موتورسیکلت

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و 220

از آنجایی که موتورسیکلت‌هایی با حجم پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان‌تر و به صرفه‌تر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواست‌های متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکت‌هایی با حجم‌های پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سی‌سی‌ها بررسی کنیم.

اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلت‌های کمتر از ۲۵۰ سی‌سی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همان‌گونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های سنگین نیز هستیم و در قسمت‌های آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلت‌هایی با حجم‌های انجین بالاتر از ۲۵۰ سی‌سی هم خواهیم پرداخت.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سی‌سی‌ها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گسترده‌تری است که موتورسیکلت‌هایی با این حجم انجین در بازار یافت می‌شوند؛ اما امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از ۲۵۰ سی‌سی‌هایی برویم که از برخی موتورسیکلت‌هایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گران‌تر باشند.

لوگوی شرکت باجاج
لوگوی شرکت باجاج

۱- پولسار (پالس) 200ns:

کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۸۹ شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکت‌های نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره می‌برد. از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌نماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلی‌ها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

انجین:
همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی می‌بینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانی‌ها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوت‌های بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و می‌گذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل می‌کند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگی‌هایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹.۵ سی‌سی بهره می‌برد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه‌ای و و حداکثر گشتاور ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن ۱۴۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار می‌رود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا ۹ ثانیه‌ای را برای 200ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
حداکثر سرعت اسمی 200ns در مشخصات آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر می‌خواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

چیزی که کمی در مورد انجین 200ns عجیب به نظر می‌رسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع ۱۸ درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع ۲۷ درصد و نسبت به انجین های تک شمع ۵۰ درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition می‌باشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد می‌کند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمی‌کنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانی‌های بزرگ‌تر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستم‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گران‌تری هم استفاده کنند می‌توانند به همان میزان محصولاتشان را گران‌تر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانی‌های کوچک‌تر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانی‌های بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده می‌کند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره می‌برد. قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هستند.
سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشرشده از سوی کمپانی باجاج، سیستم خنک‌کننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوست‌داران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیات‌دار و آب‌خنک بودند، انتظاری که با اطلاعات منتشرشده از این موتورسیکلت در سایت شرکت مونتاژ کننده همخوانی نداشت و در سایت این شرکت سیستم هوا-روغن خنک برای انجین این موتورسیکلت ذکر شده بود که البته این سردرگمی، با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه 200ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک می‌شود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

طراحی ظاهری:
در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت می‌توانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانسته‌اند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگ‌ها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است. جالب توجه‌ترین نکته در طراحی 200ns را می‌توانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه می‌کنید اصلا اگزوز را نمی‌بینید و این امر به 200ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمی‌توان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری 200ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.
و البته همه این‌ها وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییده‌ی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.
در رتبه بندی، محبوب‌ترین رنگ این موتورسیکلت را می‌توان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگ‌های زرد و قرمز قرار می‌گیرند.

Pulsar 200ns headlight
Pulsar 200ns headlight

مهمترین نقاط قوت :200ns

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.
  • طراحی جذاب.
  • گیربکس ۶ دنده.
  • برخورداری از سیستم آب‌خنک

مهمترین نقاط ضعف 200ns:

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب پایین در سرعت بالا.
  • وزن زیاد.
Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سایر مشخصات Pulsar 200NS :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان : ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
جعبه دنده : ۶ دنده
گنجایش مخزن سوخت : ۱۲ لیتر
ترمز جلو: تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۱۰۰/۸۰-۱۷
تایر عقب : ۱۳۰/۷۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

۲- پولسار ۲۲۰:

یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبل‌تر از 200ns وارد بازار ایران شد پولسار ۲۲۰ نام دارد. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیش‌تر از ۲۰۰ سی‌سی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار۲۰۰ اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار۲۰۰ را کاملا از خط تولید خارج می‌کنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار۲۰۰ نیستیم.

Pulsar 220
Pulsar 220

Pulsar 220 در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلی‌ها علی‌رغم قدیمی‌تر بودن، آن را به 200ns ترجیح می‌دهند که البته نمی‌توان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح می‌دهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست. اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلت‌‌هایی با حجم انجین کمتر که در این سال‌ها تولید می‌شوند توانایی رقابت با انجین‌هایی با حجم چند برابری خود را که در دهه‌های قبل تولید می‌شدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینه‌ها، از آن موتورسیکلت‌های امروزی است.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

انجین:
همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار۲۲۰ شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر۲۲۰ این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا ۲۲۰ سی‌سی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه‌ و حداکثر گشتاور ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه است. توان ۲۱.۴ اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که می‌توانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه می‌کنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.

نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین 220ns توضیح داده شد).

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سیستم سوخت رسانی: پولسار۲۲۰ هم به مانند 200ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده می‌کند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمی‌کنیم.
سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت برخلاف 200ns از سیستم خنک‌کنندگی هوا – روغن خنک بهره می‌برد که می‌توانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیت‌های این موتورسیکلت بدانیم. عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار۲۲۰ دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک می‌شود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد می‌شود.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

طراحی ظاهری:
ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار می‌گیرد باید بگوییم که در قیاس با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر می‌رسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.
اگر چراغ جلوی پولسار۲۲۰ را مستقل از بدنه بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره می‌برد و علاوه بر این زیبایی این چراغ‌ از جنس چراغ‌های منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.

Bajaj Pulsar 220 head light
Bajaj Pulsar 220 head light

از لحاظ محبوبیت در رنگ بندی‌های مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگ‌های قرمز و آبی قرار دارند.

مهمترین نقاط قوت پولسار۲۲۰ :

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.

مهمترین نقاط ضعف پولسار۲۲۰ :

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب و سرعت پایین.
  • وزن زیاد.
  • طراحی غیر جذاب.
Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سایر مشخصات پولسار۲۲۰ :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.
حداکثر توان : ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه‌.
حداکثر گشتاور: ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه.
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.
جعبه دنده : ۵ دنده.
گنجایش مخزن سوخت : ۱۵ لیتر.
تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.
ترمز جلو: تک دیسک ۲۶۰ میلیمتری .
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۹۰/۹۰-۱۷
تایر عقب : ۱۲۰/۸۰-۱۷

قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

پایان قسمت اول
در قسمت بعد به بررسی ۱۲۵و KTM Duke 200 خواهیم پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۲۷۶ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام فکر کنم در مورد شتاب پالس 220 اشتباه میکنی من خودم باش 145 راحت رفتم تازه موتور تنظیم نبود و کلی جا گاز داشت دیگه نتونستم برم

  2. سیاوش♠

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،
    Ns200 دارم و واقعا شتابش عالیه البته هنوز تو آب بندیه ، آپاچی هم داشتم موتورهای بدی نیس راضی بودم و چون سی سی بالا میخواستم ns گرفتم .
    بنظرم شتاب و سرعت ns اگر تو آب بندی دقت کنی و عجله نداشته باشی و به موتور فشار نیاری و روغن و سرویس هاشو پیش مکانیک ماهر انجام بدی بهترین موتور ایرانه که اگه استپ سرعت که روش نصب کردن و خروجی اگزوز را برداری و درستش کنی کیپسش باز میشه !!! و با تعجب از 135 تا رد بشی سرعت 155 رو تجربه میکنی . در مجموع موتور استریت شهری عالیه و نه اذیت میکنه و خرجش هم کمه . به شرط آبندی درس .
    یا حق ، التماس دعا

    1. افشین

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      داداش این استپ سرعت که میگی کجای موتوره؟
      میشه بگی مکانیکت کجاست؟
      من یه ns مدل 84 دارم بیشتر از 125 کیلومتر راه نمیره
      لطفا راهنمایی کنید ممنون

      1. saeed hasdam

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        روی ان اس محدود کننده سرعت نصبه باید ببرین یجایی که تیونینگ موتور دارن.
        یکم موتورو دستکاری میکنن یه قطعه های الکترونیکیو برمیدارن راحت تا 160 میره

  3. افشین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    میشه ادرس یه تیونینگ کار خوب ان اس رو بدین
    ممنون میشم

  4. امين

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خبر خوب من متوجه شدم چراغ آچار ان اس رو چطور خاموش کنم

  5. امين

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سویچ بسته باشد و قطع کن هم روی باز بعدش کلید مود را نگه دارید و سویچ را با کلید باز کنید نگه داشتن را ادامه دهید تا چراغ آچار چشمکزن شود سپس دگمه ست را نگه دارید و کلاً پاک میشود

  6. اصلان

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درباره قدرت و شتاب 220 کاملا اشتباه میکنین من پدرم ان اس داره خودم 220 فقط شتاب اولیه ان اس بیشتره ولی توی دور 220 ان اس رو میخوره خودم توی تونل نیایش دوترک که ترکم 120 کیلوئه ان اس که تک نفر بود رو خوردم
    توی تونل توحید با فیلتر کثیف کاربرات تنظیم نشده 150 تا رفتم

  7. هادی

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خیلی ببخشید اما مدله ktm duke 200خیلی گرونه و من اگر قرار باشه روزی انقدر پول داشته باشم وعشقه موتور باشم cbسوییچ رو ترجیح میدم به duke من علاقه زیادی به ns ندارم یعنی کلا همه موتورهای باجاج رو داشتم و مدتی باهاشون رانندگی کردم همشون به نحوی اگر مراقب نباشی شاتون میزنن (اگر مراقب نباشی ) و دلیلشم استفاده از روش های غیر استاندارده مثلا استفاده از سه شمع برای موتوری که تنها یک سیلندر دارد . خوب این نظره منه اما موتور سواری فقط سرعت نیست nsتنها به دلیل داشتن سرعته بالای خودش تمامه عقلو هوشه مردم رو ازشون گرفته و دیگه کسی به غیر از سرعتش به چیزیش توجه نمیکنه . اینکه چقدره سر میخوره . اینکه میتونه شاتون بزنه . اینکه مصرف سوختش 2.8 . و خیلی چیز های دیگه نمیگم موتور خوبی نیست ولی بازم من خواهش میکنم بیشتر فکر کنید .و نکته ای دیگه اینکه پالس 220 بعد از یه مدت فلاپاش شروع میکنه به سرو صدا کردن و موتور انجینشم صدای اولیه ای خودشو نمیده بعد از یه مدت .
    ببخشید ولی مطالبه من اصلا انتقاد به شرکته باجاج نبود و فقط نظر شخصیه خودم بود موفق باشین

  8. اشکان

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیزی کهns دارن پیشنهاد میکنم از روغن موتور تمام سنتتیک استفاده کنید فوق العادست برا این موتور

  9. محمد

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان.پالس ان اس از لحاظ هم شتاب و هم سرعت نهایی پالس 220 رو میگیره و من خودم ان اس دارم.دوستان من برای تست این دو موتور با دوستم ک 220داره هم شتاب و هم سرعت نهایی رو چک کردیم و ان اس بهتر بود.ولی 220بخاطر حالت فلاپ جلو(head) تو سرعت بالا مطمئنتر و کم لرزشتر بود.بازهم جلو دوستان و اساتید قصد جسارت نداشتم

  10. محمد رضا فریور

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    شما در ابتدا در مورد 200ان اس نوشتید: با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه 200ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک می‌شود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.
    اما بعدش دوباره در قسمت سایر مشخصات نوشتید:

    سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
    لطفا اصلاح کنید.
    باتشکر فریور

  11. alireza

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Salam
    Doostan man 5 toman daram
    Khodam doos daram 220 bekharam
    Vali beyne 220 va 180ug4 gir kardam
    Atrafian migan k 180 e model balatar begir , 220 e model 89 , 90 begiri be dard nemikhore
    Y ki dg mige 220 bazar nadare

    Midoonam 5 toman poole kamie o shayad morede tamaskhor gharar begiram
    Amma poolam enghadre o 220 ro doos daram

    Y nazar behem bedid lodfan
    Mamnoon misham

    1. علی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز به نظر من با توجه به اینکه خودم 180 چراغ گرد داشتم پیشنهاد میکنم بخری یا اپاچی 180 .. از 220 و ان اس هم بیا بیرون

  12. kasra

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ببخشید نفهمیدم هالا من 220 بخرم یا ns نظر شما دوستان چیه
    بیشتر ns توی دلمه اخه کلیپ دارم تا 160 میره ، و یکی از دوستانم هم تا 170 هم سرعت رفته

  13. علیرضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید یه سوال از کسانی که این نوع موتور رو خریداری کردن داشتم که آیا صدا اگزوز این موتور حرفه ای میباشد یا خیر و اینکه مصرف سوخت در چه حد است و صفر تا صد این موتور چند ثانیه میباشد ویا حداکثر سرعت چند کیلومتر میباشد ممنون میشم جواب بدین

  14. hamid

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام نحوه تنظیم ساعت ns200

  15. hamid

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    چه روغنی برای ns200 مناسب است

  16. حسین

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    Ns نرمتره یا آپاچی؟

  17. ع. رضائی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا که بیشتر دارندگان موتورسیکلت در ایران موتورسوار واقعی نیستند. اولا که هیچ قانونی را رعایت نمی کنند و اگر آنها را ببری خارج از کشور موتورسواری کنند فرقون هم بهشون نمیدن که برونن. اصلا نمی فهمم که موتورسیکلت مثل خودرو نیست که بشه تو هر سرعتی جمعش کرد. موتورسیکلت روی دو چرخ حرکت میکنه و ترمز این وسیله نقلیه اصلا کاربرد چندانی ندارد و نمیتوان مثل خودرو در مواقع خطر روی ترمز کوبید. سرعت مطمئنه موتورسیکلت خیلی پایینتر از این رقم هایی است که بدنبال هستند و معلوم نیست با چه اطمینان خاطری جرأت میکنند ۱۵۰ کیلومتر در ساعت با آن سرعت بگیرند. این بخاطر کم سوادی جوانهای موتورسوار است که اصلا و ابدا نمی دانند از نظر ایمنی و علم فیزیک وقتی موتورسیکلت میرانی در چه موقعیتی قرار داری و آیا اگر کوچکترین مشکلی پیش آمد میتوانی آنرا جمع کنی یا با دنده های شکسته و قفسه سینه به شده کشته میشوی میرود پی کارش. با خودرو اگر بالاتر از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت بروی سرعت حرکتت بیشتر از سرعت انتقال مغزت است و توصیه میکنند کسی بالاتر از این سرعت رانندگی نکند حالا ببینید این کندی انتقال مغز در برابر سرعت حرکت در موتورسیکلت چه عواقبی میتواند ببار آورد.
    اگر حداکثر ۶۰ کیلومتر در ساعت موتورسواری کنید باز هم هیچ ترمز یا قدرت مانور نمی‌تواند شما را از یک موقعیت خطرناک نجات دهد. اصلا ممکن است نقص فنی شما را دچار حادثه کند. چطور میتوانید به یک وسیله نقلیه دو چرخ بدون هیچ حفاظ ایمنی و مکانیکی با وجود تمام احتمالات خطرناک آنقدر اطمینان کنید که بدنبال سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت باشید. جدا حیرت انگیز است. من خودم موتور ۲۰۰ دارم ولی هرگز جرأت نکردم با آن از ۱۰۰ تا بالاتر بروم آنهم به ندرت اتفاق افتاده است. موتور سنگین هم داشته باشید نباید آنرا زیادی گاز بدهید و باید از مقدار زیادی از توان آن صرفنظر کنید.

    1. مرتضی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حاجی چی میگی …اولا که معلومه بالا هندا سوار نشدید وگرنه جمع کردن موتور سخت هست ولی اونجوری که میگی به کوچیک ترین چیز بنده هم نیست…و در حال حاظر روی موتور ها ای بی اس میزارند یعنی هر جا دلت خواست ترمز بگیر مشکلی هم پیش نمیاد…بعدم شما که با لباس خونگیت سوار میشی شاید با دنده شکسته بگردی خونه اما اون موتور سوار واقعی و با سواد که کلاه حرفه ای .دستکش.لباس. پوتین.و شولدر تنشه با چهارصد تا هم اخ نمیگه…بعدم درسته میگند موتوراشون 150میره اما در واقیت سرعت نود درصدشون هنوز به 130 نرسیده چون کیلومتر موتور ها دقیق نیست….موتور دویست شما هم معلومه هندا دویسته بعله دوست من درسته موتور شما ترمزاش دیسکیه ولی بقول خودتون قربون ترمز نداشتن چون کاملا غیر استاندارده

  18. 09339588260

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اطلاعات عالی. نحوه توضیح عالی. عکس های با کیفیت و زیاد. سایت بسیار عالی. این روزا سایتای ایرانی کمی به این خوبی هستند

  19. مسعود

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    دوستان عزیز ، در وحله اول هر وسیله ای می تواند هم خوب باشد وهم بد. شرط سالم بودن یک موتور سیکلت به طریقه استفاده شما برمی گردد. ولی از این که تعجب میکنم از دوستانی که معیار خوب بودن یک موتور رو سرعت اون میدونن. در صورتی که سرعت یکی از فاکتورهای انتخاب یک موتورسیکلت هستش. به هر حال تهران جای گاز زیادی وجاده مناسب برای این کار نداره .به نظرم به فاکتورهای دیگه هم برای یک انتخاب خوب باید توجه نمود.
    برای یک انتخاب خوب از هر لحاظ من ns 150 رو می پسندم
    سلامت باشید
    یاعلی ع

  20. سجاد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کسی خبر داره که موتور هوندا cx0-1 اومده یا نه یا اصلا میاد یا نه و این هندای 160 سی سی تو مقایسه با پالس ان اس 200 چطوره؟؟؟

    1. مجتبي

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من هوندا ۱۶۰دارم
      با پسرعموم آپاچی ۲۰۰ داره تو شتاب خوردمش براحتی و تو سرعت نهایی به اندازه ۱تایر از من جلو بود.

  21. حسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چجوری ان اس رو اب بندی کنم البته من که خریدم سه هزار تا کار کرده بود
    ممنون میشم

  22. علی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام به همه ی دوستان من میخوام ns150بگیرم لطفا دوستان راهنمایی کنن اونای که دارن راضی هستن اصلا بدرد میخوره

  23. مجید

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من از سال82که اولین سری امد پولسار داشتم
    تاالانم 21تاپولسار وپالس وnsوآپاچی داشتم
    سگ جون میخای 180.200.220
    Nsنمیدونم چه دردی داره وقتی موتور درجا کارمیکنه وکلاج میگیری صدای انجین عوض میشه ولی بازم گازدادن وشتاب وترمز ونرمیش ازداداشاش بهتره.

  24. حمید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من ان اس200 دارم چند روزی است وقتی سرعت میرم ریپ میزنه ممکنه مشکل از چی باشه کاربرات هم باز کرم تمیز بود شم هم دو تا تعویز کردم

    1. Ali

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شم–> شمع
      تعویز–> تعویض

    2. حسن

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احتمالا روی شیلنگ هوای باک موتور فشار اومده… فلاپ باک موتورو باز کن و یه نگاه بنداز احتمالا شیلنگ تحت فشاره

  25. قاسم

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گول سرعت زیاد ان اس 200را نخورید،هنگام سرعت بالا اگر مانعی در مسیر شما قرار بگیرد، قادر به تغییر مسیر فوری یا به اصطلاح جمع کردن موتور نخواهید بود،من تجربه ی تلخ چنین حادثه ای را داشته ام،ولی خوشبختانه آسیب جدی برنداشته ام

  26. هادی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام میخواستم بپرسم مصرف سوخت پالس 135 و150و180 چجوری هستش ؟ چند لیتر تو چند کیلومتر مصرف میکنن ؟کم مصرف هستن؟

  27. علی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداشای گلم من پالس۱۸۰دارم خیلیم راضی هستم

    1. هادی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام داداش میشه در مورد قیمت قطعاتش یکم توضیح بدی که قیمتشون اکثرا در چه حدودی هستش و زود خراب میشن یا نه ؟ قیمتشون در برابر موتور های دیگه چقدر گرون تر یا ارزون تر هستش ؟ ممنون میشم جواب بدی

  28. Mahdi

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    از نظر من پالس135 یک گزینه ی عالی برای تردد داخل شهره که هم مصرف سوخت پایینی داره (1/6لیتر در صد کیلومتر)و هم وزن پایین و قدرت مانور بالایی داره و به نسبت حجم پایینش توان مقبولی داره.درضمن از ظاهر بسیار زیبایی بهره میبره که از نظر من خیلی مهمه.
    nsبه دلیل وزن بالاش و پایین بودن قدرت مانورش خیلی اذیت می کنه ولی در مورد قدرتش کاملا با برتریش موافقم، اما با توجه به اینکه در مورد تردد داخل شهر صحبت می کنم قطعا ملاک های برتریns کارآمد واقع نمیشه.
    پالس135 به دلیل چهار سوپاپ بودن و تکنولوژی بالاتر نسبت به پالس180 و220، از شتاب مناسبی به نسبت حجم پایینش برخورداره و استهلاک و مخارج پایینی داره.در ضمن ظاهر به روز و زیبای 135و مصرف پایینش ملاک برتری این موتور نسبت به پالس180و220هست.
    من خودمnsدارم و برادرم135 داره و اگه بخوام منصفانه و با چشم پوشی از تعصبات قضاوت کنم باید بگم که برای مصارف داخل شهری،135 موتور برتری هست.
    البته نظر شما دوستان محترمه ومن قصد جسارت به شما عزیزان رو نداشتم و این صرفا نظر شخصی منه که به نظر بنده معقوله.
    با سپاس فراوان

  29. علی

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زمانی بهترین موتورهای روز دنیا…هوندا..سوزوکی..کاوازاکی..هارلی دیویدسون و……..(شاید قبل از بازار خود همان کشورها)……در این مملکت زیر پای ملت بود والان….برای یه آشغال بی کیفیت هندی چه قربان صدقه ها میرویم!!!!!!!!!!!

  30. Mahdi

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز این حرف رو برو به مسئولین عزیز بگو که برای جلوگیری از توقف تولیدات آشغال داخل، از ورود موتور سیکلت های روز دنیا بدون گمرک جلوگیری می کنند.
    در ضمن ما داریم در مورد موتور سیکلت های در دسترس و در حد توان مالی عموم صحبت میکنیم.
    حرف شما در مورد موتور سیکلت های کاوازاکی و….. درست هست، ولی در حال حاضر موتورهای موجود در بازار همین هایی هستن که میبینید و ما هم چاره ای جز سر کردن با همین ها نداریم و در مورد نظر دادن هم در همین حد قیاس بین همین موتور سیکلت ها بسنده می کنیم.

    1. علی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقا مهدی عزیز روی طعنه سخن من به همان مسئولینی بود که اراده کنند خود وفامیلشون دوکاتی و هوندا 1600 بی ام و 900تا 1300 را همین الان هم سوار میشوند(هم در پیست و هم در برخی خیابانها وبزرگراهها هرروز میشه دید)
      ………………….اما بجای مقایسه بد وبدتر خوبه یه مقایسه بین همین آشغالای بازار با همطرازهای خوبشون بشه تا بدونیم چی باید سوارمیشدیم و چی داریم سوار میشیم.
      البته خود من هم از سرناچاری یکی از همین آهن پاره های هندی رو دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا