جدیدترین محصول مورگان هرچند همچنان از پیشرانهٔ بامو استفاده میکند ولی تغییرات بزرگی را تجربه کرده و با قیمت پایهٔ ۱۰۵ هزار پوند عرضه خواهد شد.
مورگان از خودروی جدید و پرچمدار خود با نام سوپراسپرت رونمایی کرده است. این ماشین که جانشین، مدل پلاس سیکس خواهد بود، آنقدر نسبت به سلف خود تغییر کرده که بهعنوان خودرویی کاملاً جدید شناخته میشود. همچنین برای این خودرو نام جدید سوپراسپرت انتخاب شده تا از مدل پلاس فور چهار سیلندر که قبلاً اساساً با پلاس سیکس یکسان بود بیشتر متمایز شود. هدف مورگان از ساخت این مدل جدید ارائهٔ یک خودروی پرفورمنس تمامعیار برای رقابت مستقیمتر با رقبای اصلی خود مثل پورشه ۹۱۱ کاررا و آستونمارتین ونتیج بوده است.
در سوپراسپرت هرچند ظاهر آشنای ساختههای مورگان حفظ شده ولی عناصر جدیدی را میبینیم که با فرمی آیرودینامیکتر همراه است. در جلوی خودرو سپری اسپرتتر و چراغهای LED بزرگتر را میبینیم که همچنان فرم کلاسیک گرد خود را حفظ کردهاند. جلوپنجرهٔ نعل اسبی آشنای مورگان نیز بین گلگیرهای رترو خودنمایی میکند. طراحی نمای عقب خودرو هم با چراغهای LED که در پایین داخل دیفیوزر نصب شده و با دو سر اگزوز همراه هستند، کاملاً مدرن شده است.
رینگهای استاندارد خودرو ۱۸ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونههای ۱۹ اینچی آلومینیومی فورجکاری شده هم وجود دارد که وزن غیر فنر سوار را کاهش میدهد. علاوه بر این، بجای سقف پارچهای، سقف هاردتاپ کامپوزیت کربنی قابل برداشتن هم قابل سفارش خواهد بود که سوپراسپرت را به یک کوپه تبدیل میکند. در ساختار این ماشین اما مورگان همچنان به سنت خود پایبند مانده و از شاسی چوبی استفاده کرده که بدنهای آلومینیومی روی آن قرار گرفته است.
کابین سوپراسپرت بسیار شبیه به پلاس سیکس به نظر میرسد هرچند که آپشنهای بیشماری برای تودوزی چرمی و تریمهای چوبی قابل انتخاب خواهد بود. مورگان همچنین با تعبیهٔ جعبهداشبورد، افزایش فضای پشت صندلیها و یک صندوق بار کوچک، فضای بار این ماشین را افزایش داده است. ازجملهٔ امکانات سوپراسپرت هم میتوان به سیستم صوتی بهتر، شارژر بیسیم گوشی و قابلیت تماس هندزفری اشاره کرد که این موارد را برای اولین بار است در یک مورگان میبینیم.
برای سوپراسپرت همچنین فریم فضایی آلومینیومی جدیدی در نظر گرفته شده که مستحکمتر از قبل است و با سیستم فرمان جدید برای واکنش بهتر و اصلاح سیستم تعلیق با تراول بیشتر همراه خواهد بود. درنتیجه، حالا سوپراسپرت تجربهٔ رانندگی جذابتری را ارائه میکند و درعینحال برای استفادههای روزمره مناسبتر است. برای کسانی که خواهان سواری اسپرتتری هستند نیز کمکفنرهای قابل تنظیم و دیفرانسیل لغزش محدود قابل سفارش خواهد بود. با وجود این ارتقاءها اما محصول جدید مورگان همچنان وزن پایینی برابر با ۱۱۷۰ کیلوگرم دارد.
زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو قرار گرفته است که در پلاس سیکس هم استفاده میشد و ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخهای عقب منتقل میشود. قیمت مورگان سوپراسپرت بدون احتساب مالیات از ۸۵ هزار پوند آغاز میشود که این رقم با مالیات و سایر هزینهها در بریتانیا، به ۱۰۵ هزار پوند میرسد. آپشنهایی مثل رینگهای آلومینیومی با قیمت ۶,۶۰۰ پوند و اگزوز اسپرت فعال با قیمت ۳ هزار پوند هم قابل سفارش هستند. پذیرش سفارشات خرید این خودرو هماکنون آغاز شده و انتظار میرود اولین نمونههای آن در اواسط آوریل به نمایندگیهای فروش برسد.
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳نهایت زیباییی در بیرون و درون. چه میکنه اون انجین نازنین بی ام و که واقعاااا نگین انگشتریه😍💥🇩🇪
از مکلارن تا مورگان و رنجرور تحت حمایت بی ام و کبیر بودند و هستند😍💥🇩🇪
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳پسر جان چرا اسمت رو عین اسم من گذاشتی 🤣🤣🤣
دوستان فکر نکنید این یکی از اکانتهای منه من به جز این اکانتم اکانت دیگهای ندارم
من فقط یه اکانت دارم
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳یکم فاصله شو بیشتر کنن از زمین میتونه رقیب ۹۱۱ داکار و هوراکان استراتو هم بشه. چون انجین بی ام و هم رو جاده هم آفرود سبک و نیمه سنگین کاملا تواناست😍💥🇩🇪
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳اتفاقاً پیشرانههای بیامو برای آفرودهای سنگین و خشن خیلی هم خوبه نمونش اینیوس گرنادیر و خودروهای رنجروور و لندروور
همون بیامو ایکس ۵ رو هم یه مقدار ارتفاعش رو بیاری بالاتر و یه دستکاری ریز تو قسمت سیستم تعلیقش انجام بدی خیلی راحت میتونی سختترین و خشنترین آفرودها رو باهاش بری
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳تمام خودروهای مورگان عالین
اون موتور بیامو که دیگه حرفی واسه گفتن نمیذاره
من مورگان رو خیلی دوست دارم چون ظاهر خودروهاش قدیمیه و یه موتور خاص و خفن زیر کاپوتشه
البته این مدل نمیتونه با پورشه ۹۱۱ رقابت کنه و مدلهای قدرتمندترش میتونن رقابت کنن
علی جردن
۲۳ اسفند ۱۴۰۳مورگان عین ماکت دستساز چوبی میمونه که قابلیت سوار شدن و رانندگی داره
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳مورگان یعنی تجربه خالص رانندگی. حتی تا همین اواخر کنترل پایداری و ترمز درست حسابی هم نداشت تا یه احساس ناب رانندگی منتقل کنه با انجین و گیربکس جذاب بی ام و😍💥🇩🇪
Cert
۲۳ اسفند ۱۴۰۳دسته دنده آن جالب نیست
nima.jdm
۲۳ اسفند ۱۴۰۳خیلی زیباس
Joker
۲۳ اسفند ۱۴۰۳از نظر من زیباترین خودرو حال حاظر جهانه،کاملا جدی میگم…تنها نقصش که تو نسل قبل هم بود فرمون و سردنده بی ام و هست که هیچ همخونی با طراحی کلاسیک ماشین نداره…
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳ممنون از امیر دهقان عزیز برای این مقاله جذاب😍
روزمو ساختتت😍
Hamid
۲۳ اسفند ۱۴۰۳سلام. خدایا، مگه میشه یه خودرو اینقدر زیبا باشه. مدرن با حس خوب قدیمی و کلاسیک. چقدر زیباست. امسال زیباترین خودرویی است که دیدم.
HR3
۲۳ اسفند ۱۴۰۳دسته دنده اصلا با سایر اجزای کلاسیک همخوانی نداره
Reza
۲۳ اسفند ۱۴۰۳وقتی دیدم نوشته رقیب پورشه خندم گرفت
سولکس واگن
۲۳ اسفند ۱۴۰۳خنده نداره جک تعریف نکرده پورشه یه خودروساز عین مورگان همین وگرنه فرق دیگه ای هم ندارن
GENERAL CORVETTE
۲۳ اسفند ۱۴۰۳مورگان نیاز داره یک کراس اوور با طراحی سبک
شولورت بلیزر قدیمی بسازه و با انجین های V6 و V8
ولی اندازه کیا اسپرتیج
𝐀𝐥𝐢
۲۳ اسفند ۱۴۰۳رقابت با ۹۱۱؟!!
Suge knight
۲۳ اسفند ۱۴۰۳رقیب ۹۱۱؟!
این رقیب میاتا هم نمیتونه باشه
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳وقتی انجین بی ام و داری معلومه میتونی خوبشم میتونی.
Hf
۲۳ اسفند ۱۴۰۳خیلی ممنون از سایت پدال و کارخانه مورگان.
بنظرم واقعا عالی مهندسی شده. طراحی کلاسیک و در عین حال جدید داره.
صد افرین به مورگان
ببینید مورگان چی طراحی میکنه و ما چی
BMW is GOD
۲۳ اسفند ۱۴۰۳خیلی مایلم بدونم با داشتن شاسی چوبی چطور قوانین ایمنی رو پاس کرده و تاییدیه تولید گرفته.
همچنین بازار هدفش کجاست آیا فقط اروپاست؟