مورگان موتور

معرفی مورگان سوپراسپرت، خودرویی کاملاً جدید برای رقابت با پورشه 911

جدیدترین محصول مورگان هرچند همچنان از پیشرانهٔ ب‌ام‌و استفاده می‌کند ولی تغییرات بزرگی را تجربه کرده و با قیمت پایهٔ ۱۰۵ هزار پوند عرضه خواهد شد.

مورگان از خودروی جدید و پرچم‌دار خود با نام سوپراسپرت رونمایی کرده است. این ماشین که جانشین، مدل پلاس سیکس خواهد بود، آن‌قدر نسبت به سلف خود تغییر کرده که به‌عنوان خودرویی کاملاً جدید شناخته می‌شود. همچنین برای این خودرو نام جدید سوپراسپرت انتخاب شده تا از مدل پلاس فور چهار سیلندر که قبلاً اساساً با پلاس سیکس یکسان بود بیشتر متمایز شود. هدف مورگان از ساخت این مدل جدید ارائهٔ یک خودروی پرفورمنس تمام‌عیار برای رقابت مستقیم‌تر با رقبای اصلی خود مثل پورشه ۹۱۱ کاررا و آستون‌مارتین ونتیج بوده است.

در سوپراسپرت هرچند ظاهر آشنای ساخته‌های مورگان حفظ شده ولی عناصر جدیدی را می‌بینیم که با فرمی آیرودینامیک‌تر همراه است. در جلوی خودرو سپری اسپرت‌تر و چراغ‌های LED بزرگ‌تر را می‌بینیم که همچنان فرم کلاسیک گرد خود را حفظ کرده‌اند. جلوپنجرهٔ نعل اسبی آشنای مورگان نیز بین گلگیرهای رترو خودنمایی می‌کند. طراحی نمای عقب خودرو هم با چراغ‌های LED که در پایین داخل دیفیوزر نصب شده و با دو سر اگزوز همراه هستند، کاملاً مدرن شده است.

رینگ‌های استاندارد خودرو ۱۸ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونه‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شده هم وجود دارد که وزن غیر فنر سوار را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بجای سقف پارچه‌ای، سقف هاردتاپ کامپوزیت کربنی قابل برداشتن هم قابل سفارش خواهد بود که سوپراسپرت را به یک کوپه تبدیل می‌کند. در ساختار این ماشین اما مورگان همچنان به سنت خود پایبند مانده و از شاسی چوبی استفاده کرده که بدنه‌ای آلومینیومی روی آن قرار گرفته است.

کابین سوپراسپرت بسیار شبیه به پلاس سیکس به نظر می‌رسد هرچند که آپشن‌های بی‌شماری برای تودوزی چرمی و تریم‌های چوبی قابل انتخاب خواهد بود. مورگان همچنین با تعبیهٔ جعبه‌داشبورد، افزایش فضای پشت صندلی‌ها و یک صندوق بار کوچک، فضای بار این ماشین را افزایش داده است. ازجملهٔ امکانات سوپراسپرت هم می‌توان به سیستم صوتی بهتر، شارژر بی‌سیم گوشی و قابلیت تماس هندزفری اشاره کرد که این موارد را برای اولین بار است در یک مورگان می‌بینیم.

برای سوپراسپرت همچنین فریم فضایی آلومینیومی جدیدی در نظر گرفته شده که مستحکم‌تر از قبل است و با سیستم فرمان جدید برای واکنش بهتر و اصلاح سیستم تعلیق با تراول بیشتر همراه خواهد بود. درنتیجه، حالا سوپراسپرت تجربهٔ رانندگی جذاب‌تری را ارائه می‌کند و درعین‌حال برای استفاده‌های روزمره مناسب‌تر است. برای کسانی که خواهان سواری اسپرت‌تری هستند نیز کمک‌فنرهای قابل تنظیم و دیفرانسیل لغزش محدود قابل سفارش خواهد بود. با وجود این ارتقاءها اما محصول جدید مورگان همچنان وزن پایینی برابر با ۱۱۷۰ کیلوگرم دارد.

زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و قرار گرفته است که در پلاس سیکس هم استفاده می‌شد و ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. قیمت مورگان سوپراسپرت بدون احتساب مالیات از ۸۵ هزار پوند آغاز می‌شود که این رقم با مالیات و سایر هزینه‌ها در بریتانیا، به ۱۰۵ هزار پوند می‌رسد. آپشن‌هایی مثل رینگ‌های آلومینیومی با قیمت ۶,۶۰۰ پوند و اگزوز اسپرت فعال با قیمت ۳ هزار پوند هم قابل سفارش هستند. پذیرش سفارشات خرید این خودرو هم‌اکنون آغاز شده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن در اواسط آوریل به نمایندگی‌های فروش برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. BMW is GOD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نهایت زیباییی در بیرون و درون. چه میکنه اون انجین نازنین بی ام و که واقعاااا نگین انگشتریه😍💥🇩🇪
    از مکلارن تا مورگان و رنجرور تحت حمایت بی ام و کبیر بودند و هستند😍💥🇩🇪

    موافقم 13
    مخالفم 16
    1. BMW is GOD

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (324 ديدگاه)

      پسر جان چرا اسمت رو عین اسم من گذاشتی 🤣🤣🤣
      دوستان فکر نکنید این یکی از اکانت‌های منه من به جز این اکانتم اکانت دیگه‌ای ندارم
      من فقط یه اکانت دارم

      موافقم 15
      مخالفم 5
  2. BMW is GOD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یکم فاصله شو بیشتر کنن از زمین میتونه رقیب ۹۱۱ داکار و هوراکان استراتو هم بشه. چون انجین بی ام و هم رو جاده هم آفرود سبک و نیمه سنگین کاملا تواناست😍💥🇩🇪

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. BMW is GOD

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (324 ديدگاه)

      اتفاقاً پیشرانه‌های بی‌ام‌و برای آفرودهای سنگین و خشن خیلی هم خوبه نمونش اینیوس گرنادیر و خودروهای رنجروور و لندروور
      همون بی‌ام‌و ایکس ۵ رو هم یه مقدار ارتفاعش رو بیاری بالاتر و یه دستکاری ریز تو قسمت سیستم تعلیقش انجام بدی خیلی راحت می‌تونی سخت‌ترین و خشن‌ترین آفرودها رو باهاش بری

      موافقم 4
      مخالفم 5
  3. BMW is GOD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (324 ديدگاه)

    تمام خودروهای مورگان عالین
    اون موتور بی‌ام‌و که دیگه حرفی واسه گفتن نمی‌ذاره
    من مورگان رو خیلی دوست دارم چون ظاهر خودروهاش قدیمیه و یه موتور خاص و خفن زیر کاپوتشه
    البته این مدل نمی‌تونه با پورشه ۹۱۱ رقابت کنه و مدل‌های قدرتمندترش می‌تونن رقابت کنن

    موافقم 9
    مخالفم 7
  4. علی جردن

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2169 ديدگاه)

    مورگان عین ماکت دستساز چوبی میمونه که قابلیت سوار شدن و رانندگی داره

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. BMW is GOD

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      مورگان یعنی تجربه خالص رانندگی. حتی تا همین اواخر کنترل پایداری و ترمز درست حسابی هم نداشت تا یه احساس ناب رانندگی منتقل کنه با انجین و گیربکس جذاب بی ام و😍💥🇩🇪

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. Cert

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (202 ديدگاه)

      دسته دنده آن جالب نیست

      موافقم 4
      مخالفم 3
  5. nima.jdm

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (894 ديدگاه)

    خیلی زیباس

    موافقم 6
    مخالفم 3
  6. Joker

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (621 ديدگاه)

    از نظر من زیباترین خودرو حال حاظر جهانه،کاملا جدی میگم…تنها نقصش که تو نسل قبل هم بود فرمون و سردنده بی ام و هست که هیچ همخونی با طراحی کلاسیک ماشین نداره…

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. BMW is GOD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ممنون از امیر دهقان عزیز برای این مقاله جذاب😍
    روزمو ساختتت😍

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. Hamid

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    سلام. خدایا، مگه میشه یه خودرو اینقدر زیبا باشه. مدرن با حس خوب قدیمی و کلاسیک. چقدر زیباست. امسال زیباترین خودرویی است که دیدم.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. HR3

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (247 ديدگاه)

    دسته دنده اصلا با سایر اجزای کلاسیک همخوانی نداره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. Reza

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    وقتی دیدم نوشته رقیب پورشه خندم گرفت

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. سولکس واگن

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (867 ديدگاه)

      خنده نداره جک تعریف نکرده پورشه یه خودروساز عین مورگان همین وگرنه فرق دیگه ای هم ندارن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  11. GENERAL CORVETTE

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    مورگان نیاز داره یک کراس اوور با طراحی سبک
    شولورت بلیزر قدیمی بسازه و با انجین های V6 و V8
    ولی اندازه کیا اسپرتیج

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1702 ديدگاه)

    رقابت با ۹۱۱؟!!

    موافقم 3
    مخالفم 2
  13. Suge knight

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    رقیب ۹۱۱؟!
    این رقیب میاتا هم نمیتونه باشه

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. BMW is GOD

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      وقتی انجین بی ام و داری معلومه میتونی خوبشم میتونی.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  14. Hf

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خیلی ممنون از سایت پدال و کارخانه مورگان.
    بنظرم واقعا عالی مهندسی شده. طراحی کلاسیک و در عین حال جدید داره.
    صد افرین به مورگان
    ببینید مورگان چی طراحی میکنه و ما چی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. BMW is GOD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی مایلم بدونم با داشتن شاسی چوبی چطور قوانین ایمنی رو پاس کرده و تاییدیه تولید گرفته.
    همچنین بازار هدفش کجاست آیا فقط اروپاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا