میتسوبیشی

میتسوبیشی ASX مدل 2015، ژاپنی جاافتاده

میتسوبیشی در زبان ژاپنی به معنای سه الماس است و آرم و نشان محصولات موتوری این کمپانی نیز همین امر را به تصویر می‌کشد. این کمپانی در سال ۱۸۷۰ میلادی توسط شخصی به نام یاتارو ایواساکی YATARO IWASAKI بنیان نهاده شد و سه سال بعد نامش به میتسوبیشی تغییر یافت. در آغاز این کمپانی تنها یک خط کشتیرانی را تأسیس نمود و هفت سال پس از آن و در سال ۱۸۷۷ میلادی، یک کارخانه آهنگری را خریداری کرد و با این اقدام به باشگاه تولیدکنندگان صنعتی ژاپن راه یافت.
در سال ۱۹۰۷ میلادی بخش‌های تولیدی و خدماتی شرکت از یکدیگر تفکیک شد و در سال ۱۹۱۷ میلادی نیز کمپانی کشتی‌سازی میتسوبیشی تأسیس شد؛ در همین سال اولین خودرو تولیدی آن به نام میتسوبیشی کلاس A به بازار آمد. این خودرو مدلی هفت نفره بود و بر اساس فیات TIPPO 3 تکوین یافت. همچنین، این محصول اولین اتومبیل تولید سری ژاپن به شمار می‌آمد و از آنجایی که در زمان خود محصولی گران محسوب می‌شد، تا سال ۱۹۲۱ میلادی تنها ۲۲ دستگاه از آن تولید شد. در سال ۱۹۲۰ میلادی بخش ساخت موتورهای احتراق داخلی میتسوبیشی تأسیس شد که در سال ۱۹۲۸ میلادی به‌عنوان کمپانی هواپیمایی میتسوبیشی مجدداً سازمان‌دهی گردید. این بخش در ۱۹۳۴ میلادی در بخش کشتی‌سازی آن ادغام شد تا کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی را به وجود آورد. در سال ۱۹۳۷ میلادی این کمپانی اولین اتومبیل چهارچرخ متحرک (FOUR WHEEL DRIVE) در ژاپن را به بازار عرضه نمود؛ این مدل PX33 نام داشت که تکنولوژی به‌کاررفته در آن، از زمان خودش بسیار جلوتر بود.

در طول جنگ جهانی دوم، این کمپانی به ساخت تانک، هواپیما، کشتی و تسلیحات سنگین برای ارتش ژاپن مشغول بود. پس از جنگ، مدتی تحت کنترل نیروهای آمریکایی قرار گرفت و به سه بخش متفاوت تفکیک شد، این بخش‌ها به ساخت کشتی‌های کوچک، کامیون و موتورسیکلت‌ها و موتورهای سه‌چرخ سبک می‌پرداختند. از سال ۱۹۵۰ میلادی، میتسوبیشی تولید جیپ و یک اتومبیل دیگر آمریکایی را تحت امتیاز کمپانی‌های مربوطه آغاز نمود. در سال ۱۹۵۹ میلادی هم اولین اتومبیل با طراحی خود کمپانی، روانه بازار شد. این خودرو میتسوبیشی ۵۰۰ نام داشت و محصولی ۴ نفره و با پیشرانه‌ای ۲ سیلندر بود که توان خروجی آن معادل ۲۰ اسب‌بخار بود. در سال ۱۹۶۲ میلادی، خودروی کولت ۱۰۰۰ به‌عنوان محصولی کوچک معرفی گردید و در سال ۱۹۶۹ میلادی هم مدل گالانت روانه بازار شد.

به موازات افزایش تولید اتومبیل در دهه ۶۰ میلادی، بخش اتومبیل‌سازی میتسوبیشی نیز سازمان‌دهی جداگانه‌ای یافت. در اوایل دهه ۷۰ میلادی، بخشی از سهام این خودروساز توسط کمپانی کرایسلر آمریکا خریداری شد. برخی از منابع، حجم سهام خریداری شده را ۱۵ درصد اعلام می‌کنند. پیامد این کار هم بازاریابی محصولات میتسوبیشی توسط کرایسلر در بازار آمریکا بود. کمی بعد و در سال ۱۹۷۳ میلادی، صادرات خودروی گالانت تحت نام داج کولت به این بازار آغاز شد، این خودرو در بازار استرالیا به نام کرایسلر سیگما فروخته می‌شد. در سال ۱۹۷۹ میلادی تولید این خودروساز از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد و در این میان میتسوبیشی درزمینهٔ تکنولوژی طراحی خودرو نیز فعال شد و ازجمله در اواسط دهه ۷۰ میلادی توانست طرح میله‌های موازنه گر برای کاهش ارتعاشات موتورهای چهار سیلندر خطی را، به نام خود ثبت کند.

میتسوبیشی سال‌ها تأمین‌کننده تکنولوژی و نیز پشتیبان فنی غول خودروسازی کره، یعنی هیوندای بود و تا سال ۲۰۰۳ میلادی، یکی از سهامداران عمده آن به شمار می‌آمد. همچنین خودروساز مالزیایی –پروتون- نیز سال‌ها از پشتیبانی فنی میتسوبیشی بهره‌مند بوده است. امروزه بسیاری از کمپانی‌های چینی از کمک‌های فنی و پیشرانه‌های ساخت این شرکت استفاده می‌کنند. همچنین این شرکت همکاری‌های فنی متعددی را هم با برخی از خودروسازان اروپایی همچون فولکس‌واگن، رنو، PSA و ولو و… داشته است که برخی از آن‌ها کماکان نیز ادامه دارد.

در حال حاضر، میتسوبیشی یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعتی در ژاپن به شمار می‌رود و بخش موتوری آن ۶ عدد از بزرگ‌ترین کارخانه‌های ژاپن را شامل می‌گردد. علاوه بر آن، این کمپانی در عرصه‌های گوناگون تجاری اعم از تولید محصولات پتروشیمی تا بانک، بیمه، کشتی‌سازی، مواد غذایی، انرژی اتمی و…… فعال است. در مجموعه‌های تحت کنترل این کمپانی، در مجموع در حدود ۳۵۰,۰۰۰ نفر مشغول به کارند.

2015 Mitsubishi ASX
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX
موضوع این مطلب درباره میتسوبیشی ASX است. این خودرو در فوریه سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار ژاپن معرفی شد. مدل مذکور در اقصی نقاط دنیا با نام‌های متفاوتی عرضه می‌شود مثلاً در کانادا با نام RVR و در آمریکا اوت‌لندر اسپرت، ولی در بیشتر مناطق جهان اعم از اروپا، چین، آمریکای لاتین و خاورمیانه با نام ASX فروخته می‌شود. این خودرو علاوه بر ژاپن در کشورهایی همچون آمریکا، چین، برزیل و اندونزی نیز تولید می‌شود که تمامی مدل‌های عرضه شده در بازار امارات و همچنین کشورمان ساخت کشور ژاپن است.

چندی پیش جدیدترین نسخه از این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات تحت بررسی قرار گرفت که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵

با اشاره به اینکه، این مدل در بخشی از دنیا به نام RVR خوانده می‌شود، میتسوبیشی ASX یک کراس‌اوور کوچک محسوب می‌شود که با همتایانی همچون تویوتا RAV4 و فورد ESCAPE در حال رقابت است. گرچه سال ۲۰۱۵ میلادی را می‌توان آغاز دوران سالخوردگی این خودرو به شمار آورد، اما از سویی این خودرو از بهایی بسیار رقابتی برخوردار است و ازاین‌رو باید مورد بررسی و سنجش فوری قرار گیرد.

2015 Mitsubishi ASX
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX
نمای ظاهری

هنگامی که در سال ۲۰۱۰ میلادی میتسوبیشی ASX روانه بازار شد، در قیاس با دیگر همتایانش کاملاً جدید و تااندازه‌ای منحصربه‌فرد به شمار می‌آمد، با این وجود، پس از سپری شدن ۵ سال، احساس می‌شود که این خودرو یک محصول کهنه است که مدت زمان طولانی است که در خط تولید باقی مانده است. رقبای این خودرو اعم از فورد ESCAPE و یا نسخه‌های اصلاح شده هیوندای، هیچ عمل خاصی را انجام نداده‌اند اما در قیاس با این میتسوبیشی پا به سن گذاشته، چشمگیرتر به نظر می‌رسند.

2015 Mitsubishi ASX
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX
کابین

در کابین این خودرو هیچ دکمه و یا سوئیچ غیرضروری را مشاهده نمی‌کنید، در نتیجه، یک داشبورد ساده را پیش روی خود دارید که با نمایی زیبا و شکیل به استقبالتان می‌آید. پیرامون دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع وصفحه نمایشگر (اطلاعات) و همچنین بلندگوها را نواری نقره‌ای رنگ فراگرفته است. گرچه همه این موارد خوب به نظر می‌رسند، ولی مهم‌ترین موضوع در این میان، بهره‌گیری فراوان از پلاستیک سخت و نیز استفاده از چرم با کیفیت نازل در اطراف فرمان و نیز امتداد پانل‌های درب‌هاست.

2015 Mitsubishi ASX
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX Interior
مهندسی

این خودرو بر مبنای پلت فرم GS میتسوبیشی تکوین یافته است. پلت فرم GS – همانند یک پلت فرم جهانی جهت به‌کارگیری در خودروهای کوچک – توسط این خودروساز ژاپنی و دایملر کرایسلر توسعه یافت و این عمل پیش از جدایی این دو سازنده در سال ۲۰۰۴ میلادی، صورت گرفته بود. میتسوبیشی ASX با دو گزینه تک دیفرانسیل (2WD) و نیز دو دیفرانسیل (4WD) ارائه می‌گردد. هر دوی این گزینه‌ها، از پیشرانه‌ای یکسان و به حجم ۲ لیتر و نیز از یک جعبه‌دنده CVT بهره می‌برند.

توضیح: خودروهایی همچون میتسوبیشی لنسر، داج کالیبر، پژو ۴۰۰۸ و سیتروئن C4 بر مبنای پلت فرم GS تکوین یافته‌اند.

2015 Mitsubishi ASX
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX
آنچه در این خودرو ارائه می‌شود

یک پیشرانه ۲ لیتری MIVEC و نیز یک سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT)، این‌ها تمامی آن چیزهایی است که میتسوبیشی تصمیم گرفته است برای رده‌های متفاوت ASX پیشکش کند. در حال حاضر، تنها یک گزینه دیفرانسیل جلو و یا چهارچرخ متحرک برای خرید وجود دارد. با همه این‌ها، نمونه تک دیفرانسیل این خودرو کمی سریع‌تر از سرعت ادعاشده – ۱۹۰ کیلومتری و نیز شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه‌ای – به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی نهایی

پس از مرور موارد فوق شاید این امر موجب شگفتی‌تان گردد که چرا باید آیتمی همچون میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۵ را برای خرید در نظر گرفت، در حالی که این خودرو نه از نمای ظاهر خوبی برخوردار است و نه مجهزتر از رقبای هم‌دوره خود، به نظر می‌رسد، درست است؟ خوب، چنانچه واژه «صرفه‌جویی قابل‌توجه» لبخند را بر روی لبانتان می‌نشاند پس شما خودتان بهتر می‌دانید که چرا باید مسیرتان را به سمت نمایشگاه میتسوبیشی طی کنید…

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

بهای خوب در قیاس با رقبای خود

کابین منظم و شسته‌رفته، که تا حدی ناشی از طرح داشبورد آن است.

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

ظاهر کهنه و منسوخ این خودرو نیاز به آن دارد که جایش را به مدلی جدیدتر دهد.

همانند رقبایش انتخاب مناسبی محسوب نمی‌گردد.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی

توان: ۱۴۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۹۷ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه (در برخی از منابع ۱۰ ثانیه هم ذکر شده است)

حداکثر سرعت:۱۹۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۸۰ کیلومتر ذکر شده است)

نوع گیربکس: CVT با قابلیت تعویض دستی در ۶ مرحله و اهرم تعویض دنده پشت فرمان

نوع دیفرانسیل: جلو، با قابلیت تبدیل الکترونیکی آن به حالت دو دیفرانسیل هوشمند (4WD)

سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات

سیستم تعلیق عقب: مستقل، اتصال چندگانه (MULTI LINK)

سیستم ترمز: چرخ‌های جلو و عقب دیسکی (جلو: خنک شونده)

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:۴۲۹۵/۱۷۷۰/۱۶۲۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر

وزن:۱۳۷۰ کیلوگرم

گنجایش محل بار: ۴۱۶ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۶۰ R 17

ایمنی

۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا

۵ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا

۴ ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا

این خودرو در موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نیز تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در اکثر بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را به دست آورد و تنها در تست SMALL OVERLAP (هم‌پوشانی کوتاه و یا برخورد از کناره جلوی خودرو) امتیاز قابل قبول (ACCEPTABLE) را کسب نمود. تمامی خودروهای میتسوبیشی ASX (اوت لندر اسپرت) موجود در بازار آمریکا به‌طور استاندارد از ۷ عدد کیسه هوا بهره می‌برند.

۶ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای) – نمونه فول ارائه شده در ایران

۲ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو) – نمونه نیمه‌فول عرضه شده در ایران

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم کنترل فعال پایداری ASC

سیستم کنترل کشش TCL

ترمز کمکی در هنگام بر روی سطوح شیب‌دار HAS

سیستم توزیع نیروی الکترونیکی ترمز EBD

کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای

2015 Mitsubishi ASX
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX
برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو (مدل فول)

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم کروز کنترل بر روی فرمان

مجهز به دوربین دید عقب و قابلیت نمایش بر روی صفحه ۷ اینچی

سیستم صوتی بر روی فرمان+ MP3 + پورت USB + قابلیت اتصال IPOD + اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث

سیستم صوتی حرفه‌ای ROCKFORD FOSGATE با ۴ عدد اسپیکر،۴ تویتر و ساب ووفر + صفحه نمایش ۷ اینچ

سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت

گرم‌کن شیشه عقب با تایمر

مجهز به سنسور باران

روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو

سنسور پارک روی سپر عقب + قفل کودک

سقف پانوراما

شوینده چراغ‌ها بر روی سپر چلو

گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو

چراغ‌های جلو زنون و مجهز به سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور، چراغ‌های عقب LED

و…..

2015 Mitsubishi ASX Interior
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX Interior
قیمت

در ایران: ۱۶۴.۹ میلیون تومان (مدل ۲۰۱۵، تیپ ۴) ۱۴۵.۵ میلیون تومان (مدل ۲۰۱۵، تیپ ۲)

در امارات: ۶۹,۰۰۰ درهم (نمونه پایه و تک دیفرانسیل) –۹۲,۴۰۰ درهم (نمونه فول و دو دیفرانسیل)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ashkan

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واقعآ میتسوبیشی باید یه دستی رو تمام محصولاتش بکشه

    1. یک ایتالیایی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      از لحاظ فنی کاری ندارم اما با ظاهر میتسو بیشی حال نمیکنم با تویوتا هم همین طور.حال ژاپنی فقط نیسان و یکی هم سوبارو لگاسی جدید

  2. متین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    ماشین زیباییه و کابین ساده ای داره و خوبه ولی از قسمت مانیتور تا دریچه کولر شاگرد یکمی خلوته … موتورش نسبت به خودش مناسبه اما اگه بخواد با اتومبیل هایی (اونم تو ایران) رقابت کنه باید نسخه های قویتری هم داشته باشه … البته انتظارم از یه موتور دو لیتری بیشتر از 147 اسب بود … از تیز شدن چراغ هاش هم خوشم میاد و اون رو خشن تر کرده (البته نسخه قبلیش هم همین بوده !) … در کل ارزش فکر کردن رو داره اما خرید … من که اگه پولشم داشته باشم نمیخرم !!! … روز خوش

  3. علیرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    نمونه فول توی امارات 92000 درهم( کمتر از 85 میلیون تومن) و توی ایران 164.9 میلیون تومن. یعنی تقریبا دو برابر!!!
    انگار آرین موتور قصد داره آسان موتور و اطلس خودرو و ایرتویا رو روسفید کنه! این وسط بیچاره مصرف کننده ها…

    1. matin

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اولا نمونه عرضه شده در ایران سیتم صوتیش rockford fosgate هست که در امارت باید بهای بیشتری برای این سیستم صوتی پرداخت کنی
      دوما قیمت این ماشین 148 تومنه که با مالیات و عوارض میشه 164
      سوما که از همه مهمتره گمرکه!!!

  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    میتسوبیشی از گالانت خودش خیلی فاصله گرفته. واقعا تحت الشعاع رقبای هموطنی و کره ای قرار گرفته و حالا حالاها حال پا شدن نداره.انجینی که داره مشخصاتش مثل انجینی هست که توی شاسی بلند های چینی می بینیم.ضعیف و کم شتاب

  5. احمد باقری

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    میتسوبیشی نیاز به یک تحول اساسی دارد. قبلا خیلی خوب کار می کرد، ولی الان مشخص نیست که چرا یک حرکت اصولی ایجاد نمی کنه.

  6. Archi Khan

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    از کسایی که داشتن پرسیدم میگن خیلی بی آزار ، کم استهلاک و کم مصرفه
    میتسوبیشی ASX در امریکا تولید میشه و مونتاژش حرف نداره.
    حالا از ظاهرش که بگذریم (چون سلیقه ایی) فنی اش حرف نداره ، سوار شدم.
    فقط سوالی که تو ذهنم هست :
    اکثر دوستان هم تو این سایت و هم تو بازار میگن ژاپنی کیفیت و کم استهلاکی و …
    اما ، اگه ، اگه دنباله آپشن و زرق و برقی حتما کره ای بخررر
    میخواستم از این دوستانی که کم هم نیستن بپرسم ، این ASX از رقبای خودش که میشن اسپرتیج و ix35 تو آپشن چی کم داره ؟!!!
    (( راحت ترین راهش هم مقایسه تو سایت هایی که این قابلیت را دارن !!!!!!! )

  7. سعید

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    به نظرم ظاهرش قشنگه،موتور 147 اسبی برا ماشین به این وزن و اندازه خوبه،کیفیت و امکاناتش هم که خوبه
    تنها مشکلش تو ایران قیمتشه که خیلی زیاده،قیمت جهانیش از توسان و اسپورتیج کمتره ولی اینجا تقریبا هم قیمت هستن

  8. (((RETOLEX(((REZA

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    همه جوره میتسو رو دوست دارم

  9. امیر

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من میتسوبیشی رو خیلی دوست دارم . ولی با نظر دوستان مبنی بر تحول در میتسوبیشی موافقم .شاید شاید یکی از دلایل بی توجهی مدیران آن به تحول ، سرگرم بودن آنها به فروش موتور خودرو.کشتی سازی.اتمی و…بوده است . و خیلی به درآمد این بخش نگاه نمیکنند

  10. milad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    165میلیون بدی برای این ماشین….نامردیه…دو برابر میکشن روی یه ماشین …بخاطر کمک به صنعت خودرو سازی خوبمون…چه ربطی داره…

  11. milad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    سلام بچه ها چطوری میشه عکس برای پروفایل بزارم

  12. عطا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بین این و اسپورتیج موندم.اسپورتیج و خیلی دوس دارم.کیفیتشم نباید بد باشه.اینم که خدمات مناسبی نداره مخصوصا برای ما که تو شهرستانیم.بزرگترین ضعفش خدماتش و بازار نداشتنشه که باعث شده قطعاتش هر جایی نباشه

  13. hero

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام
    برای asx موتور2.4 لیتری هم قابل سفارش هست. البته نه در ایران
    امیدوارم آرین موتور مجوزشو بگیره

    1. مهدی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      البته میتسوبیشی دیگه ASX رو تو مدل 2016 تولید نمی کنه ولی این کلاس رو داده به outlander sport که موتور 2.4 لیتری داره با بدنه کوچک شده outlander باید ببینیم تو ایران میاد یا نه

  14. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بازم ی مطلب تکراری دیگه از ی نویسنده قدیمی.آقای کاویانی افت کردی.

    1. سام

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      سلام
      اشتباه می کنی دوست عزیز،این متن، نخستین مطلب بنده در مورد این خودروست.

  15. F.A

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    اگر کیفیت، راحتی، اطمینان، کمتر به تعمیرگاه رفتن و . . . را میخواهید؛ فقط ماشین های ژاپنی (خصوصاً محصولات میتسوبیشی به لحاظ ارزان بودن در مقایسه با محصولات هم وطنش) خریداری کنید و آنها را با کره ای ها مقایسه نکنید. بیشتر فروش کره ای ها در کشورهای جهان سوم می باشد چون بیشتر به ظاهر توجه می کنند تا کیفیت

    1. ب ف

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز نگاهی داشته باش به فروش ماشینهای کرهای در سال ۲۰۱۶ در اروپا و امریکا….به نظر شما اینا جهان سومی هستن؟

  16. F.A

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    یکی از مشکلات کشور ما اینه که تا زمانی که یک ماشین با کیفیت با قیمت مناسب به فروش میره؛ مردم چندان تمایلی به خرید آن ندارند اما وقتی همان ماشین گرانتر از قیمت واقعی آن عرضه میشه؛ مردم تمایل بیشتری برای خرید آن نشان میدن؟! مثلاً قیمت سانتافه با میتسوبیشی اوتلندر در دبی فقط 40 درهم یعنی کمتر از 40 هزار تومان اختلاف دارند اما در کشور ما سانتافه حدود 15 میلیون تومان گرانتر از میتسوبیشی که کیفیت بالایی داره، عرضه میشه و مردم نیز بیشتر سانتافه را می خرند تا میتسوبیشی؟! در حالی که در کشور های دیگر عکس این موضوع حاکمه چون به کیفیت بیشتر از ظاهر توجه می کنند

  17. armin

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه … تو هر نقدیم هرکی یه چیزی میگه … کسایی که میگن این بده بی شک از رو هوا و بی اطلاعی اینو میگن … هرکی توش بشینه میهفهمه که خوبه
    خواهشا تا خودمون چیزیو تست و تجربه نکردیم تز ندیم
    آخه اونی که به چرم این میگه نازل بشینه تو ماشین چینی چی میگه

    1. سام

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      سلام
      اگر با دقت این متن را خوانده باشید این مسئله را درک می کنید که این خودرو توسط یک سایت اماراتی تست شده و نویسنده هم پس ازبررسی کامل این خودرو، نظر خویش را ابراز نموده است.پس همینطوری و از روی هوا و هوس و یا روی توهمات چیزی ذکر نشده است . در متن انگلیسی برای چرم به کار رفته در این خودرو کلمه shoddy به کار رفته است که در زبان فارسی به معنای بنجل،پست،بدلی و قلابی است که در برگردان این متن، بنده کلمه نازل را به کار برده ام.در دنیای امروز مارک، نشان و نیز محل ساخت یک خودرو ، کیفیت آن را صددرصد تضمین نمی کند.

  18. nimavari@gmail.com

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من حدود 1/5 ساله که مدل فول 2012 رو خریدم وباهاش حدود 22000 تا را ه رفتم ودر مقایسه با کره ای ها از نظر کیفیت قابل مقایسه نیست . دوست من اسپورتیج داره بعداز یکسال چرم صندلیش پوسته شده واز نظر شتاب هم به پای asx با وجود قدرت وحجم زیادتر نمیرسه.تنها اشکالش صدای موتور در حالت تخته گاز (اسپورت) که میگن در مدل2015 حل شده. مصرفش حرف نداره واز لحاظ نرم بودن از مزدا 3 نیو نرمتره (من مزدا 3 نیو هم دارم وهر دو را استفاده مستمر دارم) ولی از نظر هندلینگ وشتاب به مزدا نمیرسه (البته مزدا اسپورته نه کراس اور) البته آرین موتور مدلهای 2013و2014 را کلا نیمه فول وارد کرد والبته گرانتر.که باید موقع خرید دقت کرد حتی 2015 دیلایت وراهنمای روی آینه را ندارد ولی 2012 دارد!

    1. armin

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      من حدود ۹ ماهه که گرفتمش جوانب مثبت و منفیش رو براتون میگم قبل اینم لنسر ۱۸۰۰ داشتم : مثبت :
      قدرت موتور مناسب ( نه عالی ) اما اگه از شیفتر پشت فرمون استفاده کنین عالیه
      آپشن های کارآمد و مناسب – هندلینگ مناسب – مصرف سوخت عالی – کیفیت ساخت بالا-
      سیستم صوتی عالی – قابلیت آفرود به نسبت قیمتش از رقباش بالاتره- صندلی راحت
      منفی :
      گیربکس cvt که شتاب اولیه رو میگیره – صدای موتورش گوشنواز نیست – طراحی داخلی ساده – سواری بی هیجان اما راحت

  19. محمد

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صندلی عقبش اصلاً راحت نیست و متاسفانه تنظیم نمی شود
    این شاید یک نقطه ضعف عمده این ماشین باشد

  20. س

    ۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من می خوام میتسوبیشی asxبخرم مدل2015 اگر میشه راهنمایی فرمایید

  21. mostafa

    ۱۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بین اینو اسپرتیج موندم کدومو بگیرم
    از اسپورتیج بیشتر میتونم از لحاظ ظاهری ارتباط برقرار کنم چون از asx هیکلی تره نمای داخلیشم شیکه از لحاظ فنی هم بد نیست ولی asx از لحاظ فنی خیلی بهتر از اسپورتیجه ، ولی طراحی Asx خیلی بد نیست
    اینه که مُردَدم

  22. farzi

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز شرکت کیا داخل کابین بیشتر کار می کنه به زیبای بیشتر اهمیت میده من اپتیما دارم قبلش یه لنسر داشتم اما میتسوبیشی به سخت کاری و کیفیت بیشتر اهمیت میده من اینو تجربه کردم مشکلات فنی کیا واسه من خیلی زیاد بودن تا میتسوبیشی .

  23. ماری

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 1 ماه هست که asx type 4-2015 گرفتم قبلا مزدا 3 داشتم ، کلا احساس میکنم میتسوبیشی و مزدا از لحاظ دیزاین به طور کلی با هم شباهت دارند من خیلی از مزدا راضی بودم ولی دزد برد ماشین رو بعلت اینکه بهمن خودرو لطف کرده ایموبلایزر را از روی مزدا قدیمی ها حذف کرده بوده و فقط مزدا 3 new ایموبلایزر دارند( البته ماشین 1 هفته بعد توسط پلیس پیدا شد)، به همین علت من می خواستم ماشینی بخرم که کم دردسر باشه به خرج نیفته نرم و راحت باشه امکاناتش هم معقول باشه چون به شخصه من خیلی از آپشن ها رو سالی 1 بار هم شاید استفاده نکنم ولی مثلا سیستم صوتی ماشین برام خیلی اهمیت داشت که سیستم صوتی تیپ 4 rockford fosgate هستش و فوق العاده خوبه، من راجب این ماشین خیلی تحقیق کردم چون یکی از ایراداتی که شنیده بودم اینکه داخل کابین میتسوبیشی صدای موتور زیاد میاد و لی الان که دارم استفاده میکنم صدای آنچنانی نمی یاد و واقعا آزار دهنده نیست البته شاید بستگی به این داشته باشه که ماشین قبلیتون صدای موتور داخل کابین چه جوری بوده باشه نمی دونم . فوق العاده نرمه و به اندازه بقیه شاسی بلند ها تکون نداره دیزاین داخلش یک مقدار ساده است و بیشتر سعی شده که کاربردی باشه تا قرتی بازی ولی میتونست بهتر باشه در کل من راضیم ابعادش هم خیلی توی دست هست.

  24. حسین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستانی که ASX دارند لطفا بفرمایید بگویید که صدای توی کابین زیاد است یا کم؟ چون شنیده ام که صدای موتور تو کابین میاید. ممنون

    1. اقبال

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زیاد نیست

  25. باران

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من خودم النترا دارم که ماشین کره هست و الان میخوام عوضش کنم که بین نیو اسپورتیج و میتسو بیشی asx موندم
    طبق تحقیقاتی که کردم برتری های میتسو بیشی از لحاظ فنی قابل اهمیت تر از اسپورتیج و کلا ماشین های کره هست اما اگه بخوایم به ظرافت و زیبایی فقط دقت کنیم ماشینابی کره ی سر و گردن بالاتر
    در کل من میستو بیشی رو انتخاب کردم انشالله تا روزهای آتی در شرف خریدم

  26. شاکری

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من asx2013 را بیش از 2 سال پیش پیش خرید کردم و استفاده میکنک ( 40000 کیلومتر تا الان).
    1- آگه ادب و احترام از پرسنل کمپانی و فروشنده می خواهید هیچ خبری نیست.
    2- آگرپولهایی الکی موقع سرویس روغن می خواهید بدهید تا دلتان بخواهد آرین موتور میگیرم.
    3- اما آگه میخواهید پوز بدهید راه نداد چون کوچولو نشون میده.
    4- اما هنوز خراب نشده مصرفش پائینه متونی راه دور بری با خیال راحت سرعت مناسب تو چشم نیستی صدای موتور بیش ازماکسیما ولی فقط تو گاز بالا صدا ممکنه فقط کمی جلب توجه کنه.
    در کل بجز بدقولی هنگام تحویل و کلک زدن هنگام محاسبه تاخیر و سود و رفتار ناراحت کننده سیستم فروش و تعویض روغن بسیار گران و اجبار در تعویض روغن در نمایندگی برای حفظ گارانتی و  عدم وجود نمایندگی در 99 درصد شهرها ماشین بدی نیست

  27. آرش

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چرا انقدر میتسوبیشی پس رفت کرده؟ یه زمان پرچم دار ماشینای ژاپنی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا