به نظر نمیرسد هیچگاه خاطره موتورهای وسپا از یاد دوستداران این موتورسیکلت در ایران یا جهان پاک شود و تولیدکننده این موتورسیکلت نیز این بار با الهام از مدلهای اولیه وسپا مدل GTV 300 IEرا در سال ۲۰۱۴ روانه بازار میکند که تمامی امکانات لازم برای فراری دادن شما از ترافیک شهری یا توزیع پیتزاها را در اختیار دارد.
این اسکوتر ۲۷۸ سی سی تک سیلندر، ۴ زمانه، دارای موتور Quasar 4 سوپاپه با سیستم تزریق الکترونیکی است. ماکزیمم خروجی توان آن ۸/۱۵ کیلو وات در ۷ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه یا ۱/۲۱ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۳/۲۲ نیوتن متر در ۵ هزار و ۲۵۰ دور در دقیقه است که بیشتر از مقدار مورد نیاز برای حرکت با سرعت ۸۰ مایل در ساعت است. تمام توان این موتورسیکلت به وسیله سیستم انتقال اتوماتیک چرخهای عقب منتقل میشود. همان قدر که میزان کارایی این موتور مهم است میزان مصرف سوخت GTV 300 IE برابر ۶۵ تا ۷۰ مایل با هر گالن است. در مدل جدید سعی شده است طراحی شباهتهای زیادی با همان مدلهای معروف دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی داشته باشد و این طراحی با فناوریهای نوین و توان موجود در وسپا GT Range ترکیب شود. به لطف موتور تک سیلندر فوق مدرن ۳۰۰ سی سی با سیستم تزریق الکترونیکی، توان ۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳/۲۲ نیوتن متری این مدل میتوان انتظار داشت این موتورسیکلت زیبا با طراحی زیبای Grigio Apuano بهترین وسپا برای سواری طولانی مدت باشد. وقتی با این موتور وارد خیابانها میشوید میتوانید با رانندگی در سرعتهای مطمئن ایمنی و سواری آسان و راحت خود را تضمین کنید.قیمت پایه وسپا GTV 300 IE معادل ۷ هزار و ۱۹۹ دلار است.
یه پسل باهوش
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اینا فقط تو خیابون های اروپا جواب می ده
با وضع خیابون های ایران مگه عاشق باشی که موتور سواری کنی
ولی با این حال من خودم طرفدار این تیپ موتور هام چون تو استفاده های دم دستی مث تا نونوایی جایی خیلی گزینه مناسبی هس
الان تو بازار با این استایل و البته شاید یکم بروز تر و شیک تر
2 میلیون تومن واسه ادم اب می خوره
(اتفاقا دو هفته پیش قیمتشو گرفته بودم مدل پرواز 80 سی سی)
meysam
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من 5 ساله که موتور سوار میشم البته نه برای تفریح. موتورهای وسپا عالی هستن، فقط یک ایراد دارن و اونم سایز کوچیک تایرهاشه. بخصوص در معابر پر دست انداز کنترلش سخت تر از موتورهای معمولیه و همینطور در سر پیچها. به خاطر همین تایرهای کوچیکش پیش خیلی از وسپا سواران معروفه که امکان نداره کسی وسپا سوار بشه و حداقل یک بار زمین نخورده باشه.
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳وسپا!!!! اسمش یه دنیا نوستالژیه.
رضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان متاسفانه موتور در ایران خیلی محجور مونده درحالی که در کشورهای مخصوصا شرق اسیا بسیار کاربردی و پراستفاده هست و براحتی میتونه نقش یه تاکسی ساده ارزان و کمخرج و کم مصرف رو بازی کنه(موتورهای 3 چرخ مثلا در چین و هند)
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳رضا جون توی تهران که خیلی زیاده.البته من از موتور میترسم ولی به نظر من،موتور یعنی Honda CBR و BMW 1000RR!!! :)
عاشق صداشونم.
چاپلو
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اینا صداشون واقعا قشنگه هرچند ب ام و 1000 ار ار رو دوس ندارم ادم مجبوره بخوابه رو باک تا فرمونو بگیره واین دوتا مخصوص پیست ان ولی موتور با گازخور وحشی فقط و فقط کراس صداش ادمو نابود میکنه.
البته سوزوکی DR 650 هم عالیه
تو شهر ما چون بیابون زیاد داره ملت پرشی زیاد دارن یکی از بهترین پرشی ها هم هونداCRM هس
من همجور پرشی رو سوار شدم یاماها لانزا.کاوازاکی KDX.یاماها400.هونداCRM.هوندا کراس. تریل.DR650.KTM.تو همشون عاشق CRM هستم بنزین قورت میده اما وای به وقتی که گاز بدی کیپس ازاد کنه
موتورای پیستی هم سوار شدم هوندا400.هوندا1300 .یاماهاAX1 .ZFX.و…که از همه بیشتر از ZFXخوشم اومد
چاپلو
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اصلاح میکنم یاماها fzx
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳چاپلو جان خوش به حالت داداش! ارزوم اینه یه ماشین داشته باشم و یه Honda CBR! اخر هفته ها رو با موتور برم بیرون!(الان با پای پیاده میرم بیرون!)
چاپلو
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین یه چیز میگم ولی جون ارمین ناراحت نشیا.
قبلا هم بهت گفتم که خیلی کم وقت میشه بیام پدال.
واسه اینکه مشغول کار و دانشگاهم الان یه ماهه هر روز صبح میرم دانشگاه بعد از ظهر میام خونه یه چیزی میخورم میرم مغازه(تعویض روغنی کار میکنم) 12.5 شب بر میگردم خونه میخوام بخوابم میگم یه سر بیام پدال ببینم چه خبره بعد بخوابم.
یه نیسان مدل 86 پیدا کردم گوشه خیابون به امان ا.. تو فکرم یه پولی بزارم کنار برم تو کارش و تیونش کنم.
به نظرم عاشقای ماشین دو دسته ان یکی مس ما ها همش میایم پدال و فقط راجع به ساخته های دیگران نظر میدیم یکی هم مس اون پیرمرد عمل میکنه.
قبول دارم امکانات نیس. شرایط سخته. کسی بها نمیده اما ادم همیشه باید رو به جلو حرکت کنه.اگه نمیتونم ماشین بسازم چه دلیلی داره که نتونم اونو بخرم
واقعیت اینه من چون تنوع طلبم و عشق یه ماشین خاص نیستم میخوام همه شونو داشته باشم حاضر نیستم واسه رسیدن به یکی از این ماشینا چند سال وقت بزارم و تلاش کنم تا بهش برسم و به عکسش راضی میشم
نمیدونم چقدر با حرفم موافقی
من میگم اگه عاشق یه ماشینم با خودم عهد میکنم تا وقتی به اون ماشین نرسیدم نیام پدال.
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳آرمین داداش حرفت حقه به خدا.ولی میدونی من الان اصلا توی شرایطی نیستم که بتونم حتی لاستیک این ماشین رو هم بخرم! من الان دارم تلاش میکنم تا درسمو به بهترین وجه ممکن تموم کنم بعدش یه کار درست حسابی گیر بیارم.
متاسفانه الان شرایطم جوریه که نه میتونم کار کنم و نه میتونم درسو ول کنم.چند وقت دیگه شاید حتی نتونم بیام پدال.
در مورد اینکه من نشستم پشت سیستم و از خدا میخوام که خدایا یه ماشین 2014 بنداز تو بغلم،کاملا حق با توئه.فقط با تلاش و کوشش میشه به اونچه که میخوایم برسیم.
راستی آرمین،یکی از اشناها یه نیسان 83 داره،صفر صفر!!! ماشین 40000 تا کار کرده و تا حالا بار نزدن بهش! 10 سال تخفیف بیمه و…!!!
چاپلو
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳انشاا.. همه مشکلات رو پشت سر میزاری و به چیزای که میخوای میرسی
نه اشتباه شده منظورم نیسان ابیا نیس اونی که مدنظر منه یه نیسان سواریه که تقریبا یه چیزی تو مایه های تویوتا های مدل 92 هستش یکمی قدیمی تر.منم تا قبلش نمیدونستم همچین ماشینی هم هس.
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳مخلصم داداش! فکر کردم نیسان باربی آبی رو میگی! :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
چاپلو جان به جیمیل من سربزن .
در مطلب لکسس نمیخواد در چین تولید بشه هست .
رضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳در بازار موتورسیکلت ایران وضعیت بمراتب از خودروسازی اسفناک تره چون تکنولوژی اکثر موتورهای ایران مربوط میشه به دهه 70 که توسط انواع و اقسام سازنگان ایرانی و چینی ساخته میشه و کمترین بویی از تکنولوژی و ایمنی نبردن
و چون اگثر مردم از موتور بدشون میاد و ذهنیتشون درمورد موتور فقط و فقط مدلهای شبیه سی جی125 که در بین مردم عادی بسیار منفورن…به همین دلیل هیشکی کاری به کار سازندگان نداره و تو این بخش سال های نوری از دنیا عقبیم…
مهدی ف
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳یک گازی 70خریدیم فک کنم سال 90بابیمش درامد 380هزارتومن چند روز پیش که از در یک موتور فروشی رد میشدم مثل همون داشت نووش 1500000!!!!!اونو واسه داداش کوچکم خریده بودیم اونم اصلا سوارش نشد میگه بدرد نمیخوره رفت دوچرخه خرید از همون موقع تو گاراج داره خاک میخوره البته خیلی به این موضوع ربطی نداشت
Metalhead
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳با این وضع آسفالت ایران ، 2 روزه به … میره
زیگما
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳وای خدا یاد فیلم های دهه 80 ایتالیایی افتادم….
sadegh
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳زیاد تو کار موتورسیکلت نیستم، ولی با این حال بد جوری عاشق موتورای دوکاتی ام، یعنی از سر و روی موتوراش، وقار میریزه!
امید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳خاطره انگیز ادمو یاد قدیم ندیما میندازه چقد خوب بود یادش بخیر
Ehsan
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اصلا از موتور خوشم نمیاد ، البته نه اینکه متنفر باشم ولی زیاد دور و برش نمیپلکم ، شاید به خاطر این باشه که در بچگی با موتور تصادف کردم
علی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه وارده ایران بشه با احتسابه عوارض قیمتش چن میشه؟
pouya
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی گرونهههههه
به پول ما تقریبا 24 میلیون تومن درمیاد .حیف پول.من ترجیح میدم پراید سوار شم با این پول
امروز دلار 3300
علیرضا
۱۴ مرداد ۱۳۹۳پویا خان از کی تا حالا کاسب های در مسند قدرت هر جنسی رو که بیارن با همون قیمت حساب میکنن الان کویر موتور (کویر شتر) وسپای ۱۵۰ سی سی رو با قدرت ۱۱ اسب اورده و متوسط ۲۳ تومان میفروشه قابل توجه شما که قیمت جهانیش هم ۴۵۰۰ دلار هستش بنابراین این موتور (اسکوتر) ۱۰ میلیون هم گرون تر قیمت گذاری میشه
الان مدل های دوکاتی ۱۳۰۰ سی سی با قدرت ۱۸۰ اسب هم اورده با قیمت جهانی متوسط ۲۵ هزار دلار که کویر میفروشه ۱۸۰ میلیون تومان !
ahmad
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳موتور بهترین و کاربردی ترین وسیله برای معابر داخل شهری است.
موتور سیکلت اون هم با این وضع ترافیک تهران بهترین وسیله ممکنه ولی این موتور سیکت های ضعیف و کم ضرفیت با قطر لاستیک کوچیک و ظاهر زشت اصلن به درد نمیخورن. همون ساوین و آپاچی بهترن!
vespa
۱۷ خرداد ۱۳۹۳اقا شما اینو با ساوین و اپاچی مقایسه میکنید.
لاشه ی وسپا می ارزه به 100 تاموتور داخلی.