از آنجایی که موتورسیکلتهایی با حجم پایینتر از ۲۵۰ سیسی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزانتر و به صرفهتر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواستهای متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکتهایی با حجمهای پایینتر از ۲۵۰ سیسی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سیسیها بررسی کنیم.
اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلتهای کمتر از ۲۵۰ سیسی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همانگونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقهمندان به موتورسیکلتهای سنگین نیز هستیم و در قسمتهای آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلتهایی با حجمهای انجین بالاتر از ۲۵۰ سیسی هم خواهیم پرداخت.
همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سیسیها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گستردهتری است که موتورسیکلتهایی با این حجم انجین در بازار یافت میشوند؛ اما امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از ۲۵۰ سیسیهایی برویم که از برخی موتورسیکلتهایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گرانتر باشند.
۱- پولسار (پالس) 200ns:
کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۸۹ شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکتهای نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره میبرد. از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه مینماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلیها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگیهای آن را با هم بررسی میکنیم.
انجین:
همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی میبینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانیها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوتهای بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و میگذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل میکند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگیهایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.
Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹.۵ سیسی بهره میبرد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقهای و و حداکثر گشتاور ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن ۱۴۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار میرود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا ۹ ثانیهای را برای 200ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
حداکثر سرعت اسمی 200ns در مشخصات آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر میخواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.
چیزی که کمی در مورد انجین 200ns عجیب به نظر میرسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع ۱۸ درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع ۲۷ درصد و نسبت به انجین های تک شمع ۵۰ درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition میباشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد میکند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمیکنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانیهای بزرگتر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستمهای پیشرفته تری استفاده میکنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گرانتری هم استفاده کنند میتوانند به همان میزان محصولاتشان را گرانتر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانیهای کوچکتر با آن دست و پنجه نرم میکنند.
سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانیهای بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده میکند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره میبرد. قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هستند.
سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشرشده از سوی کمپانی باجاج، سیستم خنککننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوستداران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیاتدار و آبخنک بودند، انتظاری که با اطلاعات منتشرشده از این موتورسیکلت در سایت شرکت مونتاژ کننده همخوانی نداشت و در سایت این شرکت سیستم هوا-روغن خنک برای انجین این موتورسیکلت ذکر شده بود که البته این سردرگمی، با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه 200ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک میشود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.
طراحی ظاهری:
در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت میتوانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانستهاند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است. جالب توجهترین نکته در طراحی 200ns را میتوانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه میکنید اصلا اگزوز را نمیبینید و این امر به 200ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمیتوان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری 200ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.
و البته همه اینها وقتی جالبتر میشود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییدهی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.
در رتبه بندی، محبوبترین رنگ این موتورسیکلت را میتوان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگهای زرد و قرمز قرار میگیرند.
مهمترین نقاط قوت :200ns
- مقرون به صرفه بودن.
- استفاده از کمک فنر گازی.
- طراحی جذاب.
- گیربکس ۶ دنده.
- برخورداری از سیستم آبخنک
مهمترین نقاط ضعف 200ns:
- استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
- شتاب پایین در سرعت بالا.
- وزن زیاد.
سایر مشخصات Pulsar 200NS :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان : ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
جعبه دنده : ۶ دنده
گنجایش مخزن سوخت : ۱۲ لیتر
ترمز جلو: تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۱۰۰/۸۰-۱۷
تایر عقب : ۱۳۰/۷۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش میرسد.
۲- پولسار ۲۲۰:
یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبلتر از 200ns وارد بازار ایران شد پولسار ۲۲۰ نام دارد. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیشتر از ۲۰۰ سیسی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار۲۰۰ اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار۲۰۰ را کاملا از خط تولید خارج میکنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار۲۰۰ نیستیم.
Pulsar 220 در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلیها علیرغم قدیمیتر بودن، آن را به 200ns ترجیح میدهند که البته نمیتوان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح میدهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست. اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلتهایی با حجم انجین کمتر که در این سالها تولید میشوند توانایی رقابت با انجینهایی با حجم چند برابری خود را که در دهههای قبل تولید میشدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینهها، از آن موتورسیکلتهای امروزی است.
انجین:
همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار۲۲۰ شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر۲۲۰ این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا ۲۲۰ سیسی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه است. توان ۲۱.۴ اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که میتوانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه میکنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.
نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین 220ns توضیح داده شد).
سیستم سوخت رسانی: پولسار۲۲۰ هم به مانند 200ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده میکند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمیکنیم.
سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت برخلاف 200ns از سیستم خنککنندگی هوا – روغن خنک بهره میبرد که میتوانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیتهای این موتورسیکلت بدانیم. عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار۲۲۰ دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک میشود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد میشود.
طراحی ظاهری:
ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار میگیرد باید بگوییم که در قیاس با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر میرسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.
اگر چراغ جلوی پولسار۲۲۰ را مستقل از بدنه بررسی کنیم میتوانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره میبرد و علاوه بر این زیبایی این چراغ از جنس چراغهای منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.
از لحاظ محبوبیت در رنگ بندیهای مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگهای قرمز و آبی قرار دارند.
مهمترین نقاط قوت پولسار۲۲۰ :
- مقرون به صرفه بودن.
- استفاده از کمک فنر گازی.
مهمترین نقاط ضعف پولسار۲۲۰ :
- استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
- شتاب و سرعت پایین.
- وزن زیاد.
- طراحی غیر جذاب.
سایر مشخصات پولسار۲۲۰ :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.
حداکثر توان : ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه.
حداکثر گشتاور: ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه.
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.
جعبه دنده : ۵ دنده.
گنجایش مخزن سوخت : ۱۵ لیتر.
تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.
ترمز جلو: تک دیسک ۲۶۰ میلیمتری .
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۹۰/۹۰-۱۷
تایر عقب : ۱۲۰/۸۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان بهفروش میرسد.
پایان قسمت اول
در قسمت بعد به بررسی ۱۲۵و KTM Duke 200 خواهیم پرداخت.
امین
۴ شهریور ۱۳۹۵سلام
برای استفاده در اتوبان و قیمت مناسب در محدوده ی 6 میلیون چه پیشنهادی دارید؟
عرفان
۴ شهریور ۱۳۹۵فقط پالس 220 در ضمن خدمت دوستان عرض کنم که شتاب 220 فقط یه کمی از 200 ان اس کمتره فیلم های تست درگ این دو موتور تو آپارات هست که 220 نهایت یه متر عقب میافته . به نظرم کسایی که به فکر زیبایی و دور دور و رفت و آمد ساده شهری هستن و وضع مالیشونم بد نیست ان اس بگیرن اما در عوض دوستانی که دنبال سگ جونی و استحکام موتور و تعادل در سرعت بالا هستن و مسیر زیادی رو روزانه طی میکنن بدون تردید 220 بگیرن به خدا این همه که میگن ان اس 160 – 170 تا میره دروغه محضه درسته قدرت و شتابش خوبه ولی وقتی کیفیت نداره به درد نمیخوره که اما 220 رفیقم داشت خدا شاهده ما حسرت به دل موندیم که یه بار با دور پایین بره 4 سالم داشتش رسیدگیشم صفر بود اما براش کار کرد موتور چون واقعا با کیفیته تازه شما با تعویض شمع و درآوردن فیلتر هوا و تعویض اگزوز و افزایش مصرف میتونی پا به پای ان اس سرحال بری یا حتی یه کمی جلو بیوفتی دیدم که میگم اما یکی از فامیلامون رو حساب همین حرفا که ان اس 160 تا میره نینجا رو میگیره !!!!! رفت ان اس گرفت خیلی با حوصله و دقیقم آبندی کرد اما آخر سر یه موتور یاتاقان زده با چند میلیون ضرر موند واسش تنها مشکل 220 وزن و فلاپاشه و کاربرات بودن اینها تو ایران عیب که نیست مزیت هم هست !! الآن دیاگ هیوسانگ 80 تومنه فقط دیاگ اما تنظیم و سرویس کامل کاربرات پالس 50 هم نمیشه ما تو ایران زندگی میکنیم نه تو کشور اروپایی انژکتور یه سنسورش تعطیل شه موندی اما کاربرات محاله بزاردت
پیمان
۱۶ شهریور ۱۳۹۵درود به همگی
من خودم از سال 1389 پالس 220 دارم و واقعا ازش راضی هستم. توی اتوبان هم مانند یک اتومبیل شاسی بلند، با وقار و پر سرعت حرکت میکنه و همپای ماشینها میره… از نظر ظاهری هم واقعا دوست داشتنی و خوشگله… و همه تعریفش رو میکنن. هر کسی هم که ترکم نشسته از نرمی و سواریش لذت میبره…
پاینده باشید
امین خان
۵ مهر ۱۳۹۵منم ی چند وقت میشه پالس 220 سری اف خریدم منم راضی هستم
محمد
۷ مهر ۱۳۹۵لطفا پالس ns انژکتوری را هم بررسی کنید
امروز خرید کردم
مبلغ 9.200.000
pooyan
۱۷ مهر ۱۳۹۵با سلام
نظرات دوستان گلم قبول ولی..
ان اس هم قدرت و هم زیبایی و خلاصه همه چیزش از موتورای دیگه ی باجاج سرتره اونایی ک 220 تعریف میکنن شاید سوار ان اس نشدن اگ سوار بشن دیگه هیچ تعریفی از 220 نمیکنند
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۵ns به هیچ دردى نمى خوره
Ashka
۲۱ مهر ۱۳۹۵سلام خدمت دوستان
من در کشور هندوستان هستم و میخواهم مونور ان اس ۲۰۰ بخرم آیا شما دوستانی که این موتور رادرین راضی هستید ؟
باتشکر
رضا
۲۵ مهر ۱۳۹۵باسلام خدمت دوستان
من ns200خریدم خیلیم ازش راضیم هم از لحاظ کیفیت قطعات ،طراحی زیبا ،سرعت،نرم بودن ،خلاصه که عالیه ،،
ahmad
۲۸ مهر ۱۳۹۵لگن های هندی!
نمیدونم اینایی که سوار این آشغالا میشن چرا انقدر اعتماد به نفس دارن!
خخخخخ
فیک های اسپرت نما که پشت ظاهر مصنوعیشون یک آشغال متحرک با حجم پایین نهفته است!
بازار های خودرو رو چینی ها قبضه کردن (با طرح های فیکشون)
بازار موتور رو هندی ها (با طرح های فیکشون)
مصطفی
۹ آبان ۱۳۹۵واسه اینکه ما داریم تو ایران زندگی میکنیم شما با این قیمتا چی پیشنهاد میکنی من خیلی دوست دارم حداقل یه cb 400 سوار شم ولی میخوام با خیال راحت رانندگی کنم که کسی بهم گیر نده
ahmad
۲۴ آبان ۱۳۹۵شما یا نمیدونی رانندگی چیه یا نمیدونی خیال راحت یعنی چی!
یعنی وقتی سوار این آشغالا میشی احساس آرامش میکنی؟!
خخخخخخ
هادی
۱ آبان ۱۳۹۶آقای پولدار
به جای مسخره کردن بگو ببینیم تو چی سوار میشی ؟؟
سوزوکی 1000 ؟ سی بی 1300 ؟ یا حداقل 400 ؟ وقتی تو این مملکت بیشتر از 250 نمیتونی سوار بشی و یه 250 پدر مادر دار مثل کاوازاکی نینجا یا غیره رو باید حداقل 30 میلیون تومن پول بدی پس مطمئن باش هر کسی نمیتونه موتور خوب سوار شه و اگر میشد کسی منتظر نظر تو نمیموند که بیای مسخره کنی
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۵شما که از موتور هایه هندی بدت میاد چرا اومدی اینجا؟؟
محمدرضا
۲۸ مهر ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان عزیز یه سوالی داشتم ازتون من اپاچی داشتم فروختم الان موندم بین ns…rs…baneli…dok میتونید راهنمایم کنید کدوم بهتر در اومده تو ایران. مرسی و اگر ایرادی در متور ns انژکتور کسی میدونه بکه
Meysamin
۱ آبان ۱۳۹۵سلام
بین اینهایی که گفتید قطع به یقین duke یه سروگردن بالاتره
مصطفی ۱۸۱۰
۷ دی ۱۳۹۵دوک خیلی از بقیه بهتره اگ مسئله مالی نداری دوک…بدش ان اس بگیر ولی آر اس نگیر میگن خوب نیس
پلشت شناس اعظم
۲۰ آبان ۱۳۹۵ان اس موتور خوبیه ، اما خیلی داغ می کنه !! ، دلیلش هم واضحه !. بواسطه ی داغ کردن ، روغن و کولانت رو زود تموم می کنه ! و در مسافت طولانی افت کارائی پیدا می کنه اونم به شدت !.
ان اس برای مناطق سردسیر موتور خوبیه.
اما کمک فنر ، کلا کمک ضعیفی داره و چیزی به نام کمک نداره.
من ان اس دویست امسال رو دارم ، یعنی آخرین مدلش رو.
در کل به هیچ وجه توصیه نمی کنم ان اس بخرید و حتی آر اس. موفق باشید
ehsan
۷ آبان ۱۳۹۵بالاخره ما نفهمیدیم کدوم بهتره اونایی که nsدارن میگن موتور ما خوبه اوناییکه220دارن میگن موتور ما خوبه
اسکندر
۸ آبان ۱۳۹۵سلام دوستان من میخام ns بگیرم نظرتون چیه؟
Omid
۱۰ آبان ۱۳۹۵اصلا پالس ان اس و پالس 220 قابل مقایسه نیستن اونایی که سوار شده باشن خودشون خوب میدونن که مقایسه ی مسخره اییه.از هرنظر ان اس سرتره.موتوره 4 سوپاپ سه شمع 6 دنده کجا پالس 220 کجا
ارین
۱۱ آبان ۱۳۹۵سلام به دوستان عزیزم. من از سال 89 پالس 220 دارم این موتور واقعا استثنایی بوده از لحاظ موتوری و کمک فنر:::: فقط فلاپاش به صدامیفته که اونم با یه سرویس اچارکشی درست میشه من مصرف کننده این موتورم وروزانه 30 کیلومتر باهاش تردد میکنم فقط هزینه های مصرفی لاستیک لنت روغن برای موتور هزینه کردم درکل کسی که قصد خرید داره پیشنهاد میکنم موتور بدون دردسر پالس 220 بخره …..موفق باشید.
علی
۱۳ آبان ۱۳۹۵فقط پالس ns200گل منه
Karim
۱۵ آبان ۱۳۹۵دوستان مگلی 250 سی سی چطور متوریه خوبه آیا ؟
اسفندیار
۲۷ آبان ۱۳۹۵ما چقدر بدبخت شدیم هوندا و سوزوکی رو از دست دادیم سوار موتور مرتاضای هندی می شیم!!!
محمد امیری
۲۷ آبان ۱۳۹۵سلام.من یک موتور ان اس سفید خریدم برج دو از اون موقع تا الان که برج هشت هستش مشکل کاربراتور داره و هیچ کسی جواب گو نیست حتی نمایندگی به دادم برسید
قاسم رشیدی
۲۷ آبان ۱۳۹۵من دو تا شو دارم ان اس فقط ۱ ماهه اول خوبه انجینش ضعیفه زود به صدا می افته لش میشه فیلتر هواش جای افتضاحی داره ان اس متور خوبیه ولی ضعیفه اولش لذت میبری ولی ۶ ماه که میگذره حالت بهم میخوره مصرف بنزینش بالاس باکش ۸ لیتره با زاپاس ۱۰ تا
ولی ۲۲۰ خدا برکتش بده کم مصرفه خیلی سگ جونه اصلا خرج نداره بعد تو کفی من۱۵۸ تا باهاش رفتم ان اس هم ۱۶۵ فرقی زیادی نمیکنه ولی شتاب ان اس عالیه من همه متور ها رو داشتم تا الان ۳۹ متور عوض کردم ۲۲۰ بهترین متور و کمخرج ترینه وقتی تو کفی بهش گاز میدی حس امنیت بهت میده ولی ان اس رو هواس میترسی گاز بدی لاستیکاش که افتضاحه
ahmad
۲۴ بهمن ۱۳۹۵39 تا موتور عوض کردی؟!
لابد دائم در حال تعویض سی جی 125 و موتور گازی بودی که پالس هندی 220 اپسیلون رو بهترین موتور دنیا میدونی!!! :)))))))))
mohammad
۱ آذر ۱۳۹۵موتور ان اس عالیه من خودم تعمیر کارم تو شیراز.ان اس راننده میخواد همین.هر موتوری رو بد برونی نابود میشه.باهاش سرعت برو اما به درستی.به موقع دنده عوض کن.هیچ باکش نمیشه.هر کی میگه ان اس بده.مطمئن باش راننده نیست.
Sina
۴ آذر ۱۳۹۵اولا با موتور بالای 250 سی سی نمیشه حتی از کمربندی شهری رد شد جه برسه به داخلش و اگرم بخوای ردشی باید راننده باشی تا بتونی پولیسو قال بزاری پس کسی دنبال موتور هوندا ۱۰۰۰ سی سی نمیره بخره هم بدلیل فقیر بودن ۸۰ میلیون از ۸۵ میلیون ایرانی هم بدلیل ممنوعیت ۲۵۰ سی سی به بالا در شهر پس الان میتونی بفهمی با خیال راحت رانندگی کردن ینی چه جناب آقای ahmad پس همین موتور های هندی و چینیه ارزان و زیر ۲۵۰ سی سی بهترین هست برای ایرانیان والا ما آرزومونه اون موتور ۸ سیلندر یاماها که بالای ۲۰۰ میلیون قیمتشه رو سوارشیم، سایت پدال از شما عزیزان درخواست دارم موتورهای آفرود ۲۵۰ و ۲۵۰ به پایین روهم بررسی کنید،صدالبته موتورهای دومنظوره با پیش زمینه آفرود از جمله دایچی GM 200 که گل سرسبدشونه بدلیل قیمت مناسب نسبت به چیزی که هست.. با سپاس همراه با یه تشکر گنده خارج از مقیاسو اندازه گیری بخاطر سایت یکتاتون.
عباس
۷ آذر ۱۳۹۵سلام علیکم.
از همه عزیزان بخاطر نظراتشون تشکر میکنم.به هر حال هر کسی اول جیبش رو می بینه بعدش باید بره سراغ موتور.
عزیزانی که دنبال خرید موتور زیر ۲۵۰ هستن،بدونن که واقعا فرق زیادی بین موتور های تو رنج ۱۲۵cc تا خود ۲۲۰cc نیست.
چرا؟
چون که واقعا همون انجن ۱۲۵ رو حساب کنید یه بدنه قشنگ مثلا cb400 روش سوار شده باشه.مطمئنا ظاهری خیره کننده داره ولی در محتوا….
بدونین که قیمت هاشون فقط سر آپشن های اضافیشون میره بالا و لاغیر…
«البته با تشکر و احترام به نظرات سایر کاربران»
میلاد
۱۵ آذر ۱۳۹۵سلام.من میخام ک ns 200بگیرم.البته دسته دو یاهمون کارکرد.تو بازار مدل 94.و95 رومیگن ک انجینش خوب نیست و سرعتش ام مثل قبل نیس.واسه منم مهمترینیش همیناس بیشتر سرعتش.حالا اقا بیژن اگه امکانش هست بهم ایمیل بزنیدوبگید کدوم مدل اش رو بگیرم وراهنماییم کنید.اگه میشه هرچه زودتر جوابم روبدید چون موتور رومیخام زودتربخرم.خیلی ممنون
میلاد
۱۵ آذر ۱۳۹۵Ns200از مدل 92 تا 95 کدومش ازلحاظ انجین و سرعت.مخصوصا سرعتش بهتره..تشکر
شاهین
۱۶ آذر ۱۳۹۵ان اس نسبت به قیمتش موتور خوبیه ،خود من 6ماه طول کشید که بتونم تصمیم بگیرم که بخرم(بعلت راهنمایی های اشتباه دوستان و بعضا راهنمایی دادن کسانیکه اصلا ان اس نداشتن!!!!)و بدوستانه عزیزی که قصد خرید موتور حتی تا 20تومن دارند ،من پیشنهاد ان اس میکنم ،واقعا شتاب خوب هندلینگ دلچسب رادیات اب ترمزهای خوب و طراحی جدید .من تمام موتورهای 250بازار بغیر سی بی ار250را داشتم .ان اس نسبت به قیمتش بهترین انتخابه .یاحق
Sina 2rk
۲ دی ۱۳۹۵سلام
پالس ۲۰۰ خوبه یا مگلی ۲۵۰؟؟؟
پارسا هستم
۷ دی ۱۳۹۵داداش مثل اینکه با پالس کلا مشکل شخصی داری با این بررسی ک کردی
هادي
۲۰ دی ۱۳۹۵با سلام و خسته نباشی ،من موتور ۲۲۰ دارم ولی چراغ قرمز رو دور موتور روشن همیشه، علامت باطری هم چشمک میزنه اما مشکل باطری ندارم،بعد سویچو که باز میکنی عقربه از یک شرو به چک میکنه میاد پایین رو یک میمونه قبلا ایجور نبود،تعمیرگاه بردمش کسی بلد نبود، ایا کیلومتر سنسوری چیزی داره که عوض بشه، لطفا اگه کسی در این باره میتونه کمک کنه و تجربه داره منو راهنمایی کنه ممنون میشم
Reza katoli
۲۳ دی ۱۳۹۵بچه های گل سلام،پالس فقط220چون هم پرقدرته هم عشقه عشق خیلیم از ان اس سره.کفی صدوپنجاه تا راحت میره با تعادل بالا ان اس نخرین خرجش بالاست فقط puls220f بخرین،عزت زیاد.
هادي
۲۰ دی ۱۳۹۵من تو شهری زندگی میکنم که سر رشته ازین موتور پالس ۲۲۰ ندارن اگه ادرس یا تلفن کسی که بتونه منو در مشکل دیدگاه بالا که عرض کردم ممنون میشم ی دنیا،ولی خدایی موتور خیلی خوبیه از همه نظر
مصطفی ۱۸۱۰
۲۲ دی ۱۳۹۵سلام دوستان….صفره ۲۲۰ هست هنوز..؟اگ هست چقد قیمتشه…؟ممنون میشم جواب بدید