در چند سال اخیر فولکسواگن حرف اول را در مسابقات رالی زده است اما قبل از آن مسابقات رالی تحت سلطه سیتروئن فرانسه بوده است. البته در دهه ۹۰ میلادی این میتسوبیشی بود که پادشاه رالی لقب گرفته بود.
اگرچه این برند به اندازه رقیب سنتی خود یعنی سوبارو برنده مسابقات نشده اما میتسوبیشی بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ چهار بار عنوان قهرمانی مسابقات رالی جهانی را به دست آورده است. البته این آمار شامل عناوین قهرمانی محلی، ملی و منطقهای برنده شده در همان دوران نیست.
البته این روزها میتسوبیشی فقط به فکر تولید کراس اوورها است اما اگر شما زمان حضور خاطرهانگیز این برند در رالی را به یاد میآورید بنابراین هماکنون هم شاید با این خواندن این مطلب خنده بر لبانتان بنشیند.
خودرویی که مشاهده میکنید میتسوبیشی گالانت گروه VR-4 A رالی است. البته این خودرو به اندازه لنسر اوو پرچمدار نیست ولی در همان سال برنده رالی Côte d’Ivoire Bandama شده است و بهترین موضوع اینکه میتوان آن را خرید.
به منظور پاس کردن استانداردهای حضور در مسابقات تنها ۵ هزار دستگاه از این خودرو ساخته شده و این مدل مورد بحث نیز توسط مالک فعلی به فروش گذاشته است. او قبلاً به فرانسه رفته و خودروی خود را بازسازی کرده و یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو، سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری تمام چرخها را روی آن نصب کرده است.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷پدال یه خورده مطالب جذاب تر کار کن.
بعدشم نمیدونم چرا از سایت تاپ گیر هیچ مطلبی نمیزارید؟؟!!
یه مدت((کوتاهی)) بود که مطالب و نقد و بررسی ها سریع تر میومد ولی باز هم کند شدین.
مثلا میشد به جای وقت گذاری برای نمایشگاه خودوری پکن((که ذره ای جذابیت نداشت)) در مورد پروتوتایپ های مک لارن سنا یا فراری پیستا مطلب بزارید.
اوروس-رنج روور svr -پورشه911 GT3 RS و ……خیلی وقته از پرویوشون گذشته ها.
ستار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷فک میکنم تا حدی سلیقه ای هس
فعلا مطالب خودرو های داخلی ظاهرا خیلی برای بازدیدکنندگان جذابتره
از لایک و دیسلایک ها مشخصه
با اینکه یک سری ها مخالف مطالب خودروهای داخلی هستن ولی شاید یکسری هام با من هم عقیده باشن که اگه همه مقاله ها در مورد خودروهای پرفورمنس باشه و درکشورمون هیچکدومشو نمیتونیم حتی از نزدیک ببینیم مسخره میشه
شاید برای تینیجر ها جالب باشه بیشتر
EVO III
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اوج هیجان و البته ابهت ماشین های میتسو قبل 2000 بود. ماشین های میتسوبیشی یک شخصیت کاملا مختص به خود را داشتند و ابهت رو توی تمامی مدلهای اون میشد حس کرد.
ولی متاسفانه با شروع دوران جدید و تغییر استراتژی در طراحی ها کلا شخصیت گذشته رو از دست داده و با اینکه ماشین های با عملکرد بالا رو تولید میکنه ولی در ظاهر نمیشه با ماشین های چینی فرق زیادی گذاشت. کاش یه روز به خودش بیاد
emad1990
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷منم موافقم نمایشگاه پکن مزخرف بود.
از شما که گل سرسبد سایت های خودرویی کشورید بعید بود
Mercede kaviani
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ا سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
وتشکر از مطلب عالی شما در مورد میتسوبیشی رالی خاطره انگیز
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷من میدونم این چه ماشینیه
اگر سوارش نَشُدید برای یکبار هم که شده سوارش بشید تا بدونید سواریش از ماشینای ۲۰۰میلیونی هم بالاتره .
من با مدل ۱۹۹۲ این ماشین رنگ بژ با موتور۱۸۰۰cc خاطره زیاد دارم و اینم بگم صاحب خودرو هنوز ماشینو نِگه داشته و با هیچی عوض نمیکنه در صورتی که خودروهای دیگری در پارکینگ از پژو ، ماکسیما مدل ۸۱ تا بنز s مدل ۲۰۱۲ داره.
برای همینه میگم میتسوبیشی باید یه طوفان مدریتی راه بندازه تا برگرده به اون زمانی که خودروهاش چیزی از ژاپنیهای درجه یک کم نداشت .
این ماشین هم نسل تویوتا کریسیدا و هوندا آکورد بود و بنظر من که هنوز ظاهر بینظیری دارند این ۳ خودرویی که وارد ایران میشدند.
با کریسیدا تجربه رانندگی ۲۰ کیلومتری دارم ولی سواری گالانت کمی شناورتره .
ولی آکورد ۹۲ میلادی تا حالا سوار نشدم
حسین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷گالانت ، خاطره ، عشق
و دیگر هیچ!
یاس ی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ای خدا ااا یادش بخیر، زمان قدیم رانندگی حرفه ای سخت تر از الان بود. الان هم سخته خیلی هم سخته ولی فکر کنید که شما داری توی رالی جهانی رانندگی میکنی ولی باید با دنده دستی کار کنی با سه تا پدال، راننده سر پیچها باید با پای راست همزمان پدال گاز و ترمز را کنترل میکرد وبا پای چپ کلاچ میگرفت یکدست روی دنده بود با یکدست فرمون را کنترل میکرد، الان دنده پشت فرمون با کلی سیستم الکترونیکی به کمک راننده اومده، اگه دسته دنده ای هم باشه گیربکسها ترتیبی یا سکوئنشئال هستند، البته هنوز هم سخته ولی راحت تر از دهه نود شده، کیف میکردم وقتی تصویر دوربین داخل ماشین رالی پخش میشد، مو به تنم سیخ میشد، یادش بخیر یکبار میخواستم توی مسیر مستقیم با یک پا دوتا پدال کنترل کنم که سرم رفت توی فرمون، خلاصه اینکه این ماشین عشق ما می باشد، نسل جدیدتر شاید خیلی باهاش حال نکنه.
پرهام
۳ مرداد ۱۳۹۷این عالیه عالی !
مجتبی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷سلام دوستان میخوام ی ماشین خوب وکادرست قیمت مناسب البته کیفیت عالی سواری خوب داشته باشه منظورم ماشینهای ده ۱۹۹۲الی۱۹۹۳مثل گالانت یالنسرآیا لوازم یدگی اونها توبازار هستش آیا تا این زمان کیفیت سواریشونودارن یافایده ای ندارن باپیشنهادتان راهنمایی کنید