میتسوبیشی

میتسوبیشی لباس نیسان را پوشید!

باورکردن اینکه یک خودروی لوکس ژاپنی، اینک با دو برند متفاوت در این کشور فروخته می شود، سخت است. اما میتسوبیشی با معرفی سدان لوکس پرودیا که در اصل همان اینفینیتی M می باشد، این کار را انجام داده است.

Mitsubishi Proudia
Mitsubishi Proudia

میتسوبیشی سالهاست که دیگر در کلاس خودروهای لوکس، جایگاه و مدلی برای عرضه ندارد. حالا هم که بعد از یک وقفه ۱۰ ساله به این کلاس باز می گردد، باید تحت سایه نام اینفینیتی قرار بگیرد. جالب اینکه پروتون مالزی هم سعی داشت از این پلتفرم برای ساخت یک خودروی لوکس بنام Perdana استفاده کند که به نتیجه نرسید.

Mitsubishi Proudia Rear
Mitsubishi Proudia

میتسوبیشی پرودیا (Proudia) با موتورهای ۲.۵ لیتری و ۳.۷ لیتری شش سیلندر خورجینی با توانهای ۲۲۲ و ۳۳۰ اسب بخار و بصورت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل قابل انتخاب خواهد بود. ظاهرا میتسوبیشی به خود زحمت زیادی نداده و تنها جلوپنجره اینفینیتی M را تغییر داده و آرم خود را نیز جایگزین کرده است!

Mitsubishi Proudia dashboard
Proudia dashboard
Mitsubishi Dignity dashboard
Dignity dashboard
Mitsubishi Proudia interior
Proudia interior

یک نمونه هایبریدی از این خودرو با نام Dignity یا منزلت با ترکیبی از موتور ۳.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی نیز به بازار خواهد آمد که البته نمونه مترادف آن در نیسان، اینفینیتی M35h می باشد. دیگنیتی ۱۵ سانتی متر نیز کشیده تر از پرودیا می باشد.
با اینکه میتسوبیشی پرودیا احتمالا در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد، اما قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری برای آن درنظر گرفته شده است. قیمت دیگنیتی هم ۱۰۵ هزار دلار ناقابل است. اما چرا باید نیسان به رقیب خود اجازه استفاده از پلتفرم خود را بدهد؟ شاید دلیل آن توافقی دوجانبه باشد که در سال ۲۰۱۰ بین نیسان و میتسوبیشی امضا شد و نیسان هم می تواند از کمکهای میتسوبیشی برای ساخت یک وسیله نقلیه تجاری الکتریکی بهره ببرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. خودم

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    میتسوبیشی که یه طرح فوق العاده مثل لنسر رو داره چرا یه ماشین لوکس بر اساس همون طرح تولید نمی کنه من موندم :(

  2. بهزاد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    هزینه ی طراحی و اجرای همچین خودرویی بالای 600 میلیون دلار برای خودرو ساز تمام میشه و به نسبت بازاری که میتسوبیشی داره فکر نمیکنم اجرای این کار براش سودی داشته باشه.

    1. خودم

      ۲۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (221 ديدگاه)

      میتسوبیشی یه طرح کانسپت واسه تولید یه ماشین لوکس به نام concept zt داره.می تونه از همون طرح استفاده کنه.قیافه ش بدک نیست :)

  3. حمید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    میتسوبیشی یه زمان نماد صنعت و کیفیت و قدرت خودروسازی ژاپن بود، واقعا چه بلایی به سر این خودروساز اومده که گوشه افتاده و تنها هنرش فروش موتور و گیربکس های از رده خارج به چینی ها شده و تیون کردن لنسر.

    1. سعید

      ۲۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      داش حمید فک کنم چند تا از این بچس ایرانخودرو سایپا رفتن اونجا سرکار..!

  4. ناصر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    میتسوبیشی هم زمانی میتسوبیشی بود الان دیگه پشت نام لنسر که تنها محصول ارزشمنشه قایم شده جالب اینجاست ایران خودرو هم پشت همین نام قایم شده و رفته دنا رو از عقب و جلو کامل از رو لنسر کپی کرده و اسمشو گذاشته خودرو ملی!!!!!!!!!!!!!!

  5. حمید

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    همون لنسر هم با وجود قیمت کمش تو هیچ کجای دنیا فروش قابل توجهی نداره. میشه اینطور گفت که لنسر فقط هست

    1. amirali

      ۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش من موتور لنسر تو رده خودش از ابر ترین هاست
      با حجم 2000cc تا 400 اسب بخار قدرت تولید میکنه

      در حالی که ماشین های متوسط جهان با حجم 2000cc اغلب 120-160 اسب بخار تولید میکنن!

      1. ارماااام

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        دقیقا
        چند سال پیش که لنسر رو با موتور ۲۰۰۰سی سی زدن که ۴۰۰اسب بخار قدرت داشت یه رکورد رو تو دنیا زد با حجم پایین و قدرت بالا

  6. aslan

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    باید بدونید که لنسر از لحاظ فنی ماشین خیلی سطح بالایی هست

  7. بهزاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    اگر در سال جدید مدل جدید گالانت و همینطور لنسر و اوت لندر هم به سبد فروش این شرکت اضافه بشه میتونه به روزهای خوبش برگرده.

  8. سید علیرضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    این دو شرکت همیشه رقیب م بوده اند و خودرو های یک شکلی هم می سازند

  9. عليرضا

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    متاسفانه دوستان اطلاعات درستی از عظمت کارخانه میتسوبیشی با 500 شرکت اقماری ندارند … تولید اتوموبیل یکی از شاخه های این شرکت بی رقیبه….
    اقتصاد کشور ژاپن به این شرکت وابسته ست.

  10. mmf66

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اتفاقا میتسوبیشی فروش خوبی در دنیا داره و در ژاپن فکر کنم رتبه 4 رو داره بعدشم همون لنسر اوو رو که میزنه به اندازه ی کل یک شرکت خودروسازی ارزش داره آخه اوو که هر ماشینی نیست یک ماشین خارق العاده و استسنایی هست تازه شاسی بلند های بسیار خوبی داره و کیفیت بالای میتسوبیشی رو هم که همه میدونن

  11. رهام

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ماهم ال نود رو داریم 2 تا شرکت میزنن از ما کپی کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا