تنها حدود یک سال پس از خاتمهٔ تولید سهچرخهٔ کلاسیک مورگان، برای ادامهٔ تاریخ ۱۱۳ سالهٔ این خودرو، مورگان نسل کاملاً جدید آن را با نام سوپر ۳ معرفی کرده است. هرچند این خودرو بهطور کامل از ابتدا طراحی و ساخته شده است اما همچنان هیجان، شخصیت و ماجراجویی مشابهی با نسل قبلی خود دارد. زیربنای سوپر ۳ یک پلتفرم مونوکوک آلومینیومی جدید است که با برخورداری از نسخهای تکاملیافته از تکنولوژی پلتفرمهای مدلهای پلاس ۴ و پلاس ۶، سهچرخهٔ جدید مورگان را سبکتر و مستحکمتر کرده است.
مهمترین خبر در مورد سهچرخهٔ جدید مورگان اما تغییر پیشرانهٔ آن است زیرا دیگر از آن موتور دو سیلندر V شکل هارلی دیویدسون خبری نیست و جای آن را یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی ساخت فورد گرفته است. هرچند شاید این تغییر به مذاق برخی خوش نیاید اما به گفتهٔ مورگان، این موتوری قدرتمند و کارآمد است و کاملاً با شخصیت سوپر ۳ مطابقت دارد. این پیشرانهٔ جدید ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متعلق به مزدا MX-5 به چرخ عقب منتقل میشود. این همان گیربکس نسل قبلی است اما حالا تغییرات متعددی را تجربه کرده است. این اعداد ممکن است چندان چشمگیر به نظر نرسد اما باید توجه داشت که سوپر ۳ تنها ۶۳۵ کیلوگرم وزن دارد.
به گفتهٔ مورگان، این سهچرخهٔ جدید در حدود ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. در ظاهر، ممکن است سوپر ۳ شبیه نسل قبلی به نظر برسد اما طراحی آن از فلسفهٔ متفاوتی الهام گرفته است. درحالیکه سهچرخهٔ قبلی با الهام از سهچرخهٔ دههٔ ۲۰ میلادی الهام گرفته بود، این مدل جدید با الهام از خودروهای اواسط تا اواخر قرن گذشته طراحی شده و درنتیجه سادهتر به نظر میرسد. واضحترین تغییر در ظاهر این خودرو نبود موتور V2 بین چرخهای جلو است زیرا پیشرانهٔ سه سیلندر فورد حالا در داخل محفظهٔ کاپوت نصب شده است.
در داخل کابین سوپر ۳ هم نشانههایی از عصر جت دیده میشود خصوصاً در قسمت آمپرها که تکنولوژی دیجیتال را با نمایی از دوران جنگ سرد ترکیب کرده است. یکی از معدود قطعاتی که از نسل قبلی گرفته شده، دکمهٔ استارت پیشرانه است که از دکمهٔ شلیک موشک در هواپیماهای نظامی الهام گرفته است. کل کابین سوپر ۳ حتی سوکتهای USB و نمایشگرهای دیجیتالی کاملاً در برابر آب و گردوغبار مقاوم هستند. مورگان در این خودرو ستون فرمان قابل تنظیم و حتی یک گرمکن جای پا را هم تعبیه کرده تا رانندگی با آن راحتتر شود. همچنین به لطف طراحی کاملاً جدید کابین، فضای سرنشینان نیز بیشتر شده است.
سوپر ۳ هماکنون در بریتانیا، اروپا و ایالاتمتحده قابل سفارش است و اولین تحویل آن در اروپا برای چند ماه آینده برنامهریزی شده است. بعداً در سال ۲۰۲۲ اولین نمونههای آن به آمریکای شمالی و سپس به ژاپن و استرالیا صادر خواهند شد. قیمت سوپر ۳ در بریتانیا از ۳۴,۹۵۸ پوند آغاز میشود اما قیمت آن برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است. این سهچرخهٔ جدید در کارخانهٔ مورگان در مالورن، ووسترشر بریتانیا تولید خواهد شد.
کافر مقدس
۶ اسفند ۱۴۰۰هیچوقت سه چرخه رو درک نکردم . ولی میگن سواری ش حال میده
البته اولین ماشین های دنیاهم همه سه چرخ بودن . حالا اینکه به سه چرخه میشه گفت اتوموبیل یا نه رو در جریان نیستم
ولی من باشم اینو میخرم . رنگ بندی ش خیلی جذابه
https://campagnamotors.com/shop/2018-v13r/
چقدر ماشین و وسیله نقلیه ساختن برای خارجی ها اللخصوص آمریکا راحته . اینجا برای یک گاوداری نیاز به 180 مجوز هستید که 99%ش فقط دکون هستن و یک سری دکون دیگه میان اینارو دور میزنن و بهت مجوز میفروشن . اونقدر وضع خرابه که صداسیما هم خیلی سعی میکرد ماسمال ش کنه
AMANTE
۶ اسفند ۱۴۰۰یکی از دوست داشتنی ترین ماشین های دنیاست. ترکیبی از بهترین ها با سبکی متفاوت.
مورگان ۳ چرخ برعکس همتایان سه چرخ و چهارچرخ اش که هدف شون رفتن به پیست و شکست رقباست، برای لذت بردن در یک جاده زیبا طراحی شده در کنار عملکرد مثال زدنی.
Twin H Power
۶ اسفند ۱۴۰۰همیشه این مورگان سه چرخ رو دوس داشتم .
وقتی نسل قبل به آخر راه رسید ناراحت شدم و فک نمیکردم نسل جدید هنوز جذاب و دوست داشتنی باقی بمونه .
ولی الان که معرفی شده عالیههههه . بهتر از قبل هم شده
ولی به هر حال جای اون موتور هارلی جلوی مورگان خالیه
سرزمین آفتاب
۶ اسفند ۱۴۰۰واقعا لذت بخشه
همچین ماشین هایی خیلی خالص هستن
Gndf
۶ اسفند ۱۴۰۰رئیس شرکت تو ویدیو معرفیش توی Carfection اینقد هرهر و کرکر کرد حالم بد شد وسط فیلم بستمش
اینم یه چیز مزخرف برای انگلیسیای مزخرفه بجز خود نمایی فایده دیگه ای نداره
ترجیه میدم داچیا ساندرو سوار شم تا این قوطی حلبی
شاپور
۶ اسفند ۱۴۰۰چه شود سوار مورگان باشی و جاده ای زیبا پیش رو و کنارت هم یک دوست با مرام باشه.