به ندرت اتفاق میافتد که نام یک مدل خودرو در حالی که هنوز در مرحله تولید قرار داشته باشد، به صورت طعنهآمیز جلوه کند. ولی با این حال برخی استثنائات در این زمینه وجود دارند؛ به عنوان مثال، مدل اسپایر (Aspire) از فورد که به معنای «بلندپروازی» است، در هنگام خروجش از تولید حالت نسبتاً طعنهآمیزی داشته است. همینطور شورولت مونتکارلو که اثری از نام اشرافی خود در خیابانها نداشت. سرانجام به میتسوبیشی لنسر اولوشن X میرسیم که با داشتن عنوان تکامل (evolution)، در وهله اول انتظار میرود که با خودرویی روبرویی باشیم که برای انطباق با محیط اطرافش، پیوسته بهبود یافته و نسل به نسل بهتر شود. ولی در همین حال، میدانیم که این مدل به پایان خود نزدیک شده است؛ همانند یک پلنگ تیزدندان که تنها و غمگینانه به طرف استراحتگاه ابدی خود پیش میرود.
البته این خودرو مراحل زیادی را نیز پشتسر گذاشته است. امریکاییها برای دیدن مدل اولوشن از نزدیک، تا نسل هشتم این مدل در حدود یک دهه پیش صبر کردند؛ خودرویی که با طراحی گیرا، یک موتور توربوی چهار سیلندر قدرتمند، دو دیفرانسیل و یک گیربکس دستی در دل خیلی از مشتریان جای گرفت. در حالی که اوو همیشه برجستهترین مدل در بین «سهگانه کاذب» رالی بوده (اوو، سوبارو WRX STI و فولکسواگن گلف R)، ولی در دنیای واقعی همیشه از طراحی داخلی خستهکننده رنج برده است. البته یک کابین کاربردی با عملکردهای مناسب همیشه جای تقدیر دارد، ولی وقتی در یک خودروی ۴۰ هزار دلاری، سطح تریم و پلاستیکها آنقدر ارزانقیمت هستند که از استفاده از خودرویتان در قرارهای مهم، شرم دارید، این جنبه کاربردیبودن نیز به حاشیه خواهد رفت. در همین حال، میتسوبیشی برای آخرین سال این مدل، استفاده از گزینه صندلیهای «ریکارو» را در اختیار قرار داده است. صندلیهای راحت اوو در نسلهای قبلی نهتنها در کلاس خودرو زبانزد بودهاند، بلکه در سراسر صنعت خودرو نیز شناخته شدهاند. صندلیهای ریکاروی نسل جدید نیز با عرض بیشتر، از تطبیقپذیری مناسبی برخوردارند. لازم به ذکر است که در مدل ۲۰۱۴، صندلیهای ریکارو به عنوان بخشی از پکیج آپشن ۱۹۰۰ دلاری MR عرضه شده بود. در همین حال، در خودروی تست خبری از صندلیهای ریکارو نبود و این موضوع را زمانی متوجه شدیم که در پیچ بر اثر نیروی چانبی به کنار صندلی کشیده شدیم. بهعلاوه، در صندلیهای استاندارد لنسر، نقطه H بالا آورده شده و در واقع، شما بر روی قله صندلی مینشینید، نه در آن. البته در مجموع، وضعیت هندلینگ بهخوبیِ گذشته است و با آپشن صندلیهای ریکارو بهتر نیز خواهد شد. سیستم کنترل شروع حرکت در لنسر اولوشن باعث میشود تا این خودرو در ۴/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و فاصه یکچهارم مایل را نیز در ۱۳/۷ ثانیه طی کند؛ اعدادی که کاملاً مطابق با عملکرد اوو ایکس MR های گذاشته هستند. هنگامی که این خودرو در سال ۲۰۰۸ به بازار آمد، گیربکسهای اتوماتیک دو کلاجه، دیفراسیل عقب گشتاور برداری و حتی سیستم کنترل شروع به حرکت نیز از جمله ویژگیهای نامتعارفی بودند که در دیگر مدلهای بازار کمتر دیده میشود. یکی از نمونههایی که از این لحاظ با لنسر اوو برابری میکرد، مدل R35 از نیسان GT-R بود که البته دو برابر آن نیز قیمت داشت. اگر طراحی داخل کابین را کنار بگذارید، بهراحتی نمیتوان تشخیص داد که اولوشن با لنسر دیفرانسیل جلو اشتراکهایی نیز دارد. واکنش سیستم فرمان به هر ورودی بسیار سریع است و همینطور، بازخورد از سطح جاده دارای حسّ بسیار مناسبی است. در کنار این، یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۹۱ اسببخار را داریم که با اعتماد به نفس تمام به سمت خط قرمزش پیش میرود. البته مدل اولوشن به شرایط ترافیک شهری چندان عادت ندارد و بیشتر مخصوص، پیستها و جادههای کوهستانی ساخته شده است. شنیدن خبر توقف چنین خودروی جذاب و هیجانانگیزی واقعاً ناراحتکننده است. متأسفانه در بازار صنعت خودرو، نه احساسات، بلکه دلارها حرف اول را میزنند. در غیر این صورت، ما هنوز هم بایستی از وجود مدلهای مزدا با موتور وانکل و لوتوس الیس بهرهمند میبودیم. میتسوبیشی هزینه لنسر اولوشن را صرفهجویی خواهد کرد و آن را برای خودروهای کاربردی با پیشرانههای هیبریدی درنظر خواهد گرفت؛ با این امید که چند هزار دستگاه دیگر بر آمار فروشش افزوده شود. مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۱۸۰۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۹۸۰۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، پورتانژکتور سوخت.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۹۱ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۰۶/۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۴۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۹۶ متر.
- عرض: ۱/۸۱۱ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸۱ متر.
- وزن کلی: ۱۶۵۵ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۲ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۷ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ): ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۲۴۴ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 93g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
ALiHidden
۲۷ خرداد ۱۳۹۴خوشکله(خوشگله!)
باتشکر از آقای حسینی
Mahdi
۲۷ خرداد ۱۳۹۴واقعا این ماشین حیفه که دیگه تولید نشه
چرا میتسوبیشی داره این کارو میکنه؟
من که تو دنیای واقعی تا الان دستم بهش نرسیده ولی توی بازی ها مثل need for speed همیشه یکی از
دوست داشتنی ترین ها برام بوده
RETOLEX
۲۷ خرداد ۱۳۹۴با وجود افرادی مانند (ع….ا) میتسو مجبور شد این کار رو انجام بده
مجبور…….
علیرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۴داداش یه جوری میگی انگار من گفتم دیگه تولیدش نکنن! عجبا!
آرمااااان
۳ شهریور ۱۳۹۴لنسر ازون مدل های ماندگاره که واقعا فراموش نمیشه،تو رنج قیمتش تو ایران واقعا بینظیره چون الان با 80 تومن فقط میتونی چینی بخری
Reza
۳۱ تیر ۱۳۹۸الان سال ۹۸ هست
با ۸۰ تومن دیگه چینی هم نمی تونی سوار شی
م
۲۱ تیر ۱۳۹۹الان سال ۹۹ هست و با ۸۰. تومن پراید میخری
یاسین عرب
۸ فروردین ۱۴۰۳الان سال ۱۴۰۳ است پراید شده ۴۰۰ میلیون میتسوبیشی ۲ میلیارد
Fazel
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰والان سال۱۴۰۰ هس با ۱۰۰تومن هم نمیتونی پراید بخری
Farzad
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱الان هم 1401 هست با 200 تومن هم نمیتونی پراید بگیری
آرش
۱۲ شهریور ۱۴۰۲الان سال ۱۴۰۲ هست و با یک میلیار و دویست میلیون میتونی یه لنسر ۲۰۱۲ کارکرده بخری
و من یه موتور بی کلاج کویر خریدم ۸۰ میلیون
میلاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۲الان سال ۱۴۰۲ پسر ۸۰ تومن یه آیفونم نمیشه پرایدم نزدیکای ۳۰۰ تومنه
mahdi-ms
۲۷ خرداد ۱۳۹۴اگه دیگه لنسری تولید نخواهد شد حداقل امیدوارم میتسوبیشی توی همین سبک یه ماشین دیگه تولید کنه.
RETOLEX
۲۷ خرداد ۱۳۹۴اگه لنسر برای همیشه تولید نشه صد در صد جانشینی هم نخواهد داشت
اگه همه چی برای میتسوبیشی خوب پیش بره تا چند سال اینده همه مدل های قدیمی این کمپانی برمیگردن
کامیار
۲۷ خرداد ۱۳۹۴یکی از معدود ماشین هاییه که از عقب هم خشمگینه
گفتن اوو به جای اوولوشن رو اعصاب بود
شاهین
۲۷ خرداد ۱۳۹۴من که سوارش نشدم ولی یه دل سیر از نزدیک دیدمش.
بی حاشیه و سر به زیره کلا! ولی قطع به یقین زرق و برق رقبای خودشو نداره واسه همین رفتنی شده…
احسان آرسنالی
۲۷ خرداد ۱۳۹۴چه خبره!!!!! 14.7 لیتر واسه یه 4 سیلندر 2 لیتری!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ رام1500 با موتور 3.6 لیتری و دوبرابر وزن این همه مصرف نداره
ابراهیم
۱۵ آذر ۱۳۹۵توربوشارژر یعنی مصرف بالا و قدرت خفن وگرنه همین ماشین بدون توربوشارژر مصرف ترکیبی اش 7/3 هست اگه اشتباه نکرده باشم
lmbx
۲۷ خرداد ۱۳۹۴از اون ماشین هایی که واقعا عاشقشم.مخصوصا مدل MR .حیف شد ان شاءالله میتسوبیشی تواین کلاس یه ماشین تولید کنه.
این ماشین به نظرم یه جورایی هم راننده میخواد هم رانندت میکنه!دنده دستی با کلاج یعنی واقعا ماشین رو خودت باید برونی!
RETOLEX
۲۷ خرداد ۱۳۹۴اگه میتسو به دوران اوج برگرده لنسر و گالانت برمیگردند
مدیران میتسوبیشی هنوز امید دارن . اینو میشه از روی کانسپت هاشون فهمید
شنتیا فراریه
۲۷ خرداد ۱۳۹۴این ماشین در کل هیچ تغییری نکرده فقط داخلی اتوموبیل یذره تغییر کرده.
شنتیا فراریه
۲۷ خرداد ۱۳۹۴این ماشین در کل هیچ تغییری نکرده فقط باید یذره ارتقا پیدا کنه.
RETOLEX
۲۷ خرداد ۱۳۹۴اقای سردبیر ……
پدال مشکل پیدا کرده !!!!
همه چیز حذف شده
همش از حساب کاربریم خارج میشم
پیج پروفایل هیچ کس باز نمیشه
جریان چیه!؟
ALL CARS
۲۷ خرداد ۱۳۹۴سردبیر محترم به حرف دوستمون RETOLEX عزیز توجه کنین چون همین اتفاق برای من هم چندباری پیش اومده
سپاس
سردبیر
۲۷ خرداد ۱۳۹۴سلام. ضمن پوزش از همه کاربران گرامی، انشاالله تا چند روز آینده با ارتقای سرور این مشکلات نیز برطرف گردند.
ممنون
ALL CARS
۲۸ خرداد ۱۳۹۴متشکر
Archi khan
۲۷ خرداد ۱۳۹۴شتاب 4/9 خیلی خوبه ،
اما اکثرا از ماشین های ژاپنی توقع مصرف معقول دارن نه صدی 14 !!!!
در کل میتسو کمپانیه خیلی خوبیه ، من ASX سوار شدم واقعا عالی بود ( البته نسبت به قیمت اش)
رسول
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز این ماشین اسپرت هست و برای کساییه که از ماشین شتاب قدرت و دریفت می خوان برای استفاده خانوادگی و شهری و مسافرت نیست اگه ماشین کم مصرف مورد نظرتون هست باید برین سراغ میتسوبیشی میراژ و یا تویوتا پریوس و یاریس
afish
۲۷ خرداد ۱۳۹۴با عرض ادب و تشکر از آقای انیس حسینی حیف شد تو ایران هم زیاد ازش استقبال نشد شاید اگر نسخه اولوشن با قیمت مناسب تو بازار ایران عرضه میشد جوون ها و افرادی که دنباله هیجان و شتاب و سرعت هستن استقباله خوبی ازش میکردن
رضا
۵ تیر ۱۳۹۴عزیز دل این ماشین فقط مدل به درد نخور 1800 توی ایران اومد. اگر مدل evo میومد کلا آزرا و جنسیس کوپه رو میفرستاد توی گاراژ. به نظرم برای همین نیومد
mehdi
۲۷ خرداد ۱۳۹۴من که با این همه مصرف سوخت حتی حاضر نیستم نگاهش کنم الان موتور 6سینلدر صدی 6 او 7 میسوزنه
armin
۲۷ خرداد ۱۳۹۴خیلی مهمه که نگاش نمیکنی …
میلاد
۲۸ خرداد ۱۳۹۴جناب جسارتا کدوم موتور 6 سیلندر صدی 6.7 لیتر می سوزونه؟!
رسول
۲۳ آذر ۱۳۹۶موتور ۶ سیلندری نیست که صدی ۶ یا ۷ بسوزونه
حتی پراید با موتور۱۳۰۰cc توی واقعیت صدی ۱۰ یا ۹ میسوزونه
امیررضا
۲۷ خرداد ۱۳۹۴شبیه نیسان جی تی هستش
ارمان
۲۷ خرداد ۱۳۹۴):
sky watcher
۲۸ خرداد ۱۳۹۴بعد از audi r8 و benz sls این خط سوم علاقه من رو تشکیل میده به مظر من واقعا برند میتسوبیشی یک برند با ابهتی است ..
محمد رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۴حیف که محور جلوست.
ارمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۴اقا یه مسعله ای سوبارو wrx sti جدید 2015 اونم داخلش خیلی جالب به نظر نمیاد .
american and japan
۲۸ خرداد ۱۳۹۴اقا خواهشا تصحیح کنید مدل 2015 یعنی نسل اخر موتور تقویت شده و 470 اسب بخار قدرت تولید میکنه و شتابش هم حتما خیلی بهتر شده
american and japan
۲۸ خرداد ۱۳۹۴دوستان اوولوشن توقف تولید شد فقط ن بقیه ی نسخه ها.ولی ای کاش برعکس بود و بقیه متوقف میشدن تا این.ولی حتما میتسوبیشی لنسر جدید رو وارد دستور کارش میکنه چون لنسر مثل لندکروز برای تویوتا یا اصلا پاجرو برای خود میتسو میمونه و ماشینش رو با اصالت خاصی از همون اولای کارش تقریبا تولید میکرد و همراه میتسو بوده این مدل در نسل های مختلف
امیر
۲۸ خرداد ۱۳۹۴تبریک به خودش
تبریک به همه
تبریک به ما
امیر
۳۱ خرداد ۱۳۹۴فدایییییییییییی داریییییییییییییی
ehsan
۱۸ آبان ۱۳۹۴لنستر 1.8 که با قیمت 120 میلیون ایران بیاد نیاد بهتره!
یکی ازخوبی های لنستر تو بازار جهانی قیمت مناسبش هست که تو ایران همه چی ضرب در3 میشه تا به دست مردم برسه واقعا ناراحت کننده هست!
احمدرضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۶داداش حرفت درسته که میگی خیلی گرونه
ولی با همین قیمتش هم توی ایران از هم قیمتاش سره :)
شما توی ایران رو بسنج وگرنه اگه اونطوری بود که میراژ میتسو الان با قیمت 25 میلیون عرضه میشد با پراید رقابت کنه!! :))
مجتبي
۴ بهمن ۱۳۹۴اوو یه ماشینه کاملا اسپرت و حذفش یه اشتباه بزرگ پس همه حرفا واسه راحتی سرنشیناش بهانه ست واسه سوده بیشتر با این ماشین فقط باید گاز داد.
اگرم این دوستمون با مصرفش مشکل داره باید بگم تا حالا شده بدون استرس با رم 1500 بری یه مسافرت و اگر رفتی دستتا تا آخر سفرت تمیز بوده
rolenz
۲۲ فروردین ۱۳۹۵من همیشه آرزوی داشتن این ماشینو داشتم بخاطر اصالتش بخاطر هندینگش بخاطر طراحیش حالت های مختلف رانندگی که از روی فرمون قابل کنترله و اون ساب ووفر گنده ی صندوق عقبش که رو دیواره سمت چپ صندوقش بطور فابریک هست باعث تاسفه که سربریدنش امیدوارم قطعاتش تولید بشه چون هنوز امیدوارم استوکشو بخرم…
سینا
۳۰ مهر ۱۳۹۵تولید چنین ماشیین هایی پول اضافی می خوان.هر شرکتی هم به فکر فروش و سود خود خواهد بود الان دورانی است که کره با ماشین های کاربردی کلی سود می کنه و المان ها هم نگرانن میتسو هم کار خوبی کرده هزینه این افسانه رو صرف تولید ماشین های کاربردی می کنه و وقتی جایگاهی که شایسته اش هست رو توی سود و امار فروش پیدا کرد قطعا افسانه های جدیدی خلق خواهد کرد چون ثابت کرده.
این هم اضافه کنم نسخه نهایی اوو الان 473 اسب قدرت داره و خیلی فرق داره با متن این مقاله
رسول
۲۳ آذر ۱۳۹۶۴۷۳ اسب بخار از موتور چند هزار سی سی؟
از موتور۲۰۰۰ سی سی نمیشه ۴۷۳ اسب بخار توان خروجی گرفت.
Erfan
۲۶ خرداد ۱۳۹۶دوستان من خودم ۲ سال اوولوشن GSR داشتم که همون مدل دنده هست. امسالم دارم MRمیخرم که قراره بیارمش ایران.۴ ماه سوبارو WRX STIداشتم گلف R هم روندم هیچ کدوم هندلینگ و لذت اوولوشن رو ندارن. فقط هزینه اوو خیلی بالاست چه از لحاظه بنزین چه از لحاظه سرویس. من کلاچ رو عوض کردم که نزدیک ۳۰۰۰ دلار برام هزینه داشت.
هومن
۱۴ بهمن ۱۳۹۶همیشه دوست داشتم یه میتسوبیشی اوو داشتم . میتسوبیشی داره روی خودروهای برقی کار میکنه احتمالا اوولوشن و با موتور پرقدرت برقی ساخته بشه ،اولین خودروی شاسی بلند هیبرید و بیرون داد که اوتلندره
نیما
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷من ۱۸۰۰ دارم خیلی قوی نیست ولی هرچی بیشتر میگذره بیشتر ازش خوشم میاد.
..
۲۳ شهریور ۱۴۰۰سلام الان هم سال 1400هست با 80تومن نمیتونی پراید مدل 90 داغون هم بخری..
FNM7798
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲امروز 23 اردیبهشت 1402
قیمت خودرو میتسوبیشی لنسر 2018
2میلیارد و 800 میلیون تومان وجه رایج مملکت