ترایومف و شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز اولین اسکچ های طراحی خود از پروتوتایپ پروجکت TE-1 را منتشر کردند.
TE-1 که به عنوان حد نهایی یک موتورسیکلت الکتریکی توصیف شده از ظاهری اسپرت و نسبتاً مرسوم سود میبرد. البته وقتی این موتورسیکلت را از پروفایل جانبی بنگریم تعویض پیشرانه درونسوز با باتری و واحد الکتریکی مشهود خواهد بود.
ویلیامز میگوید باتری یاد شده بهطور ویژهای بالانس شده و به منظور بهبود مرکز ثقل موتورسیکلت داخل شاسی جا داده شده است. همچنین واحد کنترل منحصربهفردی در داخل مجموعه باتری ادغام شده و این کار به بهبود تناسبات این وسیله نقلیه و کاهش وزن آن کمک شایانی نموده است.
این دو شرکت فعلاً مشخصات موتورسیکلت خود را منتشر نکردهاند اما نسخه پیشتولیدی موردبحث دارای سیستم الکتریکی ۳۶۰ ولتی است که باعث میشود TE-1 بهترین شعاع حرکتی در بازار و توانایی شارژ سریع را داشته باشد. با توجه به این ویژگی میتوان گفت ۸۰ درصد باتری را میتوان در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کرد.
این باتری از پیشرانه الکتریکیای پشتیبانی میکند که بهطور قابلتوجهی جمع و جورتر و سبکتر از تمامی پیشرانههای الکتریکی موجود در بازار میباشد. اگرچه این پیشرانه فقط ۱۰ کیلوگرم وزن دارد اما قدرت ۱۷۴ اسب بخاری تولید میکند.
این پیشرانه تنها ویژگی منحصربهفرد TE-1 نیست زیرا این وسیله از شاسی پروتوتایپی استفاده میکند که دارای فریم اصلی و عقبی بهینه شده برای قوای محرکه الکتریکی میباشد. اگرچه ترایومف گفته این پروژه در حال پیشرفت است اما روی بهبود پاسخ پدال گاز و حس طبیعی ترمز احیا شونده کار میکند.
این پروژه در سال ۲۰۱۹ شروع شده و نیک بلور مدیرعامل ترایومف گفته است:
TE-1 یکی از فونداسیونهای ما برای استراتژی موتورسیکلتهای الکتریکی در آینده خواهد بود. این استراتژی روی ارائه موتورسیکلتهایی تمرکز خواهد داشت که مشتریان از ترایومف میخواهند. توازن عالی پرفورمنس، هندلینگ و قابلیت استفاده مفید جزو ویژگیهای اصلی ترایومف هستند.
Joker
۵ فروردین ۱۴۰۰همینو کم داشتیم،موتور برقی? تو موتورها واسه من هارلی و دوکاتی یه چیز دیگن…
MahyarM.A.R
۵ فروردین ۱۴۰۰این موتور 10 کیلویی رو تو پراید بزارن هم زود شارژ میشه هم تعمیرات نمیخواد هم قویتر میشه و هم سبکتر و هم صندق جلو میشه گذاشت
ممد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هم مرگ آور تر میشه
یوسف
۵ فروردین ۱۴۰۰مدت ها بود چیزی از کمپانی ترایومف (Triumph) نشنیده بودم.
جالبه بدونید قدمت ترایومف به 1885 برمیگرده و در زمینه ساخت دوچرخه، موتورسیکلت و خودروهای سواری فعالیت داشته.
بخش خودروسازی ترایومف سازنده بخشی از خاطره انگیزترین خودروهای اسپرت انگلیسی هستش. خودروهای ترایومف تو سبک MG های قدیمی، لوتوس و TVR بودند و از به یادماندنی ترین ها میشه به سری TR اشاره کرد.
بخش خودروسازی ترایومف در 1960 توسط بریتیش لیلاند خریداری شد و پس از 1984 این برند بازنشسته شد. جالبه بدونید هنگامی که بی ام و در سال 1994 گروه روور رو خریداری کرد مالکیت برند ترایومف رو هم به دست آورد که تا به امروز ادامه داره ولی هرگز اقدامی برای احیای اون نکرد.
بخش موتورسیکلت سازی اما هنوز فعاله و در ناحیه لنکشایر انگلیس تولید میشه که از جالب ترین مدل های اون میشه به سری speed triple اشاره کرد. البته ترایومف یک کارخانه بزرگ هم در تایلند داره.
Benz SLR
۵ فروردین ۱۴۰۰دمت گرم
مهدی ۲۰۰۰
۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا تولید بشه غولی میشه برای خودش
Travelforever
۵ فروردین ۱۴۰۰در ادامه حرف آقا یوسف بگم که این برند ماشینهای یه یاد موندنی میساخت که نمونش gt6 است. این ماشین که به نظرم ماسل کار بهش میخوره از موتور های با حجم کم و سیلندر بیشتر نسبت به چیزی که الان رایجه استفاده شده
Mahdi
۵ فروردین ۱۴۰۰با این مشخصات اگه من باشم میخرم بدون معطلی
حسام
۵ فروردین ۱۴۰۰بله البته قبل از خوردن قرصات
Mahdi
۷ فروردین ۱۴۰۰همه که مثل شما تو حسرت زندگی نمی کنند خدا رو شکر هم وسط اروپا نشستم و هم اینکه به قدری توان
مالی دارم که از پس خریدنش بربیام