موتورهای کروزر، آهسته، سنگین و با هندلینگ سخت میباشند این را شما بعد از سوار شدن بر روی موتور جدید شرکت دوکاتی ایکس دیاول متوجه خواهید شد. دوکاتی با ابهت و قدمتی که بر روی موتورهای دیاول خود دارد توانسته است در مسیر حرفهای خود گام بلندی رو به جلو بردارد.
زمانی که برای بار دیگر موتورهای دیاول در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد، اولین قدمهای شرکت دوکاتی را در حوزهای کاملاً متفاوت که به نظر با آن آشنا نبود شاهد بودیم . از این رو شرکت دوکاتی برای این که توانسته بود فراتر از مرزهای پیشین خود قدم بردارد به خود افتخار میکرد، اما صرفنظر از میزان فروش، موتور دیاول به یک سری تغییرات نیاز داشت تا اسمش همچنان در محافل موتورسواران بر زبانها باشد. موتور ایکس دیاول در واقع تلفیقی از یک سواری بسیار خوب با قدرت کم میباشد، درواقع موتورهای کروزر همانگونه که از اسم آنها معلوم است صرفاً جهت گشتزنی با موتور میباشند اینگونه موتورها برای مسابقات ساخته نشدهاند و طراحی آنها بهگونهای است که شما از سواری با سرعتهای معمولی لذت ببرید و بتوانید با موتور خود ارتباط برقرار کنید که البته برآورده کردن چنین چیزی ما را یاد برند دوکاتی میاندازد. قلب این موتور کمتر از قلب یک هیولای درنده نیست و از ویژگی DVT (قابلیت زمانبندی متغیر سوپاپها) که دوکاتی سال پیش، آن را در موتور مولتیاسترادای خود استفاده کرد، بهره میگیرد. حجم موتور ایکس دیاول ۱۲۶۲ سیسی میباشد که نسبت به مولتیاسترادا که حجمش ۱۱۹۸ سیسی بوده، افزایش حجم را به همراه داشته است. ایکس دیاول همچنین از تکنولوژی عقب نمانده است و دارای سیستم کنترل کشش (DCT) میباشد که این سیستم فقط و فقط در عرض چند میلیثانیه قادر است تا میزان چرخش و لغزندگی چرخ عقب را پردازش و میزان کشش را بهصورت خودکار افزایش دهد. این سیستم ۸ سطح مختلف را برای سواری بهتر بر روی این موتور به شما پیشنهاد میکند، سطح یک آن که دخالت کمتری در موتورسواری دارد مخصوص موتورسواران حرفهای طراحی شده است، البته بهترین شرایط یک سواری خوب در سطح هشتم این سیستم فوقالعاده میباشد که با تأثیر گذاریهای عالی و بدون نقص اعتماد به نفس کامل را جهت سواری حتی در جادههای خیس و لغزنده برای رانندهها فراهم میکند. همچنین این سیستم سه نوع حالت موتورسواری علاوه بر سطحهای مختلف سواری که پیشتر گفته شد نیز دارد که شامل حالتهای ورزشی، سواری در شهر، سواری در جاده میباشد که به صورت آماده بر روی منوی تصویری خود دارد و هرکدام را که میخواهید میتوانید متناسب با مسیر خود انتخاب کنید.قدرت موتور: 156 اسب بخار، ۹۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: 128.۸ نیوتن بر متر، ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور: 1262 سیسی
گیربکس:۶ سرعته
وزن موتور: ۲۴۷ کیلوگرم
ظرفیت نشیمن: دو نفره
قیمت: 19997 دلار
Pooya_SK
۱۳ اسفند ۱۳۹۴موتور خیلی باحالیه ولی گرونه به نظر من.
احمد باقری
۱۳ اسفند ۱۳۹۴انصافا موتور محشریه.
بهنام طیبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴فکرنکنم به پای موتورهای ژاپنی مانند کاوازوکی و سوزوکی و هوندا و یاماها برسه
moein
۱۳ اسفند ۱۳۹۴داداش این متور با تیپ هایی که کاوازاکی می زنه معمولا تفاوت دارن و اصلا مقایسه نمیشن
وگرنه شرکت دوکاتی از شرکت های به نام متور سازی تو دنیاس
بهنام طیبی
۱۴ اسفند ۱۳۹۴همین الان یاماها 1340 سی سی موتور زده چند دوره قهرمانی کسب کرده
شاهنگ
۱۴ اسفند ۱۳۹۴عجب هیبتی داره , حالا فردا باز ژاپنی ها تقلید میکنن از شکل دوکاتی
بهنام طیبی
۱۴ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز ژاپن مثل ایران نیست که تقلید کنه و درضمن ژاپن خیلی قهرمانی کسب کرده در مسابقات
یاس ی
۱۵ اسفند ۱۳۹۴با سلام، بعضی از دوستان فکر کنم مطالب را نمیخونن، عکسها را نگاه میکنن و نظر میدن.
دوست عزیز این موتور ی کروزر هست و با موتورهای ژاپنی که توی مسابقات برنده شدن هیچ سنخیتی ندارن.
در خوب بودن موتورهای ژاپنی شکی نیست، ولی اینجا بحث ی کروزر از دوکاتی هست.
SERIAL WINNER
۱۸ مهر ۱۳۹۶اره واقعا ادم میمونه چی بگه !
مجید
۲۵ فروردین ۱۳۹۵به نظر من واقعا موتور بی نظیریه هم با کلاس هم سنگین.جدا از نظر زیبایی و کرورز بودن هیچی کم نداره الان تو سایت دیوار 2دستگاه مدل2015گذاشتن برای فروش واقعا خوشگله همین.