بنلی تیانتی ۲۵۰ مدت کوتاهی است که به جمع موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی کلاس نیکد بازار ایران وارد شده.
این تازهوارد کمتر شناخته شده، به لطف قیمت مناسبش با استقبال نسبتاً خوبی در بازار مواجه شده است.
این محصول توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد در دو مدل دو سیلندر tnt250 و تک سیلندر tnt25 عرضه شد. (البته مدل tnt15 نیز با حجم ۱۵۰ سیسی عرضه شده که در کلاس معمولی است و مورد بحث ما نیست)
برند ایتالیایی (حیله تبلیغاتی)
در نگاه اول باید گفت نام بنلی (BENELY) برای این محصول بسیار فریبنده است!
شما با شنیدن نام برند بنلی ناخودآگاه به یاد کمپانی معروف ایتالیایی و موتورسیکلتهای خاصش میافتید و احساس میکنید با یک ایتالیایی اصیل مواجه هستید ولی قصه چیز دیگری است و باید ذهنتان را از غرب اروپا به شرق آسیا هدایت کنید!
متأسفانه این رسم که کمپانیهای خودروسازی و موتورسیکلتسازی سطح پایین سعی میکنند هویت محصولات خود را پشت برندها و پرچم کشورهای دیگر پنهان و تحت لوای آنها معرفی کنند در کشور ما رایج شده.
واقعبینانه عرض میکنم که چنین رفتاری یک حیله آشکار در عرصه تبلیغاتی و فریب مصرفکنندگان است.
همانطور که در میان اتومبیلها شاهد هستیم محصولات چینی نظیر امجی که تنها امتیاز برند آن خریداری شده را تحت لوای پرچم و عنوان محصول انگلیسی به مصرفکنندگان ناآگاه غالب میکنند، در دنیای موتورسیکلتها نیز رویهای نسبتاً مشابه وجود دارد.
در گذشته موتورسیکلت مگلی ۲۵۰ ((MEGELLY به بازار کشور عرضه شده بود و در کمال تعجب آن را محصول انگلستان و یک موتور انگلیسی معرفی میکردند درحالیکه این محصول اساساً از صفر تا صد ساخت کشور چین بود و تنها طراحی ظاهری و استایل آن توسط یک پیمانکار انگلیسی طراحی شده بود!
حالا بنلی تیانتی نیز قصهای مشابه مگلی چینی دارد.
بنلی تیانتی در واقع محصولی از برند KEEWAY چین است که در صنایع QIANJIANG چین تولید میشود.
در حقیقت اصل ماجرا به آنها بازمیگردد که بنلی ایتالیا با هدف توسعه سبد محصولات و جذب نیاز بازارهای ارزان قیمت، به دنبال ارائه محصولی ارزان قیمت بود تا آن را به کشورهای در حال توسعه و به ویژه هندوستان عرضه کند.
در همین راستا BENELY ایتالیا با KEEWAY چین برای ارائه یک محصول ارزان قیمت تحت برندش به توافق رسید.
در حقیقت بنلی TNT فقط یک طراحی ایتالیایی دارد و تولید آن به صورت کامل توسط KEEWAY چین انجام میشود.
صرفاً در ازای استفاده از برند بنلی توسط کی وی چین، درصدی از سود حاصل از فروش و صادرات این موتورسیکلت نسبتاً ارزان قیمت به شرکت بنلی میرسد.
به هر حال باید بدانید که با یک محصول چینی اما با طراحی ایتالیایی مواجه هستید! بگذریم…
نمای ظاهری
موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی بنلی تیانتی در کلاس نیکد قرار میگیرند و دارای استایل استریت هستند.
نمای ظاهری تیانتی ۲۵۰ (که تیپ دو سیلندر بنلی است) آئرودینامیک مناسب و زیبایی درخوری دارد.
کمکهای جلو آن به صورت تلسکوپی وارونه طراحی شدهاند که جذب فشار بیشتر و در نتیجه نرمی و عملکرد بهتری را ارائه میدهند.
شاسی آرماتوربندی شده در فضای میانه موتورسیکلت، استحکام دوچندانی برای آن ایجاد کرده.
صفحه کیلومتر و دماغه موتورسیکلت به صورت متصل به فرمان ارائه شده و زاویه گردش بیشتری را برای فرمان ایجاد میکند.
فلاپ ها نیز به صورت چند تکه مجزا ارائه شدهاند که البته در کلاس نیکد مرسوم است.
طراحی اگزوز آن ظاهر زیبایی داشته و به صورت کوتاه و با فاصله کمی نسبت به قسمت زیرین موتور جاسازی شده. (صدای اگزوز نیز جالب توجه است)
کمکفنر عقب به صورت تک کمک Swing Arms طراحی شده است که استحکام مناسبی دارد.
چراغ عقب آن نیز از نوع ال ای دی عمودی است.
کلیات نمای ظاهری تیانتی ۲۵ تک سیلندر را نیز میتوان مشابه برادر بزرگترش ۲۵۰ دانست با این تفاوت که مدل تک سیلندر اگزوز کشیدهای دارد و کمکفنر عقب آن نیز متفاوت است. (البته طراحی فلاپ ها نیز تفاوت دارد.)
در مجموع با توجه به طراحی ایتالیایی هر دو تیپ این موتورسیکلت، میتوان طراحی آنها را قابل قبول دانست.
هندلینگ و کیفیت سواری
به لطف طراحی مناسب بنلی تیانتی، هر دو تیپ این موتورسیکلت فرمانپذیری و هندلینگ خوب و راضیکنندهای دارند و در جادهها و شرایط مختلف پایداری و هدایتپذیری قابلتوجهی از خود بروز میدهند.
کیفیت سواری نیز نرم بوده و به لطف کمکفنر تلسکوپی وارونه سواری راحت و لذت بخشی را برای راکب خود به ارمغان میآورند.
مشخصات فنی و قوای محرکه
موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی بنلی از سیستم تزریق سوخت انژکتوری EFI بهره میبرند. (ظرفیت باک ۱۷ لیتر)
در مدل TNT250 انجین دو سیلندر از نوع چهار زمانه هشت سوپاپ بوده و بنا بر اعلام شرکت واردکننده دارای قدرت ۳۱ اسب بخار ۲۳.۵ کیلو وات در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۲ نیوتن بر متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه میباشد.
مدل TNT25 انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ است و بنا بر اظهار شرکت واردکننده با قدرت ۲۵ اسب بخار ۱۸.۵ کیلو در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۵ نیوتن بر متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه شده.
در مجموع قوای محرکه هر دو تیپ بنلی قدرت و شتاب معمولی و نسبتاً خوبی دارند و حداکثر سرعت اسمی آنها نیز در نوع دو سیلندر ۱۵۸ و در تک سیلندر ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده.
اما قطعات قوای محرکه (انجین) آنها که توسط صنایع چین تولید میشود، عمدتاً کیفیت آلیاژ بسیار بدی دارد.
در حال کلی استهلاک موتورهای بنلی تیانتی بالاست و عمر آنها کوتاه است!
وضعیت آن گاهی توسط برخی افراد با استهلاک بالای مگلی مقایسه میشود.
سیستم خنککننده موتور آن نیز از نوع رادیات مایع خنک بوده ولی کیفیت عملکرد آن راضیکننده نیست.
عمده مالکان بنلی اظهار کردهاند آمپر نشانگر دمای رادیات بنلی حتی در شرایط روزهای سرد زمستان بیش از حد معمول بالا میرود و حتی ممکن است در شرایط رانندگی طولانی به نقطه جوش برسد!
با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمیتوان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد.
ایمنی
موتورسیکلتهای بنلی در هر دو تیپ TNT250 و TNT25 دارای سیستم ترمز دیسکی قابل اطمینانی هستند.
TNT250 دارای ترمز جلو از نوع دو دیسک ۲۶۰ میلیمتر چهار پیستون بوده که قدرت ترمزگیری بسیار سریع، قوی و خوبی را در اختیار میگذارد. ترمز عقب هم تک دیسک ۲۴۰ میلیمتر است.
TNT25 نیز دارای ترمز جلوی تک دیسک ۲۸۰ میلیمتر دو پیستونی بوده و ترمز عقب نیز تک دیسک ۲۴۰ میلیمتر میباشد.
نتیجهگیری کلی
در مجموع بنلی ۲۵۰ مانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است.
طراحی زیبا، کیفیت سواری خوب، هندلینگ مناسب، قیمت نسبتاً ارزان و شتاب قابل قبول ازجمله ویژگیهای مثبت این موتورسیکلت ۲۵۰ سیسی میباشد.
از کیفیت ساخت بد، ضریب استهلاک بالا، عمر کوتاه و سیستم خنککننده ضعیف نیز میتوان بهعنوان برخی از معایب آن نام برد.
در حالت کلی بنلی را نمیتوان بهعنوان رقیبی برای سایر موتورسیکلتهای ژاپنی و کرهای ۲۵۰ سیسی بازار (نظیر محصولات کلاس نیکد هیوسانگ) برشمرد بلکه صرفاً میتوان آن را بهعنوان آلترناتیوی در کنار موتورسیکلتهای هندی تلقی کرد.
البته یک پله بالاتر از موتورهای هندی جای میگیرد.
بنلی از حجم و قدرت موتور بیشتری نسبت به موتورسیکلتهای هندی (نظیر باجاج پولسار و آپاچی) برخوردار است و طراحی زیبا و مدرنی نیز دارد.
اگر توان نگهداری منظم و با دقت آن را دارید و اهل رد لاین نیستید، میتوانید بهعنوان یک ۲۵۰ سیسی استریت با قیمت مناسب روی انتخاب آن فکر کنید.
قیمت: در حال حاضر قیمت تقریبی مدل TNT 250 در بازار حدود پانزده میلیون تومان و مدل TNT25 حدود ده میلیون تومان میباشد.
نویسنده: احمد جمشیدی
Ahmad
۲۵ فروردین ۱۳۹۶اصلان هم شبیه ktm نیست.
خوبه موتورهای چینی مثل ماشین سازا اهل کپی نیستند.
عطا
۲۵ فروردین ۱۳۹۶تا چند وقت پیش فک میکردم بحث خودرو تو کشورمون خیلی داغونه الان بحث موتور رو که میبینم میبینم نه … موتور خیلی داغونه.
طرف کم مونده موتوری سواری بشه که حجم موتورش برابر با ماشینای ماس یا بیشتره.
اونوقت ما هم موتور بالای 250 cc رو میگیم جزززز .
یه بچه که بره سمت چیز خطرناک تو بگی نه اون خخ هست جزز هست نرو اتفاقا بچه میره سمت اون :)
علي
۲۵ فروردین ۱۳۹۶ممنون از (((سایت پدال و آقای جمشیدی )))که در کل تو این مقاله مفید لپ کلام را بصورت خلاصه و با مثالهای آشکار و شفاف بیان کردن . الان مدت زیادیه که من به شخصه تو سایت پدال از همین واقعیت به صورت جدی پرده برداری کرده ام . اما متاسفنه ی سری (((هواداران متعصب کشور اینگلیس و … ))) تو این سایت و سایتهای دیگه چنان با بد رفتاریاشون و بی ادبیهاشون حقیقتو و شخصیت خودشون و دیگران رو زیر سوال میبرند که هر کی ندونه فکر میکنه (((جیره خار کشور اینگلیس ))) هستن . و برای طرفداری از برندهایی که مالکشون اینگلیس نیست((( یا چین یا آلمان یا هند و مالزی هستن)))، (((ی پوند))) دریافت میکنن . من همینجا خدمتشون باید عرض کنم که زشته دوست عزیز و این حرکتهای بچگونه وار متعلق به زمان((( سلطان مول مول خان زند ))))بوده نه الان در سال (((۱۳۹۶ خورشیدی))) . حواسمون باشه مطالب مارو فقط ((( ایرانیا نخواهند دید بلکه از تمام دنیا مورد قضاوت قرار میگیریم))) .
با تچکر
نویدی
۲۵ فروردین ۱۳۹۶اگر موتورسیکلت با اصالت و بهتر با همین مشخصات فنی و سیستم انژکتوری تو همین رنج قیمت توی بازار ایران سراغ داری ،معرفی کن بریم بخریم.
مردم عاشق برندهای بی اصالت و چینی نیستن،به نظرت اگر دوکاتی یا ktm هم قیمت بنلی بودن بازم کسی بنلی میخرید؟
توی این رنج قیمت گزینه ی دیگری با همین مشخصات و سیستم انژکتوری وجود نداره.
پس یا باید انتظاراتت رو کمتر کنی و همینو بخری یا چون گزینه های باصالت تر حداقل ده میلیون تومن گرونترن قید خرید رو بزنی و همچنان در حسرت بمونی.
BMW
۲۵ فروردین ۱۳۹۶از موتور سیکلت بیشتر خبر بزارین خیلی کمه موتورسیکلت دوست ها هم دل دارن ?☺
حسین
۲۵ فروردین ۱۳۹۶ی مطلب هم بزارید و بهترین موتور های ارزان قیمت را باهم مقایسه کنید و مزایا و معایب هر جدوم رو بگید!
دوستان بنظر شما بهترین موتورسیکلت زیر ۵ میلیون ، ۱۰ میلیون و زیر ۱۵ میلیون چیه؟
Jast bentley continental
۲۵ فروردین ۱۳۹۶تا ۵ تومن اپاچی rtr خوبه ۱۰ تومن پالسrs ۱۵ تومن مگلی و بنلی ولی مگلی یه چیز دیگست حدود ۴۰ اسبه با سرعت ۲۰۰ تا و شتاب ۶ ثانیه ای تو قیمتای بالا هم کاوازاکی و هیوسانگ عالین
ahmad
۲۵ فروردین ۱۳۹۶صادقانه بهتون میگم بنلی و مگلی جفتشون مفت نمی ارزن!
دوستان بسیار زیادی رو دیدم که مگی صفر کیلومتر گرفتن ولی تنها بعد از یکی دو هفته مشتری دائم تعمریگاه ها شدن! (اگر یه سر به نمایشگاه های موتورسیکلت بزنید با تعداد زیادی مگلی خشک و مدل بالا مواجه میشید که در مدت کوتاهی مالکانشون برای فروششون اقدام کردن!)
در مورد بنلی هم همین رو خدمتتون عرض کنم که اخیرا یکی از دوستان مدل دو سیلندر صفرکیلومتر خریده بود وقتی بعد از یک هفته رفت روغنشو عوض کنه، پیچ کارتلش بسته نشد و مجبور شدن موتور نو رو ببرن فنر بزنن! (یعنی به حدی کیفیت ساخت انجین بد بود که هنوز از راه نرسیده کارتلش هرز شده بود)
شما در سطح پانزده میلیون میتونید به محصولات کم کارکرد کره ای هیوسانگ و دایلیم اطمینان کنید.
حسین
۲۵ فروردین ۱۳۹۶ممنون از همه ک پاسخ دادن
GHOST
۲۸ فروردین ۱۳۹۶پالس RS یکی از موفقترین ها تو کلاس خودشه و خیلی هم دوسش دارم ترمز ABS عالی ای داره … آپاچی ۱۸۰ سواریش لاتی و باحاله خوبم راه میره … آپاچی ۱۵۰ خودم دارم کارتو را میندازه و سواری خوبی داره … مگلی آشغالی بیش نیست ! اونجر ۲۲۰ یکی از خرکار ترینای کلاس خودشه و خوراکه اتوبانه که لم بدی رو زین و لذت ببری. ان اس ۱۵۰ خرابیش زیاده … ان اس ۲۰۰ سوار شدم کلاجش سفت بود ولی خیلی شتابگیریش خوب بود ولی حیف ABS نداره و ترمزاش واسه اون انجین کمه.
یوسف
۲۵ فروردین ۱۳۹۶چرا تو متن گفتین بورگوارد کره ایه؟! یه برند آلمانیه که بعد از احیا هنوز مدلی نداده بیرون.
ahmad
۲۵ فروردین ۱۳۹۶سانگ یانگه!
اشتباه نگارشی بوده
به زودی اصلاح میشه…
ali
۲۵ فروردین ۱۳۹۶موتور چیست؟
وسیله ایست برای کشته شدن انسان ها
ضمنا هر چی حجمش بیشتر شه بیشتر به مرگ نزدیک میشید
حسین M
۲۵ فروردین ۱۳۹۶موتور خطرناکه قبول ولی یهترین وسیله نقلیه هستش اگر راکبش بدونه سوار چه وسیله خطرناکی شده در ضمن اگر با ایمن ترین حودرو های دنیا هم بدون رعایت قوانین رانندگی
و بی احتیاط رانندگی کنین بازم خطر مرگ وجود داره نمونش اون پورشه ای که چند سال پیش تو تهران تصادف کرد وسرنشینانش درجا مردند حتی نمیشد ماشینو تشخیص بدی چیه!
درضمن خود من الان دو ساله با موتور میرم دانشگاه با اینکه مصافتش طولانیه کلا هم تو شهر با موتور میتابم تا حالا هم حتی یک بار نیافتادم یا حتی جریمه نشدم همیشه هم با کلاه ایمنی میرم بیرون موتور هم که میگم هوندا 125 یعنی بدرد نخور ترین و نا امن ترین موتورسیکلت دنیا ولی با هیچ خودرو ای عوضش نمیکنم شما هم از موتور خوشت نمیاد مجبور نیستی مقاله های موتور هارو بخونیو نظر بدی
از بقیه دوستان معذرت خواهی میکنم که اینقدر طولانی شد اعصابم خورد میشه وقتی میبینم از موتور بد میگن
Sadegh
۲۵ فروردین ۱۳۹۶بخدا راست گفتی،یکی نیست بگه اگه یه مطلبی رو درک نمیکنید،نظر ندید حداقل.!!!!!حالا سر یه پست دیگه هم همین حرف بود،چون مربوط نبود،ماهم چیزی نگفتیم!!!
جاوید
۱۴ مرداد ۱۳۹۶پست های اخلاقی اینجا جاش نیست ، موضوع اینه که چه مارک و کدلی خوبه و بررسی تخصصی و نظرات تخصصی ، حالا یه عده صحبتهای خارج تز موضوع میکنن ، بدی و خوبی و یا مبخث اخلاقی بحثش در قسمت بررسی تخصصی و اعلام نظر کاربران مو تور نیست . ممنون
ahmad
۲۵ فروردین ۱۳۹۶طبیعتاً کسی که شنا بلد نیست نسبت به آب احساس خوبی نداره و احساس میکنه حضور روی آب براش به قیمت جونش تمام میشه.
برای همین احساس ضعف هست که سعی میکنه خودش رو توجیه کنه و دلداری بده و نسبت به دریا نفرت بورزه!!!
در حالی که اگر شنا بلد میبود و لذت رها شدن روی آب رو تجربه میکرد، با حس و نگرش دیگری مواجه میشد.
این حکایت خیلی از افراده که نسبت به موتور با نفرتی کابوس وار حرف میزنن ولی هیچکدومشون حتی شناختی از موتورسیکلت ندارن! (به طور عام)
در واقع دارن فقط خودشون رو توجیه میکنن!
(البته ناگفته نماند که بی فرهنگی درصد بالایی از موتورسواران کشور ما هم به ایجاد تصویر ترسناک کاذب از موتورسیکلت کمک کرده!)
اما جدا از این مباحث،
در کل موتورسیکلت اگر فرهنگش استفاده ازش رعایت بشه وسیله بسیار امنی است و لذت و فواید اون با هیچ چیز دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست…
Panigal
۲۵ فروردین ۱۳۹۶دوست گرامی اگه امار کشته های جاده ایی کشور مطالعه کنید سهم اعظم این کشته و زخمیها ماشین هستند اون اگه نگید ماشینها ایمنی ندارن
مشکل اصلی نوع مشکل فرهنگی ما مربوط میشه چه موتور چه ماشین طرز رانندگی ببینید پس بی دلیل موتور عامل کشتار ندونید ….به اسیا جنوب شرق نگاه کنید با میلیونها موتور سوار کمترین کشته جاده ایی دارن
من حودم سالها تو تهران از موتور استفاده میکنم خیلی وقتها دوست دارم گردن خیل عظیمی از این رانندهای بی فرهنگ بشکنم که به راحتی دهها بار باعث به خطر افتادن جون خیلی از عابرها و …..میشن
جواد
۲۵ فروردین ۱۳۹۶بر خلاف سایر موارد که نام بردین وهمه هم ورشکست بودن بنلی مشکل مالی نداره پس فکر نکنم بدون حضور و تایید مهندسهای این شرکت و صرفا تکنولوژی چینی حاضر بشه محصولی با برند خودش به بازار عرضه بشه چون در صورت کوچکترین مشکل ضربه سختی به حیثیت بنلی وارد میشه
حسین
۱۸ شهریور ۱۳۹۷بانظر شما موافقم ….من دوماهی میشه بنلی خریدم و ازش راضی ام اما بنظر من برای ماها که از خونه تا یه مسافته کوتاهم که میخوایم بریم باید ۱۰۰۰۰تا دست اندازو رد کنیم تابه مقصدمون برسیم بنلی خوب نیست بنلی برای مسافت های بین شهری بین ۲۰تا۱۰۰کیلومتر خوبه که فقط گاز بدی و بری و لذت ببری
Madjid
۲۵ فروردین ۱۳۹۶.
موتور های ایتالیایی روشنشون که میکنی ملیّت خودشون رو فریاد میکشن.
ایتالیا کلا مثل موزه ی اروپاست و اجناس ایتالیایی همشون خاص اند و قیمت های بسیار بالا دارند.
از جمله محصولات دوکاتی که در کلاس خودشون همیشه از نظر قیمت سردمدار اند.
این موتور اگر میخواست ایتالیایی اصل باشه بالای 25 میلیون قیمت میخورد.
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۶من تعمیرکار حرفه ای موتورسیکلت های انژکتوری هستم و مهندس برق دوره دیده هستم .
با توجه به قیمت این موتور و کیفیت قطعات آن اصلا گزینه مطلوبی نیست ، فقط صدای اگزوز زیبایی دارد .
به نظر اینجانب دایلم 250 عالی ترین 250 برای ایران است البته در رنج قیمت های پایین ، در مورد دایلم هم اگه دست این تعمیرکارانی که من می بینم بیفتد ، فاتحه اش خواندس .
انشاالله اگر تعمیرگاه بزنم مثل بمب در ایران صدا خواهد کرد . دعا کنید مشکلاتم حل بشود .
حمیدرضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۶جالبه من فکر میکردم کی وی برای مجارستان هست و موتورها ساخت بنلی برای ایتالیاست ممنون بابت مقاله جامع شما باعث شد بیشتر رو این نام حساس بشم و کمی بیشتر تحقیق کنم من خودم به شخصه ویو رو به همه موتورا ترجیح میدم فقط ایرادش اون باک فسقلیشه وگرنه هم صداش کمه هم سواریش راحته
ali
۲۶ فروردین ۱۳۹۶یه موتور دیگه که جدیدن اومده و تعریفشو هم شنیدم .زونتیس 250 هست(چینی هست ولی میگن کیفیتش واقعا خوبه و خیلی هم تند و تیزه). میگن از بنلی بهتره واقعا… زونتیس 250 رو هم خواهشا تست کنید و تو پدال بزارید
پرسپولیس
۲۶ فروردین ۱۳۹۶سپاس ازمطلب زیباوآگاهی دهنده موتورسیکلت که گذاشتی آقای جمشیدی درهرصورت این چشم بادامی هاخوب قلب بازارهارانشانه گرفتن ژاپن وبعدکره حالانوبت چین هست دسته چه کارایی میزنندهمینطورخودروسازوموتورسازمیشوندخوب ماهم ازدهه پنجاه تاحالا موتورسیکلت 125باان شکل وقیافه نتوانستیم دگرگون کنیم هندهم متوجه شده که مانمیتوانیم فقط125که خیلی هم زوداوراق میشه تولیدمیکنیم ودرخودروهم پیکان وپرایدوپژو405حالاچین داره پیش رفت میکندیاما اون ماشینهاشون این موتورشون ارام ارام درتسخیردنیاگام برداشتن
ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۶البته همون سی جی 125 خلق الساعه هم که میبینید داره با نام های مختلف دیده میشه، اصلا تولید خودمون نیست.
اغلب میرن قطعاتشو از چین میارن و توی شرکت هاشون مونتاژ میکنن!
حتی مواردی هم هست که قطعات رو میارن به صورت زیر پله ای با یه آچار فرانسه سر هم میکنن و میبرن پلاک میکنن! :)
TRX
۲۶ فروردین ۱۳۹۶البته من دیروز نمایندگیشون بودم قیمت تکسیلندر 11 میلیون و مدل دو سیلندر 21 میلیون تومان می باشد.
ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۶عجب
مطمئنی دوسیلندر 250 بود؟ (شاید 300 سی سی بوده)
یعنی توی این مدت، دو سیلندر 21 میلیون شده؟! (قیمت های من مال چند وقت پیش بود که 16/15 میلیون میگفتن)
آقا با حدود این قیمت به راحتی میتونید برید هیوسانگ نیکد بخرید و کلی هم لذت کیفیتشو ببرید…
علی
۲۶ فروردین ۱۳۹۶سلام . این موتور با وزن بالای که داره (185 کیلو ) قاعدتا مصرف سوخت بالا و اصطحلاک بالایی خواهد داشت و به انجین که نگاه میکنین به کیفیت پایین آلیاژ و ریخته گریش پی میبرین در کل کیفیت خوبی نداره
شاهين
۲۶ فروردین ۱۳۹۶مرسى از اینکه زحمت کشیدید و همچین مطلبى رو منتشر کردید ولى اى کاش اطلاعات دقیق تر و منصفانه ترى رو در اختیار خوانندگان قرار میدادید. شرکت بنللى ایتالیا سهامشو تو سال ۲۰۰۶ به شرکت QianJiang فروخته و از اونجایى که موتور هاى تولیدى این شرکت اغلبا بالای ۶۰۰ سى سى بوده در راستاى دستیابى به سهم بیشترى از بازار موتور سیکلت و بخصوص کشورهاى آسیاى شرقى (که بیشترین سهم ار بازار موتور سیکلت دنیا) رو داشته باشه تصمیم به تولید و مونتاژ موتور سىکلت هاى سبک در کشور چین و کارخانه QianJiang که بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه موتور سازى در کشور چین هست رو شروع میکنه (موتور های سنگین که نیاز به مواد اولیه حرفه ای و تخصصى دارد همچنان در ایتالیا تولید می شود). پس اگر از کیفیت پایین آلیاژ به کار رفته در ساخت این موتور سیکلت شکایتى مطرح میشه باید کمى منتطقى قضاوت کرد و از خود دلیل قیمت نسبتا ارزان این موتور سیکلت نسبت به رقباى خود را جویا شد. به قول قدیمیها هر چقدر پول بدى همون قدر هم آش میخورى. پس انتظار بالا از محصولى با قیمت نسبتا ارزان نداشته باشید و اگر واقعا به دنبال خرید این محصول هستید به تفسیر هاى موجود در فضاى مجازى اکتفا نکنید و این موتور رو از نزدیک و با اتکا به دانش و تجربه ى خود امتحان کنید. به نظر شخى خودم این موتور نسبت به قیمت واقعا مناسب هستش و نباید انتظار دوکاتى رو از این موتور داشته باشیم. البته اینم در نظر داشته باشید که دوکاتى موتور زیر ۴۰۰ سى سى نداره! و در کلام آخر اینکه واقعا این موتور از همه جهات یک سر و گردن از موتور هایى مثل دایلیم، مگلى و مخصوصا هیوسانگ (با توجه به قیمتش) بالاتر هستش.
موفق باشید.
ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ممنون از پاسخی که دادید، ولی باید چند نکته رو واستون تشریح کنم:
اول اینکه کیان جیانگ_QIANJIANG یک شرکت خوشه ای است نه یک کارخانه موتورسیکلت سازی!
در حقیقن برند کی وی_KEEWAY یکی از خوشه های کیان جیانگ محسوب می شه که در زمینه تولید موتوریکلت در چین فعالیت میکنه.
دوم اینکه من در هیچ منبع معتبری مشاهده نکردم که سهام برند بنلی به کیان جیانگ چین فروخته شده باشه! بلکه فقط یک سرمایه گذاری مشترک جوینت ونچر برای تولید درچین داشتن.
سوم اینکهمحصولات تولیدی در چین هب هیچ وجه به بازار های اروپایی و آمریکایی شرکت بنلی عرضه نمیشن بلکه فقط برای عرضه در بازار های هندوستان، چین و کشور های جهان سومی ساخته شدن. (شرکت بنلی فقط محصولات سری BNGT و TRK خودش رو در اروپا عرضه میکنه که همگی در خط تولید کمپانی بنلی در ایتلیا تولید میشن نه در چین!)
چهارم اینکه چین در زمینه صنعت موتورسیکلت سازی چایگاهی در صحنه های جهانی نداره که حالا بخواد شرکت پیشرفته یا پسرفته داشته باشه!
پنجم اینکه هر کسی که شناخت و تجربه اندکی در زمینه موتورسیکلت داشته باشه، با یک بررسی و تست درایو کوچک میتونه به کیفیت پایین این موتورسیکلت پی ببره!
شاهین
۲۷ فروردین ۱۳۹۶مرسی از پاسخگویی شما جناب اقای جمشیدی،
اول اینکه در ارتباط با توضیحاتتون در رابطه با مالکیت شرکت بنللی و همچنین شرکت QianJiang و Keeway اگر لطف کنید و منابع رو در اختیار بزارید ممنون میشم. بنده اگه جسارت کردم و اطلاعاتی رو که از منابع اینترنتی که به زبان انگلیسی هست رو قید کردم صرفا جهت این بوده که اطلاعات غلط در اختیار خوانندگان قرار نگیره. حالا اگر شما ادعا میکنید که صحبت بنده غلط هست لطفا با مدرک و ذکر منابع این بنده حقیرو خوانندگان رو راهنمایی فرمایید.
موضوع دوم اینکه از شما که نویسنده و مقاله نویس هستید انتظار میرود نظر شخصی خود را اعلام کنید و نه اینکه سعی به القای نظر خود به دیگران رو داشته باشید. همانطور که من هم اشاره کردم به نظر شخص بنده این موتور به نسبت قیمت و وضعیت موجود در بازار و رقبای خود در بازار موتور نسبتا خوبی هست و طبیعتا ایرادهایی هم داره که باز هم با توجه به قیمت نباید انتظار یک وسیله بدون عیب و ایراد رو داشت! اما من در خاتمه باز هم گفتم به نظر شخص بنده این موتور باید توسط علاقمندان مورد بررسی قرار بگیره !
در آخر باز هم از شما بابت چاپ این مطلب تشکر میکنم و واقعا امیدوارم مطالب در مورد موتور سیکلت بیشتر بنویسید.
موفق باشید
ahmad
۲۸ فروردین ۱۳۹۶شاهین جان حالا شما ادعا کردی واسش مدرک ارائه دادی که از من انتظار مدرک داری؟ :)
البته بنده هیچ ادعایی ندارم بلکه فقط شناخت و تجربه جزئی خودم رو با دوستان خواننده این مطلب در کامنت ها به اشتراک گذاشتم.
بیا دوست من
اینم لینک مدارکو منابع استناد حرفم:
http://www.qj-group.com/english/
https://it.wikipedia.org/wiki/Qianjiang_Group
(برای اینکه بفهمید کیانجیانگ یک شرکت خوشه ای مختلط است و برند کی وی شاخه موتورسیکلت سازی آن بوده و در سال 1999 تاسیس شده)
https://books.google.de/books/content?id=t7DzDAAAQBAJ&hl=de&pg=PA19&img=1&zoom=3&sig=ACfU3U3JdB4INrHN9RXUiYtsWfS02ujveg&w=1280
http://www.benelli-keeway.com/website/index.php?page=menupage&menupage_id=108&lang=EN
(در خصوص جزئیات همکاری مشترک benelli و keeway زیر مجموعه کیان جینگ)
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۶آقای جمشیدی عزیز
متشکر بابت ارسال لینک های درخواستی (شما وقتی مطلبی رو منتشر میکنید باید با ذکر منبع موثق باشه که قابلیت استناد داشته باشه)
در رابطه با لینک اول که متعلق به وبسایت گروه QianJiang هست که در این صفحه به صورت مجزا لینک شرکت های زیر مجموعه این گروه که شامل برند بنلی ، کی وی ، GOCCIA (که مربوط به دوچرخه) میباشد و همچنین خود شرکت QianJiang که مرتبط با ماشین الات کشاورزی هست رو میتوان مشاهده کرد.
آما در لینک دومی که شما به آن اشاره کرده اید که متعلق به وبسایت ویکی پدیا میباشد در وحله ی اول باید به اطلاع شما برسانم که در تمامی دانشگاه ها و شرکت های معتبر دنیا وبسایت ویکی پدیا به عنوان یک منبع رسمی و معتبر شناخته نمی شود! در وحله ی دوم لینک شما به زبان ایتالیایی میباشد و از آنجایی که اینجانب به این زبان تسلطی نداشته با توجه به موجود بودن مطلب به زبان انگلیسی در وبسایت ویکی پدیا گزینه ی زبان انگلیسی را انتخاب کرده و با مطلب فوق مواجه شدم:
Zhejiang Qianjiang motorcycles was founded in 1985 (hereinafter referred to as QJ) with registered office in Winling (Zhejiang province) is now one of the largest manufacturer of 2 wheeler in China. The U.S. $460 million QJ is a state holding enterprise with a 5 domestic subsidiaries, 10 branches, 1 overseas subsidiary and over 10,000 employees.
با توجه به متن بالا اشاره به یکی از بزرگترین کارخانجات تولید 2 چرخه (موتور سیکلت و غیره) که دارای 5 زیرمجموعه و 10 شعبه (شاخه) و یک زیر مجموعه خارج از کشور به همراه 10000 کارمند میباشد.
اما در خصوص لینک های ارسالی بابت جزئیات همکاری Benelli و Keeway:
لینک اول متعلق به شرکت DSK هند هستش که در رابطه با تاریخچه بنلی صحبت شده و در رابطه با Joint Venture شرکت DSK و بنلی صحبت کرده و البته اشاره کرده به این موضوع که در حال حاضر کارخانه بنلی جزیی از گروه QianJiang چین هست. “at the current moment, the Italian manufacture is part of the Chinese group QianJiang” و هیچ اشاره ای به برند کی وی نشده در این مطلب! و اما در رابطه با لینک دوم که مربوطه به نمایندگی شرکت بنللی (NENGSHU & RANQUN MOTOR) در کشور کامبوج هست، باز هم در این وبسایت اشاره شده به تاریخچه بنلی و اینکه شرکت بنلی جزئی از شرکت QianJiang هست. “In December 2005 Benelli became part of the group Q.J. . Winner of the award as best motorcycle exporter of the year, Qianjiang is a corporation located in Wenling where 14.000 people produce more than 1.200.000 vehicles and two million engines per year in a super modern factory large as a city.” (در دسامبر سال 2005 بنلی جزئی از گروه QianJiang شد که برنده جایزه بهترین صادرکننده موتور سیکلت در سال که این شرکت سهامی در شهر ونلینگ واقع شده در جایی که 14000 نفر در حال تولید بیش از 1200000 وسیله نقلیه و 2 میلیون موتور (engine) در سال در یک کارخانه فوق مدرن که به بزرگی یک شهر است مشغول هستند) “About 670.000 sq m of production area equipped with sophisticated parts manufacturing machinery imported from Germany, Italy and the U.s.a. .” (در حدود 670.000 متر مربع از محوطه تولید که مجهز به ماشین آلات تولید یپیشرفته وارداتی از آلمان، ایتالیا و آمریکا می باشد) حتی در قسمت دیگری از این وبسایت به این موضوع اشاره شده است که شرکت ًQianJiang در راستای جلب اعتماد و رضایتمندی مشتریان خود نه تنها در بخش طراحی بلکه در بخش توسعه و تحقیق، پیکر بندی، آزمایشات و تولید از شرکت بنلی کمک خواهد گرفت که این بخش به اصطلاح “مهندسی شده توسط بنلی”(Engineered by Benelli) نام گذاری شده است.
واقعا جای تعجب داره که شما به عنوان مقاله نویس و نویسنده به همچین منابعی استناد میکنید!
موفق باشید.
ahmad
۲۸ فروردین ۱۳۹۶همینجور واسه خودت بریدی و دوختی؟!
همانطور که در لینک اول بنده مشاهده کردید به وضوح جزئیات شرکت کیانجیانگ شرح داده شده. احیاناً فکر میکنم شما اصلا معنی شرکت خوشه ای را نمیدانید. شرکت های خوشه ای در اجرای پروژه های مختلف عمرانی و زیرساختی مثل پتروشیمی و تولید انواع ماشین آلات تجاری می پردازند که خودتان هم با بخشی از آنها را در لینک مشاهده کردید. شرکت های خوشه ای دئر هر حوزه دارای زیربرند هستند و هر محصول را با یک برند که متصل به شرکت مادر است معرفی میکنند. مثل موتورسیکلت سازی کی وی.
اما در مورد لینک دوم مثل اینکه شما نمیدانید ویکیپدیا دارای چنین ناظر و کارشناس حرفه ای است که روزانه مطالب را از نظر فنی بررسی و در صورت لزوم ریکاور میکنند. به خصوص در بخش های دایره مخاطب اروپایی این نظارت شدیدتر است…
خداروشکر با شعب و زیرمجموعه های تولید سیستم های دو چرخ آن شرکت چینی آشنا شدید.
در مورد لینک سوم هم بوک پیج توضیحات مشروح برند بنلی توسط دی اس کی بیان شده که اعتبار بالایی دارد و به نوعی سند رسمی است. گویا شما دچار سوئتفاهم در خواندن متن شدید! در قسمتی از متن قیده شده مانیفستر ایتالیایی قسمتی از شرکت چینی شده. این به معنی واگذار شدن صنایع ایتلایی به اون نیست بلکه فقط به مشارکت ایتالیایی در قسمتی از صنعت کیان جیانگ اشاره میکنه. در ادامه هم به پنج محصول تولیدی تحت برند بنلی که قراره توسط سازنده چینی تحت برند بنلی عرضه بشه اشاره میکنه.
در لینک چهارم نیز که متن کاملی از شعبه کامبوج جوینت ونچر کی وی و بنلی مشاهده میکنید که حتی دامنه آنها نیز از نام مشترک دو برند تکمیل شده. در این متن به طور کامل توضیحاتی در مورد کستره توزیع محصولات مشترک این دو برند در کشور های جهان سومی و شرق آسیا داده شده . (به هر حال از چنین شرکتی نباید انتظار شعبی فراتر از کامبوج داشته باشیم!)
خداروشکر در همون متن خودتون هم گویا بالاخره موفق شدید بفهمید که چین درفقط در طراحی الگو گرفته و هنوز برنامه ای برای اجرای سازه توسط متخصصین ایتالیایی اجرا نشده.
بکله فقط قرار از صنایع اصلی و مختصصین مستقر در ایتالیا برای مشاوره در تولیدات آینده کمک گرفته بشه که البته هنوز خبری نیست! باقی حرف و شعار ها و ماشین آلات هم که شعار های تبلیغاتی مرسوم این شرکت هاست.
منابع من مستند و کاملا پیرو همان جزئیات مشروح کیان جیانگ است ولی چون این شرکت درجه سه و به نوعی به در پیکر است، منابع بهتری برای آن وجود ندارد.
در آخر من واقعا نمیدونم شما چرا میخوای بنلی رو ایتالیایی جا بزنی و به زور به خودت بقبولونی چینی نیست! (بی لیو ا لای!)
اصلا شما فکر کن بنلی تی ان تی محصول اصیل ایتالیا است و واسه خودت با خودت خوش باش!
من هر آنچه لازم بود رو به شما گفتم و منبع هم دادم و به حد کافی توضیح دادم.
بیشتر از این لزومی نمیبینم که بخوام حرف های تکراری رو بازگو کنم. اگر سوالی داشتید بهتره متن بالا رو دوباره بخونید!
رامین
۲۶ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان
دیدم بحث موتورهای تحت لیسانس کشور های اروپایی و تولید چین بود به عنوان کسی که مگلی داشتم خواستم نظرمو بگم .
موتور مگلی اون زمان که من یه صفرشو خریدم یعنی سال ۹۲ که به قیمت ۴۸۰۰ خریدم ،حد اقل قیافش انقدر خوشگل بود که هرکس میدید کلی نگاش می کرد . ولی از لحاظ سواری باید بگم هیچی از موتورهای سنگین ژاپنی و دیگر کشور ها کم نداشت تا زمانی که کیلومتر موتور به ۵۰۰ km رسید . از اون لحظه تا زمانی که من موتور رو سال ۹۴ با ۱۸۰۰ تا کارکرد فروختم ، واقعا اذیتم کرد . مادر بزرگ خدا بیامرزم می گفت بیشتر از این که تو سواره این موتوره بشی اون سوار تو شده از بس که دم به دقیقه باید هلش میدادم . اگر از من میشنوید . اگر پول دارید یه موتور اصیل بخرید و اگر هم ندارید پولتون رو به این برند ها ندین .حسرت موتور داشتن بهتر از موتور بد داشتنه. من لااقل ۳ میلیون خرج اون مگلی صفر کردم و اخرشم ۶ تومن به زور فروختم …
رامبد
۲۷ فروردین ۱۳۹۶سلام من خودم موتور سوار هستم و شدیدا به موتور سیکلت علاقه دارم و به همین دلیل اکثر موتور هایی که وارد بازار ایران شدند رو تست کردم و در حال حاضر هم موتور بنللی 250 دارم و دوست دارم نقطه نظرات خودم رو به عنوان کسی که این موتور رو نزدیک به یک سال هست که خریداری کردم با شما در میون بزارم و به برند دیگه ای هم اشاره نمیکنم چون بنظرم اخلاقی نیست.
مطلبی که شما در اول مقاله به اون اشاره کردید در مورد چگونگی وضع مالکیت و یا سهام شرکت تولید کننده ی این موتور هست که به نظر شخص اینجانب ربطی به سطح کیفیت این موتور نداره و به نظر شخص بنده برای من مهم نیست که موتور توسط کی و کجا ساخته میشه و مهم کیفیت محصول و مهمتر از اون پشتیبانی شرکت وارد کننده در راستای خدمات رسانی به مشتریان خودشه. با توجه به اینکه این محصول تقریبا میشه گفت یک سال از ورودش به بازار میگذره خیلی دوست دارم بدونم با استناد به چه مدرکی گفته میشه که عمر این موتور کوتاهه و از اونجایی که قاعدتا من به موتوری که خریدم تعصب دارم خیلی علاقه مند هستم که بدونم با توجه به چه مدرکی گفته میشه که این موتور عمر کم و اصطلاک بالایی داره؟ قاعدتا شما باید آماری از خدمات پس از فروش این شرکت در دست داشته باشید که بتونید همچین ادعایی بکنید. در رابطه با موضوع آمپر اما خود من نیز در جریانش بودم چون چند تا از دوستای خودم این مشکل رو داشتن (البته خود من هرگز به همچین مشکلی بر نخوردم) و طی پیگیری هایی که داشتیم متوجه شدیم که این مشکل در سری اول موتور ها مشاهده شده و شرکت وارد کننده این مشکل رو برطرف کرده. و اما در آخر یک موضوع خیلی مهم رو به عنوان کسی که این موتور رو یک ساله که خریداری کرده میگم که واقعا شرکت وارد کننده خدمات پس از فروش بسیار خوبی رو ارائه میده! و من واقعا این موضوع برام خیلی مهم هست چون بابت خدمات پس از فروش موتور های دیگه ایی که خریدم خیلی اذیت شدم.
ahmad
۲۷ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز
من برای مسائل مرتبط با استهلاک و ضعف کیفیت ساخت این موتورسیکلت با چندین نفراز دوستانی که قبلا این موتور رو داشتن و یا هنوز هم دارن گفتگو کردم و حتی قبلا خودم هم به شخصه با اون یک تست درایو کوچک انجام دادم.
تاکید میکنم دوستانی که من ازشون نظرخواهی کردم از موتورسواران حرفه ای و اغلب از خبره های عرصه موتورسیکلت هستندکه تجربه و شناخت زیادی در این زمینه دارن
در موردی، یکی از دوستان میگفت که وقتی موتور تحویل گرفتم مسئول نمایندگی فروش بهم گفته بود مراقب باش بهش فشار نیاری چون اگر بیست بار گاز بخوره، بار بیست و یکم باید موتور باز شه!
واقعا هم همینطور شد!
موتورش در فواصل کوتاه و هر چند وقت یکبار برای یک هفته میخوابید توی تعمریگاه و از بیخ و بن تعمیر میشد!
در بالاتراگر مشاهده کنید در مورد ماجرای مشکل کارتل اون هم خدمت دوستان عرض کردم.
یادمه با دوستان که تور جمعی موتورسنگین میرفتیم، اونهایی که بنلی باهاشون بود دائم جا میموندن!
وقتی قضیه رو از یکی از اون دوستان جویا شدم، میگفت میترسم ردلاین برم چون هر لحظه امکان داره یه عیبی توی موتور ایجاد بشه و یه جاییش در بره!
خود مالک این موتورسیکلت میگفت که عین اسباب بازی میمونه و هر لحظه باید نگران باشی خراب نشه! (البته بعدا موتورسیکلتش رو فروخت)
بهر حال میخوام بگم که تمام این حرف ها حاصل انتقال تجربیات مختلف هست.
بگذارید یک چیزی رو بدون تعارف خدمتتون عرض کنم
موتورسیکلت 250 سی سی که نتونه ردلاین بره به درد لای جرز دیوار میخوره! (حکایتش به نوعی مثل همون شاسی بلند نما هایی میمونه که عرضه آفرود ندارن و به ظاهر خوبن ولی داخلشون خالیه!)
نمیدونم شما تا حالا چه موتور هایی سوار شدی که به بنلی تی ان تی میگی با کیفیت!
والا چنین موتورسیکلتی با این وضعیتی که به شخصه ازش دیدم، تنها چیزی که در خودش نداره کیفیته!
موتوری که در کمتر از یکسال و قبل از اینکه شمارشگر عمر موتورش ده هزار کیلومتر رو رد کنه، ایراد های اساسی درش ظاهر میشه اساسا نمیتونه با کیفیت باشه!
الان موتور های ژاپنی و کره ای ریس استایل 250 متعددی در بازار هستند (به ویژه ژاپنی ها) که الان بیش از پنج سال از تولیدشون میگذره و سی الی چهل هزار کیلومتر کار کردن ولی با وجود ردلاین های متعدد و شتاب ذاتی بالایی که ضریب مضاعف استحلاک رو دوچندان میکنه هنوز موتورشون پلمپ باقی مونده و غیر از تعویض قطعات با عمر دوره ای یا ترمیم برق، هیچ تعمیر اساسی دیگری نداشتن!
شما اگر به دنبال تعریف کیفیت هستید، باید از اینها یاد بگیرید…
محسن
۲۸ فروردین ۱۳۹۶والا اینطوری که ما دیدم چند نفرازموتور سوار های حرفه ای و مقام دار برای استفاده روزمره از محصولات بنلی استفاده میکنن
لطفا اگر محصول ژاپنی 250cc تولید شده درژاپن سراغ دارید به ما هم معرفی کنید تا بخریم اگه منظورتون از ژاپن (تایلنده ) اگه اطلاع داشته باشید موتور$4000 رو 35 میلیون میفروشن حتی فیلتر روغنشم ندارن اگر پیدا کنی باید 100هزار تومن یه فیلتر روغن بخرید
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶الان نمایندگی بنللی هم فیلتر روعن نداره
مجتبی
۲۸ فروردین ۱۳۹۶با سلام خدمت نگارنده عزیز
هدف از نوشتن این مطلب تخریب شرکت بنللی یا محصولاتشه یا القای طرز فکر شماست
این که شما از کیفیت این محصول به این صراحت زیر سوال می برید حاصل استفاده شما از محصولات این شرکته یا نظر سنجی کردید ؟
دمای این موتور به گفته مهندسین این شرکت از منفی 8درجه تا 98درجه هیچ مشکلی نداره وکارکرد این موتور برای این دما طراحی شده !!!!!
به نظرم به جای تخریب بهتره نقده سازنده کنید
محصولات هندی و کره ای با لاستیک پیرلی و زنجیر RKعرضه میشن ؟این موتور رقیب محصولات هندی کره ای نیست موتور هایی که حتی آمپر آب ندارن!!! زوزه گیربکسشون ناله زنجیر تا بیست کیلومتری میاد
درمورد رد لاین کلیپش موجوده 176کیلومتر تو ایران که من تجربه کردم با این موتور
ahmad
۲۸ فروردین ۱۳۹۶همین که شما آمپر آب رو مزیت برجسته تلقی میکنی به اندازه کافی لپ کلامتون رو میرسونه! دوست عزیز الان روی موتورگازی هم دارن آبخنک میبندن بعد شما به آمپر آب و مارک زنجیر میبالی؟!
شما اگر به متن دقت کنید من از طراحی مناسب و کیفیت هندلینگ و مزیت های این موتورسیکلت هم به قدر کافی تعریف کردم. (نمیدونم شما نقد سازنده رو چی تلقی میکنی!)
جواب مفصل شما هم توی کامنت مشابه قبلی به یکی از دوستان داده شده که می توانید مطالعه کنید…
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز من مصرف کننده هستم
و به شما میگم که کیفیت بسیار پایینه گرما ازار دهنده ای داره و تو سری جدید دیگه از لاستیک پیرللی و زنجیر ار کی خبری نیست
لطفا صادق باشید
این مطالب و خوب و عالی نوشته من که مصرف کننده هستم اینو میگم
آق جبات
۲۸ فروردین ۱۳۹۶سلام
بنظر من وقتی با 19 ملیون میشه ktm Duke 200 سوار شد یا با 27 ملیون میشه Duke 250 سوار شد….دیگه چرا با شک و تردید سراغ برندهای جدید بریم….اصن قابل مقایسه با هیچ موتوری تو ایران نیس Ktm
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۶شما با 19 میلیون میتونی KTM 200 بگیری
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶که کیفیت شتاب وکلاس بیشتری از بنللی داره
خواهش میکنم قبل از خرید موتور سیکلت بیشتر تحقیق کنید
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۶سلام بنده نمیدونم شما که قلم دست میگیری و. میری پیش چهار تا دلالی که سووشون تو موتور های هست خودشون موجود دارن چه عایدتان میشه شایدم کلا خود فروخته شرکت های امثال باجاج هندی یا کویری هستید که دوست دارن هر موتوری رو به هر قیمتی بفروشند مردم بدن هیچ نظارتی دوست عزیز و نویسنده شمایی که از کیفیت پایین سخن میکنید چند وقته که موتور سواری یا اصلا موتورو از نزدیک دیدی چند نمونه بنلی نشونتون بدم چه از 150چه 250تک و چه از 250 جفت سلندر که بدون هیچ گونه تعمییرات هر روز دارن تردد میکنن از صرفا شما برای تخریب و جبهه گیری برای این موتور قلم میزنید سخت در اشتباهی برادر توصیه میکنم بهت حداقل یک وسیله نقلیه خودت به شخصی چندین ماه تست کن وسواری بگیر تا نوع خوب بدش آشنا شی ظاهرا از اومدن این برند خیلی ها منافعشان به خطر افتاده بنده به شخصه ۶ ماه تک سیلندر دارم و هیچ گونه مشکلی به لطف خدمات و پشتیبانی و گارانتی قوی شرکت نداشتم پس عزیزم نون بازو و عرق جوین تو بخور نه از چرخ زدن حرفه دهن به دهن شنیدن.
ahmad
۲۸ فروردین ۱۳۹۶صحبت همراه با تخریب و توهین حقیرانه جنابعالی به خوبی شخصیتتون رو میرسونه و نیازی نیست بیشتر از این شخصیت خودتون رو فریاد بزنید!
مشکل اینجاست که وقتی یک نفر بیمار باشه رو میاره به انکار بیماری!
اول اینکه
باجاج و تی وی اس هند اصلا شرکت نیستند و محصولات آنها در سبد جهانی هیچ جایی ندارد. من برای اونها حتی جایگاهی قائل نیستم و در متن هم ذکر کردم جایگاه بنلی اندکی بالاتر از آنهاست.
دوم اینکه شما برو همون چینی برند فیکتو برون و خوش باش!
(متاسفانه ما همیشه با تعصب سطحی و غیر منطقی افراد نسبت به وسایل نقلشون مواجه هستیم و من دلیلی نمیبنم که دائما به این توجیه ها و تعصبات بی جا پاسخ بدم)
*این آخرین پاسخ من به نظرات خوانندگان بود
آیدین
۲۸ فروردین ۱۳۹۶Ktm قیمت جهانیش خیلی کمتر از ایناس درثانی یه راهنماشو میری کویر بخری میگه 200 تومن تازه اگه داشته باشه بیا بنلی راهنماشو بخر خیلی کمتر از ایناس شما میدونی کویر چطوری موتور وارد میکنه وارد جزییاتش بگم والا از انتخابت پشیمون میشی
درضمن از بدو ورود شرکت نیکران موتور نمایندگی همه چیشو داره مشکل قطعه نداری
آیدین
۲۸ فروردین ۱۳۹۶برای بنلی کات آف طراحی شده
یعنی به ecu برنامه دادن که اگه دور موتور از یه حدی بالا بره کامپیوترش برق و بنزین رو قطع میکنه که فشار بیش از حد بهش نیاد نیازی به ترسیدن از قسمت ردلاین کایلومتر نیس
میگم اطلاع ندارین بهتون بر میخوره
نمیدونین الکی حرف نزنین
بیاین از اونایی که دارن استفاده کردن یه سوال بپرسین
نه اونی که گرفته پول لازم بوده فروخته یا به روغن موتورش نرسیده یه بلایی آورده سرش
بعد هزار جور عیب و ایراد میزاره رو موتور
میگه واسه همین ایرادا موتور رو فروختم
با فکر صحبت کنیم
نه با زبون
مسعود
۱۱ تیر ۱۳۹۷سلام میشه یه سوال بپرسم ؟
محمد
۲۸ فروردین ۱۳۹۶سلام به همگی دوستان
یه موضوعی هست که متاسفانه وقتی یه برندی تازه وارد میشه هرکسی به خودش این اجازه رو میده تا از روی تعصب و بدون تحقیق و تجربه مناسب نظر دهی و انتقاد های غیر قابل استناد انجام بده ومسئله موتور های بنلی هم تو ایران خارج از این بحث نیست افرادی هستن که یا قصد فقط اظهار نظر کردن دارن یا قصد تخریب از روی عمد دارن و این کار خارج از اخلاقیات هستش .
موتور های بنلی که توسط نیکران موتور پاسارگاد وارد و منتاژ میشه دارای کیفیت قطعات فوق العاده بالا و عمری هستش و (( تمامی قطعات )) این برند در بازار و نمایندگی های مجاز تعمیرات و فروش موجود میباشد . دقیقا برعکس بعضی برند ها که فقط محصول رو وارد میکنن و خبری از قطعات نیست و باید موتور رو وصله پینه کرد و محتاج قطعات دیگه بود . در مورد قیمت این محصول هم میشه گفت شرکت نیکران انصاف رو رعایت کردن و هم قیمت جهانی در بازار عرضه کردن نه مثل یک سری شرکت ها چند برابر قیمت از مشتری بدون عرضه خدمات پس از فروش پول دریافت کنن.
من شخصا حدود نزدیک به یک سال هست که این محصول رو دارم و فقط رسیدگی های سطحی رو انجام دادم و زمان هایی بوده که هر دوهفته هزار کیلومتر هم استفاده داشتم و مدام در حال استفاده بوده ، و هنوز هم هیچگونه نیازی نداره . به عزیزانی که برای خرید این محصول تردید دارن پیشنهادی دارم که با خیال راحت این برند رو تجربه کنید .
با تشکر از توجهتون .
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶شما احتمالاکارمند یا سهام داره نیکران هستی چون من مصرف کننده خلاف حرفهای شمارو دیدم
بله ناراحتی نداره
حق با منه مصرف کنندس الانم بنللی دارم و از خریدم پشیمونم ۱۱ سال پولسار باجاج دارم حتی یکبار تو خیابون خراب نشده حتی نشده یک قطعه کوچیک بعد ۱۱ سال پیدا نشه
متاسفم برای سود زیاد محصولاب بی کیفیت وارد بازار میکنید
مهدی
۱۱ مرداد ۱۳۹۸سلام محمد جان.ما یه بنلی تک سیلندر داریم سه سالی هست دارمش.ولی امثال یهو رفته رو ریتم خاموش شدن.دو تومن خرجش کردم،بردمش نمایندگیش سمته آزادی.سه بار این موتورو برگشت دادم چون بازم خاموش میشه.یسری لوازمش تعویض شده ولی بازم بلد نبودن عیب اصلی رو پیدا کنن.بیرونم بردم ولی اونام نتونستن عیب اصلی رو پیدا کنن.این موتور استارت میخوره بعد دو ثانیه خاموش میشه.خاستم بدونم ایرادی هست که مشترک باشه و بدونی چیه؟
حميدرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۶شما قیمت رو ببین. مشخصات رو ببین…. خدمات رو ببین…. با هم قیمتش مقایسه کنی رقیباش عددی نیستن! واقعا پلس ان اس یا آر اس توان صحبت در برابر بنللی دارن!؟ همه میدونن موتور ایتالیایی این قیمت نیست. ولی چین هم سطح کیفیت های مختلف داره. اسم که کپی نکرده! شرکت رو خریده. مثل ماشین های ام جی… ضمن این که مثل خیلی از موتور های ژاپنی که سنگین هاشون فقط در ژاپن ساخته میشه بنلی هم ۱۱۳۰ سی سی در ایتالیا ساخته میشه…
امیر میرزا
۲۸ فروردین ۱۳۹۶سلام . واقعا خسته نباشید .
بنللی موتورسیکلتی عالی و درخور یه موتور سوار ایرانیه …
هرکس فکر میکنه چین فقط آشغال تولید میکنه ، سخت در اشتباهه و محصولات درجه یک وحتی درجه دوم چین رو ندیده …
بنللی , TNT تحت لیسانس ایتالیا تولید میشه و این توهم ذهن نگارنده محترمه که چین بخواد به بنللی باج بده که از برند اون استفاده کنه ,!!!
شاید ایشون فکر میکنن محصولات مشترک هند و ایران یا محصولات به ضاهر بااصالت ولی بدون خدمات و تامین لوازم و قطعات بهتر از این محصول هستند ؟!!!!
من از شما خواهش میکنم قبل از نطق … مطالعه کنید و اطلاعات خودتون رو ببرید بالا .
به نظر من هم این یک تخریبه تا اینکه نقد باشه ….
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶معلومه شما با هدفی خواص اینجا مطلب نوشتید چون من خودم مصرف کننده بنللی هستم اینو میگم چون بنللی مثل بقیه چینی با کیفیت متوسط داره تولید میشه و خریدار یواش یواش بعد خرید پشیمون میشه
اگه شرکت نیکران راست میگه و محصولش خوبه فراخان بزاره و اگه واقعا موتوری ایراد داره پس بگیره . نه تینکه انقدر دنبالشون بریم تعمیرم نکنن یعنی نمیشه تا گارانتی تموم بشه و مردم بدبخت دنبال قطعات بد بدو کنن . امروز نمایندگی فیلتر روغن نداشت . فیلتر روعن مصرفیه هیچ کسم تو بازار نمیتونه لوازم بنللی بیاره چون نیکران پدرشو در میاره
فرهاد
۲۸ فروردین ۱۳۹۶سلام من خودم مصرف کننده هستم در مورد داغ کردن و جوش آوردن باید بگم اصلا چنین چیزی صحت نداره آمپر آب موتور چهار خونه دارد که روی خونه دوم فن روشن شده و بعد تقریبا ۳۰ ثانیه کار موتور خنک شده و فن خاموش میشود.
به نظر من نسبت به پولی که پرداخت میکنی بهترین موتور را تو این رنج سوار میشوید.
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶روی خونه سوم فن روشن میشه و تو زمستون با هوای سرد زود خاموش میشد اما تابستان چه کنیم
پژمان
۲۹ فروردین ۱۳۹۶البته کیفیت ساخت حرف اول رو میزنه نه شتاب و اسب بخار , شما یه موتور ۱۰۰ اسبی داشته باشی که بعد یه سال شاتون بزنه فایده ای نداره, , شرکت باجاج تحت نظارت کاوازاکی هست(به صورت واقعی نه روی کاغذ) و محصولاتش به هیچ وجه قابل مقایسه با موتورهای چینی نیست
من اردیبهشت ۹۲ یه پالس ۲۲۰ خریدم تا امروز فقط هزینه بنزین و روغن واسم داشته, الانم با اشاره ۱۳۰ رو پر میکنه
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سلام
ممنونم از سایت خوبتون
من این موتور سیکلت و دارم و ازش استفاده میکنم
۱۰۰% نوشته شما صحیحه بعیر از اونجایی که گفتید از هندی ها بهتره . چون من از هردو محصول استفاده کردم و هیچ برتری تو این نسبت به هندی ها ندیدم بازارم نشون میده که مردم از هندی ها بیشتر استقبال میکنن. لوازمش مصرفی و قطعات مکانیکی و لوازم تزئینیش بیشتره
بازم از مطالب شما ممنونم
پرسپولیس
۳۰ فروردین ۱۳۹۶این رانمی دانم ولی کی تی ام 125راپاییز95تویک بنگاه قیمت پرسیدم 16میلیون یک کی تی ام 300سی سی بودکه پلاک ملی نداشت ففط برای مسابقات بودفکرکنم 27اگه اشتباه نکرده باشم ولی کی تی ام دوک که 16 میلیون درست گفت خوب شایداسب بخارش به بنلی نرسه یعنی نزدیک 15 هست ولی کیفیت عالی هست کی تی ام دربین موتورسیکلتهاگرچه زیر250سی سی پلا ک میگره ولی دررده موتورشایدنام بی ام دبلیو528 دربین خودروهامقایسه بشه گران محکم تقریبا لوکس نام لوکس برای واردات ندارد ولی برای مردم دارد و واردهم میشوداین مقایسه به نظرخودم بودبرای کی تی ام دربین تمام موتورهایی که نگاه میکردم حس دیگه ای داشت کی تی ام 250هم اگه یادم نرفته باشه بین 27تا34بودکه قدرتی 31اسبی داره بنلی هم درقدرت به همین اندازه هست دوستان تجربه یکساله شان رادرموردبنلی بیشتردرج کنندآگاهی دهندخوبی میشه من خودم 125معمولی دارم به اندازه کاواساکی نینجاهزینه داره بااین لوازم یدکی آشغال لطفا نگویید این موتورهای تولیدمعمولی داخل کم هزینه هست چون زوداوراق میشوند
محمد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶باسلام خدمت دوستان عزیز
منخودم همین موتورو تک سیلندرشو دارم و میخوام چندتا از چیزایی که ازش دیدمو خدمت شما بگم
اول از اینکه در مورد جوش آوردن یه چیز بی معنیه من نیم ساعت تو ترافیک وایسادم موتور دوبار به خونه سه رسید کار کرد وهربار کار کردن حدود سی الی بیست ثانیه طول کشید یعنی چیزی به اسم جوش آوردن و خاموش کردن وجود نداره فقط وار میکنه بعد خنک میشه این از این
مطلب دوم درباره گاز دادن بهتون بگم موتوری نیست که بخواین دسته گازو یهویی و ناگهانی تا ته فشار بدید چون یه جایی از موتور آسیب میبینه ولی اگه دوست دارید سرعت بالا تجربه کنید دسترو به صورت متوسط فشار بدید تا دور بگیره اون موقع هم به موتور فشار نمیاد هم شتاب و سرعت و صدای خوبشو حس میکنید
درباره کیفیت قطعات من پنج ماهه این موتورو دارم تاحالا دوبار به تعمیر گاه بردم یه بار بر اثر کم کاری خودم زنجیر صدا میداد که درست شد یه بار در اصل میشه گفت خود موتور خراب شد که شتابش کم شده بود و صداشم بد شده بود همین غیر از اینا که همشون برطرف شد من مشکل دیگه ای از این موتور ندیدم اینو بدونید هیچ چیزی حالا چه موتور چه ماشین چه هر وسیله دیگه نمیتونه بدون معایب باشه شما موتور هزار هم که سوار بشید بلاخره ایرادای خودشو داره من موتورو اوایل اذرماه ۹۵ خریدم تو زمستون بایک تک استارت روشن میشد بازهم چیزی به اسم خاموش شدن نبود این مطلب انگار طلب داشت از این شرکت سازنده موتور تمام دق و دلیهاشو اینجا خالی کرده بود لطفا جوری بنویسید که کسایی که این موتورودارن ناامید نشن یا دلشون نشکنه بگن ای وای پول چی دادیم چه قدر معایب داره شما اصلا درباره بدنه این موتور که محکم و نردبانی هست چیزی گفتید یا داشتن گارد محافظ؟
شما موتور مگلیرو که اون همه عیب و بی کیفیتی داشت اینجوری خوردش نکردید یه عیب میگفتید دوتا خوبیشو میکفتید اینجا برعکس بودبیشتر سر این بود که اینو چین میزنه به نظر بنده موتور کار کن باشه چیزی که انتظار داره آدم ازشو انجام بده اون خوبه میخواد ساخت افغانستان باشه میخواد ایتالیا باشه میخواد هرجای دیگه این نظر بنده بود به این موتور از پنج ستاره چهارو بهش میدم چون حقشه ببخشید سرتونو درد آوردم بدرود.
ahmad
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز شما تازه پنج ماهه موتورو گرفتی اینهمه عیب ازش دراومده بعد داری از کیفیت چهار ستاره حرف میزنی؟!
طبق اظهارات خودتون هنوز چند ماه ازش نرفته افت شتاب پیدا کرده و لش شده و بردی تعمیرش کردی
موتور با کیفیت حداقل یکسال فقط سرویس جانبی میخواد نه اینکه با افت شتاب و نقص احتراق (تغییر صدای خروجی) مواجه بشه
* اصلا نفهمیدم منظورتون از اینکه دسته رو تا متوسط فشار بدید چیه!!! (از عبارت گارد هم نفهمیدم منظور چیه!!!)
مورد دیگه اینکه فرمودید نیم ساعت توی ترافیک ایستادید و موتور آمپرش تا سه رسیده و فن روشن کرده
شما نیم ساعت حضور در ترافیک (اونمبا موتور تک سیلندر) رو قابل قبول میدونی؟!
وقتی میگیم حضور در ترافیک یعنی دست کم یک الی دو ساعت احتراق درجای موتور و در شرایطی که هوای خنک به رادیات نمیرسه.
اگر در اون شرایط فن و رادیات خوب عمل کردن و موتور به نقطه جوش نرسید اونموقع میتونیم بگیم عملکرد سیستم خنک کننده قابل اطمینانه
ضمنا به اندازه کافی از ویژگی های خوب این موتورنیز در کنار بدی هاش تعریف شده ولی گویا شما درست نخوندید و متوجه تعاریف اون نشدید!