میتسوبیشی

میتسوبیشی گالانت 2020، خوابی که ای‌کاش تعبیر شود!

میتسوبیشی همانند بسیاری از کمپانی‌های رقیب، بازار خودروهای سواری را رها کرده و تقریباً به‌طور انحصاری روی کراس اوورها تمرکز کرده است. در واقع تنها خودروی ارزان‌قیمت میراژ است که در سبد محصولات سواری این خودروساز در آمریکا به چشم می‌خورد و جدای از آن باید به کراس اوورهای اوت‌لندر، اوت‌لندر اسپورت و اکلیپس کراس اشاره کنیم؛ اما اگر میتسوبیشی به بازار سدان‌ها بازگردد با چه چیزی روبرو خواهیم شد؟


اگر میتسوبیشی گالانت احیا شود چه؟! در این صورت شاید با خودرویی شبیه تصاویر روبرو شویم. این رندرها گمانه‌زنی مجازی از میتسوبیشی گالانت ۲۰۲۰ هستند که دارای جدیدترین شاخصه‌های طراحی این برند می‌باشد.

میتسوبیشی گالانت مسابقه‌ای
گالانت از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۲ یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات میتسوبیشی بوده و در طی این سال‌ها از فرم یک سدان کامپکت، کوپه، هاچبک و استیشن به مدلی میان سایز تبدیل شده است. نه نسل از گالانت روانه‌ی جاده‌ها شده‌اند و در سال ۲۰۰۲ حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به خانه‌ی مشتریان راه یافت اما فروش گالانت در سال ۲۰۰۹ به کمتر از ۱۲ هزار دستگاه رسید و هرگز هم به حد انتظار نرسید؛ بنابراین خداحافظی آن با خط تولید جای تعجبی نداشت.


همین موضوع درباره سدان های اقتصادی میان سایز نیز صادق است؛ و به نظر نمی‌رسد که این رویه در آینده‌ای نزدیک تغییر یابد. تا زمانی که کراس اوورها در بازار هستند سدان ها روی خوش نخواهند دید زیرا این قدبلندها فضای کابین بیشتر، توانایی‌های خارج از جاده‌ی بهتر و جذابیتی کلی برای اکثر خریداران دارند.


اما اگر این رویه در چند سال آینده تغییر کند میتسوبیشی و اتحاد جدید آن با رنو و نیسان شاید اقدام به احیای گالانت کند؛ و نتیجه‌ی آن احتمالاً تولید سدانی خواهد بود که طراحی نزدیکی با این رندرها خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. علی رضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    نمای عقب افتضاح
    الان دوستان نگن این رندر جدی نگیر
    من در مورد همین رندر نظر دادم

    1. رامتین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3257 ديدگاه)

      اما نمای جلو خوبه.

      1. mahdy

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        نمای جلو چارجره کاملا چارجره
        فقط تغییرات بسیار ابتدایی روش اعمال شده که منم بلدم با نرم افزار های نسبتا ابتدایی درستش کنم

  2. me84

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا افتضاح.
    همین رندر رو هم خیلی ناشیانه و مبتدی طراحی کردن.

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    عکس دوم که میبینم ، دلم یجوری میشه ، اگر سوار این ماشین نشدین ، بهتون پیشنهاد میکنم که حتماً سوارش بشین تا ببینین ماشین ژاپنی یعنی چی .

    سواریش کمی از نرمی لکسوس ES و سگ جونی تویوتا نداره .
    اسم گالانت بسیار قابل احترامه .
    مطمئناً این مدل هم یه مدل رندری مسخرست و اصلاً تولید نمیشه .
    چرا که خوده میتسوبیشی میدونه که اگر بخواد گالانت را تولید کنه باید چیزی بزنه که همه انگشت به دهان بمونن و نه مثل اوتلندر یا ASX .

  4. علی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    (((لکسوسی )))شده واسه خودش.
    در کل میتسوبیشی گالانت و لنسر اولوشن هیچ وقت فراموش شدنی نیستن و تو قلب من به شخصه همیشه جا داره.
    با تچکر

  5. حسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    دیشب یه مشکی شو دیدم ، هنوزم زیباست!

  6. الهی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (640 ديدگاه)

    جای خالی سدانهای اسپرت و جذاب در بین محصولات میتسوبیشی واقعا بدجور احساس میشه….. در کلاسهای مختلف…….. فقط امیدواریم زیباتر از طرح کامپیوتریش بشه .. حداقل جای پلاکش…

  7. بهنام

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یه زمانی گالانت رو با همکلاسان اون زمانش مقایسه میکردن، مقاله اش تو مجله ماشین چاپ شده بود. انقد که با اختلاف زیاد برنده ی اون مقایسه شده بود، نویسنده ی مقاله گفته که این ماشین رو باید با ب ام و سری پنج مقایسه کرد. محافظه کاری بیش از حد، اهمیت ندادن به طراحی ظاهری، عقب ماندن از رقبا باعث شده میتسوبیشی با اون عظمت جاش رو به کره ایها بده. افسوس

  8. Alireza

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (757 ديدگاه)

    بابا یه موتور دولیتری تنفس طبیعی با یه گیربکس cvt و این قیافه افتضاح رو میزارن و برگ زرین دریگری از دفتر میتسوبیشی رو بمانند چند سال اخیر به گند میکشن میره پی کارش

  9. نوید جهرمی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    امیدوارم دیگه لنسر و گالانت رو تبدیل به کراس اوور نکنه و شده در حد همین رندر، به فکر جایگزین قدر براشون باشه.

  10. M

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من در زمینه طراحی خودرو واقعا خلاقیت دارم و بخاطر علاقه ای که به گالانت دارم خیلی دلم میخواد یه طرح جدید به میتسوبیشی بدم که از طراحی مسخره چند سال گذشته اش بیاد بیرون ولی واقعا نمیدونم چجوری میشه طرح هایی رو که دارم به دستشون برسونم.
    یه سری هم اقدام کردم واسه فرستادن طرح به ایران خودرو و سایپا در نهایت دیدم ضعیف تر از اونی هستند که بخوان اعمال کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا