به گفتهٔ گزارشها، میتسوبیشی توسعهٔ پلتفرمهای خود برای بازار ژاپن را متوقف کرده و از سال ۲۰۲۶ در این کشور نسخههای ریبج شده از محصولات نیسان را عرضه خواهد کرد. گفته میشود این حرکت به میتسوبیشی کمک خواهد کرد تا هزینههای توسعه را کاهش داده و از ضررها جلوگیری کند؛ بنابراین خودروهایی که با برند میتسوبیشی در ژاپن فروخته خواهند شد، بر اساس پلتفرمهای نیسان ساخته میشوند اما همچنان از طراحی داخلی، بیرونی و پیشرانههای میتسوبیشی استفاده خواهند کرد.
هرچند این طرح چندان تعجبآور نیست اما ضربهٔ دیگری به شخصیت و استقلال میتسوبیشی میزند. البته باید توجه داشت که این یک حرکت استراتژیک است زیرا نیسان و میتسوبیشی میخواهند از این طریق هزینههای توسعهٔ خودروهای الکتریکی در آینده را کاهش دهند. میتسوبیشی همچنین قبلاً برنامهریزی کرده بود که برای کاهش ۲۰ درصدی ضررهای خود، معرفی مدلهای جدید در اروپا را متوقف کند. بااینحال، اوایل امسال اعلام شد که حضور این شرکت در بازارهای فرمان چپ اروپا با دو مدل جدید بر اساس محصولات رنو که از سال ۲۰۲۳ به بازار میآیند ادامه خواهد یافت.
به گفتهٔ این گزارش، میتسوبیشی درحالیکه هماکنون هشت پلتفرم مختلف دارد، میخواهد این تعداد را تا مارس ۲۰۲۶ به چهار پلتفرم کاهش دهد. از این پلتفرمها، دو نمونهٔ جدید برای جنوب شرقی آسیا خواهد بود و دو نمونهٔ دیگر با کمک نیسان توسعه داده میشوند. در سال ۲۰۱۶ نیسان ۳۴ درصد از میتسوبیشی بیمار را خرید و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی شکل گرفت. از آن زمان، این گروه در تلاش است تا اوضاع میتسوبیشی را بهبود بخشد اما در دو سال مالی گذشته این شرکت همچنان ضرر ده بوده است.
datsun
۲۵ شهریور ۱۴۰۰تو این اتحاد کلا اینطور که نیسان یک ماشین با پلتفرم جدید تولید میکنه و چند ماه بعدش این پلتفرم وارد اتحاد میشه رنو که چند ساله پلتفرمی توسعه نداده و اکثرا از نیسان استفاده شده یه سری از پلتفرمهای نیسان هم که اختصاصیه خودشه مثل اسپرتها پیکاپها و شاسی های آفرود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ شهریور ۱۴۰۰بنظرم دیگه کار میتسوبیشی تموم شده…
datsun
۲۵ شهریور ۱۴۰۰میتسوبیشی داره رو جنگنده نسل شش کار میکنه که کل خودروسازی تکنولوژی دوتا بالش رو ندارن بوئینگ تو ساخت هواپیما برخی قطعاتش روبه میتسو سفارش میده جت بالگرد و صنایع نظامی میسازه صنایع نفت گاز تامین قطعات برای برخی خودروسازهای معروف و ….. این شرکت تمومی نداره ولی تو این چن ساله روی خودرسازی زیاد سرمایه گذاری نکرده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ شهریور ۱۴۰۰یعنی میتسوبیشی رسما تموم شد
datsun
۲۵ شهریور ۱۴۰۰میتسو بزرگ تر از اونی که ما فکر میکنیم و تمومی نداره فعلا شرکت مادر صنایع سنگین پروژهای مهم تر از خودرو سازی داره ولی احتمال هم داره تو همین اتحاد موفق بشه
Reza Waffen SS
۲۶ شهریور ۱۴۰۰رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات
♦SHAHRUKH♦
۲۵ شهریور ۱۴۰۰این نقل قول از دیروز خبر فیس لیفت مزدا cx-5
یه خبر بد براتون دارم ظاهرا قرار شده میتسوبیشی از سال ۲۰۲۶ پلت فرم جدید توسعه نده و خودروهای جدیدش بر اساس پلت فرم های نیسان تولید بشه (ظاهرا همون محصولات نیسان رو قراره عرضه کنه با کمی تغییر )
واقعا شرکتی که تو این اتحاد بیشترین ضربه رو خورد میتسوبیشی بود احتمالا چند وقت دیگه هم خودروسازان چین هر چی پلت فرم و موتور داره میخرن و…..
بهزاد
۲۵ شهریور ۱۴۰۰معنی اتحاد و مشارکت همینه دیگه ، قرار نیست در اتحاد چند شرکت هر کدام مسیر متفاوتی طی کنند و اصلی ترین زیربنای این مشارکت ها استفاده و توسعه ی پلتفرم های یکسانه.
شرکت هایی که دچار ضعف و کاهش فروش میشوند تنها راه باقی مانده اتحاد با شرکت های قوی تر هست و اگر راه حلی غیر از این طی بشه در نهایت تخته کردن در شرکته.
ARMAN
۲۵ شهریور ۱۴۰۰میتسوبیشی کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اوولوشن کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Karl Benz
۲۵ شهریور ۱۴۰۰خدا بیامرزتش
احمدرضا
۲۵ شهریور ۱۴۰۰میتسوبیشی خودکشی کرد
اونم زمانی که به ساخت اولوشن پایان داد
الانم مرگ مغزی شده
فقط نفس میکشه
چه بدرد میخوره وقتی هیچی از خودش نداره؟
آریا منش
۲۵ شهریور ۱۴۰۰موضوع الان میتسوبیشی پاسداری از ارزش و استقلال و شخصیت گذشته نیست الان موضوع یک کلمه است ، بقا .
Kato
۲۶ شهریور ۱۴۰۰میتسوبیشی از تو بعیده
از تو با اون لنسر معروفت