میتسوبیشی

حضور میتسوبیشی اوت لندر PHEV در ناوگان پلیس اوکراین

بزرگ‌ترین ناوگان خودروهای پلاگین هیبریدی میتسوبیشی به پلیس اوکراین تحویل داده شد.


پس از تحویل ۵۰۷ دستگاه خودروی تمامی الکتریکی i-MiEV به پلیس استونی در چند سال پیش، هم‌اکنون میتسوبیشی تعداد قابل‌توجه ۶۳۵ دستگاه اوت لندر PHEV فیس لیفت را به ناوگان پلیس اوکراین تحویل داده است. این دو قرارداد به عنوان بخشی از طرح سرمایه‌گذاری سبز و برنامه‌های کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای منعقد شده‌اند.


این ناوگان خودروهای سبز به کیف منتقل شده و در مراسمی که در پایتخت اوکراین برگزار شد و نخست‌وزیر این کشور و برخی دیگر از مقامات حضور داشتند وارد نیروی پلیس شدند.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV که از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد حداقل به مدت ۴ سال پیاپی پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی اروپا بوده و تا پایان سال گذشته تعداد ۸۰۷۶۸ دستگاه از آن فروخته شده است.


محض یادآوری باید گفت این شاسی‌بلند از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. دو واحد الکتریکی نیز وجود دارند که یکی از آن‌ها قدرت ۶۰ اسبی و گشتاور ۱۳۷ نیوتون متری داشته و در اکسل جلو جای گرفته است. پیشرانه الکتریکی دومی کمی قدرتمندتر بوده (قدرت ۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۹۵ نیوتون متری) و در اکسل عقب قرار گرفته است. با مجموع قوای خروجی ۲۰۳ اسب بخاری، اوت لندر PHEV به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت آن نیز برابر با ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

2017 Mitsubishi Outlander PHEV
این شاسی‌بلند ۱۶۸۰ کیلویی را می‌توان تا حدود ۵۴ کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکی به جلو راند.


میتسوبیشی با معرفی کانسپت GT-PHEV پیش‌نمایشی از نسل بعدی این خودرو داشته اما تا زمان ورود به خط تولید مدت‌زمانی را باید منتظر ماند. اگر قوای محرکه نسخه مفهومی در مدل تولیدی باقی بماند بدین ترتیب اوت لندر PHEV جدید از سه پیشرانه الکتریکی و پیشرانه ۲.۵ لیتری مرسوم استفاده خواهد کرد. کانسپت یاد شده محدوده حرکتی تمام الکتریکی ۱۲۰ کیلومتری داشته و بُرد کلی آن بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید ع

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    سال95 بیشترین خودروی وارد شده به کشورمون هیوندایی سانتافه بوده .برام سواله چرا با وجود عرضه کراس اووری مث میتسوبیشی اوت لندر یا خودروهای دیگه ای مثل کمری هایبرید و کرولا و پریوس که از سانتافه ارزونتر هم بودن،سانتافه بیشتر از باقیه مشتری داشته( در حدود 37درصد از کل خودروهای وارد شده به ایران سانتافه بوده)!
    نمیخوام بگم سانتافه بده و یا کره ای خوب نیست.ولی مطمئنا داشتن آپشن بیشتر تنها دلیل نبوده..چون برای مثال کیا سورنتو همون آپشن ها رو داره،بزرگتره و بنظر من ظاهر تر و تمیز و پخته تری هم داره.واقعا سانتافه بهتر از میتسوبیشی اوت لندره؟
    وارد کننده میتسوبیشی، اوت لندر رو با طرح های فروش و تخفیف های جذابتری هم عرضه کرد.ای کاش اوتلندر هایبرید هم عرضه شه تو ایران.
    خود من که میتسوبیشی اوت لندر رو انتخاب میکنم.

    1. یاسین

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      حمید چندتا موضوع وجود داره کره ای ها اولین خودروهایی بودن که خیلی انبوه تو دهه هشتاد وارد ایران شدن و بهترین گزینه برای طبقه به نسبت ثروتمند ایران بودن این فروششون تو دهه هشتاد یه مافیای قدرتمندی برای وارد کننده های کره ای ایجاد کرد الان در حال حاضر تنها ماشینهای که هم وارد کننده رسمی دارن هم غیر رسمی کره ای هان ولی بقیه ماشینها وارد کننده غیر رسمی ندارن اگرم دارن تو مناطق ازاد فقط میفروشن برای همین همیشه امار واردات کره ای ها بیشتر از بقیس بعد میدونی چیه تو جامعه وقتی یه چیزی جا میفته مردم سخت میرن سراغ یه چیز دیگه ای کره ای ها به نسبت بقیه خوش اپشن تر بودن ملت ما هم که اپشن دوست سخت از این اپشن دوستی دل میکنن تو نگاه کن با وجود ساندرو که با کیفیته بازم بعضیا میرن مثلا لیفان ایکس 50 میخرن چون خوش اپشن تره اما از وقتی میتسو اومد تو ایران رنو اومد فعالیت تویوتا بیشتر شد بازار فروش کره ای ها کمتر شده امارا واردات با فروش فرق میکنه تلیسمان قبل عید فروشش در عرض کمتر از 1 ساعت پر شد درحالی که سوناتا ال اف هنوزم فروشش جا داره پر نشده یا توسال گذشته نزدیک 2600 دستگاه سراتو اومد تو ایران ولی فقط نزدیک 1500 دستگاه فروش رفت ولی رنو فلوئنس تو سه تیپ نزدیک 1800 دستگاه وارد شد که همشون فروش رفتن و مثلا با وجود اینکه سال گذشته همین سانتافه پرفروش ترین سگمنت D بوده نسبت به سال 94 26 درصد کاهش فروش داشته دلیلشم همین اوتلندر بوده تازه اونموقع هنوز کولئوس نیومده بود کولئوس همین الانش هر سه پارت فروش از قبل عید تا الان تکمیل شدن کولئوس از وقتی اومد بازار سانتافه سورنتو راو 4 رو خراب کرده حتی فروشش از برادر هم پلتفرم ژاپنیش ایکس تریلم تو همین دو سه پارت فروش بهتر بوده

    2. ارمان

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      حمید عزیز من خیلی تو دل این داستان بودم
      جالب اینه که ما دوست داریم سرمایمون از دست نره و همیشه مال خریداره شدمون نقد باشه
      اتفاقا تو دوتا موضوع تا اون موقع که اوتلندر نبود من راو 4 رو پبشناهاد میدادم
      یه چیز کلی بگم همه اینها واسه فروش اسونه جالبه بازار ایران یه بازار مصرف گرا نیست.
      یعنی طرف حاضره بره یه ماشین بخره که هیچ لذتی ازش نبره و توش احساس راحتی نکنه اما بعد 3 سال که میخواد ماشینو بفروشه اسون بفروشه . تازه اپشن داره خدا از دهنت بشنوه من ادم دیدم تو خوزستان سانتافه با گرم کن صندلی عقب خریده که بگه فولشو خریدم تصور کن دیگه دیدگاهمون چقدر مریضه.
      مثال های بیشتری میشه گفت چقدر از لنسر استقبال شد ؟
      یه زمانی asx 124 ملیون بود هیچکی سمتش نمیرفت اما حالا که گرون شده داره میفروشه :))

  2. حمید ع

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    دوستان ممنونم از جوابهاتون..متاسفانه تو ایران برعکس کشورهای دیگه خودرو ی کالای سرمایه ای مثل ملک بحساب میاد و هر کس قبل از خرید خودرو به فروش راحتش فک می کنه و بقول دوست خوبم آرمان بعضی هامون حاضریم خودرویی بخریم که هیچ لذتی ازش نبریم ولی بعد دو سال راحت نقد شه..نمونش انتخاب بین سمند ef7 و پارس ساله یا تو سطح بالاتر انتخاب بین میتسو لنسر و النتراست.همکارم النترا نیمه فول با ترمزهای عقب کاسه ای رو به لنسر و کرولا ترجیح داد.یکی دیگه توسان 2017 رو به اوتلندر 2016 ترجیح داد.توجیحشون هم داشتن آپشن بیشتره .چجوری باور کنیم این ملت فرهنگ و قدمت 2500ساله دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا