دوکاتیموتورسیکلت

رونمایی از هیولای جدید دوکاتی

چند روز پیش کمپانی ایتالیایی دوکاتی (Ducati) در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان، از جدیدترین و قوی‌ترین عضو خانواده هیولاها (Monsters) با نام 1200R رونمایی کرد. ما هم امروز به سراغ این موتورسیکلت رفته‌ایم تا اطلاعات آن را در اختیار شما مخاطبان عزیز سایت پدال قرار بدهیم.

Ducati MONSTER 1200- R
Ducati MONSTER 1200- R
در طول این سال‌ها از سوی طرفداران محصولات نیکد این کمپانی درخواست‌های زیادی مبنی بر افزایش مدل‌های موجود در این طبقه‌بندی و حضور یک موتورسیکلت نیکد با قدرت و حجم انجین بالا مطرح می‌شد و رونمایی از 1200R در حقیقت پاسخی بود به این درخواست‌ها و به همین دلیل است که این موتورسیکلت هنوز نیامده، نام خود را به‌عنوان قوی‌ترین عضو این خانواده (هیولاها) بر سر زبان‌ها انداخته، ضمن آنکه تنوعی بیشتری هم به محصولات نیکد دوکاتی بخشیده است.
Ducati MONSTER 1200- R
Ducati MONSTER 1200- R
انجین پرقدرت:
تا قبل از این رونمایی همه ما 1200S را با قدرتی معادل ۱۰۶.۶ کیلووات (۱۴۵ اسب‌بخار) در ۸.۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲۴.۵ نیوتون متر در ۷.۲۵۰ دور در دقیقه قوی‌ترین عضو خانواده هیولاها می‌دانستیم اما از حالا باید 1200R را با قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳۱.۵ نیوتن‌متر در ۷۷۵۰ دور در دقیقه، به‌تنهایی در صدر جدول قدرتمندان این خانواده ببینیم. 1200R قدرت خود را مدیون اِعمال تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف ازجمله طراحی پیستون جدید، دریچه گاز بیضوی جدید، افزایش قطر اگزوز، صدا خفه کن جدید، تغییر منیفولد ورودی و افزایش نسبت تراکم، است.
Ducati MONSTER 1200- R
Ducati MONSTER 1200- R
از ویژگی‌های جدید این موتورسیکلت می‌توان به ترمزهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق جدید Öhlins، طراحی و رنگ‌آمیزی جذاب برای باک و صفحه نمایشگر و همچنین دمپر فرمان قابل تنظیم اشاره کرد.
Ducati Monster 1200- R
Ducati Monster 1200- R
از آنجایی که کارایی و تنوع همیشه جزئی جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های کمپانی‌های بزرگ است، کار برای ساخت و طراحی 1200R از هجده ماه پیش کلید خورد تا تعداد اعضای خانواده هیولاها به شش عضو افزایش یابد. در حقیقت 1200R جایگزین مناسبی برای مدل نه‌چندان محبوب استریت فایتر ۱۰۹۸ خواهد بود که به‌جز فروش در چند بازار محدود، فروش فاجعه گونه‌ای در دنیا داشت. در طول این مدت سران کمپانی دوکاتی تمام تلاش خود را کردند تا برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید و عرضه 1200R به دور از بازار شایعات داشته باشند. مهندسین دوکاتی نیز تلاش خود را برای طراحی یک موتورسیکلت نیکد پرقدرت و جسور انجام دادند و سرانجام این تلاش‌ها رونمایی از مدل جدید 1200R بود.
Ducati MONSTER 1200- R
Ducati MONSTER 1200- R
مدل 1200R امکان رانندگی و تجربه یک نیکد متفاوت را برای علاقه‌مندان به این نوع از موتورسیکلت فراهم می‌آورد، موتورسیکلتی که علی‌رغم قدرت بالا سفری خالی از لرزش را وعده داده است؛ به عبارت دیگر شما بر روی 1200R نه‌تنها به علت وجود سیستم تعلیق قوی دست‌اندازها و موانع را آن‌چنان حس نخواهید کرد بلکه لرزش حاصل از عملکرد یک انجین ۱.۲ لیتری نیز کاملاً خنثی شده است.
Ducati MONSTER 1200- R
Monster 1200 R
مهندسین دوکاتی برای برآورده شدن انتظارات مشتریان و ساخت یک موتورسیکلت با ویژگی‌های مطلوب که کارایی بالایی داشته باشد، به سراغ سوپر اسپورت محبوب ۱۲۹۹ Panigale که تولید خود دوکاتی است، رفتند تا از دل آن یک موتورسیکلت نیکد بیرون آورند. البته از ابتدا هم قرار نبود 1200R یک کپی صرف از Panigale باشد و قصد مهندسین این بود که از برخی نقاط قوت این موتورسیکلت در نیکد جدید خود استفاده کنند.
Ducati Monster 1200- R
Monster 1200 R
مهم‌ترین میراث Panigale برای 1200R را می‌توانیم رینگ و لاستیک‌های سبک و با کیفیت عالی مدل SuperCorsa محصول کمپانی Pirelli، سیستم ترمز چهار پیستونی و قدرتمند برمبو ام.۵۰ (Brembo M50) که در چرخ جلو دو دیسک ۳۳۰ میلی‌متری و در چرخ عقب یک دیسک ۲۴۵ میلی‌متری را درگیر می‌کند و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ترمزهای ABS محصول کمپانی مطرح و آلمانی Bosch، بدانیم.
Ducati Monster 1200- R
Monster 1200 R
از دیگر قابلیت‌های الکترونیکی این مدل از دوکاتی می‌توان به پک ایمنی خیره‌کننده آن اشاره کرد که مهم‌ترین قسمت‌های آن شامل موارد زیر است:
  • هشت حالت تنظیم مختلف برای کنترل میزان کشش سیستم ABS.
  • قابلیت خاموش و روشن کردن سیستم ABS.
  • تنظیم سه حالت مختلف تفریحی، شهری و ورزشی برای سواری هرچه ایمن‌تر و بهتر با این موتورسیکلت. (حالت‌های تفریحی و ورزشی تمام قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار را حفظ می‌کنند با این تفاوت که در حالت تفریحی دریچه گاز کمتر باز می‌شود تا انجین کارکرد ملایم‌تری داشته باشد و در حالت شهری نیز این موتورسیکلت ۱۰۰ اسب‌بخار از قدرت انجین خود را استفاده می‌کند).

درزمینهٔ استانداردهای سطح آلایندگی نیز 1200R جزء اولین مدل‌های دوکاتی محسوب می‌شود که موفق به کسب گواهی یورو چهار (Euro 4) شده است.

Ducati Monster 1200- R
Monster 1200 R
مهم‌ترین تغییرات 1200R نسبت به دیگر هیولاهای دوکاتی:

دُم جدید: در طراحی بدنه 1200R نه‌تنها قسمت دُم موتورسیکلت ۲۰ میلی‌متر بالا رفته بلکه به لطف اسکلت‌بندی فولادی و محکم 1200R، کوچک‌تر و نازک‌تر نیز شده است.

Ducati Monster 1200- R
Ducati Monster 1200- R
اگزوز جدید: اگزوز 1200R یک مسیر متفاوت را برای بیرون راندن گازهای خروجی انجین طی کرده است و به همین دلیل ظاهر متفاوت‌تری دارد. درعین‌حال قطر اگزوز نیز ۸ میلی‌متر افزایش یافته و یک مدل جدیدتر و سبک‌تر از صدا خفه کن‌ها، بر روی آن نسب شده است تا ضمن تولید صدای دلنشین‌تر، عملکرد بهتر و سرعت بیشتری را برای این موتورسیکلت به ارمغان بیاورد.
Ducati Monster 1200- R
Ducati Monster 1200- R
جاپایی‌های جدید: در این مدل از ترکیب مقاوم‌تری از آلیاژ آلومینیوم برای ساخت جاپاهای متحرک استفاده شده است.
Ducati Monster 1200- R
Monster 1200 R
تعلیق جدید: همان‌طور که گفتیم 1200R در سیستم تعلیق خود از محصولات با کیفیت Öhlins بهره می‌برد که شامل کمک دوشاخ جلوی کاملاً قابل تنظیم ۴۰ میلی‌متری از جنس تیتانیوم و همچنین کمک عقب تکی (monoshock) با استاندارد بالاتر از دیگر هیولاها می‌شود.
Ducati MONSTER 1200- R
Ducati Monster 1200- R
رینگ‌ و لاستیک‌ها: همان‌گونه که در متن بالا اشاره کردیم 1200R رینگ و لاستیک‌های خود را از Panigale1299 به ارث برده است و می‌توانیم مهم‌ترین ویژگی این رینگ و لاستیک‌ها را وزن بسیار سبک و درعین‌حال مقاومت بالای آن‌ها بدانیم که با توجه به شکل و طراحی خاصشان، حرکتی نرم و خوش‌آهنگی را حتی در مسیرهای طولانی برای این موتورسیکلت و راکب آن فراهم خواهند کرد.
Ducati Monster 1200- R
Ducati Monster 1200- R
ترمزها: سیستم ترمز چهار پیستونی و قدرتمند برمبو ام.۵۰ (Brembo M50) که در چرخ جلو دو دیسک ۳۳۰ میلی‌متری و در چرخ عقب یک دیسک ۲۴۵ میلی‌متری را درگیر می‌کند و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ترمزهای ABS محصول کمپانی مطرح و آلمانی Bosch، که این سیستم ABS قابلیت خاموش و روشن شدن هم دارد.
Ducati MONSTER 1200- R
Ducati Monster 1200- R
کاهش وزن: طراحان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا وزن تمام عناصر و قسمت‌های مختلف این موتورسیکلت را کاهش دهند تا هم افزایش وزن ناشی از وجود قطعات جدید را جبران کنند و هم به استانداردهای Euro4 نزدیک شوند، حتی محل آویز پلاک نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از طراحی و آلیاژ سبک‌تری برای ساخت آن استفاده شده است. مجموع سیستم اگزوز و چرخ‌ها نیز با وجود افزایش کارایی و کیفیت دو کیلوگرم سبک‌تر شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Gotham

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ما که عشق موتور نیستیم عشق ماشینیم ولی مبارک موتور بازها و عاشقای موتور، راستی جالبه که قدرتش از دوتا پراید بیشتره!!!!!!

    1. SARD

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      160 اسب بخار!!!

      1. سامان اذری

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3200 ديدگاه)

        کاوازاکی نینجا H2 با مواور 1000 سی سی حدود 300 اسب بخار قدرت داره
        تقریبا میشه گفت گودزیلای موتورها نینجا H2

    2. آرماااان

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط کافیه گازشو تا ته بگیری تا آسفالت خیابونو شخم بزنه،موتورای به این سبک که از قاب های محافظ استفاده نمیکنن و باعث میشه چهره ی خام موتور تو دید باشه رو خیلی دوست دارم

    3. سامورایی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (181 ديدگاه)

      نظر من اول B-kingبعد V-maxبعد cb1300

    4. Xman

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      ادم دلش میخاد فقط نگاش کنه!

  2. asa

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (568 ديدگاه)

    زیباست.

  3. asa

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (568 ديدگاه)

    راستی اقای دولت سرایی درباره موتورای هارلی دیویدسن نمیخواین مطلب بزارین ؟ اخه توی یک صفحه ی دیگه وعدشو داده بودین. لطفا درباره اولین سوپرموتورسیکلت امریکایی جهان یعنی EBR 1190 RX هم مطلب بزارین. موتور فوق‌العاده ای به نظر میرسه.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      چرا اتفاقا دوتا از مدلای جدید کمپانی هارلی دیویدسون رو تا چند روز آینده برسی خواهیم کرد انشاا..
      و مدلهای قدیمی ترش رو هم به مرور بهشون میرسیم
      نگران نباشید به فکر قولهایی که میدم هستم…

      1. asa

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (568 ديدگاه)

        دمت گرم ، خیلی اقایی.

  4. HELL CAT

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    صدای اگزوز زیاد جذابی نداره ولی بازم باید تو این مدل جدید دید

    1. شهاب

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اخه مشتی ماها ی صدای اگزوز قهرمان میشنویم میگیم عجب موتوری بعد شما میگید جذاب نبود دمتگرم باو.

  5. Ali

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    اگه این موتوره
    CG125 چیه؟
    ~_~

  6. AHMADREZA

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    آقا مرسی مطلب جالبی بود

  7. علیرضا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا از کاواساکی نینجا 250 هم مطلب بزارید

    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      انشاا.. توی قسمت پنجم مقاله “250 سی سی های پلاک شدنی” که سه قسمتش منتشر شده، بهش میرسیم…

  8. shahab

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    آقا بیژن مرسی
    لطفا از کاواساکی هم مطلب بذارین

    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون شهاب جان
      چشم، انشاا.. به زودی

  9. احمد باقری

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    موتور ردیفی داده بیرون.

  10. پرسپولیس

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بادرودبه همه اعضاومدیریت سایت وسپاس از مطلب خوب پربارشماآقای دولت سرایی چندسوال دارم هونداچندسال پیش وارد ایران شدچندسال همکاری داشته ودرحال حاضر نمایندگی رسمی درکشور داردمونتاژاین محصول درکشور هست درموردیاماها هم همین سوالهارادارم سپاس گذارمیشوم اگه جواب بدی

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخ
      نه هوندا ونه یاماها نمایندگی رسمی به معنی واقعی در ایران ندارن (بر عکس کاوازاکی)
      تاریخ اولین حضور هوندا در ایران هم حدودا به اواخر دهه چهل بر میگرده…

      1. پرسپولیس

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (258 ديدگاه)

        سپاس از جواب شما اگه ازمحصولات هونداهم مطلب بگذاری بیشتر بهرمندمیشویم ازکارهایت

        1. بیژن دولت سرایی

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          خواهش میکنم…
          انشاا.. به مرور به سراغ هوندا هم خواهیم رفت..

  11. ali

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    هر چی باشه هوندا نمیشه

  12. سبحان

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چقدر دلم خواستش…
    الان اصن یه حال خرابی دارم! هم خوب هم خراب!!
    عاشق مدل های عریان دوکاتی ام. مخصوصا دیاول..

  13. Hamid...Audi

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    با تشکر از بیژن دولت سرایی عزیز
    آقا ما کماکان منتظر بخش های بعدی 250 سی سی پلاک شدنی هستیما!!!

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      خوبی حمید جان
      باور کن قسمت چهارمش آمادس ولی فعلا اولویت با نمایشگاه فرانکفورته…
      به زودی منتشر میشه انشاا…

  14. وحید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (324 ديدگاه)

    اینا را ولش
    شتاب چنده

  15. پرسپولیس

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    سلام آقای دولت سرایی جواب سوال بالا راندادی راجب هوندابود

  16. اصی

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا بیژن دستت درد نکنه عالی بود.حیف این گمرک لعنتی…….

  17. SERIAL WINNER

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    چقدر موتور قشنگیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا