موتورسیکلتساز اتریشی KTM تلاش دارد در کلاس بایک های اسپورت با پیشرانههای کمحجم حرف اول را بزند و این کار را با RC 390 بهروز شده انجام خواهد داد. کیتیام طیفی از بهروزرسانیها را برای این دو چرخ کوچک تدارک دیده که برخی از آنها از نسخه مسابقهای و گرانتر گرفته شدهاند. برخی از ویژگیهای این موتورسیکلت در سری مسابقاتی چون موتوآمریکا و RC کاپ بکار رفتهاند.
در میان تغییرات مسابقهای صورت گرفته برای مدل ۲۰۱۷ میتوان به اگزوز جدید قرار گرفته در کناره، کلاچ جدید و پدال گاز سیمی اشاره کرد. کیتیام مدعی است پدال گاز جدید موتورسیکلت باعث میشود موتورسوار شتاب گیری بسیار نرمتری را تجربه کند و همچنین مصرف سوخت نیز نسبت به نسل قبلی کاهش قابلتوجهی را نشان دهد. برادر نیکد RC 390 یعنی دوک ۳۹۰ نیز بهروزرسانیهایی را برای مدل سال ۲۰۱۷ دریافت کرده است. ازآنجاییکه بسیاری از قطعات این دو موتورسیکلت با یکدیگر قابلمبادله هستند بنابراین بسیاری تغییرات RC 390 در دوک نیز به چشم میخورند.
همانند دوک ۲۰۱۷، RC 390 جدید نیز با بهبود ارگونومی مواجه شده زیرا صندلیها، کلاچ تنظیمپذیر و اهرمهای ترمز جدید در این موتورسیکلت بکار رفتهاند. مدل ۲۰۱۹ این موتورسیکلت یک وسیله انفجاری در خیابان و پیست بود زیرا هیجان سواری بالایی داشت. افرادی همچون ما هرگز قادر نخواهند بود تا پتانسیلهای کامل بایک های امروزی را بهطور کامل آزاد کنند. موتورسوارانی چون برندون پاش و جکسون بلکمون ثابت کردهاند که اگر این موتورهای کوچک در دست سوارانی کار درست باشند چقدر سریع خواهند بود.
جدیدترین نسل کیتیام RC 390 و دوک ۳۹۰ بایک های فوقالعاده با بهایی معقول هستند. هر دو موتورسیکلت لذت سواری بالا را با ظاهری خوب و هندلینگی آسان ترکیب کردهاند. دوک ۳۹۰ بهروز شده بازخورد گرمی داشته زیرا KTM تغییرات هوشمندانهای در آن ایجاد کرده و احساس کلی بین مدل قبلی و جدید تفاوتهای مناسبی را نشان میدهد. ازآنجاییکه دوک ۳۹۰ احساسات مثبتی را ایجاد کرده، به جرئت میتوان گفت RC 390 مدل ۲۰۱۷ نیز همان عملکرد خوب را تکرار خواهد کرد.
ماسل
۲۹ تیر ۱۳۹۶شاهین جان فقط جای مشخصات فنی خالی بود.قیمتش هم اگه میبود بد نبود آدم یه چی دستش میومد .
دوستان قضیه پدال گاز سیمی که بالا به عنوان نقطه قوت مطرح شده چیه مگه بقیه پدال گازشون چجوریه؟مرسی
مهرداد
۲۹ تیر ۱۳۹۶شاید بهتر بود در مقاله گفته می شد پدال گاز برقی.
در واقع در مدل جدید واکنش راننده به دسته گاز از طریق پالس های الکتریکی به دریچه کنترل منتقل می شود.
این باعث می شود که عمل باز و بسته کردن گاز روانتر انجام می شود. اما مقدار بسیار کمی تاخیر هم به آن اضافه می شود، مثل بوق پژو 206 های قدیمی!
من مدل 250 این اعجوبه رو دارم، با همین پدال گاز سیمی هم معرکه است.
امیر
۵ مرداد ۱۳۹۸سلام ، من قصد خرید rc 250 دارم ، امکانش هست خیلی خلاصه مزایا و معایبش رو بگید ؟ و اینکه قطعاتش پیدا میشه خوب ؟ استهلاکش چطوره ؟
mahdi.mp
۲۹ تیر ۱۳۹۶دوستان کسی سایت مربوط به موتورسیکلت داره معرفی کنه..که تخصصی باشه؟؟؟؟یه سوال دیگم داشتم بین کی تی ام 200 و بنلی دو سیلندر کدومو پیشنهاد میدن..البته راحتی سواری برام خیلی مهمه که فک کنم کی تی ام با سابقه و برندی که داره باید بهتر باشه
آرش
۳۰ تیر ۱۳۹۶سایت حساس کامپیوتر علیرغم اسم عجیب و بیربطش مطالب خوبی در مورد موتوسیکلت داره. ضمنا شما واقعا یه موتور اروپایی (اتریشی در واقع) یعنی دوک رو با یه موتور چینی تحت لیسانس اروپا (یعنی ایتالیا) مقایسه می کنی؟ قطعا کی تی ام دوک بهتر از بنلی هست، حتی اگه یه تک سیلندر 250 دوک رو بخوای با دوسیلندر 250 بنلی مقایسه کنی بازم دوک با اختلاف بهتره به نظرم.
mahdi.mp
۵ مرداد ۱۳۹۶ممنون بابت پیشنهاد سایت…من خودم بیشتر نظرم سمته کی تی ام بود که جدی ترم شده حالا
فرشاد
۳۰ تیر ۱۳۹۶اگر میتونی حدود ۳۵ تومن هزینه کنی، کاوازاکی نینجا ۲۵۰ صفر بخر.
mahdi.mp
۵ مرداد ۱۳۹۶تو عالی بودن کاوازاکی شکی نیست ولی به خاطر هندلینگ بهتر کی تی ام و وزنه کمتری ام که داره احتمالا کی تی ام بر میدارم از اونورم نمیخوام در این حد هزینه کنم
Khalid
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام وقت بخیر ببخشید قیمتش چند دوک 390