اسطوره پس از پیتون یک نشانه ی دیگر است برای مدیرانی که هنوز در خواب به سر می برند . نشان از خودباوری و توانایی جوانان ایرانی .
اسطوره موتور سیکلتی است که توسط یک تیم ایرانی طراحی و ساخته شده است . تیم طراحی و ساخت اسطوره از طراحان و مهندسان جوان اما با تجربه و صاحب نام در صنعت مهندسی و ساخت و طراحی تشکیل شده است . افرادی که توانایی خود را با برنده شدن در مسابقات بین المللی متعدد بارها ثابت کرده اند . از اعضای مهم این گروه میتوان به آقایان محمدرضا شجاعی (طراح) و مجتبی صفری (سرپرست تیم طراحی) اشاره کرد .
طرح اولیه اسطوره در سال ۲۰۱۰ توسط محمدرضا شجاعی ایجاد شد که با توجه به استقبال علاقمندان از این طرح ، تصمیم به تولید آن گرفتند . ایده ی شجاعی در طراحی اسطوره طرح های باستانی موجودات تخت جمشید بوده است . و حالا این طرح، در ابعاد واقعی جهت پیش فروش و جذب سرمایه برای تولید نهایی، در نمایشگاه Big Boys Toys 2013 واقع در هتل آتلانتیس دوبی شرکت کرده است. طراحی و ساخت ماکت این محصول در مدت زمان نزدیک به دو سال و با هزینه شخصی گروه و با سختی فراوان در ایران صورت گرفته است.
این پروژه با توجه به صنعت لاگژری و براساس سلیقه ی روز جهانی ساخته شده است . فلسفه ی این گروه انجام پروژه ای منحصر بفرد براساس بازار لاگژری و پیدا کردن مسیری برای حضور در این مارکت با انجام پروژه هایی در نسخه ی محدود هست. بر همین اساس قراراست حداکثر ۳۰۰ دستگاه از آن برای کسانی که در لیست پیش فروش قرار می گیرند، تولید گردد.
اسطوره موتورسیکلتی است در کلاس super-street که در ساخت آن از فیبرکربن و بهترین روکش های طبیعی در دسترس استفاده شده است . از مشخصات فنی اسطوره می توان به موتور ۱۶۴۹.۰۰ ccm خطی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر اشاره کرد . این موتور حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب ۲.۵ ثانیه ای را برای اسطوره به ارمغان آورده است .
رادیاتور سه پره وظیف خنک کاری موتور را برعهده دارد ، موتوری که قدرتش را توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی با قابلیت تعویض توسط شیفتر به چرخ ها منتقل می کند . سیستم فرمان هیدروالکتریک ، باکی باظرفیت ۱۵ لیتر ، دیسک های ترمز۴۰۴.۵ و ۲۲۰ میلی متری به ترتیب در جلو وعقب و وزن خالص ۲۵۰ کیلوگرم از دیگر مشخصات فنی اسطوره است .
از امکاناتی که اسطوره را متمایز می کند می توان به ترمز ABS ، چراغ جلوی قابل تنظیم ، ضبط آهنگ با HUD ، گرمکن زین ، دسته هایی مجهز به گرمکن ، سیستم استارت – استاپ ، زنگ هشدار با ریموت کنترل ، نصب دکمه های کنترل و بلندگو برروی کلاه ، صفحه نمایش، سیستم کنترل آب و هوا، سیستم صوتی ، بلوتوث، لباس و کلاه اختصاصی و … اشاره کرد .
سایت پدال با عرض تبریک به تیم طراحی و ساخت اسطوره ، جایگاهی بی بدیل در بازارهای جهانی را برای آن ها آرزومند هست .
کیوان
۹ اسفند ۱۳۹۱ایول دمتون گرم ایرانی یعنی این غیرت خلاقیت ابتکار
hamed
۱۱ اسفند ۱۳۹۱افرین عالی!
حسین بهرامی
۱۸ اسفند ۱۳۹۱خوشمان امد!به امیدروزی که صنعت خودرووموتورسازی دنیا به دستان با لیاقت جوونای ایرانی اداره بشه
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۱ایول بابا همون بهتر که تو کشور دیگه ای درست شد
ایران جنبه این چیزا رو نداره
ولی دمت گرم
amin
۱۸ فروردین ۱۳۹۲عالیه واقعا حال کردم
مجید
۲۹ فروردین ۱۳۹۲سلام
در مورد نظر علی آقا بگم نه اشتباه نکنید این کانسپت موتور توسط آقای صفری و شجاعی تو ایران تولید شده و برنامه تولید تو یه کشور دیگه به جهت وجود تحریمها و گرون تمام شدن قیمت نهایی تو ایران است. بله ما جوونایی داریم که خیلی خوب می تونن سطح طراحی صنعتی رو بالا ببرن مثل مجتبی صفری ، ایمان مقصودی و …. دیگه به امید اون روز.
ma
۳۰ فروردین ۱۳۹۲جالبه موتوری که تو ایران و به دست یه ایرونی طراحی میشه باس تو دبی تولید بشه!!خاک بر سر …
مسلما این موتور بتمن با حجم انجین 1600 واسه روندن تو ایرون طراحی نشده!جاش همون دبیه.وگرنه که همون انجین چینی cg 125 رو میذاشتن روش! همش تقصیر ما ملته که لیاقت نداریم موتور خودمونو تو کشور خودمون سوار شیم!!!
مجید
۳۱ فروردین ۱۳۹۲عالیه دمتون گرم
غریب
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام
فقط یه چیز میتونم بگم که از دیر باز گفتن هنر نزد ایرانیان است
متاسفم برای همه مسئولین که خودشون مسئول میدوننددر حالی که اینطور نیست
آیا کسی هست بگه چرا این بچه ها که نمونه ای از فکر ایرانی بودند نمونه برای پیشرفت هزاران طرح خفته ای هستند که دارن خاک میخورند کی جواب میده ؟؟؟؟
فقط میخوام بگم همت شما نشون میده که جایگاه ویژه ای خواهید داشت به امید سر فرازی ایران ایرانی و به امید روزی که نام شما اسطوره شما در تاریخ همچنان اسطوره بماند سر افراز سربلند باشید خیلییییییییییییییییییییییییی خوشحال شدم بچه ها
امین
۶ مرداد ۱۳۹۳والا اگه یکی از همین مسئولین رو شریک میکردن شاید میشد تو کشور تولید کرد
مهران
۸ خرداد ۱۳۹۲سلام. از بس که مسئولانمون فقط به فکر پیشرفت و سر بلندی کشورمون هستند جوانان ما باید در خاک عرب ها استعداد خودشون را نشون بدن. اگر میگفتن تولید کشور چینه حتما با استقبال مسئولان وطن پرستمون مواجه میشدن.البته با توجه به سال حمایت از کار و سرمایه ملی
خارشناس
۱۶ خرداد ۱۳۹۲جای شکرش باقیه که همینم ساختن چشم بعضیا کور
Ali Inter. Vocal
۱۹ تیر ۱۳۹۲واقعا با دیدن این پست خیلی هیجان زده شدم هرچند که ازیه جوان خلاق ایرانی همچین ابتکاراتی انتظارمیره ولی بااین همه خیلی خوشحال شدم.
آرزوی موفقیت رو درتمام مرحله هاشون رو دارم.
به امید محبوبیت جهانی در بازارهای جهانی
میلاد
۱۹ تیر ۱۳۹۲دانش اگر درثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس برآن دست خواهند یافت
محمد حسین
۱۰ مرداد ۱۳۹۲ایا در ایران هم می توان این موتور رو سوارشد یا اینکه قیمت این موتور چنده ممنون میشم
آرش
۱۲ شهریور ۱۳۹۲در مورد قیافه و ظاهر موتور حرفی نیست ولی در مورد تولید اون چرا؟! یادمه وقتی آقای شجاعی (طراح) و مجتبی صفری (سرپرست تیم طراحی) برای معرفی طرحشون به دانشگاه ما(بیست و نهمین نشست تخصصی طراحی صنعتی دانشگاه هنر) اومده بودند ، اخر جلسه در مورد تولید این موتور بحث زیاد بود.!!
درسته که طراحی اونها از اول رو اصول بود ، اما به خاطر وضعیت تحریم و نرخ دلار و مشکلات دیگر … بعید به نظر میرسید که محصول خروجیشون به همین شکل باقی بمونه. در مورد موتوری هم که به نمایشگاه برده شد باید بگم که کاملا یه ماکت بود.
اما هزینه کل طرح ، طبق گفته آقای شجاعی 80 میلیون شد که همشو شخصا تامین کردند و قیمت پیشنهادی محصول نیز 100،000 دلار تخمین زده میشد.
حامد
۱۹ آبان ۱۳۹۲به این سایت سر بزنید
سایت اسطوره
http://www.ostoure.com
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲خیلی زیباست بخصوص طراحی فرمان
مصطفی
۱۹ بهمن ۱۳۹۲به امید روزی که اسطوره سازان ایرانی اسطوره های جهان باشند
نوید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اگه یه عده دزدی نکن خیلی زود میشن مصطفی
amir.ducati
۲۵ شهریور ۱۳۹۳حالا میفهمم چرا جوون های ایرانی موتور CG125 رو فقط میتونن سوار شن…که تکنولوژیش ماله 40 سال پیشه ژاپن هست..اگر میخواهی بر دنیا حکومت کنی… عرب را سیر و ایرانی را گرسنه نگهدار.
مهران ایزدپور
۱۷ بهمن ۱۳۹۳واقعا مسخرست آآآبروی ایران و ایرانیو بردی…
اصن تا حالا yamaha 125 سوار شدی؟؟؟
Ali
۲۷ خرداد ۱۳۹۴دمتون گرم ولی انقدر […] که چیزی که خودمون ساختیم توسط یکی دیگه به جهان نشان داده بشه
وصال
۱۰ تیر ۱۳۹۴تبریک میگم… برخی دوستان با ییانن چراهایی ، تاسف خودشون رو بابت بی مسولیتی ها اعلام کردند. 16 ساله بودم که طرح دستگاه مولد لیزر با گازهای آرگدن و کریپتون من ، توی دبیرستان ناپدید شد. بله طبیعیه هزاران طرح در حال خاک خوردن باشه… benor هم موتور سیکلت منه که فعلن روی کاغذ ، داره خاک می خوره و البته چهار طرح دیگه ی من
محبت حق نژاد
۵ مرداد ۱۳۹۶Free energy haghnejadرا در یوتوب ببینید .امیدوارم در آینده نه چندان دور خودرو های بینیاز به سوخت توسط انجمن فری انرژی ایران رونمایی بشود .تشکر دارم از همه حرفه ای های با اراده. تشکر دارم جناب شجاعی از این خلاقیتتان .
محمد علی
۷ مرداد ۱۳۹۶من در برنامه “نوآوران” شبکه افق به تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۶ با آقای شجاعی و تیمش و کارهایی که کرده آشنا شدم. و باعث شد بیام دنبال این موتور بگردم که اینجا پیداش کردم. شاید قبلاً عکس این موتور رو دیده باشم ولی فکرش رو هم نمیکردم تولید بچه هایی باشه که با موانع بی ربط قانونی غیر عقلانی بسیاری که در ایران وجود داره ساخته شده باشه. مسئولان کشور *** چوب لای چرخ مردم نگذارید.
كاوه حسن زاده
۱۰ مرداد ۱۳۹۶خیلی عالی
با سلام درود به جوانان با وجود وغیرتمند ایرانمان
ایا برای سرمایه گذار فکر یا پیشنهاد ی داشته اید من تمایل دارم با شما در تماس باشم ایمیل خود را برایی شما فرستادم من امروز برنامه و پروژه شما رو در برنامه
نو اوران دیدم منتظر تماس شما هستم در صورت تمایل به همکاری
با تشکر
علی
۱۰ مرداد ۱۳۹۶واقعا لذت بردم. این جوونا باعث افتخار ما هستند. به امید موفقیت های بیشتر این عزیزان .