میتسوبیشی موتورز با آزمونی مواجه شده که میتواند این خودروساز را زمینگیر کند و یا حتی باعث بسته شدن درهای کارخانه گردد. موضوع به اعتراف این شرکت در دستکاری دادههای مربوط به آزمونهای آلایندگی و ایمنی مربوط میشود که چندی پیش خبر آن در پدال منتشر گردید. این موضوع به طوفانی در ژاپن تبدیلشده است. البته در ایالاتمتحده سالیان سال است که میتسوبیشی به بازیگری ضعیف بدل شده است. ممکن است که حتی این خودروساز از بازار آمریکا خارج شود.
میتسوبیشی در سهماههی اول سال ۲۵۲۱۲ دستگاه خودرو و تراک سبک را در آمریکا به فروش رسانده که رشدی ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد. سهم این خودروساز از بازار خودروی ایالاتمتحده تنها ۰.۶ درصد بوده است. میتسوبیشی در ردهای به تولید خودرو میپردازد که غولهای قدرتمندی در آن حضور دارند.
این خودروساز در ژانویه اعلام کرد که تنها کارخانهی خود را در آمریکا خواهد بست که این نیز نشانهی دیگری از حذف این خودروساز از بازار بزرگ آمریکاست.
چالشهای میتسوبیشی در ایالاتمتحده حول فروش کم مدلها میچرخد، آنهم در زمانهای که خودروسازهای دیگر تعداد زیادی از خودروها را تولید میکنند. تنها مدلهای تولیدی میتسوبیشی شاسیبلند اوتلندر، لنسر سدان و خودروی کوچک میراژ هستند. البته خودروی الکتریکی i-MIEV را هم باید به لیست بالا افزود. سگمنت خودروهای الکتریکی در آمریکا شلوغ شده و تعداد محصولات نیز بیشتر خواهد شد.
3 مدل از ۶ مدل غیر الکتریکی تولیدی میتسوبیشی قیمت زیر ۲۰ هزار دلاری دارند و مصرف سوخت ۶.۷ لیتری در صد کیلومتر و پایینتر دارند.
میتسوبیشی خودروسازی محبوب است که در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد و امیدواریم که بتواند این گردنهی را پشت سر بگذارد و با قدرت به میدان سخت رقابت بازگردد.
منبع: 247wallst
حسین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵عاقلانه اش اینه که بره سراغ سگمنت هایی که رقیب کمتر هس! البته کار اصلی گروه میتسویشی خودرو نیس!
amirhossein
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ببینید ایران چقدر خوبه.اصلاااا از این تقلبا نداره.چون اصلا تستی نداره.الکی سازمان استاندارد یه برچسب میچسبونه.سمند ای اف سون با مصرف خارج شهر ۸بی ه .پژو باهمون مصرف میشه جی.با اینکه حجم موتورم یکیه.و نسبت دی اکسید تولیدی هم طبق نوشته خودشون چند دهم درصد فرق داره :|
(*مهرداد*)
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵حتی فکر این که درهای این کارخانه بسته شود هم ساده لوحانه هست و همچین اتفاقی هیچگاه نخواهد افتاد…همچنین در حال حاضر در کشورهای دیگر از جمله شرق آسیا و اروپا و امریکای جنوبی مدلهای پاجرو اسپرت نسل جدید و پیکاپ ترایتون و لنسر و میراژ بسیار فروش بالایی داشته و دارند .این شرکت قدرتمند ژاپنی در زمینه فاینانس و بازار پول نقش مهمی در جنوب شرق و شرق اسیا داره و شریک قدرتمند بسیاری از بانک های معتبر هست ..
ali a.j.g
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵تشکر از آقا شاهین
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ن…اصلا تصوربسته شدن درهای این غول بزرگ خیلی سخته
بهنام طیبی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی اینقدر قضیه جدی شده؟؟؟
علي
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خدا رحمت کنه میتسوپیشیرو . دلم به حال اون ایرانیا میسوزه که همین ۲ روز پیش خودروی outlander تحویل گرفتن اونم با قیمت بالای ۲۰۵ م . خدا نگذره ازشون
بنتلی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسوبیشی شرکت بزرگیه،با این چیزا کمرش خم نمیشه،مدل های کوچک شهری میتسو شامل این قضیه میشه نه اوتلندر و بقیه محصولات،از طرفی ابعاد این رسوایی زیاد بزرگ نیس(فک کنم حدود 300هزار تا از دهه90)،البته این موضوع رو اعتبار و محبوبیت میتسو تأثیر میزاره ک اونم با گذشت زمان رفع میشه
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من نه خودم میتسوبیشی دارم نه پدرم به خاطر همین نمی خوام تعصبی به قضیه نگاه کنم…اما می دونم که حیفه انقدر تند درباره ی این کمپانی بزرگ اظهار نظر می کنیم!!!حیفه واقعا حیفه!!!این داستان کمتر اعلام شدن مصرف سوخت فقط مربوط به خودروهای میکرو کار اون هم فقط برای فروش در خود ژاپن بوده نه بیشتر از این که بخواهیم این غول خودروسازی رو زیر سوال ببریم!!!تجربه ی میتسوبیشی چه در صنعت خودرو چه هواپیماسازی و…که همون تکنولوژی بالای هواپیماها رو روی خیلی از مشخصات فنی و آیرودینامیک خودروهاش پیاده می کنه نشون از کیفیت بالای این برند داره که حتی باعث شده فروش این برند تو خیلی از کشورهای اروپایی به همراه هوندا حتی از تویوتا هم بالاتر باشه.مطمئن باشید میتسوبیشی همیشه میتسوبیشی خواهد ماند
حمید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم اگه از ایران باهاش صحبت بشه می تونیم امتیازات زیادی رو ازش بگیریم و کارخونه ای رو که تو آمریکا تعطیل می کنه بیارتش ایران
احمد باقری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵باید یه تکون جدی به خودش بده تا اوضاع از این بدتر نشه، بعضی از شرکتهای خودروسازی، اوضاعی بسیار بسیار بدتر از این داشتن و الان سرپا هستند.
علیرضا4225
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اسم میتسوبیشی منو یاد وانت ال 200 می ندازه سال 1991 زمانی که همراه تویوتا و مزدا وارد ایران می شد از هر دو ی اونها قشنگ تر بود با اینکه کیفیت اونا رو هم نداشت ولی بازار خاص خودشو داشت حیف این برند هست که در زمینه خودرو دیگه فعالیت نکنه
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵مطمئنا با این مدیرا قسمت خودروسازی میتسو به زودی ورشکست خواهد شد توقف تولید evo به زودی توقف تولید پاجرو و تولید خودرو هایی همچون میراژ!!!!
همایون
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵جالبه در حالی که خودروسازی میتسوبیشی حتی داره قافیه بازی رو به حریفای کره ای واگذار میکنه شرکت هواپیماسازیش چندروز پیش اولین پرواز جنگنده پنهانکار نسل پنجمی خودش رو انجام داد که تو این زمینه چهارمین کشور دنیاست یعنی حتی کشورهایی مثل آلمان فرانسه انگلیس نتونستن جنگنده نسل پنج بسازن ولی در عجبم چرا تو خودرو از تکنولوژی بالایی که در اختیار دارن استفاده نمیکنن
MjM
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خدایی ببینید چه بر سر فولکس و میتسوبیشی اومد
فکر کنم باید بیان ازین خودروسازای ما مشورت بگیرن…..این چیزا یه امر خیییلی طبیعیه تو ایران…اگه کارایی که ایران میکنن یه خودرو ساز تو دنیا انجام میداد در آن واحد از رو زمین محو میشد!
Mahmood
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵حیف شرکتی با این عظمت نیست که مثلا کارخونش در آمریکا تعطیل بشه؟ نباید بذارن این اتفاق بیفته چون هرچی نباشه ژاپنیه و قدمتش هم از هموطنان خودش بیشتره پس باید حتی بهتر از بقیه هم عمل کنه نه این که به این نقطه برسه.
F.A
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسوبیشی تعطیل بشه یا کم بیاره و میدان را خالی کنه؟؟ امکان نداره کوتا بیاد. مگه شرکت امروز و دیروزه که اینجوری در موردش صحبت میشه؟؟؟!!! این رسوایی را فولکس واگن، بزرگترین خودرو ساز دنیا و سایرین هم داشتند. چرا فقط یقه میتسو را می گیرید؟؟چرا؟؟
Hessam lexus
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا حیف هست که تعطیل بشه
پاجروش بی رقیب بود به خصوص مدل ۱۹۹۲
Archi KHAN
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵نه عاغا چرا تعطیلش کنی ؟
یه لابی با دلالهای معزز ایرانی بکن !
خدا برکت بده ، همه را میان میخرن و میبندن به خیک مردم …
ahmadreza
۳۱ تیر ۱۳۹۵با تمام این اوصاف به خودروهای تولید داخل شرف داره!