مورگان موتور

به‌روزرسانی مورگان پلاس فور و پلاس سیکس برای مدل 2022

شرکت بریتانیایی مورگان به ساخت خودروهای کلاسیک و سنتی شهرت دارد اما بااین‌وجود این شرکت طی سال‌ها، روی محصولات خود به‌روزرسانی‌های ظریفی هم انجام داده است. حال نیز مورگان نسخهٔ بروز شدهٔ مدل‌های پلاس فور و پلاس سیکس را برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است. این به‌روزرسانی، دو خودروی مورگان را راحت‌تر و مدرن‌تر ساخته بدون آنکه لطمه‌ای به جذابیت رانندگی سنتی آن‌ها وارد کند.

این به‌روزرسانی‌ها شامل ویژگی‌های استاندارد و سفارشی بیشتر می‌شود که در هردو مدل پلاس فور و پلاس سیکس اعمال می‌شود و بر اساس بازخورد دریافتی از خریداران افزوده شده است. مهم‌ترین تغییر بیرونی این دو خودرو برای مدل ۲۰۲۲، طراحی جدید کاپوت است. در این کاپوت جدید، بست‌های ریلی قبلی حذف شده که باز و بسته کردن کاپوت را آسان‌تر می‌کند. این کاپوت جدید همچنین از لحاظ آئرودینامیکی هم هماهنگی بهتری با شیشهٔ جلو و طرفین خودرو دارد که گفته شده این بهبودها موجب کاهش سروصدای داخل کابین خواهد شد.

برای داخل این دو خودرو، مورگان صندلی‌های جدیدی با بهبود حمایت از بدن را در نظر گرفته است. این صندلی‌ها در دو نسخۀ مختلف شامل «کامفورت» و «کامفورت پلاس» ارائه می‌شود که مدل پلاس فور به‌صورت استاندارد از نمونهٔ اول و مدل پلاس سیکس از نمونهٔ دوم برخوردار است اما صندلی‌های کامفورت پلاس برای مدل پلاس فور هم قابل سفارش هستند. هردوی این صندلی‌ها از پروفیل جدید در قسمت نشیمنگاه و قابلیت تنظیم در ناحیهٔ کمر برخوردارند اما صندلی‌های کامفورت پلاس قابلیت ارتجاعی بیشتر و قابلیت تنظیم بیشتری دارند.

اما علاوه بر صندلی‌های جدید، نورپردازی کابین این مورگان‌ها نیز با دو چراغ LED جدید در عقب بهتر شده است. در همین حال، دو پورت USB هم به‌صورت استاندارد در کابین این دو خودرو تعبیه شده است. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم پلاس فور و پلاس سیکس برای مدل ۲۰۲۲ ارائهٔ یک محفظهٔ بار قفل‌دار است که برای هردو خودرو قابل سفارش خواهد بود. این محفظه روی صندوق بار متصل می‌شود و فضای بار بیشتری را فراهم می‌کند.

پیشرفته‌ترین ویژگی جدید این دو خودرو از لحاظ فناوری را می‌توان سیستم اگزوز اسپرت فعال دانست که دو حالت مختلف را در اختیار راننده قرار می‌دهد. حالت اول برای جاده‌های بازطراحی شده و صدای تهاجمی‌تری دارد اما دومی برای شهر بوده و ساکت‌تر است. پلاس فور و پلاس سیکس مدل ۲۰۲۲ همچنین اولین محصولات مورگان هستند که از لوگوی بازطراحی شدهٔ این شرکت استفاده می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. BenzSLR

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    مورگان با ظاهر کلاسیکش واقعا جالبه . تو ایرانم ازش هست

  2. GT

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره، حس کلاسیک بودن را میده، ولی داخل خودرو کمی از کلاسیک بودن فاصله گرفته، مثل فرمان که بسیار شبیه لوتوس و انتخابگر دنده که شبیه بی ام و هست، اگر این دو هم کلاسیک بودن عالی میشد

  3. AMANTE

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    طراحی بیرونی به خودی خود زیبا و حالت کلاسیک زیبایی داره.
    طراحی داخلی هم به خودی خود زیبا و حالت ترکیب کلاسیک و مدرن جالبی داره که بیشتر به سمت مدرن شدن رفته.
    اما ترکیب این دو طراحی به نظرم جالب نشده.
    خیلی دوست دارم تجربه ی سواری با یک مورگان رو داشته باشم.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. porsche

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    متأسفانه از دست من راحت نشدید.

    1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ??
      گفتم از دستت راحت نمیشیم?
      ای کاش میشُدیم?( شوخی)

    2. GT

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (433 ديدگاه)

      خب خدا را شکر امیدوارم همیشه سلامت باشید??

    3. Ninja

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      چه خوب امیدوارم همیشه در سلامت باشید

    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خداروشکر که حالتون خوبه آقای پورشه،خوش اومدی!

  5. امیر

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ظاهر کلاسیک در کنار تجهیزات مدرن واقعا لذت بخشه.
    فقط من قبلا شنیده بودم مورگان گیربکس مزدا رو نصب می کنه ؟ درسته ؟

    1. AHMET 2002

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      تجهیزات مدرن؟؟؟؟

    2. Twin H Power

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (272 ديدگاه)

      این دو مدل فور و سیکس از موتور و گیربکس ب ام و استفاده میکنن .
      اون مدل سه چرخ بود که گیربکس دستی مزدا میاتا روش بود .

  6. میرخان

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    متنفرم از این مقاومتی که بین ما آدم ها برای نوگرایی هست، اخه ما خلق شدیم که همش پیشرفت کنیم و تجربه های جدید به دست بیاریم آخه این چه کاریه بی انصافا

    1. Sina10

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      اگه خودروی کلاسیک ساختن مقاوت در برابر نوگراییه ، پس باید بریم تمام مناظر تاریخی و باستانی با خاک یکسان کنیم چون مقاومت در برابر نوگراییه ?
      نوگرایی گه تهش جلوپنجره وحشتناک بزرگ ، طراحی کابین تبلتی و بی خلاقیت ، همش کراس اوور ساختن و اینجور کاراس ، چه بهتر که مقاومت بشه در مقابلش
      دنیای خودرو مثل موبایل نیست که همش پیشرفت باشه و چیزی به نام تاریخچه وجود نداشته باشه دنیای خودرو شباهت زیادی به دنیای معماری خانه در اروپا داره
      جایی که طراحی کلاسیک با تجهیزات مدرن خیلی طرفدار داره

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقای میرخان،اینطور باشه پس دیگه همه چیزای قدیمی رو به ***بدیم؟مثل این چیزایی که برامون نوستالژی هستن؟ بعضیا واقعاً تفکرات خیلی جالبی دارن!

  7. Sina10

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    من از این ایده واقعا خوشم اومده
    یه ماشین کلاسیک با کابین بروز و مدرن ، واقعا عالیه

  8. Amirreza

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    مورگان لعنتی داره با چنگ و دندون و شمشیر خودشو نگه میداره ، یعنی شرکت به این جون سختی نداریم ، اول مورگان بعدش کاترهام ، این دوتا مخصوصا مورگان دارن زور میزنن که به سرنوشت مرکوری و ساب دچار نشن

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      هی سال و مرکوری که نبود،یه عالمه شرکت نابود شد که اکثریت آمریکایی بودن،البته کاترهام هم رفت لای باقالیا مگه خبرش نیومد که برقی میشه…

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        ببخشید اون قسمت اول ساب منظورم بود نه سال

      2. Amirreza

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        آمریکایی ها توی یه دوره ای مثل الان چینیا جوگیر شدن و همینطور زیر مجموعه زدن و زدن تا جایی که نتونستن بعضیاشونو مدیریت کنن و برندایی مثل مرکوری از دست رفتن

  9. محمد مختاری آذر

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خودروهای لذت بخشی هستند مورگان

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    به نظرات بقیه احترام میزارم،اما من یکی نمی‌دونم چرا نمیتونم ماشینایی مثل مورگان رو درک کنم،هیچوقت نتونستم یه ارتباطی باهاش داشته باشم…

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا