میتسوبیشی

آیا میتسوبیشی غزل خداحافظی را می‌خواند؟

میتسوبیشی موتورز با آزمونی مواجه شده که می‌تواند این خودروساز را زمین‌گیر کند و یا حتی باعث بسته شدن درهای کارخانه گردد. موضوع به اعتراف این شرکت در دست‌کاری داده‌های مربوط به آزمون‌های آلایندگی و ایمنی مربوط می‌شود که چندی پیش خبر آن در پدال منتشر گردید. این موضوع به طوفانی در ژاپن تبدیل‌شده است. البته در ایالات‌متحده سالیان سال است که میتسوبیشی به بازیگری ضعیف بدل شده است. ممکن است که حتی این خودروساز از بازار آمریکا خارج شود.

Mitsubishi Motors Corp's President Tetsuro Aikawa
Mitsubishi Motors Corp’s President Tetsuro Aikawa
میتسوبیشی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۵۲۱۲ دستگاه خودرو و تراک سبک را در آمریکا به فروش رسانده که رشدی ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. سهم این خودروساز از بازار خودروی ایالات‌متحده تنها ۰.۶ درصد بوده است. میتسوبیشی در رده‌ای به تولید خودرو می‌پردازد که غول‌های قدرتمندی در آن حضور دارند.

mitsubishi
این خودروساز در ژانویه اعلام کرد که تنها کارخانه‌ی خود را در آمریکا خواهد بست که این نیز نشانه‌ی دیگری از حذف این خودروساز از بازار بزرگ آمریکاست.
چالش‌های میتسوبیشی در ایالات‌متحده حول فروش کم مدل‌ها می‌چرخد، آن‌هم در زمانه‌ای که خودروسازهای دیگر تعداد زیادی از خودروها را تولید می‌کنند. تنها مدل‌های تولیدی میتسوبیشی شاسی‌بلند اوت‌لندر، لنسر سدان و خودروی کوچک میراژ هستند. البته خودروی الکتریکی i-MIEV را هم باید به لیست بالا افزود. سگمنت خودروهای الکتریکی در آمریکا شلوغ شده و تعداد محصولات نیز بیشتر خواهد شد.

Mitsubishi badge
3 مدل از ۶ مدل غیر الکتریکی تولیدی میتسوبیشی قیمت زیر ۲۰ هزار دلاری دارند و مصرف سوخت ۶.۷ لیتری در صد کیلومتر و پایین‌تر دارند.
میتسوبیشی خودروسازی محبوب است که در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد و امیدواریم که بتواند این گردنه‌ی را پشت سر بگذارد و با قدرت به میدان سخت رقابت بازگردد.

منبع: 247wallst

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    عاقلانه اش اینه که بره سراغ سگمنت هایی که رقیب کمتر هس! البته کار اصلی گروه میتسویشی خودرو نیس!

  2. amirhossein

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید ایران چقدر خوبه.اصلاااا از این تقلبا نداره.چون اصلا تستی نداره.الکی سازمان استاندارد یه برچسب میچسبونه.سمند ای اف سون با مصرف خارج شهر ۸بی ه .پژو باهمون مصرف میشه جی.با اینکه حجم موتورم یکیه.و نسبت دی اکسید تولیدی هم طبق نوشته خودشون چند دهم درصد فرق داره :|

  3. (*مهرداد*)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    حتی فکر این که درهای این کارخانه بسته شود هم ساده لوحانه هست و همچین اتفاقی هیچگاه نخواهد افتاد…همچنین در حال حاضر در کشورهای دیگر از جمله شرق آسیا و اروپا و امریکای جنوبی مدلهای پاجرو اسپرت نسل جدید و پیکاپ ترایتون و لنسر و میراژ بسیار فروش بالایی داشته و دارند .این شرکت قدرتمند ژاپنی در زمینه فاینانس و بازار پول نقش مهمی در جنوب شرق و شرق اسیا داره و شریک قدرتمند بسیاری از بانک های معتبر هست ..

  4. ali a.j.g

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (724 ديدگاه)

    تشکر از آقا شاهین

  5. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (511 ديدگاه)

    ن…اصلا تصوربسته شدن درهای این غول بزرگ خیلی سخته

  6. بهنام طیبی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    یعنی اینقدر قضیه جدی شده؟؟؟

  7. علي

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (966 ديدگاه)

    خدا رحمت کنه میتسوپیشیرو . دلم به حال اون ایرانیا میسوزه که همین ۲ روز پیش خودروی outlander تحویل گرفتن اونم با قیمت بالای ۲۰۵ م . خدا نگذره ازشون

  8. بنتلی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    میتسوبیشی شرکت بزرگیه،با این چیزا کمرش خم نمیشه،مدل های کوچک شهری میتسو شامل این قضیه میشه نه اوتلندر و بقیه محصولات،از طرفی ابعاد این رسوایی زیاد بزرگ نیس(فک کنم حدود 300هزار تا از دهه90)،البته این موضوع رو اعتبار و محبوبیت میتسو تأثیر میزاره ک اونم با گذشت زمان رفع میشه

  9. مهدی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نه خودم میتسوبیشی دارم نه پدرم به خاطر همین نمی خوام تعصبی به قضیه نگاه کنم…اما می دونم که حیفه انقدر تند درباره ی این کمپانی بزرگ اظهار نظر می کنیم!!!حیفه واقعا حیفه!!!این داستان کمتر اعلام شدن مصرف سوخت فقط مربوط به خودروهای میکرو کار اون هم فقط برای فروش در خود ژاپن بوده نه بیشتر از این که بخواهیم این غول خودروسازی رو زیر سوال ببریم!!!تجربه ی میتسوبیشی چه در صنعت خودرو چه هواپیماسازی و…که همون تکنولوژی بالای هواپیماها رو روی خیلی از مشخصات فنی و آیرودینامیک خودروهاش پیاده می کنه نشون از کیفیت بالای این برند داره که حتی باعث شده فروش این برند تو خیلی از کشورهای اروپایی به همراه هوندا حتی از تویوتا هم بالاتر باشه.مطمئن باشید میتسوبیشی همیشه میتسوبیشی خواهد ماند

  10. حمید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به نظرم اگه از ایران باهاش صحبت بشه می تونیم امتیازات زیادی رو ازش بگیریم و کارخونه ای رو که تو آمریکا تعطیل می کنه بیارتش ایران

  11. احمد باقری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    باید یه تکون جدی به خودش بده تا اوضاع از این بدتر نشه، بعضی از شرکتهای خودروسازی، اوضاعی بسیار بسیار بدتر از این داشتن و الان سرپا هستند.

  12. علیرضا4225

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    اسم میتسوبیشی منو یاد وانت ال 200 می ندازه سال 1991 زمانی که همراه تویوتا و مزدا وارد ایران می شد از هر دو ی اونها قشنگ تر بود با اینکه کیفیت اونا رو هم نداشت ولی بازار خاص خودشو داشت حیف این برند هست که در زمینه خودرو دیگه فعالیت نکنه

  13. علیرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مطمئنا با این مدیرا قسمت خودروسازی میتسو به زودی ورشکست خواهد شد توقف تولید evo به زودی توقف تولید پاجرو و تولید خودرو هایی همچون میراژ!!!!

  14. همایون

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (784 ديدگاه)

    جالبه در حالی که خودروسازی میتسوبیشی حتی داره قافیه بازی رو به حریفای کره ای واگذار میکنه شرکت هواپیماسازیش چندروز پیش اولین پرواز جنگنده پنهانکار نسل پنجمی خودش رو انجام داد که تو این زمینه چهارمین کشور دنیاست یعنی حتی کشورهایی مثل آلمان فرانسه انگلیس نتونستن جنگنده نسل پنج بسازن ولی در عجبم چرا تو خودرو از تکنولوژی بالایی که در اختیار دارن استفاده نمیکنن

  15. MjM

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    خدایی ببینید چه بر سر فولکس و میتسوبیشی اومد
    فکر کنم باید بیان ازین خودروسازای ما مشورت بگیرن…..این چیزا یه امر خیییلی طبیعیه تو ایران…اگه کارایی که ایران میکنن یه خودرو ساز تو دنیا انجام میداد در آن واحد از رو زمین محو میشد!

  16. Mahmood

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    حیف شرکتی با این عظمت نیست که مثلا کارخونش در آمریکا تعطیل بشه؟ نباید بذارن این اتفاق بیفته چون هرچی نباشه ژاپنیه و قدمتش هم از هموطنان خودش بیشتره پس باید حتی بهتر از بقیه هم عمل کنه نه این که به این نقطه برسه.

  17. F.A

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    میتسوبیشی تعطیل بشه یا کم بیاره و میدان را خالی کنه؟؟ امکان نداره کوتا بیاد. مگه شرکت امروز و دیروزه که اینجوری در موردش صحبت میشه؟؟؟!!! این رسوایی را فولکس واگن، بزرگترین خودرو ساز دنیا و سایرین هم داشتند. چرا فقط یقه میتسو را می گیرید؟؟چرا؟؟

  18. Hessam lexus

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا حیف هست که تعطیل بشه
    پاجروش بی رقیب بود به خصوص مدل ۱۹۹۲

  19. Archi KHAN

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    نه عاغا چرا تعطیلش کنی ؟
    یه لابی با دلالهای معزز ایرانی بکن !
    خدا برکت بده ، همه را میان میخرن و میبندن به خیک مردم …

  20. ahmadreza

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تمام این اوصاف به خودروهای تولید داخل شرف داره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا