پس از معرفی جهانی میتسوبیشی انگلبرگ تورر در نمایشگاه خودروی ژنو، این کانسپت روانهی نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ میشود.
البته میتسوبیشی تصمیم گرفته نام این کانسپت را برای نمایشگاه شانگهای تغییر دهد و بنابراین این خودرو با نام e-Yi در شانگهای حضور خواهد داشت. حرف e در نام این خودروی مفهومی به واژههای Electric (الکتریکی)، Explore (کاوش)، Experience (تجربه) و Engage (مشغول شدن) اشاره دارد و حرفهای Yi نیز تلفظ دو کاراکتر چینی است که یکی به معنی قوی و قابلدوام بوده و دیگری نیز به معنی زیباست.
این خودرو تغییری در مقایسه با کانسپت انگلبرگ تورر نداشته اما به نظر میرسد بدنهی e-Yi رنگ خاکستری تیرهتر را به خود گرفته است. این خودروی مفهومی پیشنمایشی از نسل بعدی یک شاسیبلند است که این شاسیبلند احتمالاً اوت لندر پلاگین هیبریدی خواهد بود. کانسپت مورد بحث همچنین نشان دهندهی تکنولوژیهای الکتریکی سازی، چهار چرخ محرک و سیستم کمک رانندهی پیشرفته میباشد.
کانسپت e-Yi یک شاسیبلند پلاگین هیبریدی است که از سیستم توئین موتور میتسوبیشی برخوردار میباشد. این مجموعه شامل یک پیشرانهی ۲.۴ لیتری بنزینی به عنوان ژنراتور و دو واحد الکتریکی کاراست. باتری با ظرفیت این خودرو نیز زیر کف و در میانهی کانسپت جای گرفته است.
ژاپنیها میگویند سیستم چهار چرخ محرک فول تایم نیز از تجارب به دست آمده در لنسر اوولوشن برخوردار بوده و برای توزیع گشتاور بین چرخهای جلو از سیستم کنترل انحراف فعال استفاده میکند. این سیستم با همکاری کنترل چهار چرخ S-AWC کار میکند. سیستم یاد شده با کنترل نیروی ترمز در هر چرخ باعث بهبود عملکرد دینامیکی خودرو خواهد شد.
بنا به گفتهی میتسوبیشی، کانسپت e-Yi میتواند در حالت الکتریکی برد ۷۰ کیلومتری داشته باشد و مجموع محدوده حرکتی آن بیش از ۷۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۸خیلی دوست دارم میتسوبیشی مثل دهه 90 در اوج باشه!
البته دوستانی که با گالانت و لنسر و پاجرو خاطره ندارن احتمالا درک نمیکنند.
جی کلاس مرسدس
۲۱ فروردین ۱۳۹۸آدم و یاد سانگیانگ میندازه