بنلی تیانتی ۲۵۰ مدت کوتاهی است که به جمع موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی کلاس نیکد بازار ایران وارد شده.
این تازهوارد کمتر شناخته شده، به لطف قیمت مناسبش با استقبال نسبتاً خوبی در بازار مواجه شده است.
این محصول توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد در دو مدل دو سیلندر tnt250 و تک سیلندر tnt25 عرضه شد. (البته مدل tnt15 نیز با حجم ۱۵۰ سیسی عرضه شده که در کلاس معمولی است و مورد بحث ما نیست)
برند ایتالیایی (حیله تبلیغاتی)
در نگاه اول باید گفت نام بنلی (BENELY) برای این محصول بسیار فریبنده است!
شما با شنیدن نام برند بنلی ناخودآگاه به یاد کمپانی معروف ایتالیایی و موتورسیکلتهای خاصش میافتید و احساس میکنید با یک ایتالیایی اصیل مواجه هستید ولی قصه چیز دیگری است و باید ذهنتان را از غرب اروپا به شرق آسیا هدایت کنید!
متأسفانه این رسم که کمپانیهای خودروسازی و موتورسیکلتسازی سطح پایین سعی میکنند هویت محصولات خود را پشت برندها و پرچم کشورهای دیگر پنهان و تحت لوای آنها معرفی کنند در کشور ما رایج شده.
واقعبینانه عرض میکنم که چنین رفتاری یک حیله آشکار در عرصه تبلیغاتی و فریب مصرفکنندگان است.
همانطور که در میان اتومبیلها شاهد هستیم محصولات چینی نظیر امجی که تنها امتیاز برند آن خریداری شده را تحت لوای پرچم و عنوان محصول انگلیسی به مصرفکنندگان ناآگاه غالب میکنند، در دنیای موتورسیکلتها نیز رویهای نسبتاً مشابه وجود دارد.
در گذشته موتورسیکلت مگلی ۲۵۰ ((MEGELLY به بازار کشور عرضه شده بود و در کمال تعجب آن را محصول انگلستان و یک موتور انگلیسی معرفی میکردند درحالیکه این محصول اساساً از صفر تا صد ساخت کشور چین بود و تنها طراحی ظاهری و استایل آن توسط یک پیمانکار انگلیسی طراحی شده بود!
حالا بنلی تیانتی نیز قصهای مشابه مگلی چینی دارد.
بنلی تیانتی در واقع محصولی از برند KEEWAY چین است که در صنایع QIANJIANG چین تولید میشود.
در حقیقت اصل ماجرا به آنها بازمیگردد که بنلی ایتالیا با هدف توسعه سبد محصولات و جذب نیاز بازارهای ارزان قیمت، به دنبال ارائه محصولی ارزان قیمت بود تا آن را به کشورهای در حال توسعه و به ویژه هندوستان عرضه کند.
در همین راستا BENELY ایتالیا با KEEWAY چین برای ارائه یک محصول ارزان قیمت تحت برندش به توافق رسید.
در حقیقت بنلی TNT فقط یک طراحی ایتالیایی دارد و تولید آن به صورت کامل توسط KEEWAY چین انجام میشود.
صرفاً در ازای استفاده از برند بنلی توسط کی وی چین، درصدی از سود حاصل از فروش و صادرات این موتورسیکلت نسبتاً ارزان قیمت به شرکت بنلی میرسد.
به هر حال باید بدانید که با یک محصول چینی اما با طراحی ایتالیایی مواجه هستید! بگذریم…
نمای ظاهری
موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی بنلی تیانتی در کلاس نیکد قرار میگیرند و دارای استایل استریت هستند.
نمای ظاهری تیانتی ۲۵۰ (که تیپ دو سیلندر بنلی است) آئرودینامیک مناسب و زیبایی درخوری دارد.
کمکهای جلو آن به صورت تلسکوپی وارونه طراحی شدهاند که جذب فشار بیشتر و در نتیجه نرمی و عملکرد بهتری را ارائه میدهند.
شاسی آرماتوربندی شده در فضای میانه موتورسیکلت، استحکام دوچندانی برای آن ایجاد کرده.
صفحه کیلومتر و دماغه موتورسیکلت به صورت متصل به فرمان ارائه شده و زاویه گردش بیشتری را برای فرمان ایجاد میکند.
فلاپ ها نیز به صورت چند تکه مجزا ارائه شدهاند که البته در کلاس نیکد مرسوم است.
طراحی اگزوز آن ظاهر زیبایی داشته و به صورت کوتاه و با فاصله کمی نسبت به قسمت زیرین موتور جاسازی شده. (صدای اگزوز نیز جالب توجه است)
کمکفنر عقب به صورت تک کمک Swing Arms طراحی شده است که استحکام مناسبی دارد.
چراغ عقب آن نیز از نوع ال ای دی عمودی است.
کلیات نمای ظاهری تیانتی ۲۵ تک سیلندر را نیز میتوان مشابه برادر بزرگترش ۲۵۰ دانست با این تفاوت که مدل تک سیلندر اگزوز کشیدهای دارد و کمکفنر عقب آن نیز متفاوت است. (البته طراحی فلاپ ها نیز تفاوت دارد.)
در مجموع با توجه به طراحی ایتالیایی هر دو تیپ این موتورسیکلت، میتوان طراحی آنها را قابل قبول دانست.
هندلینگ و کیفیت سواری
به لطف طراحی مناسب بنلی تیانتی، هر دو تیپ این موتورسیکلت فرمانپذیری و هندلینگ خوب و راضیکنندهای دارند و در جادهها و شرایط مختلف پایداری و هدایتپذیری قابلتوجهی از خود بروز میدهند.
کیفیت سواری نیز نرم بوده و به لطف کمکفنر تلسکوپی وارونه سواری راحت و لذت بخشی را برای راکب خود به ارمغان میآورند.
مشخصات فنی و قوای محرکه
موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی بنلی از سیستم تزریق سوخت انژکتوری EFI بهره میبرند. (ظرفیت باک ۱۷ لیتر)
در مدل TNT250 انجین دو سیلندر از نوع چهار زمانه هشت سوپاپ بوده و بنا بر اعلام شرکت واردکننده دارای قدرت ۳۱ اسب بخار ۲۳.۵ کیلو وات در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۲ نیوتن بر متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه میباشد.
مدل TNT25 انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ است و بنا بر اظهار شرکت واردکننده با قدرت ۲۵ اسب بخار ۱۸.۵ کیلو در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۵ نیوتن بر متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه شده.
در مجموع قوای محرکه هر دو تیپ بنلی قدرت و شتاب معمولی و نسبتاً خوبی دارند و حداکثر سرعت اسمی آنها نیز در نوع دو سیلندر ۱۵۸ و در تک سیلندر ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده.
اما قطعات قوای محرکه (انجین) آنها که توسط صنایع چین تولید میشود، عمدتاً کیفیت آلیاژ بسیار بدی دارد.
در حال کلی استهلاک موتورهای بنلی تیانتی بالاست و عمر آنها کوتاه است!
وضعیت آن گاهی توسط برخی افراد با استهلاک بالای مگلی مقایسه میشود.
سیستم خنککننده موتور آن نیز از نوع رادیات مایع خنک بوده ولی کیفیت عملکرد آن راضیکننده نیست.
عمده مالکان بنلی اظهار کردهاند آمپر نشانگر دمای رادیات بنلی حتی در شرایط روزهای سرد زمستان بیش از حد معمول بالا میرود و حتی ممکن است در شرایط رانندگی طولانی به نقطه جوش برسد!
با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمیتوان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد.
ایمنی
موتورسیکلتهای بنلی در هر دو تیپ TNT250 و TNT25 دارای سیستم ترمز دیسکی قابل اطمینانی هستند.
TNT250 دارای ترمز جلو از نوع دو دیسک ۲۶۰ میلیمتر چهار پیستون بوده که قدرت ترمزگیری بسیار سریع، قوی و خوبی را در اختیار میگذارد. ترمز عقب هم تک دیسک ۲۴۰ میلیمتر است.
TNT25 نیز دارای ترمز جلوی تک دیسک ۲۸۰ میلیمتر دو پیستونی بوده و ترمز عقب نیز تک دیسک ۲۴۰ میلیمتر میباشد.
نتیجهگیری کلی
در مجموع بنلی ۲۵۰ مانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است.
طراحی زیبا، کیفیت سواری خوب، هندلینگ مناسب، قیمت نسبتاً ارزان و شتاب قابل قبول ازجمله ویژگیهای مثبت این موتورسیکلت ۲۵۰ سیسی میباشد.
از کیفیت ساخت بد، ضریب استهلاک بالا، عمر کوتاه و سیستم خنککننده ضعیف نیز میتوان بهعنوان برخی از معایب آن نام برد.
در حالت کلی بنلی را نمیتوان بهعنوان رقیبی برای سایر موتورسیکلتهای ژاپنی و کرهای ۲۵۰ سیسی بازار (نظیر محصولات کلاس نیکد هیوسانگ) برشمرد بلکه صرفاً میتوان آن را بهعنوان آلترناتیوی در کنار موتورسیکلتهای هندی تلقی کرد.
البته یک پله بالاتر از موتورهای هندی جای میگیرد.
بنلی از حجم و قدرت موتور بیشتری نسبت به موتورسیکلتهای هندی (نظیر باجاج پولسار و آپاچی) برخوردار است و طراحی زیبا و مدرنی نیز دارد.
اگر توان نگهداری منظم و با دقت آن را دارید و اهل رد لاین نیستید، میتوانید بهعنوان یک ۲۵۰ سیسی استریت با قیمت مناسب روی انتخاب آن فکر کنید.
قیمت: در حال حاضر قیمت تقریبی مدل TNT 250 در بازار حدود پانزده میلیون تومان و مدل TNT25 حدود ده میلیون تومان میباشد.
نویسنده: احمد جمشیدی
Masoud_sezar
۲۶ خرداد ۱۳۹۷باسلام
نمیدونم والا یارو یکبار بنلی سوار نشده ، ولی جوری نقد میکنه انگار با سازندش باهم جمع کردن موتور رو .
بنلی نسبت به بقیه موتور های سنگین هم سطح خودش بهتره ، هم روی کاغذ هم درعمل.
من بنلی تک رو یکساله که دارم و مشکل خاصی نداشته . فقط اینکه دوستان درمورد داغ کردن بیش از اندازه ی انجین بحث کردن ، اونم اگه روغن خوبی استفاده کنن (نه روغن معمولی)و فیلتر و … رو عوض کنن . توی ترافیک و اینام ب نسبت جاهای خلوت ، بیشتر داغ میکنه .
هزینه ی هربار روغن عوض کردن برای من 150/000 تومان اب میخوره که هر 900_1000 تا عوض میکنم .
mr.special
۲۸ مرداد ۱۳۹۷داداش روغن چی میریزی که ۱۵۰ میدی پای روغن ؟؟?????? والله من زونتس دارم…تمام بنلی سوار های اطرافمم از لنلی مینالن و قصد بر فروش دارن ?????
رسول
۳۰ خرداد ۱۳۹۷سلام
من الان یک سالی بنلی دو سیلندر خریدم واقعا ازش راضی هستم.موتور خیلی خوبیه و قبلا آپاچی یا پالس چند ماهی سوار میشدم و اصلا قابل مقایسته با بنلی تک یا دو نیستن.
من تو گرما یزد سر ظهر زیاد باهاش اینور اونور رفتم .تو ترافیک و تو این گرما بصورت طبیعی فن باید روشن بشه ولی بعد یک دقیقه که دما به زیر 85 برسه دوباره خاموش میشه.دوستان عزیز اگه تو گرما 45 درجه و تو ترافیک موتور داغ نکنه پس دیگه کی میخاد به بالا 90 درجه برسه و فنش کار کنه.این یچیز کاملا طبیعی محسوب میشه.والا دقت کردم از فن ماشین پرادو که سوار میشم با کولر روشن کمتر فنش روشن میشه .
شاید از لحاظ کیفیت قطعات به پای کاوازاکی و موتورهای ژاپنی نرسه ولی از لحاظ قدرت و شتاب دست کمی ا زاونها نداره اینو بارها من خودم با دوستای دیگم که این موتور دارن امتحان کردم و یجورای کورس گزاشتم.
استحلاک بالاتری از موتورهای ژاپنی داره ولی خیلی خیلی بهتر از موتورهای هندی پالس و آپاچی و… هستش.
خلاصه در کل نسبت به قیمت موتور واقعا خوبیه و حس سواریش دقیقا مثل مورتورهای ژاپنی هستش.
احمد
۳۱ تیر ۱۳۹۷سلام دوستان، من 2 ماه موتور بنلی 2 سیلندر خریدم، اهل شیرازم ولی موتور از کرمان خریدم واقعا ازش راضی هستم از کرمان تا شیراز باهاش اومدم حتی 1 ریپ هم نزده، زیرپا عالی انجین قدرتمند دمای موتور کمی بالاست ولی این دلیل بر بد بودن نیست سیستم خودروهای جدید هم همینطوره پس نگران نباشین، من از روغن هیوندای sn 10..40 استفاده میکنم که 4 لیتری 80 تومان میشه و کیفیت خوبی داره دنده ها هم نرم چه در زمان خنکی چه گرم شدن و مسافت طولانی. و یه نکته ای که هر 10000 آدم 1 کی هم نمیدونه از مکانیک تا موتور سوارا. دوستان حجم روغن موتور برای موتور سیکلت 2.1 برای انجین و. 5 نیم لیتر هم برای فیلتر. روغن زیادی نریزید که باعث فشار اومدن به موتور و در نتیجه بیرون زدن روغن از پوسته انجین و یا کاسنمد های موتور میشه، این نکته رو به دوستان بنلی سوار بگید حتما، امیدوارم نکات بدردتون بخوره یا علی.
امید
۲۹ مرداد ۱۳۹۷من یک ماهه که بنلی تک خریدم دست دوالبته،،موتور خوبیه و ازش راضیم شتابش تا صد خوبه ولی بعد صد به نظرم چیز خاصی نداره بگه هر چند تا صدو چهلم باش رفتم،،از سیستم تعلیق و کمک فنرش خیلی راضیم چون واقن چاله ها به موتور سوار ضربه نمیزنه ،،موتورشم که گرم میشه فنش خنک میکنه مشکلی من ندیدم تو گرمای موتور ،،در نهایت در حد پولی که میدیم موتور قابل قبولیه،،
دوستان بنلی سوار چه روغن موتوری میریزین که کیفیت خوبی داشته باشه؟؟
رضاساجدي
۲ شهریور ۱۳۹۷سلام من بنلی ۲۵۰ تک سیلندر دارم میخوام روغن عوض کنه میشه بگید حجم روغن چقدربایدباشه؟
یاسین
۷ شهریور ۱۳۹۷با سلام
در نگاه اول جنگنده بودن نگارنده برای اثبات بد بودن این موتور جالب بود
و اگر وقت گیر نباشه من مطلبی رو بگم که دوست عزیز تو بازاری که ژاپنی مونتاژ تایلند ۷۵ قیمت خورده آیا بنلی با قیمت ۳۰ منطقی نیست؟
Ktmپر استحلاک الان خوب محسوب میشه؟
در ضمن شما گویا فقط خرید براتون دلیل محسوب میشه؟
هزینه نگهداری جایگاهش کجاست؟
من دیروز یک بنلی جفت سیلندر خریدم.خیلی نرم کار میکنه.داغ نکرد اما همیشه رو ۹۲ فن میگرفت.
وجود کاتالیزور باعث افت توان شده که پس از ۱۰۰۰تا کار درآورده خواهد شد.
یک عمر ژاپمی سوار بودم.البته ۲زمانه.suzuki x7
اما این که بتازید به این موتور منصفانه نیست.دوست عزیز شما فکر کردی همه جای دنیا مثل ایرانه؟
کمترینش اینه که قانون کپی رایت اجازه این رو نمیده یک شرکت از برند یکی دیگه به این سادگی استفاده کنه.در ضمن برندی م۲ل بنلی آبروش رو از سر راه نیاورده که به سادگی بده دست هر کس.مگه فکر کردید اکبر جوجست که به همه نمایندگی برند بده
نمیدونم توان مالی شما و دانش شما در چه حده اما الان بنز هم در چین یا برزیل مونتاژ میشه.یا حتی اپل
برادر هیچ گلی بی عیب نیست اما بنلی هم انقدر که شما میگید عیب دار نیست.هواپیما هم صندلی بیزینس داره هم اکونومی
من با تجربه ۱۵ سال موتور سواری پیشنهاد میکنم موتور خوبیه
عزیزم من رو یاد کسانی میندازید که وقتی پالس پره ای شد رینگی گفتن پره ای بهتره.
عوامانه نمیشه نظر داد.
یاد بچه هایی میفتم که انقدر به این موتور ایرانی تو درجا گاز میدن که وز وز میکنه.وقتی یه باجاج میندازی زیر پاشون سر یک ماه موتور داغون میشه.کلاس سواری اس کلاس با ای کلاس فرق داره
دوست عزیز هندلینگ این موتور عالیه.شاسی عالی.اما خوب من به شخصه انتظار cb1000ندارم ازش.
اما این که با این هندی ها مقایسه بشه فقط و فقط سطح دانش و تجربه مارو به سخره میگیره.الان اگه بگم سنسور جک داره که راه نره با جک باز میگید تو جک برات مهمه نه والا نه بلا اما عزیز من انتقادت زمانی درسته که جایگزینی باشه.الان ژاپنی ۳ سال کار داره میده۵۰
با تشکر۹۷.۶.۷
ahmad
۷ آبان ۱۳۹۷توی متن مقاله به وضوح به مزایا و معایب موتورسیکلت بصورت مجزا و واضح پرداخته شده.
ولی ری اکشن مخاطب همیشه واسم جالب بوده.
افراد عادی وقتی متن بالا رو میخونن خیلی منطقی با شرح برخورد میکنن و بعضا حتی میگن چرا از بنلی تعریف و تمجید شده!
ولی اونهایی که شاید مالک و یا علاقه مند به این موتورسیکلت چینی هستن میگن چرا ازش انتقاد شده و در مقابل معایب موتورسیکلتشون متعصبانه مقاومت و رو به انکار میارن.
جالب نیست؟
تعصب، چیز عجیبی است.
Mohamad
۱۲ فروردین ۱۳۹۸عزیز دل شرکت بنلی اولا زیاد معروف نبود مثل پژو بودش. دوما بنلی بودش الان دیگه نیست مثل ام جی که یه رمانی برا خودش یلی بود ولی الان از صفر تا صد چینه. بعد چین هم جنس درجه یک و دو سه داره و جنس درجه یکش قیمتی زیاد با کشور های دیگه فرق نمیکنه. بنلی موتور خوبیه برای اروم رفتن نه تخته گاز رفتن. تخته کنی زود میپکه نه مثل نینجا که بعد از ۴۰۰۰۰ هزار کیلومتر هنوز مثل روز اولشه. صفر بخری بکلی رو ۱۵۰ تا میره بعد از یکی دوسال ۱۴۰ تا نمیتونه بره. اونایب هم که تعریف میکنن با موتور سوار نشدن یا دلال هستن چون سود زیادی داره وگرنه قطعات درجه یک قیمتش میره بالا چه چین چه ژاپن
رضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۷سلام من یک بنلی ۲۵۰دارم چراغ چک همیسه روشنه مشکلش چیه؟ممنون میشم راهنماییم کنید
بهزاد
۱۴ مهر ۱۳۹۷روز بخیر : متاسفانه در طراحی سیستم برقی شرکت سوتی داده و وقتی راکب سوار میشه فشار صندلی روی ECU موتور سبب فشار روی سیستم سیم کشی میگردد جای ECU را در زیر زین عوض کن و ببرش پایین تر فقط اتصال را خوب انجام بده و مشکلت حل میشه . موفق باشید
عبدالباسط
۲۵ مهر ۱۳۹۷دمت گرم مهندس
Mohamad
۱۲ فروردین ۱۳۹۸سوتی نیست .قیمت ارزون یعنی همین.
بهزاد
۲۳ مهر ۱۳۹۷روز بخیر دوست عزیز علت آن مشکل در برنامه ECU است اگر در طول مدت زمان گارانتی هستید باید به شرکت نیکران موتور مراجعه کنید تا دوباره ECU پروگرام بشه البته خودشون هیچ کارشناس کار بلدی را در شرکت ندارند و باید شانس بیاری یکی از کارشناسان چینی ایران باشه بتونه برات این پروگرام را انجام بده احتمالا حتی دستگاه دیاگ شون هم قادر به این عمل نیست چون متکی به چینی ها هستند واقعا حیف که به شرکتی نمایندگی دادند که هیچ کسی را بعنوان یک مهندس پاسخگو ندارد و هر کدام از نمایندگی های سطح شهربه دیگری پاس میدهند. ولی حتی اگر زمان گارانتی شما نیز تمام شده باید موتورتان را درست کنند این همه پول دادید و از خدمات خبری نیست اگر هم جواب نگرفتی روبروی پارک ملت کوچه ارمغان سازمان حمایت از مصرف کننده یک برگه شکایت پر کن با التماس میان کارت را انجام میدهند . موفق باشید
علی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷سلام دوستان
بزارید در مورد این نره اسب ایتالیایی بگم من هم آپاچی 200داشتم هم پالس ns ولی باید بگم حداقل یکبار این موتور چه دوسیلندر یا تک سیلندرشو باید سوار بشید اونوقت میفهمید که از نظر سواری چقدر راحته و واقعا با موتورهای هندی قابل قیاس نیست واقعا از لحاظ شتاب چیزی کم نداره با تعویض شمع تا 150سرعت راحت میره
مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۷سلام
من میخام یه موتور کاکرده بخرم بین ان اس 200 و بنلی 250 تک موندم روزی 50 کیلومتر بدون ترافیک هم تردد دارم سرعت بالایی هم نمیخام برم میشه راهنمایی کنید که کدوم بخرم مشکل بر نخورم انتخابتون با دلیل بگید مرسی
Reza
۲۹ اسفند ۱۳۹۷داداش صد البته بنلی
ولی بنلی تنها بدی که داره لوازم مصرفیش کمه و گرون
ولی لوازم ns رو از سر کوچه تونم می تونی بگیری
ساسان
۲ مهر ۱۳۹۷سلام من این موتور را چند وقتی است که خریدم قلبش هم موتورای هندی داشتم پالس ۱۸۰ و ۲۰۰ و ۲۲۰ و آونجر و غیره. موتور خوب و راضی کننده است در واقع اختلاف زیادی با موتور هندی داره شتاب و گاز خور خوبی داره اگه استفاده نرمال و معمولی دارید به نظرم عالیه. برای سواری و لذت و جاده عالیه. فرق روغن خوب و روغن لیتری ۱۰ – ۱۵ تومنی توی گرم شدن و نرمی دنده ها بسیار زیاده من دفعه آخر روغن خوب و فیلتر اصلی را ۲۴۰ تومن پول دادم و ۱۵۰۰ تا خواهم رفت همین هزینه است که میگم به درد مثلا مسافر کشی یا پیک نمی خوره و خرجش سنگینه بنابراین نوع و هدف استفاده شما بسیار مهمه. در مورد گرما موتور فن داره و جای نگرانی نیست وقتی فن استارت می کنه گرما از بغلا به پای راننده میخوره و حس مصیبت و داغ کردن و غیره به بعضیا دست میده در حالیکه جای نگرانی نیست و موتور داره وظیفه اش را انجام میده. باید دقت کنید و ببینید فن روی چند درجه استارت می کنه و باید روی ۹۵ یا بعضی مدلا روی ۹۲ استارت بزنه و خیلی سریع دما به زیر ۹۰ میرسه و خاموش میشه اما اگر بیشتر از این درجه ها استارت کرد فشنگی رادیاتور خرابه و عوض کنید که حدود ۱۵۰ خرجشه در کل من راضی هستم و لذت می برم قدرتمند و خوش صدا و پر نفس هرکی میخره مبارکش باشه و نوش جونش ضمنا نقد نویسنده هم خیلی سطحی و کم ارزشه طرف اصلا سوار نشده نظر داده.
ahmad
۷ آبان ۱۳۹۷کسی که از پشت پالس ۱۸۰ و ۲۰۰ و ۲۲۰ و آونجر و غیره میاد پشت بنلی میشینه قطعا ذوق زده میشه و ممکنه عاشق چنین موتورسیکلتی هم بشه و این جای تعجب نداره.
وقتی شما از پشت فرمان کاواساکی زد یا هوندا سی بی و یا حتی نیکد های هیوسانگ و کی تی ام دوک پشت چنین موتورسیکلتی نشستید و کیفیت ضعیف اون رو تونستید با ادراک کامل لمس کنید، اون موقع میتوان نظر ارزشمند داد!
با عرض احترام البته
ساسان
۱۳ آبان ۱۳۹۷دقیقا از تفاوت این موتور با خانواده های هندی از قبیل باجاج و تی وی اس حرف می زنم وگرنه مقایسه بنللی با انواع هوندا و کی تی ام یا کاوازاکی ۹۰ میلیون تومنی که بیش از دو برابر قیمت بنللی قیمت داره که اصلا عقلانی نیست هیوسانگ نیکد هم که دیگه موجود نیست بنابراین بنللی دقیقا در همان جایگاهی قرار دارد که قیمت آن بیان می کند مابین هندی و ژاپنی.
Reza
۲۹ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز اینجا ایرانه
منم دوست دارم پشت cb 1000 بشینم
ولی نمیشه
قیمت لوازم مصرفی موتور و خدمات پس از فروشش رو هم باید در نظر گرفت
الان یه cb400 یا 1000خراب شه تو ایران فکر نکنم بتونن تعمیر کنن یا موتور هایی از این رد
لوازم هاش نیست
اینجا خییییییلی مایه دار باشی بتونی نینجا ۲۵۰ مدل ۲۰۱۸ بگیری حرف نداره با cb 400 انداختم قورتش داد
در کل بنلی نسبت به موتر های هندی مثا ns یا اپاچی خیییلی بهتره چه از لحاظ تعلیق یه از لحاظ قدرت چ از لحاظ سرعت و هندلینگ و غیره و اینو باید راکب تایید کنه
تا وقتی پشتش نشینی نمی تونی همچین حرفی بزنی
در ضمن ما موتور داریم در رنگ حدکثر ۳۰ میلیون یعنی الان بین بنلی و ns و اپاچی بهترین گزینه بنلیه
ایشالله که بدرد تون خورده باشه
mostafa
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام فقط این و بگم که جان برادرکه..
کسی موتور بنلی که ساخت کشور چین هست رو با موتور هندا ساخت ژاپن وcbمقایسه نمیکنه
۱۰۰درصد مقایسه ای درست نیست.
علی ژاپنی
۹ مهر ۱۳۹۷فن از کار افتاد چرا تازه 2 هزار تا کار کرده بنلی دو سیلندر 1397 مدل 35500م تمام شد .دوستان راهنمایی کنید از کار عقب افتاده نشم
بهزاد
۱۴ مهر ۱۳۹۷دوست عزیز ECU یا کامپیوتر اصلی موتور زیر زین قرار گرفته و وقتی پیچ های آنرا باز کنید متوجه سوتی شرکت خواهید شد ؟ متاسفانه اینقدر هول هولکی این موتور را در ایران مونتاژ میکنند که به هیچ عنوان نکات فنی را در نظر نمیگیرند ECU باید به بدنه از نظر ارتینگ متصل باشد اما متاسفانه مقداری از رنگ را تراشیدن و این اتصال درست و حسابی نیست خودتان کمی بیشتر این اتصال را سایش داده و برقرار نمایید .خیلی از این اتفاقات مثل عملکرد ناقص فن برطرف میگردد . ضمنا سعی کنید این کامپیوتر را جابجا کنید و زیر پیچ ببیندید که پایینتر بره چون فشار راکب بر زین سبب آسیب دیدگی سیم کشی میگردد .موفق باشید
بهزاد
۲۳ مهر ۱۳۹۷おはようございます سلام علی ژاپنی علت از کار افتادن فن مشکل در سنسور رادیاتور و فن موتورشماست متاسفانه ایراد در برخی از قطعات بدون کیفیت چینی سبب این مشکلات میشه چون شرکت نیکران موتور در برخی از موارد بجای استفاده از لوازم اصلی برای کاهش قیمت و سود بیشتر از قطعات اشغال چینی درجه 4 استفاده میکند یادتون باشه میتونید ادعای تعویض و گارانتی را داشته باشید اگر هم قبول نکردن یک سر برو سازمان حمایت از مصرف کننده یک برگه شکایت پر کن با التماس میان برات تعویض میکنند سازمان حمایت از مصرف کننده هم روبروی پارک ملت داخل خیابان ارمغان است از هر کس بپرسی بهت نشون میدهند . موفق باشید
Reza
۱۲ فروردین ۱۳۹۸لوارم اصلی؟ خخخ اخه صفر تا صد چینه.
farid
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز چه ربطی داره چین الان تبدیل به یه ابر قدرت شده و فقط تو سال 2018 برای مثال صد ملیون لپتاب تولید کرده یا 24 ملیون خودرو
اکثر شرکت ها تولیدشون رو میبرن چین واسه اینکه نیروی کار ارزون داره
شرکت نیکران به قول یکی از دوستان که نظر داده بود داره از فطعات بی کیفیت استفاده میکنه
متاسفانه تجار و بازرگانان ایرانی میرن جنس های بنجول و درجه 3 چینی رو میارن و اسم کالای چینی بد در رفته
امیررضا
۱۴ مهر ۱۳۹۷سلام
من یه جفت سیلندر دارم بنلی مدل ۹۷ فقط ۱۰۰۰ تا کارکرده و تا حالا ۳ بار چراغ چکش روشن شده و یکبارم تو ترافیک اونقدر داغ کرد که موتور هشدار میداد و خاموش شد فنش هم از کار افتاد بردم نمایندگی گفتن فشنگی ابش خراب شده و عوضش کردم و الان هم دوباره روشن شده نمیدونم برای چی بعضی میگن بخاطر ecu زیر زین هست که بهش فشار فیزیکی وارد شده و باید جای ecuرو عوض کنی
و من نمیدونم کجا باید بزارمش ؟؟چون واقعا جایی نیست براش
امیررضا
۱۴ مهر ۱۳۹۷سلام میشه بگید علت روشن شدن چراغ چک در بنلی دو سیلندر چیه
امید
۲۶ مهر ۱۳۹۷سلام.من ۲۵۰ تکشو خریدم و مشکلی نداشتم تا الان.رو ۳۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر بردم سرویس گارانتی.سرویس بعدیشو گفتن رو ۳۰۰۰ بیار.چرا میگید هر ۱۰۰۰ تا روغن عوض بشه؟!
عیسی
۲ آبان ۱۳۹۷سلام خسته نباشید
موتور بنلی ۲۵۰ تک دارم
تو صفحه کیلومتر چراغ FI روشن هست همیشه. علت چیه و باید چکار کنم ؟تشکر
علیرضا
۳ آبان ۱۳۹۷مشکل انژکتور و سیستم سوخت با چند بار بازو بسته کردن سوییچ اگر ریست نشد دیاگ میخاد
سعید
۹ آبان ۱۳۹۷سلام بنلی ۲۵۰تک دارم خاموش شده باطریش هم خالی میکنه باطری گذاشتم روشن نمیشه مازندران مگانیک داره یانه
سغید
۹ آبان ۱۳۹۷سلام مازندران دیاگ بنلی ۲۵۰تک دارن اگه نیست کجا ببرم چون موتورم روشن نمیشه باطریشم شارژ نمیکنه وقتی سویچ بازمیکنم صدای پمپش قطع نمیشه
اماتور
۴ آذر ۱۳۹۷سلام
من ۱۷ سالمه ،میخواستم بدونم این موتور برای یه اماتور مناسبه؟(۲۵۰ تک)
محمد
۳۰ آذر ۱۳۹۷سلام من سی ساله ساله که بنلی تک خریدم راضیم یه بار باهاش۸۶۷ کیلومتر رفتم دور موتور رو هشت بود فک کنم اگه کتالیزورو باز کنم تا ۲۰۰۰۰۰ تام بره. با کاوازاکی نینجا h2r کورش گذاشتم بهم نرسید.اینکه تک سیلندرشه اینجوری راه میره دوسیلندرش فک کنم حداقل ۱۳۵۷۸۹۴۳تا بره.واقعا موتور خوبیه منتها الان گرون شده دیروز قیمت کردم حدود بیست هزار تومن بود درصورتیکه من با ۴ هزار تومن سال ۹۹ خریدمش. در کل راضیم به شمام پیشنهاد میدم بخرید. دیشب که باهاش تو اتوبان حسین بو علی ۵۶۳ رفتم تا اومدم بیشتر گاز بدم پلیس اومد دنبالم یه گاز دادم شوت شدم ایتالیا جلو شرکتش رفتم تو گفتم سلام بعد یه گاز دادم پنج ثانیه ای برگشتم ایران. حالا صبح شاید برم زامبزیا یه دکمه زیر صندلی هست اونو بزنید از بغل چراغ راهنماها دوتا مسلسل در میاد واسه مبارزه خیلی خوبه اینو هیچکس بهتون نمیگه ولی من میگم تو مدل ۲۰۹۹ این موتور قابلیت پروازم گذاشتن بخرید خوبه
سید مهدی تقوی
۱۰ اسفند ۱۳۹۷آقا دمت گرم خدایی ترکیدم از خنده :))))))
آریا
۱۲ اسفند ۱۳۹۷داداش نتونستم کپی کنم.با اجازت اسکرین گرفتم????دمت گرم.????
رضا
۲ دی ۱۳۹۷سلام رفقا یه سوال؟؟؟بنلی جفت حجمش ۳۰۰ یا۲۵۰؟
محمد حسینی
۸ دی ۱۳۹۷نقد نویسنده محترم خیلی تنده چند نکته،به خاطر هزینه پایین خیلی از برندها محصولاتشون رو تو چین
تحت لیسانس تولید میکنن و با همون اسم روانه بازار میکنن ولی داستانی که نویسنده ذکر کرده که حیله تبلیغاتیه مربوط به محصولاتیه که اسمشون شبیه به برند اصلیه که معمولا یکی از حروف اسم برند متفاوته، نه خودش،عقل چیز بسیار خوبیه موتور از ایتالیا بیاد این قیمت!!!چین الان به اروپا و امریکا هم صادرات داره بسته به سفارش مشتری روی کیفیت کار میکنه، درسته کیفیت برای تاجران ما اصلا مهم نیست ولی این موتور به چنتا کشور که کیفیت هم جزو اصول وارداتشون هست صادر میشه مساله بعدی حق انتخابه که برای ماها تعریف نشدست،از همه اینا گذشته با هر وسیله ای خوب برخورد کنی و اندازه توانش ازش کار بکشی ازارت نمیده میخواد چینی باشه یا ژاپنی،این مطلب هم درست نیست خرج موتور دوسیلندر رو با تک سیلندر مقایسه کنیم وقتی شتاب و سرعت و صدا ازش میگیری باید هزینش رو هم قبول کنی،واسه همه عزیزان ارزوی سلامتی و دل خوش میکنم چه سواره چه پیاده چه چینی سوار چه ژاپنی باز
محمد دویرانی
۱۱ دی ۱۳۹۷با سلام. مطالب واقعا درست هستش .البته باید در نظر داشت با مقدار پولی که میدیم هم شرط هستش با قیمت نصف یک موتور سیکلت برند مثل یاماها r25 یا کاوازاکیex250 وسوزوکی و… داریم صحبت میکنیم پس قطعا هیچ ارزانی بی دلیل نیست . از نظر سرعت و شتاب زیاد با برند های اصلی فرق نداره و قابل قبول هستش اما کیفیت سواری و عمر مفید قطعا پایین تر هست وگر نه که هم قیمت یک برند خوب بودش. بر فرض که بنلی ساخت ایتالیا باشد( که صد درصد از صفر تا صد چین هستش) باز هم در مقابل غول های موتور سازی دنیا( ژاپن) حرفی برای گفتن ندارد. این قیمت ها هم برای ما بالاست در صورتی که در اروپا و یا امریکا حد اقل دست مزد میشه با ۱۵ تا ۲۰ روز کاری یک موتور سیکلت صفر ۲۵۰ cc خرید .لازم به ذکر هستش که بنلی در کشور های تراز اول اصلا فروش نداشته زیرا تست های شتاب و سدعت و ایمنی و استاندارد های حد اقلی رو که مجوز فروش هست نگرفته( نمیگم نداره شاید حتی راحت پاس کنه) و فروشی هم درراین بازار ها ندارد. مثل خودروهای جک و جیلی و ام جی و… خودرو های خوبی هست در مقابل تولید ایران خودرو وگرنه که….
محمد جان
۱۳ دی ۱۳۹۷دوستان من موتور بنلی میخوام بخرم ولی نظرم رو جلب کرده میخوام بخرم ولی نمیدونم اینکارو بکنم یا نه چون نظرات دوستان خیلی متفاوته و فقط وجه اشتراکشون همون داغ کردنش تو ترافیکه ……..بین بنلی 250 تک و پالس 200 و زونتس 250 کدوم بهتره و قیمت بنلی دست دو 96 چنده حدودا …لطفا راهنمایی کنید
محسن
۲۲ دی ۱۳۹۷اشتباه نکن اگه پولشو داری دست دست نکن بخر لذت سواری با بنلی هیچ موتوری ندارع داداش
سجاد
۲۳ دی ۱۳۹۷سلام من ی بنلی ۲۵۰تک دارم چرخ عقبشوبازکردم این لاستیکای خورشیدیشوعوض کردم الان بستم ولی کلاج ندارم موتورخاموشه تودنده کلاج میگیری انگارنگرفتی،بعداین که موتوروکج کردم که چرخودربیارم الان روشنم نمیشه دیگه ممنون میشم پاسخ بدیدمنتظرم
vahid
۵ بهمن ۱۳۹۷موتور خوبیه من داشتم راضی بودم و ابهت خاصی ام داره دیگه نباید توقع هوندا و ktm و سایر موتور سازهای مطرح دنیارو ازش داشت تنها نقطه قوت اتش نسبت ب موتورای حجم بالای دیگه بازار فروش نسبتا خوب اش بود ک با این قیمتا دیگه بعید میدونم و پیدا کردن قطعه هاشه وگرنه تو کیفیت قابل مقایسه نیست
Pymn
۱۶ بهمن ۱۳۹۷سلام ب همه دوستان من ۵ ۶ ماهه هندا دارم واقعا اذیت میکنه بخصوص کمر دردو و خشکی. میخواستم بدونم شرکت نیکران موتور شرکت خوبیه؟
میخواستم کی وی ۱۵۰ بخرم اگه اطلاعاتی دارید بگید ممنون
امید عباسی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷سلام دوستان من الان دو ماهه یه بنلی تک خریدم خداییش موتور خوشگل و با ابهتی هست هر جا میری همه نگاه میکنن و دورش جمع میشن با ns200 , و اپاچی کورس گزاشتم جفتشون محو شدن ولی احساسم اینه که صدای موتور به صدای اگزوز میچربه میشه اگزوزشو عوض کرد اگه میشه هزینش چقده .البته تا دنده 4 با قدرت شتاب عالی میره دنده 5 اگه یترک باشی و کفی اونم خوبه ولی دنده 6 تو هر شرایطی دنده مرده هست و دیگه دور موتور میاد پاین دیگه خونه پرش 120 پر میکنه ولی من با دنده 5 تو کفی یترک نهایت130 رو پر کردم راجب اگزوز راهنمایی بفرمایید
سید
۹ اسفند ۱۳۹۷سلام دوستان.. من یه بنلی تک گرفتم یه سوال داشتم.. این درب رادیاتورش که روش نوشته on-off-open ینی چی؟ باید رو گزینه ی خاصی باشه؟ یا سف بپیچیم بسته بشه حله..
و اینکه گاهی اوقات چک روشن میشه با چند باز سوییچ باز و بسته کردن میره چند روز دیگه میاد..
محمدرضا گلي
۲۳ اسفند ۱۳۹۷سلام
من این موتور رو داشتم
دمای بالا و طراحی اشتباه حرارت رو به پاها میزنه
و مورد استفاده بهارو تابستان نیست
جعبه دنده پر ایراد
وزن بالای موتور واقعا اذیت میکنه
فقط به درد جاده و بزرگراه میخوره
اونم تو فصل سرما..
من تو یکسال کلا ۶۰۰ کیلومتر روندمش