میتسوبیشی

بررسی میتسوبیشی ASX فیس‌لیفت 2017

سام کاویانی: میتسوبیشی ASX در کشورمان خودروی شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود و به‌خوبی آموزه‌های خود را در آب‌وهوای گرم و جاده‌های طولانی این دیار، پس داده است. از چند ماه پیش بدین سو، واپسین فیس‌لیفت آن نیز راهی بازار ایران‌زمین شده که در جای خود مالامال از المان‌های جذاب و جوان‌پسند است.

میتسوبیشی ASX فیس‌لیفت 2017
پیشینه میتسوبیشی ASX به حدود ۲۶ سال پیش و یا اوایل سال ۱۹۹۱ میلادی برمی‌گردد، هنگامی‌که برای نخستین بار، به هیئت یک خودروی مینی ون (MPV) پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو با نام میتسوبیشی SPACE RUNNER در اروپا و EXPO LRV در آمریکا شناخته می‌شد؛ اما نسل فعلی یا سوم این خودرو، در هفدهمین روز از ماه فوریه سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار ژاپن معرفی شد. پلت‌فرم به‌کاررفته در آن MITSUBISHI GS PLATFORM نام دارد که هم‌اینک در خودروهای دیگری همچون میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی اوتلندر، داج کالیبر، سیتروئن C4 AIRCROSS و پژو ۴۰۰۸ نیز به کار می‌رود. نسل فعلی میتسوبیشی ASX در هرجایی از گیتی با نام متفاوتی عرضه می‌شود مثلاً در کانادا با نام RVR و در آمریکا اوتلندر اسپرت، ولی در بیشتر مناطق جهان ازجمله اروپا، چین، آمریکای لاتین و خاورمیانه با همان نام ASX فروخته می‌شود. هم‌اکنون این خودرو علاوه بر ژاپن در ممالکی چون چین، برزیل، اندونزی و مالزی نیز تولید می‌شود که البته تمامی مدل‌های عرضه‌شده در بازار امارات و همچنین کشورمان ساخت ژاپن هستند.

2017_mitsubishi_asx_update_australia_04
با عرف متداول در صنعت خودروسازی ژاپن که عمده سازندگانش در هر چهار و یا پنج سالی، فرم خودروهای خود را از اساس دگرگون می‌کنند، میتسوبیشی ASX مرکبی نسبتاً جاافتاده و مسنی به شمار می‌آید، ولی این وضع به‌نوبه خود موجب نشد که شرکت سازنده از اصلاح و بهسازی آن غفلت ورزد. از همین رو در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، نسخه فیس‌لیفت ASX در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد؛ نسخه‌ای که به‌تمامی نمای جلویی آن متحول و از زبان نوین طراحی میتسوبیشی در آن استفاده شد، زبانی که در محصولات آتی این سازنده بیشتر شاهدش خواهیم بود. در داخل کابین نیز به‌روزرسانی‌های اندکی صورت پذیرفت.

2017_mitsubishi_asx_update_australia_02
چندی پیش سایت «YALLAHMOTOR» نسخه‌ای از میتسوبیشی ASX فیس‌لیفت را مورد بررسی خود قرار دارد که در اینجا برگردان متن آن را تقدیم شما عزیزان می‌کنم.

مقدمه
mitsubishi-asx-2017-1600-10
ASX نامی است که از اوایل دهه نود میلادی به خط تولید این برند ژاپنی اضافه شد. زمانی که برندهایی چون BACKSTREET BOYS و SPICE GRILS فضای رسانه‌ها را به انحصار خود درآورده بودند. پس از سپری شدن ایام ناخوشایند سالیان بلوغ، بالاخره ASX توانست در سال ۲۰۱۰ میلادی، ظاهر عجیب و غیرعادی “مینی ون مانند” خود را واگذارد و رنگ و بوی رقبایی چون هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و نیسان X-TRAIL را به خود گیرد.

نمای ظاهری

نسل سوم میتسوبیشی ASX برای آن دسته از کسانی خلق شده که مایل نیستند مقولاتی چون فضا، عملی و مقرون‌به‌صرفه بودن را در یک خودرو قربانی کنند. به‌روزرسانی‌هایی که در نسل فعلی ASX صورت پذیرفته است ظاهر تهاجمی آن را به چراغ‌هایی شفاف‌تر و جلوپنجره‌ای پهن‌تر مجهز نموده است. ضمن آنکه، کاربرد ماهرانه کروم در جای‌جای بدنه ظاهر گیراتر و جذاب‌تری را برای آن به ارمغان آورده است.

2017_mitsubishi_asx_facelift_australia_02
در درون دهانه گلگیرها، رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی جای گرفته‌اند که لاستیک‌هایی از جنس یوکوهاما و به ابعاد ۲۱۵/۶۰ آن‌ها را پوشانده است و کاملاً نیز، با قد و قامت این کراس‌اوور ژاپنی تناسب دارند. در این میان، فقدان سامانه LED روشنایی در روز که در دیگر رقبا به‌صورت استاندارد وجود دارد و جایگزینی لامپ‌های مه شکن هالوژنی به‌جای آن در ASX، عمل دور از منطقی به نظر می‌رسد.

داخل کابین
Mitsubishi ASX 2017
سرتاسر کابین را به نحو قابل‌ملاحظه‌ای، پلاستیک‌های سخت فرا گرفته است. کابین میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۷ با تریم پیانو بلک و تا حدی نقره‌ای تزیین شده و با نوارهای کرومی براقی تکمیل می‌شود، نوارهایی که گستره آن کنسول مرکزی و کنترلرهای روی فرمان را دربر می‌گیرد. یکنواختی حاصل از کاربرد پلاستیک‌های کدر و ملال‌آور در داخل کابین، با پوشش پارچه‌ای لای پانل درب‌ها و نیز معدودی از دکمه‌های دوار سیستم‌های تهویه مطبوع و صوتی، شکسته می‌شود.

mitsubishi-outlander_sport-2
از دیدگاه کاربردی و عملی، میتسوبیشی ASX را می‌توان به سبب وجود حجم فراوانی از فضا برای سر و پای تمامی سرنشینان، یک کراس‌اوور شهری راحت دانست. ستون باریک A و آینه‌های بزرگ جانبی، چشم‌انداز بی‌نظیری از جهان بیرونی را به سرنشینان آن ارائه می‌دهند؛ و جایگاه مرتفع صندلی راننده به افزایش دید او از تمامی کاپوت خودرو و افق پیش روی آن مدد می‌رساند.

تکنولوژی و ایمنی
با آنکه در حوزه تجهیزات تکنولوژیک، میتسوبیشی ASX قادر نیست پا به پای دیگر رقبای خود بتازد، به‌ویژه رقبایی همچون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج؛ اما با این وجود، نسخه نیم فول و تک دیفرانسیل آن به امکاناتی چون کروز کنترل، بلوتوث تلفن، دوربین دید عقب و یک سامانه اطلاعات – سرگرمی مجهز است.

2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
درعین‌حال، این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره از موسسه ایمنی یوروانکاپ شده است و از تجهیزات ایمنی متعددی چون سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها، چراغ سوم بالای درب صندوق عقب، سیستم کنترل پایداری فعال، سیستم کنترل کشش، سیستم‌های ABS و EBD و دو عدد کیسه هوا بهره می‌برد.
توضیح: در حال حاضر، میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۷ سفارش ایران، از نوع فول آن بوده و به ۷ عدد کیسه هوا مجهز می‌باشد و آرایش محور آن نیز به‌صورت دو دیفرانسیل (4WD) است.

رانندگی
زیر تنه کاپوت میتسوبیشی ASX، یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر جای گرفته است که توان درخوری را از خود ارائه می‌دهد. توان ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۹۷ نیوتن‌متری این خودرو به واسطه یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های آن منتقل می‌شود. گیربکس ۶ مرحله‌ای CVT این خودرو تقلیدی از گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک معمولی است و در این میان، گرچه عملکرد یکنواخت گیربکس CVT آزاردهنده است ولی در جای خود، حس بیشتری از سرعت را القاء می‌کند.

2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
فرمان سبک و دقیق میتسوبیشی ASX با آرایش پلت‌فرم محور جلوی این خودرو کاملاً هماهنگی دارد و سامانه فنربندی آن نیز سواری پایداری را بدون هیچ ترس و تشویشی، به هنگام مانورهای ناگهانی برای راننده‌اش مهیا می‌سازد. ورود به دایره پیچ‌ها به راحتی و سریع‌تر از اغلب کراس‌اوورهای میان‌سایز صورت می‌پذیرد و شاسی و لاستیک‌های یوکوهامای این خودرو، شروع درخشانی را در هنگام حرکت رقم می‌زنند. در سرعت‌هایی فراتر از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز، این خودرو هیچ مشکلی در ارائه یک رانندگی هیجان‌انگیز به‌مانند دیگر رقبایش ندارد.

داوری نهایی
میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۷، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه در میان هم‌قطاران ژاپنی و رقبای مدرن کره‌ای خود است. این خودرو، یک کراس‌اوور ایده‌آل شهری برای آن دسته از کسانی است که برای خرید شاسی‌بلندی بزرگ‌تر در جاده‌های امارات مرعوب و وسوسه نمی‌شوند. گرچه این خودرو در بخش‌های چون پیشرانه و تجهیزات کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما برچسب قیمتی آن که مجموعاً ۲۴,۱۰۰ درهم ارزان‌تر از نیسان X-TRAIL است، به حد کافی ارزشش را دارد که کمبودها و کاستی‌های آن را فراموش کنیم.

Mitsubishi ASX 2017
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «YALLAHMOTOR»

  • به طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند و درگیر در رانندگی است
  • مقرون‌به‌صرفه

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «YALLAHMOTOR»

  • دارای کمترین فضای صندوق عقب در میان رقبا
  • آن‌چنان‌که انتظار می‌رود کم‌مصرف نیست

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX

  • حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی
  • ضریب تراکم: ۱۰:۱
  • توان: ۱۵۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • توان: ۱۹۷ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
  • شتاب صفر تا صد: ۹.۶ ثانیه (تک دیفرانسیل) و ۱۱ ثانیه (دو دیفرانسیل)
  • حداکثر سرعت: ۱۸۸ الی ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۹ الی ۸.۲ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
  • سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات با فنرهای مارپیچ و میله تثبیت‌کننده
  • سیستم فنربندی عقب: مستقل، اتصال چندگانه (MULTI LINK) با میله تثبیت‌کننده
  • نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
  • نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی عادی
  • نوع گیربکس: اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی در ۶ مرحله (SPORT MODE) و اهرم تعویض دنده در پشت فرمان
  • محور محرک: دو دیفرانسیل (4WD) با قابلیت تبدیل الکترونیکی آن به حالت تک
  • دیفرانسیل
  • سیستم فرمان: راک‌اند پینیون با موتور کمک برقی
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد

  • طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۵۵/۱۸۱۰/۱۶۴۰ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر
  • ارتفاع کف خودرو از سطح زمین: ۲۰۵ میلی‌متر (تک دیفرانسیل)- ۱۸۰ میلی‌متر (دو دیفرانسیل)
  • حجم مخزن سوخت: ۶۳ لیتر
  • وزن: ۱۳۶۵ کیلوگرم
  • گنجایش محل بار: ۳۹۳ لیتر

ایمنی (سفارش ایران)

  • ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
  • ۵ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا
  • ۷ عدد کیسه ایمنی هوا (۲ عدد جلو،۲ عدد جانبی،۲ عدد پرده‌ای، یک عدد زانویی)
  • سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کنترل فعال پایداری (ASC)
  • سیستم کنترل کشش (TCL)
  • ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HSA)
  • سیستم ایموبلایزر مجهز به سیستم ضد سرقت هشداردهنده
  • کمربندی ایمنی سه‌نقطه‌ای
  • و…

امکانات رفاهی (سفارش ایران)

  • سقف پانوراما
  • شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان
  • سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS) با دکمه استارت
  • صندلی‌ها با پوشش چرمی و مجهز به گرم‌کن
  • فرمان با پوشش چرمی
  • دوربین دید عقب و قابلیت نمایش بر روی صفحه نمایش
  • صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ
  • کروز کنترل + سوئیچ آن بر روی فرمان
  • تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
  • سنسور باران
  • روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو
  • کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پخش MP3 و با قابلیت اتصال به IPOD و اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث
  • ۴ عدد بلندگو + ۲ عدد تویتر
  • آینه‌های جانبی به همراه با قابلیت جمع شدن به‌صورت الکترونیکی
  • سیستم شیشه شوی چراغ‌های جلو
  • چراغ‌های جلو از جنس زنون مجهز به سیستم اتوماتیک تنظیم ارتفاع
  • چراغ‌های عقب طرح LED
  • سنسور پارک بر روی سپر عقب
  • صندلی‌های تاشوی عقب با قابلیت تفکیک ۶۰:۴۰ مجهز به کنسول عقب
  • رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی
  • و…

قیمت

  • در ایران: ۱۷۳.۹ میلیون تومان (قیمت به‌صورت علی‌الحساب، دو دیفرانسیل)
  • در امارات: ۵۹,۹۰۰ درهم (تیپ پایه، تک دیفرانسیل) و ۶۴,۹۰۰ درهم (تیپ نیم فول، تک دیفرانسیل) و ۷۸,۹۰۰ درهم (تیپ فول، دو دیفرانسیل)
  • محل ساخت نسخه‌های صادراتی به ایران: کشور ژاپن
[دانلود ویدئو] منابع:
YALLAHMOTOR.COM
DRIVEARABIA.COM
MITSUBISHI-MOTORS.COM.AU
و…

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    من اخر معنی داشبورد نرم با سفتو نفهمیدم یعنی داشبورد سمند و 405? که نرم هستن خوبن؟
    یا مثلا 207 که داشبوردش سفته بده؟
    ?

    1. حميد

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      من سال هشتاد میدونم تفاوت قیمت داشبورد ساخت یک داشبورد سخت با نرم حدود یک ملیون برا پلاسکو کار هزینه داشت
      پشت چرم داشبورد نرم فوم پلی اورتان تزریق میشه که قیمت بالآی داره و حس بهتری به راننده میده

    2. reza

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      داشبورد نرم مال سمند های قدیم بود که کیفیت خوبی داشتن.
      مال سمند خودما که تولید سال 86 هستش نرمه. جوری که با یه انگشت فشارش میدی فرو میره.
      نرم بهتره .علتش هم اینه که اگه خشک باشه داشبورد اگه یه ضربه بخوره درجا میشکنه .گرمی هوا تابش آفتاب هم موجب این میشه که اون خشک بودن بدتر شده و پس از مدتی ترک برداره

      1. #ali.m#

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        سمند ماهم 86 ?

  2. saeed-m

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حیف !خودرو های میتسوبیشی در ایران هم قیمت بالاتر از عرف دارن هم اینکه بازار دست دومشون برخلاف بقیه تو این رنج خیلی افتضاح تر و خراب تر هستش! بخری نباید فکر فروختنش باشی!

    1. امیرحسین

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (337 ديدگاه)

      از نظر شما قیمت محصولات کره ای منطقی هست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
      نه عزیزم خلاف به عرض شما رسوندن چون میتسوبیشی اوتلندر محبوبیت پیدا کرده و بدلیل عملکرد فنی بهتر نسبت به رقبا و قیمت کمتر خواهان زیادی داره.لااقل چیزی که من تو نمایندگی میتسوبیشی دیدم ASX های جدید مورد استقبال بوده

      1. وحید

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (17 ديدگاه)

        بنده شغلم خرید و فروش خودروست اصلا حرف جنابعالی صحت نداره و میتسوبیشی بازار خوبی نداره! چه صفر و چه کارکرده

    2. احسان

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (122 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من خودروهای میتسوبیشی نسبت به رقبای ژاپنی و کره ای شون قیمت گذاری منطقی تری دارند. به علاوه سرویس خدمات پس از فروش خوبی رو آرین موتور ارایه میده و ضمنا شما یک ماشین تماما ژاپنی سوار میشوید. در حالی که برخی قطعات سایر خودروهای مشابه( از جمله و هوندا و تویوتا) ساخت تایوان، چین و سایر کشورهای جنوب شرق آسیاست، قطعات میتسوبیشی حتی باتری و لاستیک( که اولین قطعاتی هستند که در هر کشوری داخلی سازی می شوند) هم ژاپنی است. 5 سال است که داریم و حتی یک ریال خرج قطعه نکرده ایم. هنوز هم وقتی کارواش می برم انگار از کمپانی تحویل گرفته ام.

      1. reza

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (223 ديدگاه)

        دوست عزیز ما رافور داریم ولی توش چیز چینی و تایوانی پیدا نکردم.
        الان آیفون تو چین تولید میشه .
        الان جنس گوشی هاش خوب نیست؟؟

        1. علی

          ۱۸ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دقیقا روی لاستیک آن نوشته “ساخت چین”!

        2. احسان

          ۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (122 ديدگاه)

          من اصلا منظورم RAV4 نبود. اما کرولا مونتاژ تایوان و آکورد مونتاژ چین است. این باعث نمی شه بگیم این خودروها بی کیفیت هستند ولی بعضی قطعاتشون ژاپنی نیست. ضمنا من خودم تو راو4 هم نشستم خیلی خوبه فقط به نرمی ASX نیست و همچنین ادوات داخلیش یک کم جیر جیر می کرد. اما Asx اگر چه صدای موتورش در مدل های زیر 2013 داخل اتاق میاد اما ادوات داخلی اطاق اصلا صدا نمیده

  3. Matin

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (233 ديدگاه)

    قیمتش رو تو ایران خیلی بالابردن ۱۵۰بیشتر نمی ارزه

    1. sadegh

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      توسان با فقط دو ایربگ 175قیمت داره،اونوقت این ژاپنی که همه جوره امتحان پس داده باید150باشه؟؟؟؟؟؟منم بدم نمیاد ارزونتر باشه،ولی بنسبت بقیه،قیمت گذاریش خوبه.

  4. shahin

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من خیلی این ملشینو دوس دارم.اصالت رو میشه توش دید.ولی به نظرم اگر تو نسخه صفر ۱۵۵ تا ۱۶۰ قیمت بخوره فروشش عالی میشه

  5. ارمان

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    فکر میکنم ۲۴۰۰۰ دلار باشه نه درهم اما خدایی تمام استانداردهای یه خودروی بسیار ساده رو اراعه میده

    1. سام

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      منبع بررسی متن این خودرو از یک سایت امارتی بوده است و به همین خاطر قیمت ها به درهم درج شده است.

  6. ali

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    توسان و اسپورتیج هر دو از asx بهترن… این مدل دیگه قدیمی شده.یا باید نسل جدیدش بیاد یا محکوم به فروش ناچیزه…تو خیابونا میتونین نتیجه حرف منو ببینید…

    1. moein

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اول بگم نمی دونم چه سریه من ارادت خاصی یکی به این ماشین و یکی به لنسر دارم
      و در جواب شما باید بگم ایرانی جماعت آبشن پرستن یه آبشن مضخرف هم بزارن رو ماشین که یک از ده سال کاربرد نداره ولی مردم فهیم ما می خرن به چه به بهی
      کره حالا حالاها باید خاک خودروسازی رو بخوره تا بتونه یه ماشین با کیفیت تولید کنه که سالیان سال کار کنن می تونی نمونه گالانت ها رو ببینی تو خیابون
      اگه یه ماشین کره ایی دیدی که 200 هزارتا گارانتی بزاره رو ماشین بدون محدودیت سال اونوقت حرف شما قبول

    2. سینا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش خوبم پراید هم تو خیابونا زیاده ولی دلیلی برای بهتر بودن نداره

  7. فرهنگ تمدن

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمبود اپشنهاى این برند و عدم تنوع رنگ چرمهاى صندلى توانایى این برند را در رقابت با سایر همسانان محدود نموده

  8. mehran.Jy

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    خط بقل دنا پلاس دقیقا همین خط بقل میتسو هست. فرق یه طراحی درست رو کاملا میشه دید. اینجا گلگیر ها رو برجسته کرده و فاصله دوتا کمان طرح رو زیاد کرده که طراحی از یکدست بودن با جلو و عقب ماشین فاصله نگیره.
    اونجا بدون هرگونه فکری فقط خطوط شکسته رو اضافه کردن.

  9. ایرانی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (640 ديدگاه)

    ماشین جمع و جور و با حالی بود از نزدیک دیدم..

    بوی چرم خوب صندلی داخل ماشینا برداشته بود…

    امیدوارم ساب و آمپ خوب ماشینای میتسوبیشی را دوباره بهشون برگردونده باشن… به بهانه آمریکایی بودن بخشی از سیستم صوتی نباید اونا از ماشین حذف کرد… نمایندگی ها هم باید با تعصب و دلسوزی برندشون را تحویل مردم بدن… نه اینکه مشتری با تحویل ناقص برخی لوازم جانبی شبیه به حذف بخشی از سیستم صوت(به بهانه تحریم محصولات آمریکایی و….) و با پاسخگویی ضعیف نسبت به گارانتی خودرو مواجه بشه…

    لنسر هم کم کم باید سری جدیدش وارد بازار ایران بشه… سدانی با ظاهری فیس لیفت..شبیه به اوتلندر…

  10. الهی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (640 ديدگاه)

    سراتو اگه ظاهر نداشت… کیفیت این میتسوبیشی را هم نداره و دیگه خریدش در مقابل این ماشین اصلا معقول نبود… ولی چون مثلا کره ای ها بیشتر ظاهر دار هستن.. فروششون فوق العادس…

  11. هومن

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ب نظر من فعلا تو ایران فقط خودروهای ژاپن واقعا ارزش خرید دارن همه برنداش، حتی اوناییش که مونتاژ میشن من خودم ای اس ایکس دارم خودروی بی نظیریه برا افروید و خوش دستیش شیفتر پشت فرمونش نرمی خودرو، مصرف نسبتا خوبش فرمون نرمش هندلینک عالی کیفیت خوب قطعاتش مهم تر از همه تک بودنش تو خیابون ها و این که با موتور 2هزار mivec و گیربکس سی وی تیش خودروهای 2400 رو میگیری و روشون و کم میکنی و آرم محبوب 3 لوزیش… قبل این که بخرمش پشت فرمون سانتافه عموم و اسپرتیج و اپتیما دوستامم نشستم به نظر من نسبت به ای اس ایکس خودم ،افتضاح بودن و ای اس ایکس خیلی سره من خودم خودروهای کره ای رو بدم نمیاد ولی به پای خودروهای ژاپن نمیرسند، من رو تجربم میگم از یه خودروهای ژاپنی هیچ وقت خسته نمیشید هر روز ک بگذره بیشتر دوستش دارین

  12. فرزام

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همه.ما قبلا النترا ۲۰۱۵ داشتم راضیم بودم.ولی بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم ماشین رو عوض کنیم.خیلی تحقیق کردم راجب تمام برند ها،اولا این نکته خیلی مهمه که ای اس ایکس نود میلیون از راو۴ و سانتافه ارزون تره و هم رده توسان و اسپرتیج هست و باید با هم رده خودش مقایسه شه،تو بین هم رده هاش هم عملکرد فنی بالاتر و اصطلاک کمتری داره.قبل از خرید تو اسپرتیج جدید و توسان نشستم ولی این ماشین یه چیز دیگه بود.کیفیت مواد داخل ماشین واقعا یه سرو گردن بالاتر از کره ای هاست.از نظر سواری باید بگم یکمی خشکه ولی این چیزیه که تو تمام هم رده هاش هم صادقه پس جز ایرادها نیست چون ذات کراس اورو های اسپرت تعلیق سفت هست.شتاب خوبی داره و تعویض دندش اینقدر نرمه اصن متوجه نمیشید! قبلا که النترا داشتم از کره ای ها دفاع میکردم.ولی سوار این ماشین شین میفهمید ژاپنی یه چیز دیگست! از ده بهش امتیاز هشت میدم

  13. بهرام

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همین که ژاپنیه اصلا جایز نیست با ماشین های کره ای مقایسه بشه. هم رده اش توی تویوتا هم که chr هست که اونم موتورش 1200 و قیمتش احتمالا بالاتره فقط به لحاظ طراحی داخلی و خارجی خیلی سرتره.

  14. مهدی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 6 ماه است آ اس ایکس را دارم واقعا ماشین فوق العاده است . گرچه کمی در دست انداز ها خشک است ولی از نظر راحتی داخلی ، سرعت در جاده ، کم مصرفی ، زیبایی داخل ، راحتی صندلی ها و تسلط راننده بر خودرو خصوصا در جاده ها و بویژه نور عالی چراغ ها در شب بی نظیر است . در سربالایی اصلا کم نمی آورد و با اطمینان خاطر می توان در سبقت ها روی آن حساب کرد . تعویض اتوماتیک دنده اصلا احساس نمی شود .

  15. م. وحید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من بین انتخاب توسان و آ اس ایکس گیر کرده بودم از طرفی قیافه توسان و جا داری صندوق و آپشن بیشتر آن تمایل به خریدش را بیشتر داشتم ولی از طرفی هم باتوجه به کیفیت بسیار بالای خودروهای ژاپنی و علاقه به داشتن آن در دوراهی انتخاب گیر کرده بودم تا اینکه پس از تحقیق در باره آ اس ایکس و خواندن نظرات و مشورت با مالکان آن و تست آن در نمایندگی آرین موتور از شتاب و قدرت و لذتی که رانندگی با آن به دنبال داشت تصمیم به خرید نقدی آن با قیمت 177 میلیون گرفتم و ثبت نام کردم که قرار است بعد 15 روز کاری تحویل بدهند . امیدوارم که از خرید آن پشیمان نشوم.

  16. ابوالفضل

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میتسوبیشی ماشین ثروتمندانس…
    ماشین جان به در کنیه… امنیتش فوله فوله…من پاجرو3500 مدل2006 دادم با سرعت120 گوشیم زنگ خورد گوشی افتاد کف اتاق تا گوشیو برداشتم دیدم از جاده خارج شدم و توی زمین کشاورزی شخم شده با 100تا سرعت میره و برگردوندمش رو جاده…
    اگه سانتافه یا وراکروز یا هر ماشین چرت دیگه بود جز لندکروزر(که اونم خیلی دوسش دارم بهش اعتقاد دارم) هر ماشین دیگه ای بود اون دو متر ارتفاعی که پرواز کردمو زدم توی زمین کشاورزی و برگشتم رو اسفالت هر ماشین دیگه ای میبود صدتا ملق میزد… هیوندا ماکته…..
    تانک زرهی میخوای فقط لندکروز و پاجرو.
    دوستمم ASX داره سوارش شدم…همون حس پاجرو رو میده با این تفاوت که گیربکس cvt فوق العاده قدرتمندی داره که هرچقد قدرت بخوای در اختیارت میذاره چ افرود چ سربالای چ گردنه….
    تو این فکرم که asx بخرم و قطعات موتوری EVO لنسر (توربو اینترکولر و پیستون فورج و میلنگ…) از دبی بیارم بذارم روش. هرچقدم هزینه ش بره خوشه همباز.
    پرچم mitsobishi همیشه بالاس…هووورااااا

  17. محمدرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام، کی میگه بازار نداره، من خودم دنبال یه مدل فول 2015 هستم، بهرحال میدونم دارم سوار یه ماشین ژاپنی میشم، که سگش می ارزه به ماشین های کره ای، بعد نمیدونم به غیر از سیستم کنترل در سراشیبی چه سیستم و آپشنی نسبت به کره ای ها کمتر داره، که تو تمام بررسی ها میگن کم آپشن هستش.

    1. فرزام

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      همه کره ای ها هم کمک راننده در سرپایینی رو ندارن و اکثر سیستم hac یا کمک راننده تو سربالایی هست که asx هم داره.
      احتمالا منظورشون از آپشن کمتر نداشتن درب صندوق برقی ،سردکن صندلی یا باز شدن سقفه (سانروف) که مال کره ای ها دوتیکه هست و همین چیزاها هست.ولی باور کن همین سرکن صندلی رو سالی دوبار هم ممکنه استفاده نکنی! حداقل من که تو شمال هستم فقط همین گرم کن رو گاهی تو روزای برفی استفاده می کنم.
      وقتی ماشین رو میخری این آپشن ها فقط اوایل واست تازگی داره و جذابه ولی بعداز یه مدت نگه داشتنش میفهمی تنها چیزی که مهمه کم استحلاک بودن و کم خرجی ماشین ،سواری نرم و پرستیژیه که asx همش رو بهت میده!پس اگه بخوای یه انتخاب با کیفت و عاقلانه بکنی متوجه میشی از تمام کره ای هایی که مردم رو با آپشن های بیخودی جذب میکنن بهتر ماشین ژاپنی هست که میتونی چندین سال بدون خرج کردن واسش نگه داریش و ازش لذت ببری! یه خوبی‌ دیگه که این ماشین داره اینه که خز نیست! حداقل تو گیلان که پر از ماشین های منطقه آزادیه این ماشین تکه و همه نگاهت میکنن!

  18. محمد رضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پس از تحقیق زیاد دلم میخواد یکی بخرم ولی پولشو متاسفانه ندارم . کسایی که دارن مبارکشون باشه

  19. علی اکبر

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خوب چه کاریه داستر دو دیفرانسیل 120 قیمتشه با موتور 2000 قدرت وگشتاور تقریبا برابر با asx ضمن اینکه قدرت وگشتاور رو در دور موتور پایینتر میده و70 کیلو سبکتر هم هست کشش بهتری نسبت به asx داره آفرودش هم که ثابت شده هست ودارای سه حالت انتخاب دیفرانسیل هست که تورده خودش پیدا نمیشه از نظر اصطلاک هم معروفه به هزینه کم ضمن اینکه به دلیل ساده تر بودن هزینه نگهداری کمتری داره وقطعاتش ارزونتره فقط فیافه وآپشن کمی پایینتره که فکر نمیکنم 50 ملیون ارزشش رو داشته باشه

    1. دوست

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با عرض پوزش شما اشتباه می کنید. بنده واقعا قصد خرید داستر داشتم وقتی به نمایندگی نگین خوردو رفتم ظاهر ماشین از بیرون بد نیست ولی واقعا کوچیک بود اینو حتی می تونید یه بار به وضوح وقتی کنار خیابون هم پارکه ببنید.و از طرفی دقت کنید داستر یک ماشین کراس ارزان قیمت هست و در اروپا هم دلیل خریدش همین هست و 3 ستاره ایمنی داره و از لحاظ ایمنی اصلا با میتسوبیشی قابل مقایسه نیست. و بعد فضای داخلی که واقعا داستر افتضاح بود واقعا افتضاح به طوری که کاملا من و دوستم که با هم رفته بودیم تو ذوقمون خورد. شما فک کن داخل ال نود پارس خودرو نشستی و یه مانیتور البته تفاوت دارن ولی واقعا بی خود پلاستیک خیلی خشک و کیفیت بسیار پایین. اصلا ولش کردیم رفت . بعدش رفتیم نمایندگی آرین موتور و آ اس ایکس رو دیدیم واقعا خوب بود البته باید بگم خوب 50 میلیونی تفاوت داشت ولی شما اصلا نمی تونی داخل اینها رو با هم مقایسه کنی ِ. باید ببینید تعاریف من فایده نداره. طراحی ساده هست ولی کیفیت بالاست. من که فردا دارم می رم بخرم. ولی لطفا این دو ماشین رو مقایسه نکنین .

  20. alireza

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. من یه ASX دارم روز اول عید بعد از چند ساعت سفر موقع رسیدن به مقصد شیشه را که خیلی کثیف شده بود شستم. با کمال ناباوری موقع آب گرفتن شیشه جلوی چشمم ترک خورد.(تاکید می کنم بدون ضربه). الان یک ماه است که به نمایندگی و حتی دفتر مرکزی در جاده مخصوص می روم و بدتر از این که کارشناسان که جای هیچ ضربه را پیدا نکردند اصرار بر ضربه دارند. حتی گفتند شیشه این ماشینها نرم است و امکان شکستن دارد..برای من که ماشین های زیادی داشته ام و این مورد را تا بحال ندیدم جای سوال است که ایا با شستن شیشه ترک میخورد؟ و علیرغم سوال از دوستان کارشناس ‘گفتند شکستن خوبخودی شامل گارانتی می شود. پس چرا موقع استفاده از گارانتی شرکت ها شانه خالی می کنند..این را تعریف کردم فقط برای استفاده شما دوستان که علاوه بر ضعف های دیگر این ماشین . حواستون به گارانتی باشه چون من احساس کردم اصلا پاسخگویی منطقی وجود نداره…از این به بعد هم به نمایندگی مراجعه نمی کنم چون موقع استفاده از گارانتی بد قولی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا