از آنجایی که موتورسیکلتهایی با حجم پایینتر از ۲۵۰ سیسی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزانتر و به صرفهتر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواستهای متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکتهایی با حجمهای پایینتر از ۲۵۰ سیسی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سیسیها بررسی کنیم.
اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلتهای کمتر از ۲۵۰ سیسی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همانگونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقهمندان به موتورسیکلتهای سنگین نیز هستیم و در قسمتهای آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلتهایی با حجمهای انجین بالاتر از ۲۵۰ سیسی هم خواهیم پرداخت.
همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سیسیها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گستردهتری است که موتورسیکلتهایی با این حجم انجین در بازار یافت میشوند؛ اما امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از ۲۵۰ سیسیهایی برویم که از برخی موتورسیکلتهایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گرانتر باشند.
۱- پولسار (پالس) 200ns:
کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۸۹ شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکتهای نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره میبرد. از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه مینماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلیها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگیهای آن را با هم بررسی میکنیم.
انجین:
همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی میبینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانیها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوتهای بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و میگذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل میکند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگیهایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.
Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹.۵ سیسی بهره میبرد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقهای و و حداکثر گشتاور ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن ۱۴۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار میرود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا ۹ ثانیهای را برای 200ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
حداکثر سرعت اسمی 200ns در مشخصات آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر میخواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.
چیزی که کمی در مورد انجین 200ns عجیب به نظر میرسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع ۱۸ درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع ۲۷ درصد و نسبت به انجین های تک شمع ۵۰ درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition میباشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد میکند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمیکنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانیهای بزرگتر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستمهای پیشرفته تری استفاده میکنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گرانتری هم استفاده کنند میتوانند به همان میزان محصولاتشان را گرانتر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانیهای کوچکتر با آن دست و پنجه نرم میکنند.
سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانیهای بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده میکند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره میبرد. قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هستند.
سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشرشده از سوی کمپانی باجاج، سیستم خنککننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوستداران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیاتدار و آبخنک بودند، انتظاری که با اطلاعات منتشرشده از این موتورسیکلت در سایت شرکت مونتاژ کننده همخوانی نداشت و در سایت این شرکت سیستم هوا-روغن خنک برای انجین این موتورسیکلت ذکر شده بود که البته این سردرگمی، با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه 200ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک میشود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.
طراحی ظاهری:
در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت میتوانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانستهاند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است. جالب توجهترین نکته در طراحی 200ns را میتوانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه میکنید اصلا اگزوز را نمیبینید و این امر به 200ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمیتوان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری 200ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.
و البته همه اینها وقتی جالبتر میشود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییدهی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.
در رتبه بندی، محبوبترین رنگ این موتورسیکلت را میتوان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگهای زرد و قرمز قرار میگیرند.
مهمترین نقاط قوت :200ns
- مقرون به صرفه بودن.
- استفاده از کمک فنر گازی.
- طراحی جذاب.
- گیربکس ۶ دنده.
- برخورداری از سیستم آبخنک
مهمترین نقاط ضعف 200ns:
- استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
- شتاب پایین در سرعت بالا.
- وزن زیاد.
سایر مشخصات Pulsar 200NS :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان : ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
جعبه دنده : ۶ دنده
گنجایش مخزن سوخت : ۱۲ لیتر
ترمز جلو: تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۱۰۰/۸۰-۱۷
تایر عقب : ۱۳۰/۷۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش میرسد.
۲- پولسار ۲۲۰:
یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبلتر از 200ns وارد بازار ایران شد پولسار ۲۲۰ نام دارد. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیشتر از ۲۰۰ سیسی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار۲۰۰ اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار۲۰۰ را کاملا از خط تولید خارج میکنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار۲۰۰ نیستیم.
Pulsar 220 در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلیها علیرغم قدیمیتر بودن، آن را به 200ns ترجیح میدهند که البته نمیتوان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح میدهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست. اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلتهایی با حجم انجین کمتر که در این سالها تولید میشوند توانایی رقابت با انجینهایی با حجم چند برابری خود را که در دهههای قبل تولید میشدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینهها، از آن موتورسیکلتهای امروزی است.
انجین:
همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار۲۲۰ شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر۲۲۰ این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا ۲۲۰ سیسی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه است. توان ۲۱.۴ اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که میتوانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه میکنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.
نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین 220ns توضیح داده شد).
سیستم سوخت رسانی: پولسار۲۲۰ هم به مانند 200ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده میکند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمیکنیم.
سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت برخلاف 200ns از سیستم خنککنندگی هوا – روغن خنک بهره میبرد که میتوانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیتهای این موتورسیکلت بدانیم. عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار۲۲۰ دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک میشود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد میشود.
طراحی ظاهری:
ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار میگیرد باید بگوییم که در قیاس با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر میرسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.
اگر چراغ جلوی پولسار۲۲۰ را مستقل از بدنه بررسی کنیم میتوانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره میبرد و علاوه بر این زیبایی این چراغ از جنس چراغهای منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.
از لحاظ محبوبیت در رنگ بندیهای مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگهای قرمز و آبی قرار دارند.
مهمترین نقاط قوت پولسار۲۲۰ :
- مقرون به صرفه بودن.
- استفاده از کمک فنر گازی.
مهمترین نقاط ضعف پولسار۲۲۰ :
- استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
- شتاب و سرعت پایین.
- وزن زیاد.
- طراحی غیر جذاب.
سایر مشخصات پولسار۲۲۰ :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.
حداکثر توان : ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه.
حداکثر گشتاور: ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه.
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.
جعبه دنده : ۵ دنده.
گنجایش مخزن سوخت : ۱۵ لیتر.
تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.
ترمز جلو: تک دیسک ۲۶۰ میلیمتری .
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۹۰/۹۰-۱۷
تایر عقب : ۱۲۰/۸۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان بهفروش میرسد.
پایان قسمت اول
در قسمت بعد به بررسی ۱۲۵و KTM Duke 200 خواهیم پرداخت.
آرش
۱۲ آبان ۱۳۹۴ممنون از شما
حتما موارد مربوط به ایمنی رو انجام میدم
درباره قیمت موتور سیکلت در ایران حق باشماس، همون حکایت قیمت خودرو که بسیار بالاتر از ارزش واقعی و جهانیشه، با این اوصاف بازهم میشه خودروهاییو تو بازار پیدا کرد که به قیمت واقعیشون نزدیکترن و ارزنده تر از برخی دیگه، در همین راستا خواستم بدونم تو موتور ها کدوم به ارزش جهانیش نزدیکتره، و در برابر امکانات و کیفیتی که ارائه میده ارزنده تره. که شما فرمودین از هر لحاظ نینجا بهتره، خودم هم بیشتر به ژاپنی ها گرایش دارم تا برندای دیگه. فقط امیدوارم از لحاظ استهلاک هم به هموطنش تویوتا رفته باشه و دیر به دیر رنگ تعمیرگاه ببینه چون من اصلا با موتور یا ماشینی که تعمیرگاه رو باشه میونه خوبی ندارم.
درباره موتور های برقی هم احتمالا نویسنده اشتباه کرده!! مثلا یه چیز جالبی که میشه تو سایت نیرو محرکه دید تو مشخصات اسکوتر برقی لیتیومی نسبتا ضعیفش به جای اسب بخار نوشته در حد 150 سیسی!!!! اونوقت گشتاور رو 118 نیوتن متر اعلام کرده!! در حد موتور های 1000 سیسی به بالا!! فک میکنم بیشتر برمیگرده به عدم تخصص نگارنده ها!
به عنوان آخرین راهنمایی؛ موقع خرید نینجا دست دوم به چه چیزهایی باید بیشتر توجه کنم تو این بازار که نمیشه به کسی اعتماد کرد؟ البته سعی میکنم برای خرید با یه نفر آشنا به موتور سیکلت همراه شم، ولی قطعا نظر شما به عنوان یه حرفه ای میتونه کمکم کنه.
موفق باشی
بیژن دولت سرایی
۱۳ آبان ۱۳۹۴قسمت پنجم “250 سی سی های پلاک شدنی ” که مریوط به نینجاس، آماده شده و احتمالا تا چند روز آینده منتشر میشه
فکر میکنم خوندنش بتونه کمکت کنه..
ممنون
ارادت
بیژن دولت سرایی
۱۳ آبان ۱۳۹۴امروز منتشر شد
اینم لینکش:
http://www.pedal.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA/kawasaki-ninja-250/
سینا
۱۴ آبان ۱۳۹۴به نظرتون اپاچی 180 خوبه یا نه اطلاعاتی میدید درموردش میخوام موتور بخرم
بیژن دولت سرایی
۱۵ آبان ۱۳۹۴سلام
به نظر من میتونی به پالس 220 هم فکرکنی، چهره خیلی جذابی نداره ولی از لحاظ فنی بهتر از آپاچیه…
Motor Baz
۲۲ آبان ۱۳۹۴سلام آقا بیژن
ترمز های ان اس abs هست؟
میشه دو تا موتور به درد بخور نام ببری؟ البته تا هشت میلیون!
مرسی
بیژن دولت سرایی
۲۳ آبان ۱۳۹۴سلام
نه ABS نیست…
موتور نو یا کار کرده؟
iman
۲۶ آبان ۱۳۹۴سلام خیلی عالی ,,,یک سوال داشتم :میخوام موتور بگیرم بنظروتون پالس 180 بهتره یا اپاچی 180 نیو :درضمن توی تهران پالس nsبا قیمت 6 تومن تر تمیز پیدا میشه? مرسی .
بیژن دولت سرایی
۲ آذر ۱۳۹۴سلام
بله پیدا میشه…
mehran
۲۸ آبان ۱۳۹۴سلام از لحاظ فنی و قدرت آپاچی 180 نیو بهتره یا ns 200؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیژن دولت سرایی
۲ آذر ۱۳۹۴سلام
ns
حسین درگاهی
۸ آذر ۱۳۹۴سلام
پالس ان اس در هوای سرد گرم نمیشود . یا دیر گرم میشود.
به محض خاموش کردن خنک میشود.
درجه باز شدن ترموستات جقدر است؟
چطور میتوان از وجود ترموستات مطمئن شد؟
ممنون از راهنمایی که میفرمایید.
ارين
۱۲ آذر ۱۳۹۴سلام ببخشید یه سوال دارم میگم موتور باجاج 200nsتاسرعت140کیلومترهم میرود یا ن
Ali
۶ بهمن ۱۳۹۴تا ۱۷۰ میره
hosein
۱۸ آذر ۱۳۹۴سلام.
ببخشید من میخوام یه موتور بخرم اما نمیدونم چه موتوری بخرم که بتونم کنترلش کنم.به نظر خودم فقط بتونم هوندا125 راه ببرم اما اصلا از این مدل موتور خوشم نمیاد.میشه شما کمک کنید و یه موتور سبک وزن و خوشگل به من معرفی کنید قیمتشم مهم نیست.
ممنون از کمکتون
محمد
۲۰ آذر ۱۳۹۴سلام.
به نظر من رادیسون کویر موتور مناسبی برای شماست.
وزن کمی داره مصرف سوخت پایینی داره وکم صداست.ظاهر خوبیم داره.من 4 ساله که دارم و کاملا راضی هستم.
سینایی
۲۳ دی ۱۳۹۴سلام
من خودم ساچ 125 دارم عااااالییییه , خرابی اصلا ندهره و مهمتر از همه برعکس قیافش تمام لوازمش wave هوندا هست و تو بازار ریخته و ظاهریشم شرکتش عرزه میکنه .
حرف نداره Sachs Madass 125
محصول شرکت Sachs المان که واقعا معروفه .
کلی تخقیق کردم یکی از بچه های تولیدیشون میگفت منتاژه و با تحقیق خیلی زیاد دیدم که تمام قطعاتش مستقیم وارد شده و ایرانی و چینی اشغالی نیست .
خداییش راضیم , شرکت Xigma وارد کرده اینارو و مدل 91 دارن فقط ولی هنوز میتونید نوش رو خریداری کنید , من خریدم 3200 که با بیمه شد 3500 که حرف نداره خداییش با موتورای زیر 5ملیون مقایسه کنید این بهترینه و راستی نهایت سرعتش 80 کیلومتر برساعته .
از هر 3 نفر تو خیالون 2 نفرشون سوال پیچت میکنن که این چیه سوار شدی .
انقدری که این تو چشم هست خداوکیلی cbr 1000 نیست .
جمعه دم پیست ازادی ریخته بودن سرم میپرسیدن این چیه سواری چه باحاله فر و فرم موتور سنگین رد میشد سگ نگاشون نمیکرد .
منم که میگفتم موتور 1000 سیسی Zip شدست LOL
D: حتما بخرییییید
Motor Baz
۲۸ آذر ۱۳۹۴سلام
آپاچی راحت تر کنترل میشه یا ns?تو رانندگی
Motor Baz
۲۸ آذر ۱۳۹۴یه سوال دیگه هم داشتم:
برای ns چه اندازه قدی نیاز هست؟
ممنون از همه
Mohammad h
۲۴ دی ۱۳۹۴با سلام خدمت اقا بیژن با اینکه رو ان اس محدود کننده سرعت میزارن و بر داریش سرعت موتور و شتابش بیشتر میشه ولی همچین چیزی ممکنه ؟ این لینکو ببینید http://www.aparat.com/v/YsrZI
Mohammad h
۲۴ دی ۱۳۹۴بین ان اس و مگلی و دایلیم مجموعا کدوم بهتره ؟ بنده قصد خرید دارم
علیرضا حاج محمد تقی
۲۸ دی ۱۳۹۴من این موتور رو تا 1 ماه دیگه میخوام بخرم مصرف سوخت موتور خیلی برام مهمه میخوام بدونم مصرفش چجوریه
علیرضا حاج محمد تقی
۲۸ دی ۱۳۹۴من این موتور رو تا 1 ماه دیگه میخوام بخرم ولی شنیدم پیستون میزنه بعد از یه مدت راست میگن ؟
مهدي جلالي
۷ بهمن ۱۳۹۴باسلام دوستان
بنده هیو داشتم ولی به درد سواری تو شهر نمیخوره. nsبرا سواری تو شهر محشره
سعيد
۱۷ بهمن ۱۳۹۴سلام اقا بیژن اینکه میگن ان اس زود انجینش خرج میاره چیه و در صورتی که بهش فشار نیاد باز هم همینه؟ تو قیمت ۸ تا ۱۰ میلیون ان اس بهتره یا ی موتور کارکرده دیگه ممنون میشم راهنمایی کنید.
09130092445
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ببخشید پالس 135چطوره خواهشا زودتر جواب بدید خیلی ممنون
مسعود
۱۹ بهمن ۱۳۹۴با سلام
دوستان من موتور سیکلت داشتم از هوندا cdiالی kdx تا الان که 200nsخریدم.دو مورد در هر موتور سیکلت وهر وسیله ای هست که اگر بهش توجه کنید هیچ زمان دچار مشکل نمیشه و اگرم بشه جزئی و یا در دراز مدت.
اول اینکه سرویسهای هر موتور سیکلتی از چینی تا ژاپنی رو به موقع انجام بدید.
دوم هر موتور سیکلت رو بسته به کیفیت و قدرتش گاز کش کنید .مثلا شما هیچگاه یه موتور گازی رو نمیتونید توان یه 125 رو ازش بخواید یا 200 ns رو توان یاماها 200.خوب مشخصه یاماها کیفیتش بهتره.
رعایت این نکات باعث میشه شما از همون ns هم در حد خودش لذت ببرید.
ممنونم ازتون.
محراب
۲۳ بهمن ۱۳۹۴سلام،بنظر شما چرا پالس ان اس روغن میزنه سوپاپش؟ لطفا جواب بدید
Behdad
۲۴ بهمن ۱۳۹۴سلام خسته نباشید خوب بود بررسی تون من هم خودم پولسار دارم خیلی راضیم ولی جهت اطلاعتون باید بگم شرکت باجاج پولسار تا اون جایی که من می دونم محصولات شو در دو نوع کاربراتور و انژکتور می زنه که متاسفانه مدل کاربراتوریش وارد کشور میشه
Amir DS
۳ اسفند ۱۳۹۴سلام بیژن …چطوری ؟
اگه تونستی درباره آپاچی ۱۸۰ نیو و مقایسه اون با پالس ۱۸۰ هم یه مطلبی بذار میخوام یکیشو بخرم…دستت در نکنه.
علیرضا
۴ اسفند ۱۳۹۴سلام وقتتون بخیر اپاچی 180 نیو بهتره یا پالس 220
مصرف سوخت کدومش کمتره و خرابی کدومش کمتره
ممنون میشم پاسخ رو برام ایمیل کنین چون اینجارو ممکنه دیگه پیدا نکنم
علیرضا
۵ اسفند ۱۳۹۴سلام من میخوام 8 یا 9 تومن هزینه کنم برای خرید وزن و قدمم نسبتا متوسطه اما به ns با اینکه وزن زیادی داره علاقه دارم،،،به نظرتون واسم آپاچی بهتره یا پالس یا ns???
محمدرضا
۹ اسفند ۱۳۹۴خوب معلومه که ان اس بهتره اپاچی موتور بیخودیه
محمدرضا
۹ اسفند ۱۳۹۴سلام میخواستم بپرسم قیمت ان اس ۲۰۰چنده/؟اصلا موتور خوبیه من میخوام بخرم قیمت نوهشوبهم بدین ممنون میشم
محمدرضا
۹ اسفند ۱۳۹۴سلام ببخشید راست میگن که پالس ۱۸۰بعداز ی مدت به ترتر میفته و خراب میشه
ابوالفضل
۷ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز من قبله ns ام یه ۱۸۰ug4داشتم آخ که چه موتوریه .یعنی شما تا ته بهش بگاز معکوس بده هرکاری میخوایی بکن ولی حتی صداشم تغییر نمیکنه عالیه ببین هرکس دیدی یه چیز چرت درمورده یه محصول نوشت بدون اطلاع نداره و فقط شنیده که اینطوریه
حمید
۱۹ اسفند ۱۳۹۴من ns 200 دارم براش چه روغنی بریزم نمیدانم
ابوالفضل
۲۸ اسفند ۱۳۹۴سلام. من یه موتور nsدارم تازگی ها چراغ چکش روشن شده کسی نمیدونه دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟
ابوالفضل
۷ فروردین ۱۳۹۵سلام عزیز .
چراغ چکش که روشن شده هیچ مشکلی نداره .اون چراغ توی یه کیلو متر خاصی مثلا ۶۰۰۰تا روشن میشه یعنی برو موتورتو یه آچار کشی بکن و معنیش این نیست که موتورت مشکل داره برو تو دفترچش نوشته چطوری خاموشش کنی.
Abood
۱۲ فروردین ۱۳۹۵اصلا این جوری نیست من خودم دیدم که پالس 200ns به راحتی از ktm200 جلو میزنه این هم بکم که قیمت کهکشانی ktmاصلا به صرفه نیست
ahmad
۲۸ مهر ۱۳۹۵توی خواب دیدی؟!
پالس ان اس ته زورش به 130 تا میرسه (به شرط اینکه انقدر گاز بدی تا بترکونیش!)
ولی کی تی ام حداقل 150 تا رو در شرایط عادی و نرمال پر میکنه…
(البته کی تی ام 200 محصول ویژه نوجوانانه و حجم و قدرتش روی سطح پایین تنظیم شده)
کاوه
۱۶ فروردین ۱۳۹۵سلام.من میخوام موتورایکس ال بگیرم البته تاحالاموتورنداشتم واصلااطلاعاتی درموردموتورندارم.میخواستم ازآقای دوات سرایی یاعزیزدیگه ای که واردهستش بپرسم پیشروایکس ال150یا200سی سی گلدموتورهای خوبی هستن یانه؟
amir
۲۳ فروردین ۱۳۹۵salam khedamt agha bijan
agha man dge vaghan kalafe shodam alan man ghasd kharid motor NS200 ro daram vali yeki miad mige gaz nade kharab mishe yeki mige asbab bazie va yekiam miad mige kheili motor khobe vaghan dare asabamo khord mikone mikham bebinam age vaghan in moshkel hast nakharim ya vase jelo girish che kari bokonim?