جملات «از بچگی حتی موقعی که اسم برند ماشینها رو بلد نبودم، میتسوبیشی رو دوست داشتم.»، «فقط یه جمله میتونم بگم: اوو یعنی عشق,,,, عشق یعنی اوو…» و «عاشقتم میتسو … هرچقدم بیخیال ماشینات باشی بازم عاشقتم» آشنا به نظر نمیرسند؟ اینها نظرات خود شما پدالیها در مورد میتسوبیشی لنسر اوولوشن است که در قسمت اول این تاریخچه برایمان نوشتید! چرا بعضی از کمپانیها و «برند» ها این چنین در ذهن و خاطرات ما جای گرفتهاند؟ چرا وقتی به کودکیمان رجوع میکنیم، اغلب تصاویر خاصی را به یاد داریم؟ بگذریم… به دومین و آخرین جلسهٔ «تاریخچهٔ میتسوبیشی لنسر اِوولوشن» خوش آمدید.
راستی، اگر هنوز قسمت اول این کلاس تاریخ را نخواندهاید، پیشنهاد ما این است که هرچه سریعتر و قبل از مطالعهٔ ادامهٔ این متن، آن را از اینجا بخوانید.
از به هم پیوستن سه فندق ژاپنی، چه چیزی خواهیم داشت؟
یک فندق بزرگ؟ یا یک فندق با سه سر؟
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هفتم:
اووی نسل هفتم از یک پلتفرم سدان جدید و البته دقیقاً در چهارچوب نسخهٔ قبلی، اوولوشن ۶، بهره میبرد.
پیتر لیون- مجلهٔ خودرو و راننده
به تصویر پایین نگاه کنید، آیا تغییرات ظاهری آن را نسبت به نسل قبلی پیدا کردید؟ میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۷ ضمن صافتر کردن گلگیرها و از بین بردن زوایا و طراحی خشن، به دلیل استفاده از پلتفرمی بر پایهٔ لنسر سدیای سال ۲۰۰۱ از نظر ابعاد نیز نسبت به نسل(های) قبلی افزایش پیدا کرده است. هرچند این خودرو کمی «بزرگتر» از نسلهای قبلی است، اما هنوز هم نشانگر تفکر ژاپن نسبت به خودروهای رالی است و به همین دلیل این افزایش ابعاد در جهت بهبود اصول آئرودینامیک و وضعیت کلی خودرو اعمال شدند، نه صرفاً حرکت به سمت علاقه و خواستهٔ بازار. هرچند اووی ۷ هنوز هم یک خودروی کامپکت دوستداشتنی است، اما گول ظاهرش را نخورید. شاید از لحاظ اسبهای بخار، این نسل از قدرتی برابر نسخهٔ مخصوص Tommi Makinen اووی ۶ بهره میبرد، اما گشتاور آن به ۲۸۲ پوند-فوت (معادل ۳۸۳ نیوتنمتر) در ۳۲۰۰ دور موتور رسیده است! این کوچولو حسابی قدرتمند است!
در آخر شاید بد نباشد که به تکنولوژیهای بکار رفته در این نسل نیز اشارهای داشته باشیم. در این نسل شاهد استفاده از سیستم Yaw (کنترل انحراف فعال)، ABS و دیفرانسیل جلو و عقب بهبودیافته و اسپرتتر، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی و دیسکهای ترمز باکیفیت برمبو نیز هستیم. در نهایت، شاید هنوز هم ظاهر این خودرو همان حس «قدیمی» بودن را پس از مدتی استفاده به شما القا کند، اما فراموش نکنید که همین اصالت طراحی میتسوبیشی است که نظرات اول این مطلب را -که با هم خواندیم- بوجود آورده است!
اووی ۷؛ ستارهٔ سینما و بازیهای ویدئویی
سال ۲۰۰۳ بود که یونیورسال پیکچرز قسمت دوم سری فیلمهای محبوب سریع و خشن (Fast & Furious) را با کمک میتسوبیشی منتشر کرد! شاید با خود بگویید که: «میتسوبیشی را چه به صنعت فیلمسازی و هالیوود؟». در حقیقت یکی از شخصیتهای اصلی این نسخه از فیلم، همین میتسوبیشی اووی نسل هفتم بود که بهعنوان یکی از خودروهای برایان آ کانر (با بازی پائول واکر) به ایفای نقش میپرداخت! هرچند همین کافی بود تا اوو بهعنوان معروفترین پرفورمنسکار وقت خود بر سر زبانها بیفتد، اما پس از انتشار نسخهٔ سوم فرنچایز محبوب بازی ویدئویی Gran Turismo (که در انحصار کنسولهای پلیاستیشن است) و معرفی بیش از ۱۰ مدل مختلف از اوو در لیست خودروهایش بود که تقاضای عرضهٔ این خودرو سر به آسمان کشید! تبریک میگویم اوو، تو یک ستارهٔ سینما و بازیهای ویدئویی نیز هستی!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هشتم:
میتسوبیشی بالاخره لنسر اوولوشن را ژانویهٔ پیش در نمایشگاه ماشین لسآنجلس به آمریکا معرفی کرد!
-دن پاند، مجلهٔ خودرو و راننده
سال ۲۰۰۳
بالاخره ژاپنیها به تقاضای آمریکاییها جواب مثبت دادند و پس از یک دهه، نسل هشتم اوو را در طی نمایشگاه ماشین لسآنجلس معرفی کردند. البته میتسوبیشی تنها ژاپنی حاضر در این نمایشگاه نبود و سوبارو نیز با WRX به سراغ بازار آمریکا آمده بود. هفتهٔ خیلی خوبی بود! سوبارو WRX و اووی نسل هشتم دوشادوش هم به رقابت میپرداختند؛ میتسوبیشی دائماً حول برتری ۴۴ اسببخاریاش نسبت به سوبارو تبلیغ میکرد و سوبارو هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اما خوشی مدیران میتسوبیشی خیلی زود در دیترویت (طبق گفتهٔ شاهدین) به خراشیدن صندلیها تبدیل شد؛ سوبارو غول ۳۰۰ اسببخاریاش را تحت نام WRX STi معرفی کرد!
اما جالب است که بدانید در مقایسهای که مجلهٔ خودرو و راننده بین سوبارو WRX STi و میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هشتم انجام داد، برندهٔ بیچونوچرا اووی ۸ بود! طی تجربهٔ دن پاند، موتور DOHC (میلسوپاپرو) ی ۲ لیتری اوولوشن بهراحتی با کمک توربوشارژش حتی بیشتر از ۲۹ اسببخاری که بین این ۲ خودرو فاصله بوده را جبران میکرده است. تنها نکتهٔ منفی که در مورد اوولوشن نسل هشتم ایراد شده، طراحی داخلی آن است که باز هم به طرز تفکر ژاپنیها برمیگردد. همین حالا هم طراحی داخلی ژاپنیها از بسیاری از رقیبان غربی و حتی کرهای خود ضعیفتر است.
میتسوبیشی لنسر اوولوشن MIEV (که فعلاً تنها یک کانسپت باقی مانده است!)
طی نمایشگاههای خودروی سال ۲۰۰۵ میلادی بود که میتسوبیشی با نمایش کانسپتی از یک خودرو با ۴ موتور الکتریکی (۱ موتور برای هر چرخ) و یک دسته باتری که این موتورها را تغذیه میکردند، جایگزین احتمالی آیندهنگرانهٔ سری لنسر اوولوشن را معرفی کرد. نام این خودرو که هنوز رنگ واقعیت به خود ندیده، میتسوبیشی لنسر اوولوشن MIEV است. به هر حال با توجه به تمرکز فعلی میتسوبیشی به حوزهٔ انواع خودروهای هیبریدی و الکتریکی، دور از انتظار نیست که روزی سری لنسر اوولوشن با همین تکنولوژیها به خیابانها بازگردند! حداقل امیدواریم!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل نهم:
آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی است و میتسوبیشی برای اولین بار نسل نهم لنسر اوو را در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی کرد. تغییرات ظاهری خارجی نسبت به نسل قبل به چند مورد کوچک مانند طراحی جدید گلگیرهای جلو و عقب، بالهٔ عقب جدید و چرخهای آلومینیومی مستحکم و البته سبکتر (۳/۳ پوند) خلاصه میشود. طبق گزارش مجلهٔ خودرو و راننده در همان سال، تغییرات ملایمی چون آلومینیومی شدن پدالها، پوشش فیبر کربنی پنل داشبورد و صندلیهای چرم و شبه جیر ساخت ریکارو (Recaro- سازندهٔ صندلی معروف اروپایی) نیز در داخل کابین خودرو دیده میشود.
اما در زیر کاپوت آلومینیومی نسل نهم اوو، هنوز هم همان موتور 4G63T آخرین نفسهای خود را میکشد؛ این موتور با بهبودها و بهینهسازیهای مهندسان میتسوبیشی حالا با افزایش ۱۰ واحدی از ۲۸۶ اسببخار بهره میبرد. همچنین گشتاور این نسل نیز با ۳ واحد افزایش به ۳۸۹ نیوتنمتر رسیده است. هرچند این رویهٔ «پیشرفت اندک نسبت به نسل قبل» همواره سرلوحهٔ میتسوبیشی بوده است، اما باید قبول کنیم که نسل ۹، هیچ دلیل قانعکنندهای برای خرید یک خودروی جدید نبود! شاید میتسوبیشی از همین دوران بوده که قصد توقف تولید لنسر اوو را داشته است!
در آخر هم بد نیست که به یکی از مدلهای فرعی لنسر اوو بپردازیم؛ لنسر اوولوشن واگن که تنها در ژاپن به تعداد چند هزار تولید شد و به فروش رسید. شاید میتسوبیشی قصد سنجش بازار برای «خانوادگی» تر کردن این نسل را داشته است. نظر شما چیست؟
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم:
تجارت همین است! میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۱۰ هیچ شباهتی به نسلهای قبلیاش ندارد! بزرگتر، جدیتر و خشکتر، سنگین و البته کمسرعتتر از اووی قبلی است. وقتی تمام بازار «تغییر» را فریاد بزنند، همین پیش میآید! مثلاً یکی از مواردی که دیگر اصلاً لذت قبل را ندارد، فرمانپذیری حساس و اسپرت خودرو بود که البته دیگر در این نسل شاهدش نیستیم!
-مایکل آستین، مجلهٔ خودرو و راننده
نسل دهم و آخر لنسر اوولوشن در حالی در سال ۲۰۰۸ معرفی و عرضه شد که دیگر هیچ شباهتی با نسلهای پیشینش نداشت. درست است که آمار فروش نسلهای قبلی از تکراری شدن آنها حکایت داشتند، اما میتسوبیشی به کل فلسفه و هر چیزی که پدربزرگان اوو را موفق کرده بود، فراموش کرد و خب، در نهایت هم شکست خورد! البته این لنسر اوولوشن «کاملاً جدید و تغییر یافته»، تمامش نکات منفی نبود و منتقد مایکل آستین معتقد است که این خودرو، حال بیشتر بر روی رانندگان «عادی» تر تمرکز کرده و تجربهٔ رانندگی نرم و راحتتری را به همراه دارد.
بالاخره موتور دوستداشتنی و باتجربهٔ 4G63T نیز بازنشسته شد و میتسوبیشی به استقبال موتور ۴ سیلندری ۲ لیتری توربوشارژ جدیدش بنام رمز 4B11 رفت. این موتور آلومینیومی با تغییراتی که در چرخهٔ کار و زمانبندی سوپاپهایش ایجاد شده بود موفق شد تا بهراحتی رکورد «بیشترین اسببخار» را در تاریخ میتسوبیشی لنسر اوولوشن برجای بگذارد. نسل دهم اوو با ۲۹۵ اسببخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتریاش قویترین اوولوشن تاریخ است؛ حیف که پس از آن هیچ اووی جدیدی به قصد چالش نسل دهم تولید نشد. این خودرو در ۲ مدل ۵ سرعتهٔ دستی بنام GSR و ۶ سرعتهٔ اتوماتیک بنام MR روانهٔ بازار شد.
ایکاش اشتباهات میتسوبیشی در نسل دهم به پایان میرسید. اما متأسفانه شاید برچسب قیمتی میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ۱۰ بزرگترین اشتباه سازنده به شمار میرفت؛ بهطوریکه مجلهٔ راننده و خودرو بهوضوح تعجب خود را از قیمت این خودرو در همان سال ۲۰۰۸ اعلام کرد:
شروع قیمت مدل MR میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ۱۰ حتی از BMW 335i نیز بیشتر است! ۴۱.۵۱۵ دلار! چه خبر است میتسوبیشی؟
اما این آخرین اشتباه «گرانقیمت» میتسوبیشی نیست! به قول مایکل آستین «همهچیز این خودرو گران است! مخصوصاً وقتیکه به مصرف سوخت آن نگاهی بیاندازید!». حقیقت هم چیزی جز این نبوده و نیست! این سدان که روزی طلایهدار کلاسش بود، همانند یک SUV بنزین میخورد و با مصرفی معادل ۱۶/۶ و ۱۲/۸ لیتر در هر کیلومتر برای به ترتیب شهر و جاده، جیب هر رانندهای را بهسرعت خالی میکرد.
باک بنزین ۵۵ لیتری این خودرو اصلاً سیر نمیشود! کمتر سدانی با چنین مصرف سوختی وجود دارد. ایکاش حداقل قیمت این خودرو مناسبتر بود، یا اصلاً امکانات و بهروزرسانیهایش بیشتر بود! اصلاً چه میشد که هم قیمتش مناسب بود و هم امکاناتش؟
میتسوبیشی دیگر در مسابقات رالی جهانی شرکت نمیکرد و حقیقتاً اصلاً اهمیتی هم به این چیزها نمیداد! موج تقاضای خودروهای کامپکت اسپرت کمکم رنگش را میباخت و در کنار همهٔ اینها، اوو روزبهروز گرانتر میشد! دیگر چه انتظاری دارید؟ فروش اوو هر روز کمتر از دیروز میشد و سرنوشت این سری خودروهای دوستداشتنی در هالهای از ابهام به سر میبرد.
بالاخره میتسوبیشی تیر خلاص را با یک کانسپت «نهایی» شلیک کرد. دیگر آیندهای برای اوویی که ما میشناختیم وجود نداشت. اگر واقعاً میتسوبیشی توانایی تولید یک اوو با ۴۷۳ اسببخار را داشت، چرا آنرا زودتر اجرایی نکرد و تنها روی برچسب کانسپت نهایی به ذکر آن کفایت کرده بود؟ میتسوبیشی بسیار خوب و پرانرژی شروع کرد، روند پیشرفتش مناسب بود و مسیر درستی را در پیش گرفته بود، اما ناگهان سیاستهایش به کلی عوض شد! واقعاً چه آیندهای در انتظار لنسر اوولوشن است؟ نظر اغلب رسانهها و متخصصان این حوزه، یک کراساور بر پایهٔ نسل بعدی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت است. مطمئناً قدرتمند خواهد بود، اما دیگر اوویی که ما میشناختیمش نخواهد بود.
تبریک میگویم. شما تاریخچهٔ میتسوبیشی لنسر اوولوشن را کامل مطالعه کردید. الآن همانند مهندسانی که پشت این خودرو بودند از آن خبر دارید! بهعنوان جایزه، شما را به مشاهدهٔ چند تصویر از میتسوبیشی لنسر اِوو در حال انجام کارهایی که برای همان هم ساخته شده بود، دعوت میکنم:
نظرتان چیست؟ باز هم مانند قسمت قبلی، از خاطراتتان بگویید. ما در پدال منتظر تکتکشان هستیم!
منبع: Car And Driver
MJ.PRO
۱۹ مرداد ۱۳۹۴خیلی عجیبه . اتفاقا من به شخصه عاشق نسل دهم اوو بودم .هیچ وقت یادم نمیره که جرمی یا شاید هم هموند چطور توی برنامه ی تاپ گیر از اوو نسل ده دیوانه وارتعریف می کرد !
اتفاقا یکی از ماشین هایی هم بود که خوراک تیون کردن بود !
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴همه نصل ده رو بیشتر از بقیه دوست دارند چون که از لحاظ فنی از نصل های قبل کامل تر وبهتره و همینطور از لحاظ ظاهری هم یه سر و گرد از بقیه بالاتره و طراحی ماشین جدید تره……… حیف که دیگه تولید نمیشه دلم واسش تنگ میشه !
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ولی همین نسل دهم هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.مخصوصا هندلینگش که حرف نداره مخصوصا توکلاس خودش.
Carbonado Aventador
۱۹ مرداد ۱۳۹۴کم کم داشت گریم میگرفت…
یکی از بهترین ماشین های تاریخ!!!
ههههههه
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴تو کلاس خودش یکی از بهترین ماشین های تاریخه نه در مقایسه با اونتادور و امثال اون!
مصطفی
۱۹ مرداد ۱۳۹۴نسل هشتم لامصب یه چیز دیگس.
جاودانه شد.
Armin
۱۹ مرداد ۱۳۹۴بنظرم میتسو اشباع شده … بازم میگم هر چقدر اشباع شی بیخیال همه چی بشی بازم عاشقتم … چون همه خاطرات کودکیم با تو بود
M.R.K
۲۰ مرداد ۱۳۹۴پرچمدار میتسوبیشی همیشه چهارچرخ متحرک چهار دربش یعنی لنسر بوده ، و بدون اغراق پرطرفدار ترین خودروی ژاپنی محسوب میشه ، اما جدایی از تمامی خاطرات و …
توی طراحی این خودرو هیچ وقت طراحی پایه حفظ نشد و توی نسل ۱۰ به کلی طراحی طاهری تغییر پیدا کرد .
امیدوارم جایگزین خوبی برایش در نظر گرفته باشن ، بدرود
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴دیگه بهترین ژاپن که نیست . رقبای زیادی تو ژاپن واسش هست به عنوان مثال: سوبارو ایمپرزا*نیسان GT_R *لکسوس LFA و….. اما با تمام این حرفا این میتسو برای من یه رنگو بوی دیگه ای داره و اگه از توی ماشین های ژاپنی بخام یه ماشین رو انتخاب کنم انتخابم این میتسوی فنا نا پذیره!
جاوید
۱۹ مرداد ۱۳۹۴خیلی ناراحت کننده تموم شد…
رضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۴خیلی جالب بود ولی در آخر یه حس بد و ناامیدی بهم دست داد.کاش یکی از مسئولان میتسوبیشی بپرسه واقعا چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوزم وقتی یه لنسر یا گالانت دهه 90 میبینم کلی افسوس میخورم ….. اتفاقا امروز صبح بود که یه گالانت دیدم ….افسوس
سامان از تبریز
۱۹ مرداد ۱۳۹۴الان هم تو لپ تاپ هر روز موست وانتد 1 رو بازی میکنم
تمامی ماشینهارو تا slr maclarem بردم همشونم تیون کردم
هر مرحله که یه حریف سخت میده و نمیتونم با کوروت و slr ببرمش زود میرفتم اوو رو برمیداشتم
با شتاب و هندلینگی که داشت راحت برنده میشدم
اما حیف ….
کاش میتسو هم مثل مزدا که یه زمانی. با rx8 خدایی میکرد ماشینهای جدیدشو بایه طرح های جذاب و عموم پسند راهی بازار میکرد تا بازم بتونه به روزهای اوج خودش برگرده
وینسنت پرایس
۱۹ مرداد ۱۳۹۴آقای مقدم دستت درد نکنه . عالی بود . جای گالانت vr4 خیلی خالی بود . لطفا مطلبی هم درباره این خودرو در پدال قرار دهید . زیر عکس پنجم نوشته شده : یکی از نسخههای خاص میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۸ . نام این نسخه چیست ؟
امیر مقدم
۱۹ مرداد ۱۳۹۴سلام.
خواهش میکنم و خیلی ممنون. حتما سعی میکنیم که انجام بشه.
اون خودرو هم نسخهی MR میتسوبیشی اووی نسل ۸ هست.
https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=MITSUBISHI+EVO+8+MR+EDITION&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ممنون عکسای جالبی بودن ادم رو یاد فیلم سریع و خشن 2 مینداخت مخصوصا اون میتسوی زرد لیمویی!
وینسنت پرایس
۲۰ مرداد ۱۳۹۴آقا امیر بابت گالانت وی آر۴ و عکسها ازتون متشکرم .
syed
۱۹ مرداد ۱۳۹۴آخرش بد تموم شد …….. کجا رفتی کجا من بی قرارم ………..
reza
۱۹ مرداد ۱۳۹۴پس evo 10 مدل FQ-440 MR چی؟ با 440 اسب قدرت؟
امیر مقدم
۱۹ مرداد ۱۳۹۴سلام
مطمئنا میدونید که این خودرو یک نسخهی کاملا فرعی بود که در سال ۲۰۱۴ میتسوبیشی تنها بخاطر سالگرد معرفی خودرو (یا همچین چیزی) معرفی کرد.
بیشتر سعی ما و منبع در این بوده که در این سری مقالات بیشتر به نسخههای اصلی و یا نسخههای فرعی خیلی معروف بپردازیم.
احسان
۱۹ مرداد ۱۳۹۴کم سن وسال که بودم عاشق ماشینای ژاپنی بودم زمان خودشون خیلی زیبا بودن هوندا سیویک وآکوردو s2000 میتسوبیشی لنسر وگالانت و اکلیپس ومزدا ماشینای دوو هم قشنگ بودن شاسی بلندای تویوتا ونیسان روهم خیلی دوست داشتم الان هم با اومدن این suv های بیخود دیگه کارخونه های معروف کمتر سواری اسپرت میسازن
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴الانم خوشگل و درجه یکن .
لانتا
۱۹ مرداد ۱۳۹۴این تاریخچه عالى بود کاش همىن تاریخچه واسه سوبارو ایمپرزا هم بنویسید!
AMIR
۱۹ مرداد ۱۳۹۴حیف شد واقعا….من که شخصااا از نسل 9 خوشم میاد….ولیییییییییی فک نکنم این پایان کار لنسررر اوو باشه….مگه الکیه….امکان نداره معروف ترین و محبوب ترین و موفق ترین خودروی یه کمپانی به همین راحتی کنار گذاشته بشه…من هنوز امید دارم…..چه جوری سوبارو wrx sti فروش میکنه….ولی میتسو نمیتونه…حالا خودتونم میدونین ….لنسر اوو خدایش خیلی خیلی بهتر از wrx sti بود….چه از لحاظ اتاق داخلی…چه از لحاظ قدرت موتور….بازم خودتون قضاوت کنید…http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.motortrend.com/f/35781189/2011-subaru-impreza-WRX-STI-2010-mitsubishi-lancer-evolution-front-three-quarters-static.jpg&imgrefurl=http://m.motortrend.com/roadtests/sedans/1101_2011_subaru_wrx_sti_2010_mitsubishi_lancer_evolution_comparison/photo_09.html&h=469&w=750&tbnid=zLzyQnQmwpyJRM:&docid=caP4hs_s-La_fM&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CB8QMygCMAJqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://img.9tro.com/images/original/1122-subaru-wrx-sti-and-mitsubishi-evolution-9-the-orange-revolution/9tro_060214_034742_1.jpg&imgrefurl=http://www.9tro.com/features/tuned-cars/subaru-wrx-sti-mitsubishi-evolution-9-the-orange-revolution&h=647&w=1200&tbnid=-Y0yHImL6m-pdM:&docid=mOo9kfNzi1LcWM&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CCEQMygEMARqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.motortrend.com/f/wot/youre-buying-wot-2011-subaru-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-special-edition-27813/60488376/2011-subaru-impreza-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-front-three-quarters-top.jpg&imgrefurl=http://tomsplans.biz/subaru/subaru-impreza-wrx-sti-vs-mitsubishi-lancer-evolution-ix.html&h=469&w=750&tbnid=sqp9svxtX6lt3M:&docid=Fm_E0wxP5MQ7NM&itg=1&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CEAQMygZMBlqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.motortrend.com/f/wot/youre-buying-wot-2011-subaru-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-special-edition-27813/60488376/2011-subaru-impreza-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-front-three-quarters-top.jpg&imgrefurl=http://tomsplans.biz/subaru/subaru-impreza-wrx-sti-vs-mitsubishi-lancer-evolution-ix.html&h=469&w=750&tbnid=sqp9svxtX6lt3M:&docid=Fm_E0wxP5MQ7NM&itg=1&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CEAQMygZMBlqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.importtuner.com/f/events/1401_tokyo_auto_salon_2014_parking_lot_cars/67481481/mitsubishi-evo-and-subaru-impreza-wrx-sti-02.jpg&imgrefurl=http://tips.yourcars.co/tag/mitsubishi-lancer-evo-vs-subaru-impreza-wrx-sti-wallpapers&h=1000&w=1500&tbnid=ipNWULYGA-poLM:&docid=AA0PxS7xNeEV2M&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CEIQMygbMBtqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.autospies.com/images/users/mugenpower/Lancer_EVO_X_Impreza_WRX_STI_003.jpg&imgrefurl=http://www.autospies.com/news/Subaru-Impreza-WRX-STI-2008-versus-Lancer-Evolution-X-THE-MATCH-24102/&h=533&w=800&tbnid=qaXaMCpsDzhXwM:&docid=8FffW6g6snM0RM&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CGcQMyhAMEBqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ممنون امیر جان خیلی با عکسا حال کردم دمت گرم!
Milad
۱۹ مرداد ۱۳۹۴با تمام این حرفا به افتخارات کیا و هیوندا نمیرسه ،،،، از نظر فنی هم کره سرتره ، گالانت هیچوقت به زیبایی سوناتا نرسیده
لانتا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴بازم یکى پىدا شد کره با ژاپن مقایسه کرده !!!!! دوست عزیز یه ماشىن کره اى معرفى کنن به نىسان جى تى ار برسه ! یه کره اى معرفى کن به لکسوس ال اف اى برسه اصلا یه ماشىن کره اى معرفى کن در حد محصولات مىتسوبىشى یا سوبارو باشه!
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴خوبی داش میلاد؟ داداش محصولات ایتالیا رو که با ژاپن مقایسه نمیکنی! کره کجا افتخار داشته ها ؟ کدوم ماشین کره در حد لنسره ها؟ کرهای ها یه کارخونه ی عمده سازن و فقط به فکر پول در اوردنن ! کجا کره از لحاظ فنی از ژاپن سر تر بوده ها؟ همین میتسو موتور 90% از ماشینای چینی رو میزنه . برای همینه که نقطهی قوت ماشینای چینی موتورشونه . اگه کره از لحاظ فنی بهتر بوده پس چرا نیومدن از کره بگیرن؟
Milad
۲۱ مرداد ۱۳۹۴شما گالانت های دهه نود رو با سوناتا ی ۲۰ سال پیش مقایسه کن ،،، گالانت دهه نود بی کیفیت ترین بود الانم هست
ارمان
۲۱ مرداد ۱۳۹۴اقا میلاد :)) شما یه کم طب نداری؟
اصلا اون موقع کی سوناتا میخرید؟ =))))
Xman
۳۰ مرداد ۱۳۹۴بی کیفیت تریت ماشین های 20 سال پیش پراید کیاست! این وامونده هر سال جون چنتا از هموطنامونو میگیره ها؟ الهی که این کیا خیر نبینه که پای پرایدو به ایران باز کرد!
احسان
۴ آذر ۱۳۹۴لطفا حرفهای غیر تخصصی نزنید. میدونید روی همون سوناتا و النترای دهه 90 ( تا سال 1996) موتور میتسوبیشی نصب بود؟ هنوز هم گالانتها و لنسرهای دهه 90 به همراه آکوردها و سیویکهای هوندا توبازار ایران با افت کم در ظاهر راه میرن. اما حتی خبری از تویوتای دهه نود نیست چه برسه به هیوندای….
احسان
۴ آذر ۱۳۹۴چون میتسوبیشی موتور سازه. البته نه فقط موتور خودرو بلکه بسیاری موتورهای درون سوز دیگه مثل توربو دیزلها، توربینهای گازی، موتور هواپیما، موتور کشتی و…
یه نکته جالب بهتون بگم تا سال 1996 هیوندای موتوراش میتسوبیشی بود. بعد از اونم تحت لیسانس میتسوبیشی بود. الانم با میتسوبیشی همکاری تکنولوژیکی دارند.
میتسوبیشی یه هولدینگ بزرگه که یکی از کاراش تولید خودرو است. که خیلی هم روش متاسفانه تمرکز نداره.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۹ مرداد ۱۳۹۴جناب مقدم دست مریزاد.مطالب شما رو بسیار دوست دارم.عالی بود.
همیشه اوولوشن رو از ته دل دوست داشتم.
حکم آچار فرانسه ی دنیای خودرو رو داره؛به وقتش آرومه و پاش که بیفته میتونه با عملکردش چشم هارو خیره کنه.
من عادت دارم ماکت ماشین هارو جمع آوری کنم.اوولوشن جزو اولین خودروهای کلکسیونم بود.
تو ژاپنی ها این خودرو برام یه جذابیت دیگه ای داشت.
به نظرم میتسو در مورد این خودرو کوتاهی کرد.جای پیشرفت داشت.
امیر مقدم
۲۰ مرداد ۱۳۹۴سلام
خیلی لطف دارید. ممنونم.
حتما از این کلکسیونتون برامون عکس بزارید!خیلی جالب خواهد بود!
AHMADREZA
۲۰ مرداد ۱۳۹۴من هم ماکت زیاد دارم چه مارکی جمع می کنی و چه سایزی؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ مرداد ۱۳۹۴احمدرضا جان از سایز 1/38 تا 1/18 دارم.
مارک Maisto،jada،kinsmart،Welly.
از برندای شورولت،داج،فورد،فولکس،آودی،ب ام و،مرسدس،فراری،هامر و لینکلن و سیتروئن و لامبورگینی.
AHMADREZA
۲۱ مرداد ۱۳۹۴من بیشتر توی 1.24 جمع می کنم البته 1.38 هم دارم
تازگی ها هم WELLY خیلی جمع می کنم دارم دنبال اس کلاس سدان ویلی می گردم میخوام از سایت آمازون سفارش بدم
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۰ مرداد ۱۳۹۴پدال زدی منو له کردی با این دو تا مطلبت :-(
هرچی بهش نگاه می کنم سیر نمیشم!!!
عجب دنیای بیرحمیه
دهه 90 به نظرم اوج صنعت خودروسازی (نسبت به زمان خودش) بوده و ماشینای اون سالها همه دوست داشتنی بودند!!! هر برندی دوست دارید انتخاب کنید و به تولیدات اون سالها نگاهی بندازید ……
محسن.د
۲۰ مرداد ۱۳۹۴لنسر…، حس عجیبی دارم نسبت بهش، برام با همه ی ژاپنی ها فرق داشت…
خودروی مورد علاقه م تو underground که تا خرخره اسپرتش میکردم، چی که نمیشد! ;-(
کاش میفهمیدم چرا میتسوبیشی باید اسطوره شو کنار بذاره آخه…!
امیر 007
۲۰ مرداد ۱۳۹۴میتسو اشتباه کرد لنسر و توقف تولید کرد چراااا من دوسش داشتم تو کربن و موست وانتد۱و۲ یکی از ماشینای مورد علاقهی من بود تو کربن که خیلی میشه تبون کرد تا خر خره پرش میکردم (سوبارو ایمپازا هم همین طور میشد این پراید۱۳۲
میلاد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴یه مدل از میتسوبیشی هم که من شخصا دوستش داشتم و دلم می خواست تولید می شد اکلیپس بود به اسم رالی آرت که متاسفانه فقط به صورت کانسپت ساخته شد.
http://www.conceptcarz.com/images/Mitsubishi/mitsu_eclipse_ralliart_manu_0016.jpg
اما در مورد افت میتسوبیشی اگر نظر من رو بخواید (که نمی خواید!) به نظرم یکی از دلایلش شیفت میتسو از گیربکسای عالی تو دهه نود به گیربکسای ضریب کوتاه تو سال های اخیر بود.شما وقتی از گیربکس ضریب کوتاه استفاده می کنید باید حتما به فکر overdrive توی گیربکس هم باشید که میتسو اینو فراموش کرده بود! (دلیل مصرف سوخت بالای نسل آخر رو تو همین موضوع جستجو کنید)
خوشبختانه میتسو اخیرا رو آورده به استفاده cvt که خیلی خوبه.
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴لسر فقط نسل 10! خوفناک ترین ماشین دنیاس مخصوصا با رنگ مشکی………. دلم برت تنگ میشه .
ارمان
۲۰ مرداد ۱۳۹۴امیر جان اشک مارو در اوردی که داداش
امید هست میتسو کانسپتهای ایندش رو به سر انجام برسونه از طرفی با طراحی پاجیرو اسپورت و اوتلندر 2016 این حسم قویتر شده چه کنیم واقعا نمیدونم اگه میتسو دست از کار بکشه باید خاطره یه کمپانی رو دوست داشته باشم :((
Armin
۲۱ مرداد ۱۳۹۴دست که نمیکشه ، تولیدش محدود تر شده ، بالا هم گفتم ، به نظرم سیر شده از خیلی چیزها و دیگه اهمیتی به بعضی موارد نمیده مثل شرکت تو رالی یا رقابت ها ، اما لنسر ۲۰۱۷ معرفی میشه ، فقط اوو شیفت میشه روی asx که اتفاقا خیلی نو آورانس بنظرم و فصل جدیدی از رقابت رو بوجود میاره ، فرض کن asx توربوی ۳۰۰ اسبی بیاد و اماده شه برای مسابقات ، بی صبرانه منتظرم
mahyar
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ماشینی که زندگیمو حاظرم براش بدم Mitsubishi Lancer Evolution MR 2006 ه
نسل نهم خورک تیونیگ بود و هست
تو بازی های need fr speed اگه میخریدیش تا اخر بازی غم نداشتی.
retolex
۳۰ مرداد ۱۳۹۴به خدا اشکم در اومد
میتسووووووووووو به مولا دیوونتم
sepehr
۳۱ مرداد ۱۳۹۴دوستان به چه دلیل دیگه لنسر تولید نمیشه
ali q
۱۶ آذر ۱۳۹۴این کانسپتی که آخرین بود (472) اسب بخار به بازار عرضه شد؟
اگه موتور 2 لیتر حجم داره چطور مصرف سوخت اینقدر بالاست؟
سهیل
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اتفاقا بنظر من نسل آخر لنسر هیچ چیز بدی درش دیده نمیشه
خیلی هاکه از پشتش ایراد میگیرن اتفاقا برعکس چراغای پشتش یه خشونت خیلی خوبی درش هست
اسپرت خورش هم که معرکس .از نظر کیفیت ساخت هم حرفی توش نیس
فقط حیف شد که تولید نمیشه ازین ببعد من که عاشقشم
مدل2008 این خودرو تنها ماشینه4سیلندریه که میتونه جنسیس کوپه رو راحت قورتش بده
حتی توی صفحه کیلومترش زده300تانهایت سرعت این یعنی شاهکار
فقط ای کاش توی طراحی بدنه این خودرو رو عضلانی تر طراحی میکردن که اونم دیگه عمرش به دنیا نبود که عضلانی بشه
مورتو
۲۶ مرداد ۱۳۹۶به اونایی که هیوندایی رو با میتسو، اونم اوو میتسو مقایسه میکنن باید گفت:تو واقعا راست میگی.
بهتره تو دنیای کره ای بمونی و نیای تو ژاپنی، اونم یه ژاپنی مثل اوو
محمد گیمر
۱۶ خرداد ۱۴۰۲همه نسخه های لنسر جز نهم و دهم برای مسابقه رالی WRC ساخته شده بودن ولی نهم و دهم برای خانواده ساخته شده بودن