مورگان موتور

ساخت آخرین دستگاه مورگان 3 Wheeler همراه با وعدهٔ بازگشت

شرکت بریتانیایی مورگان آخرین دستگاه مدل دوست‌داشتنی ۳ Wheeler یا همان سه‌چرخه را از خط تولید خارج کرده است. مورگان فعالیت خود را قبل از جنگ جهانی اول با ساخت خودروهای سه‌چرخ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت این طرح را احیا کند. حال دقیقاً یک دهه بعد، این سه‌چرخه غزل خداحافظی را خوانده است. به مناسبت پایان تولید این خودرو، مورگان چندی پیش نسخهٔ ویژه‌ای بنام P101 را معرفی کرد که در تعداد محدود تنها ۳۳ دستگاه ساخته شد.

در طول ۱۰ سال تولید سه‌چرخه، بیش از ۲۵۰۰ دستگاه از آن ساخته و به پرفروش‌ترین محصول مورگان تبدیل شد. بااین‌حال از سال گذشته می‌دانستیم که تولید این خودرو به‌زودی خاتمه خواهد یافت زیرا مجوز استفادهٔ مورگان از پیشرانهٔ دو سیلندر V شکل هارلی دیویدسون امسال منقضی می‌شود. این پیشرانه ۶۹ اسب بخار قدرت دارد که وقتی در کنار وزن تنها ۵۸۵ کیلوگرمی سه‌چرخه قرار می‌گیرد، آن‌را ظرف ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

حدود چهار سال پیش مورگان با معرفی کانسپت EV3 پیش‌نمایشی از نسخهٔ الکتریکی سه‌چرخه را ارائه کرد اما این نسخه هیچ‌گاه وارد مرحلهٔ تولید نشد. بااین‌حال، در انتهای ویدئویی که مورگان به‌منظور ساخت آخرین دستگاه سه‌چرخه منتشر کرده است، به بازگشت سه‌چرخه اشاره می‌شود. در همین حال، در اوایل سال ۲۰۲۰ نیز مورگان گفت از برنامهٔ EV3 چیزهای زیادی آموخته که این واقعاً به پروژه‌های آینده کمک خواهد کرد؛ بنابراین شاید این پایان راه سه‌چرخهٔ مورگان نباشد و در آینده شاهد بازگشت این خودرو باشیم. البته شاید تنها راه بازگشت سه‌چرخه الکتریکی شدن آن نباشد و بنابراین فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم مورگان برای آیندهٔ این خودروی نمادین چه تصمیمی گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    یادمه نسخه ی قدیمی ترش که در تاپ گیر تست شد ، گفت چهار نیم ثانیه هست صفر تا صدش

  2. Mad.z.Max

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    یه نکته ای توی این متن توجهمو جلب کرد، اونم انجین ۲ سیلندر هارلی دیویدسون که روی این وسیله نصبه، این انجین با ۲ سیلندر و اون حجم فسقلیش از انجین ۴ سیلندر ۱۳۰۰ سی سی پراید قوی تره!!! ۶۹ اسب..

    1. محمد امین

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      فکر میکنم در مشخصات این ماشین اشتباه رخ داده ، موتور این یه ۲ سیلندر ۲ لیتری هست که مثل بقیه موتور های ها لی گشتاور محور هست
      ۸۲ اسب قدرت و ۱۴۰ نیتون متر گشتاور اعداد بسیار خوبی هستند اما در مقابل دیگر سازندگان انجین موتکر سیکلت جالب نیست از نظر اسب بخار اما از نظر گشتاور موتور های هارلی در سطح خولی قرار دارند

      1. Mad.z.Max

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        اگه واقعا حجمش دو لیتر باشه بله، حق با شماس.

        ولی بنظر کوچیکتر از دو لیتر میومد توی ویدیو، خیلی کوچیکتر! نمیدونم والا

        1. محمد امین

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اره سرچ کردم مثل اینکه ۲ لیتر هست و ۸۲ اسب قدرت داره

      2. Mad.z.Max

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        حق با شما بود، الان گوگل کردم، زده بود انجین مربوطه یه ۲ سیلندر وی شکل با حجم تقریبی ۲ لیتر هست..

      3. مانی

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اینطور نیست که جالب نباشه یا ضعیف باشه
        این دو مدل موتور دو هدف کاملا جدا دارن
        یکی‌ قدرت بالا در دور موتور بالا که برای موتور‌های اسپورت و مسابقه یی خوبه
        یکی‌ گشتاور بالا در دور موتور پایین که برای موتور‌های کروز،مسافرتی خوبه
        که سوار ممکنه ۲۰۰ کیلومتر رو بدون توقف بره ,موتور‌های هارلی هم بیشتر کروزر هستن

  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    چقد زیباست ، چقد مافیایی ظاهرش ، چقد کلاسیک و آرامشبخشه

  4. ARMAN

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خیلی باحاله

  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    به عنوان جایگزینی برای موتور سیکلت واقعاً خوبه،من خودم خیلی دوستش دارم ظاهرش خیلی شیکه…

  6. میلاد

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خیلی باحال و جذاب و کلاسیک و شیکه ،فقط این پیشرانه را می گذاشتن زیر کاپوت شیک تر بود اینجوری انگار پیشرانه گذاشتن روی دماغ و سپر ماشین که آسیب پذیر شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا