بیشک میتسوبیشی را میتوان برندی خوشنام در ایران دانست. این امر تا حد زیادی ناشی از پیشینه نیک و نیز تصاویر مسرت بخشی است که از این خودرو در یادها مانده و هنوز هم خدشهدار نشده است. در این دوران که رقابت میان کمپانیها بسیار فزاینده و توفنده است، شهرت و سابقه خوب یک برند خودش به تنهایی سرمایه ای بزرگ و نیز پشتوانه ای محکم برای فروش هر چه بهتر میباشد. چندی پیش از خودروی کوچک میتسوبیشی میراژ در یکی از هتلهای تهران رونمایی شد. از لحاظ فرم بدنه این خودرو در دو نوع هاچ بک و سدان تولید میشود، که قرار است در آینده ای نزدیک مدل هاچ بک آن در کشورمان عرضه شود. از آنجایی که این مدل با بهایی نزدیک به همردیفان چینی و کره ای خود ثبت نام میشود – در حدود ۷۰ میلیون تومان- و با توجه به این که نرخی برای آن تعیین شده در این وانفسای گرانی فزاینده خودروهای وارداتی تا حدی وسوسهبرانگیز است، لذا بر آن شدم که در حد بضاعت خویش به بررسی اجمالی این خودرو بپردازیم.
از این خودرو در منابع و وبسایت های خارجی بهکرات بحث و صحبت شده و مطالب و نوشتهها هم در مورد آن بسیار است، که در اینجا سعی بر این است که تیتروار به بخشهای کوچکی از آنها اشاره شود.سایت AUTO EXPRESS، این خودرو را مورد بررسی قرار داده و نکات مثبت و منفی ذیل را در آن مشاهده نموده است:
- نکات مثبت: هزینههای پایین نگهداری، فضای داخلی مناسب، تجهیزات زیاد
- نکات منفی: فضای داخلی ارزانقیمت (منظور مواد مورد استفاده است) و هندلینگ ناقص
همچنین کارشناس این سایت از لحاظ قابلیت اطمینان،۴ ستاره از ۵ ستاره را برای آن در نظر گرفتهاند.
سایت خودرویی DRIVEARABIA هم این خودرو به این صورت ارزیابی کرده است:
- نکات مثبت: مصرف سوخت به صرفه و اقتصادی، قیمت پایه مناسب
- نکات منفی: پلاستیک سخت و انعطافناپذیر (در کابین)، کندی زیاد خودرو
سایت WHAT CAR بریتانیا، این خودرو را چنین ارزیابی نموده است:
- نکات مثبت: ایمنی خوب و امنیت مناسب، فضای جادار کابین
- نکات منفی: هندلینگ بیدقت و سواری نامناسب، صدای زیاد باد و موتور، استفاده از مواد ارزانقیمت در داخل خودرو، صندوق کوچک
و در نهایت سایت JD POWERS آمریکا که یکی از معتبرترین سایتها در زمینه ارزیابی کیفی خودروست، میتسوبیشی میراژ را از لحاظ کیفیت کلی در حد متوسط و از نظر عملکرد و طراحی در حد ضعیف ارزیابی کرده است.
از لحاظ ایمنی هم خودرو فوق ۴ ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا و ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا دریافت نموده است. نکته جالب اینجاست که این خودرو در موسسه IIHS آمریکا هم از لحاظ ایمنی نمره خوبی در همه قسمتهای بدنه کسب نموده و تنها در تست تصادف از جلو (SMALL OVERLAP) که یکی از سختترین تستها در نوع خود میباشد، ضعیف ظاهر شده است. ناگفته نماند بسیاری از خودروهایی که بهمراتب بزرگتر و معروفتر از میراژ هم هستند، نتوانستهاند از این آزمون سربلند بیرون بیایند. قیمت این خودرو هم در بازار آمریکا بین ۱۲۹۹۵ تا ۱۴۱۹۵ دلار است. پرسشی که شاید پس از خواندن و مرور مطالب بالا برایتان پیش بیاید این است که در این میان مصرفکننده ایرانی چه رویکردی را باید در قبال این خودرو در پیش بگیرد تا متضرر نشود؟ بالاخره این خودرو را خریداری کند یا خیر؟ واقعیت این است که در حال حاضر پاسخ به این سئوال بسیار مشکل است، آنهم با توجه به اینکه این خودرو توسط ما تست و آزمایش نشده و همچنین به دست هیچ مصرفکننده ای هم نرسیده است، اما میتوان با بررسی و آنالیز سایتهای معروف خودرویی در دنیا کمابیش به استنباطهای ذیل دست یافت که امیدواریم راهنمای شما در باب خرید بهتر این خودرو باشد. در کل اگر در جستجوی خودرویی اقتصادی، بسیار کممصرف، کمهزینه و با برندی معتبر و نیز کیفیت نسبتاً بالا هستید حتماً این خودرو را در اولویت تان قرار دهید. همچنین اگر در شهری بزرگ و پرترافیک زندگی میکنید و در پی خرید خودرویی کوچک هستید این خودرو به شما پیشنهاد میشود، چون فرمان تمام برقی (سروالکترونیک) و همچنین دنده اتوماتیک و نیز جثه کوچکش به راستی در هیاهوی ترافیک ارزشمند بوده و کارگشای شماست. و اگر رانندگی نرم و کم تنش را هم ترجیح میدهید، نیم نگاهی به این خودرو بیاندازید!تعداد سیلندر | ۳ عدد |
حجم موتور | ۱۱۹۳ سی سی |
قدرت | ۷۶ اسب بخار/ ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۱۰۰ نیوتن متر/ ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
نوع گیربکس | CVT |
محور متحرک | جلو |
شتاب | ۱۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۷ کیلومتر |
وزن | ۸۷۵ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۳۷۸۰/۱۶۶۵/۱۵۰۰ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۴۵۰ میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر |
تعداد ایربگ | ۲ عدد |
سیستم ترمز | ABS- EBD |
سیستم فرمان | EPS (تمام برقی سرو الکترونیک) |
قیمت در ایران (میلیون تومان) | ۶۹.۹ |
قیمت در بازار امارات (درهم) | ۴۵۰۰۰-۴۰۹۰۰ |
توضیح: نمونههای عرضه شده در بازار امارات، ساخت کشور تایلند است.
نوشته و گردآوری: سام کاویانی
محمدMOHAMMAD
۱۳ آبان ۱۳۹۳من اگه 70 میلیون میخواستم بدهم بالای این ماشین 1-اول 70 میلیون را میگذاشتم توی بانک و هر ماه 1400000 سود میگرفتم بعد یک ماشین اقساط میخریدم ترجیحا تندر90 و هر ماه یک میلیون می دادم اقساط ماشین و 400000 بقیه را میگذاشتم برای خرج ماشین بیمه بنزین و غیره ….و مزیتش اول این بود که اصل پولم سرجاش بود دوم 70میلیون سرمایه داشتم سوم ماشینی را که میخریدم رند بازار بود و هرموقع میخواستم با کمترین ضرر می فروختمش چهارم هم موتور قوی و هم جادار و خانوادگی بود پنجم هم لوازمش و هم تعمیرکارش راحت در دسترس بود
sina
۱۴ آبان ۱۳۹۳نظرت عالیه
داریوش
۱۵ آبان ۱۳۹۳پس با این حساب این ماشینو افرادی میخرن که میخوان اس 500 بخرن.میزارن بانک ماهی 30 تومن میگیرن. اینو 2 ماهو نیمه قسطی میخرن.
محمدرضا
۱۵ آبان ۱۳۹۳عزیز اگه 100 تومن بذاری بانک بهت 1400000 میدن…
محمدMOHAMMAD
۱۵ آبان ۱۳۹۳خیر – بانک یکساله 22 درصد سود میدهد و یک میلیون را یکسال 220000تومان سود میدهد که ضرب در 70 میلیون می شود 15400000 تومان سود یکسال حالا تقسیم بر 12 ماه کن ببین میشه چند-و این سود بانکی است ولی موسسات بیشتر سود میدهند که پیشنهاد می کنم پول خود را درون موسسات مالی نگذارید در ضمن منظور من از دیدگاه اولم این بود که اصل پولتان را برای این اسباب بازیها از بین نبرید چون دو سال بعد موقع فروش البته اگر بخرند باید باحداقل 20 میلیون پولتان خداحافظی کنید
طوفان
۱ آذر ۱۳۹۳اون وقت باید ال 90 45 میلیونی را از شرکتهای لیزینگ کلاه بردار میخریدی 80 میلیون و تا وقتی که موهات رنگ دندونات شد قسط بدی . وقتی هم که قسطش تموم شد 70 میلیونی که گذاشتی بانک اندازه 10 میلیون الان هم ارزش نداره . تاز اگر خدایی نکرده ماشینتو دزد ببره یا تصادف کنی اون وقت داری ماهی 1 میلیون قسط برای باد هوا میدی . پس برو پولتو بده ماشین دلخواهتو بخر و لذتشو ببر
پيمان
۱۷ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز,
نظرت برای من کارمند نوعی بسیار درست و متینه.
ولی توجه داشته باش که مخاطب این ماشین (و هاچبکهای کوچولوی وارداتی مشابه), خانواده های نسبتا مرفه هست که معمولا این جور ماشینها, ماشین دوم یا سومشونه و براشون حکم ماشین دم دستی و داخل شهر رو داره.
احسان
۷ آذر ۱۴۰۰غیر منطقی و آبکی بودن این نظر الان بعد چند سال خودشو نشون میده. الان هفتاد میلیون تو برای خرید یک موتور کافی نیست و میراژ ۷۰۰ میلیونه!
محمدرضا
۱۳ آبان ۱۳۹۳شکستی که میخوره سنگینه
ASTON MARTin
۱۳ آبان ۱۳۹۳نوشتین دو ایر بگه ولی من ایر بگ بغل سرنشینان عقب رو هم میبینم :|||
جریان چیه؟؟؟؟
سام
۱۴ آبان ۱۳۹۳با سلام
حرف شما درست است .نمونه هایی از این خودرو که در آمریکا و اروپا عرضه می شوند به طور استاندارد به 6 ایربگ مجهزند. ولی در ایران قرار است که شرکت واردکننده در مرحله اول، مدل ساده تر این خودرو را که مجهز به دو ایربگ می باشد را روانه بازار کند.
سام
۱۴ آبان ۱۳۹۳در ادامه هم این را می خواهم خدمتتان عرض کنم که مسئولان شرکت وارد کننده معتقدند که برای یک خودروی شهری نصب کیسه های هوای بیشتر تنها موجب افزایش بی دلیل قیمت این خودرو می شود.
Ahmad..F12
۲۷ آبان ۱۳۹۳با تشکر از سام عزیز و مطالب بسیار پر بار و مفیدش
محمدرضا
۱۳ آبان ۱۳۹۳دوستتان به نظرتون اوتلندر سانتافه رو توی فروش در ایران شکست میده؟
ارمان
۲۲ آبان ۱۳۹۳البته اگه ایران امریکا بود به کلام به شما بگم زیبایی ماشین مهمه اما مای راننده داخل ماشینیم مگه نه پس کیفیت سواری چی میشه ؟
افرادی که میگن سواری سانتافه خوبه باید بیشتر ماشینهای مختلف رو امتحان کنن
ASTON MARTin
۱۳ آبان ۱۳۹۳این حرفم به معنی تایید خودروسازای داخلی نیس به هیچ عنوان
ولی پارسو سمندو به این “بخاطر قیمته سوبلش” ترجیح میدم :|
ینی چی نزدیک صد میلیون بدی این نکبتو سوار شی؟؟ صد میلیونو میدم زمین میگیرم سال دیگه مازراتی سوار میشم :| والا به مولا
اصلا تو ایران هیچی به قیمتش نمی ارزه.. واس عوام مردم با این رشد اقتصادی منفی و تورمو خط فقر هیییییییییییییچ چیزی به قیمت واقعیه درامد ارائه نمیشه .. مگه این که دو روزه باشه.. ینی دو روز فقط کار بده … که خب جنس ارزون هم خرپولی میخواد چون دیگه میدونید کسی پولدار نی اینقدر ک زرتو زرت ارزون بخره
این ماشینم روزای اول خوبه.. این قدری مواد بی کیفیتش توش مشهوده که هر منتقدی بگی یه طعنه بهش انداخته و تو جاده های ایران سر سال سرو صدای بدنش در میادو شُل میشه
بابا به چه زبونی بگم تو یه باتلاقی گیر کردیم که دسو پا زدن فقط باعث بدتر شدن وضمون میشه؟؟؟
این کشور زندانو ما زندانیان
برشکن زندانو خود را وا رهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــان
amir
۱۴ آبان ۱۳۹۳قبول دارم قیمت ماشین توی ایران مسخره هست ولی دیگه مقایسه این خودرو با سمند هم بی انصافیه!!!
ASTON MARTin
۱۴ آبان ۱۳۹۳درسته من از جهت قیمت مقایسه اش کردم وگرنه اون که درست
چون رقابت خودرو ها با هم بیشتر از هر چیز در قدم اول به قیمتشون برمیگرده
من نمیتونم تصور کنم شخصی یک سمند رو که نصف قیمت این خودرو قیمت داره و بطور کلی از این بهتر میزنه بر این ترجیح بده!
mustang
۱۴ آبان ۱۳۹۳اینم به حرفات اضافه کن که این ماشین تو جاده های استاندارد تست شده این از اب در اومده.بعید نیست تو چاله چوله های جاده های ایران دوام بیاره.کلا کشور جهان سومی مثل ما خریدار این ماشینا میشه.واقعا ما داریم به کجا میریم؟؟؟؟
ارمان
۲۲ آبان ۱۳۹۳باور منید سمند رو هر جورررر که حساب کنید 9 ملیون بیشتر نمی ارزه شما بگید سمند30 تومانی یا میتسوبیشی 70 تومانی
بد دو سال هر چاله خیابون واسه سمند زنگ خطر هستش ولی من لنسری سوار شدم که ماله 20 ساله اما هنوز سرشو سره مزدا 3 میذاره (;
ASTON MARTin
۱۳ آبان ۱۳۹۳ضمنا با این مشخصات و با توجه به دانش فنی عامه مردم ” که بیشتر توی ظاهر سیر میکنن ” تیبا اصلی ترین رقیبه این وزغه :|||||||||///////
محمدMOHAMMAD
۱۳ آبان ۱۳۹۳اگر بنا به این ماشین باشد 70میلیون بدهم- میرم رنو کلیو میخرم 80 میلیون هم بزرگتر زیباتر و در ضمن خودرو روز اروپا است و اینکه 4 سیلندر است بعلاوه اینکه محصولات رنو در ایران بازار خرید و فروش بهتری نیز دارد
e36
۱۴ آبان ۱۳۹۳فکر نمیکنم 70 ملیون بدنش همیشه پیش از عرضه یه قیمت اعلام میکنن بعدش 20 درصد میاد روش!!
Farjam.BMW
۱۴ آبان ۱۳۹۳.حماقته 70 میلیون بدی واسه این ام وی ام 110 از این خشکل تره و بهتره
سهند
۱۵ آبان ۱۳۹۳این ماشین تو 2014 زشت ترین بوده حالا دیدن فروش نداره گفتن بدیم به ایران تو همین سایت مطلبش هست
مسعود
۱۷ تیر ۱۳۹۴منبعتون موثق نیست
MEHDI
۲۸ آبان ۱۳۹۳من یک پسر 10 ساله با سلیقه دارم که همیشه نظرشو جویا میشم ،وقتی تو اینترنت این ماشینو دید گفت این دیگه چیه،همون ال نودی که داریم از این قشنگتره و تو هاچ بک ها MG3 را ترجیح میده.
قدیمها میگفتن آدم گربه ای که میاره تو خونه اش هم باید خوشگل باشه.
میراژ واقعا TEFAL هست حالا میخواد ژاپنی باشه یا چینی.
راستین
۲۰ آذر ۱۳۹۳واقعن فرق ماشین ایرانی با ژاپنی رو نمیتونید درک کنید؟ سمند رو با میتسوبیشی مقایسه میکنید!!!!
كورش تيپ ٥ مدل ٨٣
۱۵ فروردین ۱۳۹۴ببینید درسته که خودروهای آمریکایی ، ژاپنی و آلمانی غولهای خودروسازی دنیا هستند ، و اینم درسته که این ماشین با این مشخصات سگش می ارزه به سمند و آشغالایی که تو ایران تولید میشه ولی مسعله اینجاست که این ماشین خداییش نسبت به قیمتش اصلا نمی ارزه
ما ایرانیا تا ۲ سال پیش مزدا ۳ میخریدیم ۳۴ ملیون ، حالا باید دو برابر پول بدیم واسه ماشینی که نصفه اونم آلیاژ داخلش کار نشده ؟؟؟؟؟؟؟
فربود
۱۸ خرداد ۱۳۹۴اتومبیل های ژاپن طلای 22عیارهستند.فردا قیمتش میشه 100میلیون بعد میگیم چرا نخریدیم.بخرید ضرر نمی کنید باور کنید.ای خدا چرا ژاپن اینقدر لوازمش خوبه؟فکر کنم چون دزد نیستن مثل چینی ها.این برندها رو میگم لطفا صلوات بفرستید .هوندا یاماها کاوازاکی تویوتا ایسازو سوزوکی میتسوبیشی مزدا نیسان سوبارو داتسون کوماتسو شارپ سونی توشیبا سانیو ایوا اکایی پاناسونیک هیتاچی کانن وصدها برند دیگه.اصلا خود امریکایی ها واروپایی ها لوازم ژاپنی مصرف میکنن تا امریکای واروپایی
مسعود
۱۷ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان خب راستش نظرارو خوندم برا من خیلی جالب بود چون زیاد تو ماشین حرفه ای نیستم اصلا
اما چنتا نکته ماشین با کیفیتی هست و درو پیکرش اونجوری که دوستمون گفت شل نمیشه و قابل مقایسه با خودرو های داخلی نیست
میتسوبیشی موفق میشه چون علاوه بر کیفیت طراحی های تکراری و تقلیدی نداره و منحصر به فرد مثل لنسر 1.8
سوم اینکه من نمیفهمم مدل قیمت گذاری ماشیناچجوریه طبق خبر گزاری ایسنا سازمان مقررات و قیمت گذاری قیمت این ماشینو 10300 دلار گذاشته بدون هزینه حملو نقل فقط
که به تومن خودمون میشه 37 میلیون تومن خیلی منتظر شدم بیاد حالا اومده شده نزدیک 80 میلیون یکی اینو توضیح میده
حتی اوتلندر قرار بود تو ایران با 25 هزار دلار امریکا وارد بشه که میشه 88 میلیو ن اما الان چجوری 130یا 140 ملیونه فکر کنم