موتورسیکلت

ایندین FTR 1200 و FTR 1200 S: فرزندان خلف

از زمانی که ایندین اعلام کرده که می‌خواهد نمونه‌ای خیابانی از مدل مسابقه‌ای FTR 750 خود را عرضه کند، علاقه‌مندان به موتورسیکلت در انتظار معرفی آن بودند.
بالاخره این مدل شگفت‌انگیز در آلمان رونمایی شد.


FTR 1200 و FTR 1200S سبد محصولات ایندین را گسترش داده‌اند.
باید چه انتظاری از موتورسیکلت‌هایی که بر اساس FTR 750  افسانه‌ای ساخته‌شده‌اند داشته باشیم؟ (ایندین در مسابقات Flat track racing که در پیست خاکی مسطح و بیضی‌شکل برگزار می‌شود، از دیرباز قهرمانی‌های زیادی را نصیب خودکرده است. لازم به ذکر است این مسابقات که قدمتی به تاریخ موتورسیکلت دارند جزو پرطرفدارترین مسابقات موتورسواری در آمریکا محسوب می‌شوند.)


چیزی که باید در مورد هر دو مدل FTR 1200 و FTR 1200 S  بدانید این است که ایندین تا جای ممکن وزن این دو را کم کرده است.
وزن خشک FTR 1200 و FTR 1200 S  ۲۲۱ کیلوگرم است. (برای مقایسه Scout و Scout Bobber هرکدام به ترتیب ۲۴۱ و ۲۴۳ کیلوگرم وزن‌دارند)


شاسی سه‌بعدی فولادی با محور عقب آلومینیومی باعث افزایش استحکام و کاهش وزن شده است.
سیستم تعلیق در این دو مدل متفاوت است. تعلیق جلو شامل دوشاخ ۴۳ میلی‌متری وارونه با دامنه حرکتی ۱۵۰ میلی‌متری است، کمک‌فنر تکى عقب نیز دامنه حرکتی برابر با ۱۵۰ میلی‌متر دارد و تفاوت آنها در مدل S قابلیت تنظیم کامل آنها است. (سختی فنر و قدرت جذب ضربات)

رینگ‌های چرخ آلومینیومی با اندازه ۱۹ اینچ در جلو و ۱۸ اینچ در عقب پذیرای لاستیک‌های DT3-R دانلوپ هستند.
دو دیسک ۳۲۰ میلی‌متری جلو با کالیپرهای ۴ پیستونه برمبو با همراهی دیسک عقب ۲۶۵ میلی‌متری با کالیپر دو پیستونه نیروی ایستایی این موتورسیکلت‌ها را تأمین می‌کنند. سیستم ABS در هر دو مدل به‌صورت استاندارد وجود دارد با این تفاوت که در مدل S امکان غیرفعال شدن آن نیز وجود دارد. FTR 1200 S امکانات جدید زیادی را در اختیار راکب خود قرار می‌دهد، درحالی‌که FTR 1200 از همان نمایشگر مورداستفاده در ایندین Scout Bobber استفاده می‌کند.
مدل S دارای نمایشگر دیجیتال لمسی است که به راکب توانایی انتخاب سبک رانندگی و تغییر تنظیمات کنترل کشش، کنترل ثبات و سیستم جلوگیری از بلند شدن چرخ جلو را می‌دهد. سبک‌های رانندگی نیز شامل استاندارد، اسپرت و بارانی است.
این نمایشگرهمچنین دارای بلوتوث و شارژر سریع USB و تنظیمات مختلف برای نمایش سرعت و اطلاعات حیاتی دیگر است. قیمت مدل FTR 1200  از ۱۲۹۹۹ دلار و مدل FTR 1200 S از ۱۴۹۹۹ دلار آغاز خواهد شد.
رنگ‌آمیزی سفارشی به سبک مدل مسابقه‌ای ۱۰۰۰  دلار خرج روی دستتان خواهد گذاشت.

مشخصات

موتور: دو سیلندر آب خنک خورجینی با دو میل بادامک و چهار سوپاپ در هر سیلندر
حجم مخزن سوخت: ۱۳ لیتر
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور دردقیقه
گشتاور: ۱۱۵ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور دردقیقه

منبع: American Iron

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ببخشید این موتورها ساخت آلمان هستند؟

    1. یانکی

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      ساخت آمریکاست و رقیب هارلی داویدسون بزرگ.میدونستید صدایه اگزوز هارلی ثبت اختراع شده و هیچ موتوری نمیتونه صدایه هارلی رو کپی کنه.

    2. (ali (chevy nova

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      خیر
      امریکایی اصله
      رقیب اصلی هارلی دیویدسون

    3. big & small block engine

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      اقا احمدرضا
      ساخت امریکاست
      ایندین از موتورسازان قدیمی امریکا هستش

  2. Mohammad

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    نه عزیز ساخت آمریکاست آلمان فقط موتور بی ام دبلیو میزنه

  3. احسان خان

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایندین همون شرکتی هست که ایندین چیف رو میسازه؟
    وای من عاشق این موتورام تو تهران کپی های چینی و هندیشو دیدم چندباری حتی همین کپی هندیشم چشمگیر و زیباست چه برسه به اصلش
    ارزومه داشتن یه از ایندین چیف

  4. Solid Snake

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    موتور سیکلت هم دنیایی داره که متاسفانه کمتر از ماشین مورد توجه قرار میگیره

    امیدوارم با این مقاله های جناب مقدسی دید خوب و علمی از موتور سیکلت ها پیدا کنیم و بعدها شاهد مقاله مقایسه و مسابقات بین موتور سیکلت بیشتری باشیم تو پدال

  5. حمیدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمتشون خیلی بالاست ارزون ترین مدل ایندین از قیمت خیلی از خودروها تو انگلستان بیشتره
    واقعا ادم نمیدونه باید کدوم یکی از دو برند بزرگ امریکا رو دوست داشته باشه من تو اینستاگرام هر دو رو دنبال می کنم
    حیف ویکتوری که به خاطر تقویت ایندین از بین رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا