزی کم داره.

    موافقم 30
    مخالفم 1
  4. 1123

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    شمارو نمیدونم ولی من ترجیح میدم با 68 هزار پوند یه لوتوس امیرا یا کیمن اس جدید بگیرم تا اینکه یه سدان دستکاری شده 2015 رو سوار شم، بنظر من که حتی 400z یا سوپرا هم ارزش خرید بیشتری دارن
    اگه هم سدان بخواید میتونید به سری 3 بی ام و و آئودی ها و برقی ها فکر کنید.
    همه ی اینا در صورتی هست که در بازار اروپا( پادشاهی متحد) باشید اگه برید آمریکا میتونید کوروت یا کادیلاک CT4 هم بخرید.

    موافقم 8
    مخالفم 44
    1. datsun

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      اوو رو فقط با اوو میشه مقایسه کرد این که دیگه مدل فاینال ادیشنه

      موافقم 12
  5. Jdm باز

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    حیف که دیگه تولید نمیشه
    ولقعا جاش‌ تو محصولات میتسوبیشی خالیه
    میتسوبیشی بدون لنسر مثل دوج بدون چلنجر میمونه
    غیر قابل هضمه

    موافقم 28
  6. احمدرضا

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    عجب رخی داره
    تیپ های معمولیش که توی ایران هست هنوز خوشگلن این که جای خود داره

    موافقم 22
  7. محمدتوربو

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ارزش داره هرقیمتی باشه بخری چون یک افسانس وقتی سلطان ۴سیلندرباشه تا۱۰۰هزاردلارهم قیمتش باشه ارزش داره این معرکس

  8. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    توقف تولیدش واقعا ناراحت کننده بود
    واقعا دوست داشتنیه

  9. mm-yarlou

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    حیف نیست این خودرو ونسل های آینده ی اون تولید نشن

  10. ARMAN

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    به قول یکی از نویسنده های مجله ماشین میتسوبیشی تو دهه 90 میلادی پیشتاز تکنولوژی های نوین در زمینه پرفورمنس بود و الان….

  11. پدرام

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (793 ديدگاه)

    حیف که دیگه لنسر تولید نمیشه

  12. omid

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه میتسوبیشی داشتیم و یه لنسر اوو بعید میدونم که دوباره تکرار بشه. ولی فک کنم یه ادیشن دیگه داره از نسل x که ۴۷۰ اسب داره

  13. گات

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (306 ديدگاه)

    من اگه پول داشتم حتما میخریدمش این لعنتی خدای رالیه ارزششو داره!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا