با چند صفت مختلف میتوانید یک اسکوتر ۱۵۰ سی سی را توصیف کنید؟ شرکت موتور سازی هیرو، که در کشوری که تمام خانوادهها از موتورهای دو زمانهی کوچک برای حمل و نقل استفاده میکنند قرار گرفته است، امکان سوار شدن حداقل چهار نفر را بر روی اسکوتر/موتور سیکلت هیبریدی توربو دیزل الکتریکی خود فراهم کرده است.
این RNT یک طرح مفهومی میباشد، هر چند به شکل یک موتور سیکلت میباشد، ولی به دلیل طراحی غیر متعارف آن، میتوان آن را نوعی اسکوتر نیز محسوب کرد. بدون توربو شارژر اختیاری آن، موتور دیزلی تک سیلندر آن ۱۴ اسب بخار نیرو و ۳۵ نیوتن بر متر گشتاور تولید میکند. در مقایسه با سایر موتورهای تک سیلندر بنزینی ۱۵۰ سی سی که روی موتورسیکلتهای وسپا به کار گرفته میشد (۱۲ اسب بخار نیرو و ۱۰ نیوتن بر متر گشتاور)، این RNT را به یک سوپر موتور سیکلت تبدیل میکند. با توجه به اعلام هیرو، این موتور سیکلت میتواند در تمامی جادهها با ظرفیت کامل سرنشین به راحتی حرکت کند، و این توانایی را دارد که با روشن کردن ژنراتور اختیاری در زمان توقف موتور سیکلت برق مورد نیاز آن را تأمین نماید. چراغ جلوی LED آن را میتوان در صورت نیاز جدا کرده و به عنوان یک چراغ قوه استفاده کرد. یک موتور برقی ۱.۳ اسب بخاری و یک باتری نیروی مورد نیاز چرخ جلو را تأمین میکنند، بدین ترتیب این یک موتور سیکلت تمام چرخ متحرک محسوب میشود. همچنین به منظور کاهش مصرف سوخت میتوان حالت آن را فقط به موتور برقی و چرخ جلو تغییر داد. همانند تمامی موتورسیکلتهای رایج موتور در مرکز آن قرار دارد. امکانات مفید آن برای استفادههای مختلف روزانه شامل صندلیهای صاف با کمربند و میلههای محافظ میباشد، و طبق گفتهی هیرو میتوان با اتصال دستگاه شخم زنی یا دستگاه برداشت، به کمک آن به انجام کارهای سبک کشاورزی پرداخت.هیرو، که قبلاً همکار و شریک هوندا بود، اسکوترها و موتورسیکلتهای تا ۲۵۰ سی سی را در هفت کشور مختلف با جادههای خطرناک مانند کشورهای کنیا، نپال و پرو به فروش میرساند، با توجه به این موضوع حضور یک موتور سیکلت قوی تمام چرخ متحرک در این گونه بازارها میتواند بسیار منطقی به نظر برسد. همچنین با در نظر گرفتن هیپیهایی که در شهرهای مختلف آمریکا علاقهی زیادی به وسپا سواری دارند، احتمالاً این موتور سیکلت در امریکا نیز میتواند علاقه مندان زیادی پیدا کند. [jwplayer mediaid=”۶۳۷۸۳″]
armin
۲۸ اسفند ۱۳۹۲من از موتور خوشم نمیاد!!!!!
موتور وسیله ای نیست که بشود همجا باهاش بریم!!!!
تو بارون خیس می شوی تو آفتاب هم پوستت می سوزه!!!!
حالا هرچی می خاد باشه!!!!!بهترین نوع موتور و بد ترینش با یک سری از تفاوت ها عین همه!!!!
sooka
۲ فروردین ۱۳۹۳پس اگه موتور سوار نیستی نظر نده
hamed
۱۷ فروردین ۱۳۹۳عزیز دلم آرمین جون
هنوز تو تابستون با 110 تا نرفتی کلت باد بخوره حالشو ببری
سوای اینکه موتور سواری اصولا کار خطرناکی هست (باتوجه به فرهنگ غنی ما در رانندگی با وسایل نقلیه مخصوصا ماشین) اما خداییش نباید از مزیت های فراوونی که داره مخصوصا عبور مرور توی ترافیک و رسیدن به کارهای دم دستی و جابجایی ها توشهری در حد 10 ، 20 کیلومتر غافل شد
خرجش یه گواهینامه و یک کلاه خوبه با اینکه الان 18 ساله ماشین سوارم از مینی بوس و ون و کامیون و سواری های مختلف اما موتور یه چیز دیگه است
هادی
۲۸ تیر ۱۳۹۶شما سوار نشو
mory
۲۸ اسفند ۱۳۹۲من عاشق این جور موتورام که برقی هم هستن فقط جلوش یه کم ضایس ولی واقعا موتور کاربردی ایه
حمادی
۲۸ اسفند ۱۳۹۲هوندای ماقشنگتر از این حرفاست
رضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۲موتور رو دوس دارم بخاطر صدای قشنگ وشتاب زیادش(موتورای ایران منظورم نیست!)
یه بار هوندا1000rr سوار شدم با شتاب 2.9ثانیه!!!!!
خوش ترین لحظه زندگیم بود….
مرتضی
۲۸ اسفند ۱۳۹۲ساخت کجاست؟؟
میلاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۲هندوستان.
http://www.heromotocorp.com/en-in/
ali
۲۸ اسفند ۱۳۹۲اون قسمت جلوی فرمونش برای باره یا آدم؟! چون این کشورای جنوب شرقی اسیا مثله اندونزی و اینا ازین کارا زیاد میکنن ! تو خبرم اومده میگه اونجا چهار پنج نفره سوار موتور میشن !
hero
۲۹ اسفند ۱۳۹۲اینکه اسم منه!
من
۲۹ اسفند ۱۳۹۲4 نفر ظرفیت اونم حداقل!؟!
vahid
۲۷ فروردین ۱۳۹۳چرخ جلو چطوری نیرو میگیره من که هرچه نگاه میکنم چیزی نمیبینم. جالبه abs هم داره.
امین
۵ آبان ۱۳۹۳قیمت چنده و بنزینی یا برقی
علیرضا
۳۰ مهر ۱۳۹۶من میخوام موتور ویگو بخرم و بین دو موتور دیگه هم شک دارم که ویگو ژوپیتر بگیرم یا هیرو دش یکسریا میگن قطعات هیرو نیست و موتوراشون تو نمایندگی و میگن قطعه نداریم ؟