میتسوبیشی

بررسی میتسوبیشی میراژ ES مدل ۲۰۱۴

برگردیم به سال ۱۹۸۹، زمانی که میراژ توربو یکی از بهترین مدل‌های خودروی معرفی شده در آن زمان شد. این خودروی کوچک و جمع و جور، در زمینه عملکرد و طراحی، قدم‌های رو به جلویی برداشته بود. امّا ۲۵ سال بعد، میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۴، کمتر نشانی از حرکت در مسیر پیشرفت دارد و تقریباً باید گفت که به عقب برگشته است. در واقع، اگر همین میراژ را به سال ۱۹۸۹ ببریم،  دیگر در بین بهترین‌ها جای نمی‌گیرد. موتور ۷۴ اسب‌بخاری میراژ جدید، چندان برای مسابقه و رقابت مناسب نیست. با شنیدن صدای موتور سه سیلندر، شاید احساس کنید که یک دستگاه برگ‌روب یا چمن‌زن در زیر کاپوت دارید. با وجود کوچک بودن، موتور ۱/۲ لیتری به تمام خودرو لرزش وارد می‌کند. باید از سیستم CVT استفاده کنید و در این حالت، هر زمانی که بخواهید شتاب بگیرید، اعتراض سیلندرها بلند می‌شود. میتسوبیشی میراژ برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، به ۱۰/۹ ثانیه زمان نیاز دارد و مسیر یک‌چهارم مایل در مدت ۱۸/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۰/۷ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که از کمپانی سازنده لنسر، بعید است.

2014 Mitsubishi Mirage ES
۲۰۱۴ Mitsubishi Mirage ES

خریداران این خودروی کوچک، بیشترین توجهشان به مصرف سوخت مناسب میراژ است؛ چیزی که در شهر ۶/۳۶ لیتر و در جاده ۵/۳۵ لیتر است. البته پس از بررسی این خودرو، چنین اعدادی را نمی‌توان تأیید کرد؛ چرا که مصرف سوخت ترکیبی برابر ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از میتسوبیشی میراژ SE مشاهده شد. البته نمی‌توان تأثیر شرایط خاص رانندگی در تست انجام شده (مسابقات دوچرخه‌سواری) را فراموش کرد.

2014 Mitsubishi Mirage ES
۲۰۱۴ Mitsubishi Mirage ES

عملکرد میراژ در شرایط تحت فشار مناسب و آرام است. این خودرو، فقط ۹۳۷ کیلوگرم است و تنها ۱۵ کیلوگرم از لوتوس الیز SC سنگین‌تر است  ولی در عین حال، یک موتور ضعیف و پر سر وصدا دارد. درون کابین لرزش و صدای موتور، کاملاً احساس می‌شود. میتسوبیشی میراژ با ارتفاع یک و نیم متری‌اش، کوچکتر از هر خودروی دیگری در جاده نشان می‌دهد.

البته هدف از ساخت چنین خودرویی، یک جابجایی ساده بوده است؛ ولی دلیل نمی‌شود که یک خودرو مانند کپی‌های چینی از تویوتا یاریس ساخته شود. استفاده از ظاهر جذاب و زیبا و مطابق با اتومبیل‌های امروزی، خرج چندانی برای کمپانی نخواهد داشت؛ در نتیجه ظاهری شبیه به خودروهای دو دهه پیش برای میراژ منطقی نیست.

2014 Mitsubishi Mirage ES Interior
۲۰۱۴ Mitsubishi Mirage ES Interior

امّا درون کابین بهبودهایی حاصل شده است. استفاده از مواد پیانو بلک بر روی داشبورد، نمایی دلپذیر را درون کابین ایجاد کرده است. در همین حال، به زودی متوجه خواهید شد که  تکیه‌گاه‌ها همگی از جنس پلاستیک سخت هستند. صندلی‌های جلو، بزرگ و جادار هستند؛ ولی در نبود چرخ فرمان تلسکوپی موقعیت راننده، دچار تزلزل می‌شود. در مقابل، فضای صندلی‌های عقب، اندکی تَنگ است؛ حتی با وجود اینکه درهای بزرگ میراژ، ورود و خروج به داخل کابین را راحت کرده‌اند.

قیمت مدل پایه میتسوبیشی با گیربکس دستی از ۱۳ هزار ۷۹۰ دلار شروع می‌شود و تریم ES از میراژ با سیستم راهبری و کنترل هوای اتوماتیک، قیمتش ۱۶۸۹۰ دلار است. در چنین بازه قیمتی، گزینه‌هایی دیگری مانند هیوندای اکسنت، کیا ریو، مزدا ۲، تویوتا یاریس و یا حتی نیسان ورسا می‌توانند مدّنظر قرار گیرند. البته این خودروها با قیمت حدود ۱۷ هزار دلار امکاناتی مانند سیستم راهبری و کنترل هوای اتوماتیک ندارند؛ امّا می‌توانند رضایت‌مندی بیشتری را در هنگام رانندگی فراهم کنند. در این بین، خرید میتسوبیشی میراژ، با توجه به بودجه‌ای که برای خرید اتومبیل درنظر گرفته می‌شود، می‌تواند کاملاً منطقی باشد. در ادامه، ویژگی‌های مدل و نتایج این بررسی را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۱۶۸۹۰ دلار(قیمت پایه: ۱۳۷۹۰ دلار)
  • نوع موتور: خطی سه سیلندر DOHC با ۱۲ سوپاپ، بدنهٔ و سرسیلندر آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتور.
  • گنجایش: ۱۱۹۳ سی‌سی.
  • قدرت: ۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۰۰/۳ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: سیستم تغییر سرعت پیوسته.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۴۵ متر.
  • طول ماشین: ۳/۷۸ متر.
  • عرض: ۱/۶۶ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵ متر.
  • وزن کلی: ۹۳۷ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا صد کیلومتر بر ساعت: ۱۲.۸ ثانیه (گیربکس CVT) و ۱۱.۷ ثانیه (گیربکس دستی).
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۲ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۸/۳ ثانیه با سرعت ۱۲۰/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۶۴/۱۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۶/۰۸ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۶/۳۶ لیتر در شهر و ۵/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    فقط امید وارم که میتسو و سوزوکی ، سقوط نکنند .

    چون حقشون نیست . ولی ما مردم خیلی زود روزهای خوبشون رو فراموش میکنیم

    و جاشونو به بی هویت های کره ایی میدیم .

    1. behnam

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (133 ديدگاه)

      دوست عزیز کی گفته حقشون نیست ؟؟ هر خودروسازی که بخواد کم کاری کنه مطمئنا سقوط میکنه، ما کاری نداریم چه بودند و چه کردند مهم اینه که چه هستند و چه میکنند …

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        من قبول دارم که میتسو در بحث طراحی خوب عمل نکرده و بهتره بگیم

        که افت کرده . ولی در مقابل سوبارو هم وضعیت بسیار نزدیکی به

        میتسو دااره ولی خب از میتسو موفق تره .

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          به نظر من میتسو باید یک طراح مطرح و قدر انتخاب و

          استخدام کنه .

    2. طوفان

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      هویت و اصالت و .. مطرح نیست مهم حفظ کیفیت و پیشرفت در طول زمان است . دنیای امروز دنیای ثانیه هاست هر کس توقف کند بازنده است حالا هر کشوری که میخواهد باشد . ماشینهای کره ای دوست داشته باشیم یا نه تبدیل به رقیبی جدی لا اقل برای خودروهای ژاپنی شده اند.

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود . حرفت کاملا درسته .

  2. mory

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چه ماشینخوبی و بد جور زشته هر چند مهندسی ژاپن داره و قابل احترامه

  3. امید

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحیش واقعا جالب نیست مصرفشم چنگی به دل نمیزنه
    ولی چیزی که داره همون کیفیته ساختشه در کل بد نیست
    واقعا طراحیش جالب نیست

  4. چاپلو

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای میتسوبیشی قائلم
    فکر میکنم چیزی که ساختن یه لگن بیشتر نیس از لحاظ طراحی چه داخلی چه خارجی افتضاحه ینی چینی ها بهتر میسازن
    از لحاظ فنی و موتوری هم که میبینید پراید خودمون با موتور 1.35 لیتری 63تا67 اسب قدرت داره و مصرف ترکیبی ش صدی 6.5تا8 بیشتر نیس توجه داشته باشید که طراحی پراید برمیگرده به سال 86 میلادی. البته من خودم از پراید متنفرم ولی…
    این روزا تمام خودرو سازا توی اعداد و مشخصات ماشیناشون دروغ میگن
    مثلا شما باور میکنید که همچین ماشینی 0 تا 100 اش 10.9 ثانیه باشه من پرایدو امتحان کردم 23 ثانیه بود حتی یه پراید تقویت شده با موتور 200 اسب بخاریBP نمیتونه زیر 12 ثانیه رکورد بزنه.

    1. imAn

      ۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من نمی دونم چرا کسایی که این ماشین رو ندارند یا اطلاعات ندارند نظر الکی میدن
      اول این که 1200 سی سی cvt هست شما اگه ماشین شناس هستید و خیلی اطلاعات بالایی دارید باید بدونید که این مدل گیربکس برای درگ و کورس و کلا رانندگی اسپرت ساخته نشده این گیربکس ها کند و کم مصرف هست
      کامل کنم حرفم رو حتی نیسان تیانا با 3500 سی سی و 6 سیلندر موتور نسبت به هم رده ای هاش کند هست شما از تیانا 6 سیلندر پیاده بشی پشت کمری 2500 و 4 سیلندر بشی مطمعنا می گی کمری بیشتر راه میره
      شتاب 0 تا 100 برای گیربکس cvt زمانی براتون مهم باشه که حالت manual داشته باشه مثل لنسر یا…
      گفتید صدای موتور زیاده
      بله در صورتی که تا زانو پاتونو رو پدال فشار می دید گیربکس معمولی معکوس میده این چون cvt هست و دنده عوض نمی کنه صدای زیادی میده ولی اگه بلد باشید چه جوری با گیربکس کارکنید کم سر و صدا تر از خودش خودش هست
      یکی از نظر ها پراید رو مقایسه کرده و من با شما وارد مشاجره نشم بهتر هست شما همون پراید رو سوار شید خیلی بهتر در ضمن 0 تا 100 پراید معمولی 12 ثانیه هست شما راننده نیستی که با تقویتی این رکورد رو ثبت کردی
      با اطلاعاتی که شما دارید ماشین چین یا کره رو با ماشین المان و ژاپن مقایسه می کنید
      توی بازار ماشین خیلی ها هستند که جنسیس رو به بنز ترجیح میدن
      اره با 70 ملیون میشه جیلی و جک و سراتو دست 2 یا نو سایپایی و i20وپیکانتو و… خرید شما که نمی دونید که چی به چی هست همونا رو بخرید.باشه این ماشین بد برید پراید بخرید
      بعضی جا ها ادم نظر های مسخره رو می بینه نمی تونه نگاه کنه بره حتما باید جواب بده!!!موفق باشید

      1. مهدی

        ۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اقا باید عرض کنم ماشینی که بد ازاب دربیاد کارکرده 1000تا2000تا کارش توبازار زیاد میشه این ماشین با سروصدای زیاد موتورش توبازار طالب نداره و کارکردش هم زیاده ببا 15تا 20
        میلیون زیر قیمت هم داره معامله میشه

      2. عرفان

        ۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام
        شما که خیلی با سواد هستی یکی از پارامترهای مهم در مقایسه مبلغ پرداختی در قبال راندمان و کارایی است و هیچ وقت نمی شود یک ماشین 20 میلیونی را با یک ماشین 70 میلیونی مقایسه کرد ولی خودرو میراژ ممکن است ماشین خوبی باشد ولی با توجه به قیمت آن اصلا خودرو خوبی محسوب نمی شود آپشن آن در حد پراید و فقط اتوماتیک است که شما با قیمت ماشین های اتوماتیک بهتری می توانید خرید کنید در ضمن افت قیمت این میراژ زیاد است چوم هر شخص پس از خرید متوجه ارزش پایین خرید آن می شود

    2. علی

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما از ماشین فکر کنم هیچی نمیدونی

  5. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ماشینش خیلی زشته اصلا ارزش خرید نداره پراید می ارزه به این

  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    میتسوبیشی و سوزوکی دارن بازار امریکا رو ترک میکنن.در دنیای امروزی یا در حال پیشرفتید یا دارید سقوط میکنید.این در مورد همه چیز صدق میکنه.از انسان گرفته تا یک کشور.چیزی که داریم در مورد ایران هم میبینیم.هوندا و تویوتا و نیسان داشتن امپراتوری خودشون رو گسترش میدادن و کره ایها هم بشدت باهوش بودن و امریکایی ها تو مهندسیشون تجدید نظر کردن و لوکس های اروپایی هم که دیگه خودتون میدونید چطور قصر متحرک میسازن.واسه همین شرکت هایی مثل میتسوبیشی و سوزوکی و پژو و رنو انقدر دستبکار نشدن که حالا بسختی میتونن رو پا خودشون وایسن.همون اتفاقی که برای ایران و کره جنوبی افتاد

    1. چاپلو

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      واقعیت اینه. صنعت خودرو به خاطر رقابتی بودن داره به عالی ترین سطحش میرسه
      بسیاری از شرکت ها فهمیدن الان اگه یه ماشین با بروزترین طراحی هم بسازن به 8 سال نکشیده که قدیمی و معمولی میشه پس استحکام و ماندگاری مهم نیس بلکه اپشن ها و طراحی زیباست که باعث جذب مشتری میشه بعد از اون مشخصات فنی و بعد هم مصرف سوخت البته برند هم مهمه ولی برندی که حرفی برای گفتن داشته باشه این در مورد کلاس خودرو های اسپرت صادقه
      ولی جدای این برای سایر کلاس ها هم همین موارد مهمه مخصوصا مصرف سوخت خودرو
      درعوض مردم به میزان خرابی اینجور ماشینا کمتر اهمیت میدن
      بازم میگم برای کسی مهم نیس که ماشینای ژاپنی کمترین استهلاک رو دارن مردم به طراحی و اپشن ها دقت دارند
      به همین دلایل هم ماشینای چینی به این خوبی میفروشن ولی ژاپنی ها نه

      1. طوفان

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        با حرفات موافقم به جز بند آخر . ماشینهای چینی فقط تو ایران اینقدر فروش دارند که اونهم زیاد نیست

        1. چاپلو

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          اصلا اینطور نیس شما ببین الان چندتا برند چینی تو ایران داریم

          1- چری (ماشین های مدیران خودرو)

          2- گریت وال (بیشتر وانت و کامیونت می سازد)

          3- جیلی

          4- JAC

          5- SAIC + GM
          حتی MGهم همه میدونن تولید مشترک چین و انگلیسه

          صادر کنندگان دیگری مانند لیفان، دونگ فنگ نیز وجود دارند.

          بزرگترین وارد کنندگان محصولات چینی

          1- الجزیره 150000

          2- عراق 90000

          3- روسیه 89700

          4- ایران 77800

          5- شیلی 62700

          6- پرو 37200

          7- مصر 34600

          8- ونزوئلا 32800

          9- کلمبیا 31300

          10- اوکراین 30600
          همین محصولات شرکت کامیون و کامیونت سازی کاوه که کلا با چین قرارداد داره کشنده های هوو که اسمشون عوض شده و به اسم فراز داره تو ایران منتاژ میشه
          محصول جدید سایپا همون z300 چینی
          البته هنوز سهم زیادی رو به خودشون اختصاص ندادن ولی با وضعیت خودرو سازی بیمار ما طولی نخواهد کشید که بازار پر از این محصولات بشه.

  7. مهدی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    مخصوص خانم ها وبس…

    1. hero

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      مهدی جان مگه ما آقایون چیمون از خانما کمتره که نباید ماشین کوچیک سوار شیم؟!!!!!

      1. مهدی

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        خسته نباشی heroجان نظر شما کاملا صحیح ولی تا بوده این جور ماشینا مخصوص خانم ها بوده اذیت نکن…

    2. رضا

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      چون کند کوچیک و بدرد نخوره واسه خانم ها خوبه :-)

      1. چاپلو

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (488 ديدگاه)

        اکسلنت !!!

      2. نیما

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        کسی که فرهنگ داشته باشه به خانم ها توهین نمیکنه

  8. Un4given

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    بنظرم همچینم کم نمیسوزونه. اما سگش به هر چی ماشین چینی و کره ای تو سایز کوچیکه میرزه .

  9. ساسان.م

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    بچه ها راسته قراره به بنتلی پلاک بدن؟

    1. رضا

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      کاش به جگوار و لندرور هم پلاک بدن اونوقت خوش بحال پول دارها

      1. چاپلو

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (488 ديدگاه)

        عزیزان دعا کنید گمرک و عوارض واردات خودرو کم بشه یکی یه دونه فولک واگن میخریم مفت.

  10. NASSY

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    به نظر ماشین خوبیه ( می تونست بهتر ام باشه )
    هر شرکتی بسته به نیاز کشور ها تولید میکنه ( شرکت های بزرگ همه مدل میسازن) اما شرکت های کوچک تر , ریسک نمیکنند.

    شاید این مدل واسه بازار چین یا تایلند یا …. باشه
    میتسوبیشی واقعا ماشین خوبیه اما توو این چند سال عقب افتاده

    1. چاپلو

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      اخه کجاش خوفه عزیز دل برادر
      شما جیلی پاندای چینی رو با این مقایسه کن اگه نظرت عوض نشد بیا هرچی خواستی بگو
      اینجوری که پاندا تو سریلانکا اندونزی و تایوان طرفدار داره عمرا این لگن به پاش برسه

      1. ناصر

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (191 ديدگاه)

        همچین نوشته میراژ آدم یه لحظه یاد میراژهای فرانسوی با اون سرعت فوق العادشون میفته !!! این اسم میراژ واسش سنگینه و نمیتونه هضمش کنه اینو باید صدا کنی توپولوف :-)

  11. خاوری مزراتی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    میتسو کمپانی خوبیه ولی واقعا تو حوزه طراحی احتیاج به یه تغییر اساسی داره

  12. ali

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    اصلا در حد و اندازه خودرو های رقیب هموطنش مثل یاریس .نیسان ورسا . مزدا 2 ووو.. نیست. میتسوبیشی خیلی افت کرده متاسفانه…

    1. پيمان

      ۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      علی جان متاسفانه درست میگی!
      افسوس که هیچکدوم از میتسوها بر خلاف سالهای طلایی اوایل دهه نود در حد بهترینهای کلاسشون نیستن!

  13. علی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ما الجزایر داریم نه الجزیره

  14. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    برای 2014 قیافش خیلی قدیمیه

  15. masoud

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    فقط گریت هاوال m4 , هاوال h6 با موتور میتسو حرفی برای گفتن دارن تو برند های چینی نسل جدید

  16. نیما

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان چرا کذب مینویسم؟

    در جواب برادری که گفت تو اکراین ماشین چینی هست این اشتباه است من دانشجوی دانشگا سرخ کیف هستم در اوکراین اونجا ماشین کره ای بزور مردم دارن اکتر مردم کلا ماشین ندارند اونا هم که دارن زابن یا امریکایی پژو 407 اما زیاد است

  17. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو دارم
    روی سرعت 90 توی جاده صدی 3.5 میسوزه
    آمار این مقاله درست نیست.
    راستی جا سیگاری و فندک هم نداره !

    1. imAn

      ۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      زیر سیگاری داره ولی فندک نداره
      ماشین های 300 – 400 ملیونی هم ندارند عیب ماشین نیست

  18. فربود

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی طلای 22عیار.بنده ارادت خواصی به جنس ژاپنی دارم.تویوتا هوندا میتسوبیشی ایسازو سوزوکی کاوازاکی یاماها نیسان کانن پاناسونیک سونی توشیبا دنون ایوا اکایی سانیو ……………………

  19. re

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان تو تبریز دیگه مد میشه ماشینهای ارس بخرن که اکثرا فورد و شورلت از این مارکها

  20. amin

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با کولر روشن توی سربالاییه ولنجک کشش خیلی خوبی داشت. واقعا تا وقتی سوار این ماشین نشید متوجه تفاوتش با رقباش نمیشید. واقعا مهندسی زابنی با جینی یا کره ای خیلی فرق داره.

  21. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درود بر دوستان اهل فن, مطلع , آگاه و واقع بین
    کسایی که تو عمروشون یک بار هم سوار میتسو نشدن آخه چه میدونن چیه به قول معروف قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری قدر چیزاییه دیگه هم بماند … یسریا فقط سوار پراید شدن همه چیو با اون مقایسه میکنن یه چرخ همین میتسو کوچولو به نظر من به 10 تا پراید و 206 و همین آشغالایی که ایران داره تولید میکنه یا از چین وارد میکنه که حتی استاندارد وارد شدن به خیابونایه خود چین رو هم ندارن! می ارزه.

  22. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا حیف پوله باخریدش پولتو ریختی دور نه سواری داره نه موتور نه قیافه بهش استارت بزنی 20تومنش پریده

  23. نادر

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند روزی هست تصمیم به خرید این مدل ماشین هستم ولی راستشو بخواهید هیچی راجع به اون نمی دونم یه کمی سر در گم شدم ، از دوستانی که این ماشین رو دارن خواهش میکنم بگن که سواری این ماشین خوبه یا نه . خیلی بازار بدی شده و آدم با وجود این همه مدل ماشین های جور واجور میموته چی بخره ، لطفا راهنمایی کنید . از همه دوستان پیشاپیش تشکر میکنم

  24. رضا

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا هم در طراحی عقب مانده است کافی است نگاهی به چهره کرولا ورافور بکنید. طراحی مزدا و ه وندابروز تر است.

  25. احمد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من فکر میکنم در خصوص مصرف سوخت بزرگنمایی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا