موتورسیکلتیاماها

میراث یاماها برای جوانان: موتورسیکلت XSR700

یاماها XSR700 چندان هم جدید نیست. پیشرانه دوقلوی آن از سال ۲۰۱۵ میلادی قلب عاشقان موتورسیکلت در اروپا را به تپش انداخته است اما تاکنون نتوانسته بود وارد ایالات متحده شود. این پیشرانه که بر طبق فلسفه ‘کراس-پلین’ یاماها توسعه یافته، از حداکثر توان ۷۵ اسب بخار در 9000rpm و گشتاور ۶۷.۸ نیوتن متر در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه، برخوردار است.

موتورسیکلت یاماها XSR700
این مدل که تحت برند زیر مجموعه یاماها یعنی ‘فستر-سانز’ به تولید می‌رسد، تلاش یاماها را برای دست یافتن به چیزی نشان می‌دهد که از آن به عنوان” بیعت با میراث غنی یاماها و تمرکز همزمان بر روی دستیابی به عملکرد بهتر برای آینده” یاد می‌شود.

موتورسیکلت یاماها XSR700
در همان ابتدای کار که تصمیم به راندن این موتورسیکلت گرفتیم، به ترافیک شدیدی در شهر سن دیگو برخوردیم. عملکرد آن در ترافیک رضایت بخش بود و با توجه به اینکه قبلا با برادر بزرگتر این مدل، یعنی XSR900 هم در ترافیک رانندگی کرده بودیم، به نظر ما، نسخه ۷۰۰ عملکرد خوشایندتری در ترافیک از خود به نمایش می‌گذارد. انتقال قدرت پیشرانه نیز نسبت به مدل ۹۰۰، نرم‌تر و باقابلیت پیش‌بینی بیشتری صورت می‌گیرد.

موتورسیکلت یاماها XSR700
با وجود آنکه ۷۰۰ اندکی کوچکتر است اما این اصلا به آن معنا نیست که در برابر ۹۰۰، حقیر و بی‌شخصیت به نظر می‌رسد. میزان گشتاور پیشرانه نیز به حدی است که چرخ جلو رادر بسیاری مواقع به سمت بلند شدن سوق دهد. موقعیت راننده در این موتورسیکلت به دلیل ارتفاع بیشتر میله‌های شاسی و پهنای گسترده‌تر آن، بهبود یافته است.

موتورسیکلت یاماها XSR700
ترمزها بدون داشتن حساسیت بیش از حد، کاملا پرتوان هستند و پس از کمی سواری به این نکته پی خواهید برد که چگونه از ترمز استفاده نمایید، بدون آنکه فنرهای دوشاخ جلوی موتورسیکلت بیش از حد به داخل فشرده شود. ترمزهای عقب نیز به نرمی کار خود را انجام می‌دهند. موقعیت عمودی‌تر راننده نیز موجب آسایش بیشتری نسبت به برخی رقبای همرده می‌شود. اما این موقعیت عمودی‌تر جنبه منفی هم دارد و آن اینکه در سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتربرساعت، باد تا حدی بر قفسه سینه شما فشار خواهد آورد.

موتورسیکلت یاماها XSR700
عبور از میان جاده‌های کوهستانی با این خودرو بسیار لذت بخش است و تایرها طوری به زمین چسبیده اند که هر لحظه بر اعتماد به نفس موتورسوار افزوده خواهد شد. هرچه بیشتر دسته گاز را بچرخانید، بیشتر حس می‌کنید که موتور می‌خواهد شما را جا گذاشته و خود به تنهایی مسیر را پیش برود که البته حسی دلپذیر است. با توجه به مسافت نه چندان طولانی که در مسیر کوهستانی با این وسیله طی نمودیم، می‌شود چنین اظهار کرد که رانندگی پرشتاب و سرزنده با XSR700، بر ادعای مصرف سوخت پایین آن چیره خواهد شد.

موتورسیکلت یاماها XSR700
به دلیل استفاده از دوشاخ فنری ۴۱ میلیمتری در تعلیق جلو، آسایش سواری آن بسیار قابل تحسین است. سیگنال های مدرنی که یاماها برای مواقع پیچیدن، در این موتورسیکلت بکار گرفته است، پی در پی اشتباه می‌کنند و اگر از ما نظر خواهی نمایند، از دید ما کاملا اضافه هستند و بهتر است یاماها از نصب آنها صرف نظر نماید. همچنین کاور روی باک و نوع صندلی قابل تعویض بوده و شما میتوانید از کاور مورد علاقه خود در قسمت باک و صندلی تک نفره برای الهام بخشی بیشتر استفاده نمایید.

به نظر ما صندلی این موتورسیکلت که در جلو کمی باریک بوده و در سمت عقب پهنای بیشتری دارد و نیز چراغ‌های راهنما از کارایی حداکثری برخوردار نبوده و هنوز جا برای بهتر شدن دارند. ما این موتورسیکلت را دوست داریم چراکه یادآور مدل‌های دهه شصت میلادی است اما در عین حال سعی نمی‌کند که کاملا شبیه به آنها باشد، بلکه از شخصیت مدرن مختص به خود برخوردار گشته است. این موتورسیکلت بیشتر مورد علاقه افرادی خواهد بود که به طور حرفه‌ای عاشق موتورسیکلت و گذشته پرشکوه این صنعت باشند اما در عین حال، پرفورمنسی در سطح یک وسیله مدرن را نیز خواهانند. در اینجا با وسیله نقلیه‌ای روبرو هستیم که سواری راحتی دارد، خاطره انگیز است و می‌تواند جوانان را نسبت به میراث کهن یاماها علاقمند نماید.
[دانلود ویدئو]

منبع: rideapart

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    فلاپ باکشو معرکه س یاماها
    ژاپن بهترین. موتور سیکلت تو هر رده و کلاسی رو میسازه
    نمونه ش
    cbr1000rr
    yzf1000r1
    gsxr1000
    ninja1000

    1. سروش

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (184 ديدگاه)

      رپتور جان سی‌بی‌ار واسه کمپانی هنداست

      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2627 ديدگاه)

        مگه من گفتم مال یاماهاس ؟
        برو اون ۴تا موتورو که نام بردم سرچ کن میفهمی برندشونو

  2. Ali

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    وای خدای من. حتی موتورسیکلت خوب هم نمیشه تو این مملکت سوار شد. زرشک!

  3. Mohamad

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    کیفیت از تو صفحه نمایش گوشی میپاشه بیرون موتور ژاپنی میبینه آدم :D
    یاماها پر افتخارترین شرکت موتورسیکت جهان حتی بالاتر از هوندا

    1. Mohsen

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      فقط کاوازاکی

      1. Mohamad

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (811 ديدگاه)

        فقط یاماها

  4. Auto Biography

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من خودم موتور تلر دارم ولی یکی از آشناهامون یک موتور 250cc یاماها مدل 1980داره . باور کنید دنده 2 اون دنده 4 منو میگیره .

  5. ali

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یاماها – کاوازاکی – هوندا ♥
    فقط هیف که این کشور ما توسط ###### مگر نه ما هم میتونستیم سوار شیم و لذت ببریم :(

  6. یاس ی

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    تلر دارین ؟ تلر چجور موتوریه ؟ بستگی داره مشخصات فنی موتور شما چی باشه، قطعا یاماها 250 سی سی که خیابونی هستش نسبت به تریل که مخصوص آفرود ه شتاب بهتری داره.
    جدای از شوخی بسیار موتور باحالیه، هم از نظر فنی هم از نظر طراحی.

  7. حمیدرضا

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    بعد از کاوازاکی بهترین موتور ساز از نظر من تو بین چهار غول ژاپنی یاماهاست البته من خودم بیشتر به کروزر ها علاقه مندم ولی این مدل هارو هم دوست دارم به نظرم سواریشون یه جور حس بین خیابونی و اسپرت داره
    کاش یه بازنگری در قانون موتورسواری میشد هی این مطالبو میبینیم که موتورای با حجم زیر یک لیتر چقدر با کیفیت و لذت بخشن بعد ما تو ایران پول این مدلو میدیم سوار 200 سی سی میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا